abonnement Unibet Coolblue
pi_173846295
Hallo forumers,

Ik kon het AH topic niet zo goed terugvinden dus vandaar dat ik een nieuw topic ben gestart met mijn vraag. Overigens wist ik mijn oude wachtwoord van mijn andere account niet meer dus heb ik een nieuwe aangemaakt.
Zoals jullie misschien eerdere gelezen hadden ben ik werkzaam in de winkel als TLVK, iets wat ik al 10 jaar doe. Ik ben afgestudeerd en volg een traineeship bij een hoger onderwijsinstelling op het gebied van management en leidinggeven om zo daar door te stromen naar een hogere functie (uiteindelijk). Ik merk dat ik de winkel na al die jaren een beetje beu ben, maar ik merk ook dat ik het retailwereldje en met name AH niet los kan laten. Toch denk ik eraan om te stoppen met de winkel zodat ik ook een beetje weekend heb na een 40 uur werkweek te hebben gehad. Echter doordat ik nog gebonden ben aan het traineeship is het niet verstandig om elders te solliciteren binnen Ahold/AH (anders mag ik alle financien terugbetalen, wel kan ik ná het traineeship (volgend jaar september, dit is mijn 2e jaar) zonder terugbetaling elders aan de slag).

Mijn vraag is: Hoe makkelijk is om binnen AH terug te keren op een HK functie? Ik zie dat er meer interne vacatures (vrijbaan) zijn dan op de Ahold/AH site staan en dan heb ik het niet over de IT functies maar managementfuncties. Moet je connecties hebben of dit via een bureau doen?

Ander vraagje: Ik werk sinds de zomer in een type 5 winkel maar praktisch gezien ziet deze winkel er als een XL uit. Ik heb moeite om tijdens de HB shift de actiekarren te vullen (in mijn oude winkel lieten we dit altijd door vullers doen). In mijn huidige winkel moet je de shift leiden maar ook her en der actiecontainers vullen. Hoe kan ik er voor zorgen dat in een shift van 3 uur (restanten+reguliere vulling) een aantal vullers toch de actiecontainers kunnen doen zonder dat ik daar extra uren moet investeren (mag niet van SM). Ik kan wel wat voorwerk doen door wat makkelijke containers weg te vullen maar de rest wil ik door medewerkers laten doen? Iemand hier ervaringen/tips?
pi_173846564
Ben verder niet thuis in AH zaken maar wil je wel de tip geven de voorwaarden van het traineeship te lezen. Vaak staat er een terugbetalingsverplichting indien je binnen 2-3 jaar ervandoor gaat. (is in ieder geval gebruikelijk bij andere werkgevers)
pi_173846591
WGR / Welke baan is een goede keus

Dit ben jij niet?

En:
WGR / AH-Medewerkerstopic [deel 278] Een zomer om nooit te vergeten

Met alle respect, maar 1 minuut zoeken geeft beide resultaten.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2017 08:14:34 ]
  maandag 18 september 2017 @ 08:15:05 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173846615
Voor de meeste functies in de lijn heb je echt wel een netwerk nodig. Daar kom je als buitenstaander bijna niet tussen. Voor staffuncties zijn er wel wat meer mogelijkheden als je de juiste kennis en achtergrond op je cv hebt staan.

En jij bent de teamleider. Jij bent dus in staat om de taken zo te verdelen dat aan het einde van de shift alles af is, inclusief de actiecontainers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173857884
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:15 schreef Janneke141 het volgende:
Voor de meeste functies in de lijn heb je echt wel een netwerk nodig. Daar kom je als buitenstaander bijna niet tussen. Voor staffuncties zijn er wel wat meer mogelijkheden als je de juiste kennis en achtergrond op je cv hebt staan.
Lijnfuncties kan ik me iets bij voorstellen (bijvoorbeeld OM-RM-Director) maar kan je een voorbeeld van een staffunctie geven zodat ik me daar iets bij kan voorstellen?

quote:
En jij bent de teamleider. Jij bent dus in staat om de taken zo te verdelen dat aan het einde van de shift alles af is, inclusief de actiecontainers.
Klopt klopt, maar blijft toch nog een zorgenpunt vind ik zelf :(
  maandag 18 september 2017 @ 19:48:09 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173857981
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:44 schreef ekingen het volgende:

[..]

Lijnfuncties kan ik me iets bij voorstellen (bijvoorbeeld OM-RM-Director) maar kan je een voorbeeld van een staffunctie geven zodat ik me daar iets bij kan voorstellen?
Alles wat niet in de lijn zit. P&O, replenishment, catman, IT, etc.
quote:
[..]

Klopt klopt, maar blijft toch nog een zorgenpunt vind ik zelf :(
Tja. Beantwoord voor jezelf een van de volgende twee vragen:
1. Wat ben ik zelf allemaal aan het doen in die shift, waardoor ik geen tijd over houd om er een paar containertjes actievulling in te drukken?
2. Welke factoren maken dat de vullers in de ploeg niet de productiviteit halen die zou moeten? Vullen ze te traag, zijn ze met andere dingen bezig dan het directe proces?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173877451
quote:
Tja. Beantwoord voor jezelf een van de volgende twee vragen:
1. Wat ben ik zelf allemaal aan het doen in die shift, waardoor ik geen tijd over houd om er een paar containertjes actievulling in te drukken?
2. Welke factoren maken dat de vullers in de ploeg niet de productiviteit halen die zou moeten? Vullen ze te traag, zijn ze met andere dingen bezig dan het directe proces?
1. Ik ben bezig met nieuwe restanten tellen, controleren of de nieuwe restanten echt restant zijn en aansturen op netjes vullen etc. Veel met medewerker bezig eigenlijk en tussendoor actiecontainertje die makkelijk is wegvullen, meestal in een shift van 3 uur 3 containers.
2. Zij moeten in een shift van 3 uur de dagrestanten vullen, reguliere vulling en veelal nog een ander pad. Er blijft weinig tijd over. De actie die tussen de splitscontainers zitten wordt met de paden meegesplitst maar dat is relatief weinig.

Ander vraagje: als je dit zo leest wat ik aangaf, hoe zou jij dat aanpakken als TL of wat voor tips zou jij je TL meegeven als SM?
pi_173878324
Als je afgestudeerd bent en je bezig moet houden met karren vullen, lijkt me dat je ergens een verkeerde keuze maakt.
.
pi_173916505
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:08 schreef Fer het volgende:
Als je afgestudeerd bent en je bezig moet houden met karren vullen, lijkt me dat je ergens een verkeerde keuze maakt.
Daar zit wel wat in, alleen wat Albert Heijn afstraalt is alleen maar leuk! Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_173952992
Ik heb zitten nadenken en had een vraag die bij mij op kwam: stel dat ik Albert Heijn/Ahold voor nu verlaat na 10 jaar. Dan vervalt mijn vast contract en al.
Stel dat ik na 2 jaar weer bij hen in dienst treedt (met een tijdelijk of vast contract), beginnen mijn dienstjaren bij het bedrijf dan weer vanaf 0 of vanaf 10 (bijvoorbeeld met jubilea van 12,5 jaar enzo)?
pi_173953022
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:49 schreef ekingen het volgende:
Ik heb zitten nadenken en had een vraag die bij mij op kwam: stel dat ik Albert Heijn/Ahold voor nu verlaat na 10 jaar. Dan vervalt mijn vast contract en al.
Stel dat ik na 2 jaar weer bij hen in dienst treedt (met een tijdelijk of vast contract), beginnen mijn dienstjaren bij het bedrijf dan weer vanaf 0 of vanaf 10 (bijvoorbeeld met jubilea van 12,5 jaar enzo)?
Nul.
  zaterdag 23 september 2017 @ 20:55:49 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173953175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:42 schreef ekingen het volgende:

[..]

1. Ik ben bezig met nieuwe restanten tellen, controleren of de nieuwe restanten echt restant zijn en aansturen op netjes vullen etc. Veel met medewerker bezig eigenlijk en tussendoor actiecontainertje die makkelijk is wegvullen, meestal in een shift van 3 uur 3 containers.
2. Zij moeten in een shift van 3 uur de dagrestanten vullen, reguliere vulling en veelal nog een ander pad. Er blijft weinig tijd over. De actie die tussen de splitscontainers zitten wordt met de paden meegesplitst maar dat is relatief weinig.

Ander vraagje: als je dit zo leest wat ik aangaf, hoe zou jij dat aanpakken als TL of wat voor tips zou jij je TL meegeven als SM?
Laat een vuller de actie doen en druk de vulling van een kleiner gangpad bij een ander gangpad in. Of laat iemand die klaar met vullen is een containtertje actie doen, met 3 maal dat doen ben je ook klaar. Daarnaast kun je zeg tijd besparen door tussentijds al veel te tellen en de restanten te controleren.

Als jij een niveau hoger wilt moet je veel meer in overzicht houden gaan denken. Niet voor niets is over een helikopter view beschikken een belangrijke competentie bij AH.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_173958757
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:50 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nul.
Jammer :(
pi_173958777
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2017 20:55 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Laat een vuller de actie doen en druk de vulling van een kleiner gangpad bij een ander gangpad in. Of laat iemand die klaar met vullen is een containtertje actie doen, met 3 maal dat doen ben je ook klaar. Daarnaast kun je zeg tijd besparen door tussentijds al veel te tellen en de restanten te controleren.

Als jij een niveau hoger wilt moet je veel meer in overzicht houden gaan denken. Niet voor niets is over een helikopter view beschikken een belangrijke competentie bij AH.
Dat is het punt juist: er zijn zoveel dagrestanten en vulling dat het allemaal binnen die 3 uur past voor de medewerkers. Het is denk ik een beetje goed inschatten.
pi_173959017
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:13 schreef ekingen het volgende:

[..]

Jammer :(
Maar wat maakt het verder uit? Je vaste contract?
  zondag 24 september 2017 @ 09:37:43 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_173959084
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 09:14 schreef ekingen het volgende:

[..]

Dat is het punt juist: er zijn zoveel dagrestanten en vulling dat het allemaal binnen die 3 uur past voor de medewerkers. Het is denk ik een beetje goed inschatten.
Dan heb je je tellingen en je proces niet op orde. Dan zou je daarmee aan de slag moeten gaan. Procesplaat volgen en grip of orders, tellingen en correct vullen. Dan zou je bij lange na niet zoveel over moeten houden.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 24 september 2017 @ 09:38:42 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173959102
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:37 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dan heb je je tellingen en je proces niet op orde. Dan zou je daarmee aan de slag moeten gaan. Procesplaat volgen en grip of orders, tellingen en correct vullen. Dan zou je bij lange na niet zoveel over moeten houden.
Tenzij je zo'n filiaaltje hebt dat drie ton op 800 vierkante meter draait, natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173994345
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2017 09:34 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar wat maakt het verder uit? Je vaste contract?
Klopt mijn vaste contract, daar zit ik mee dat ik die niet kwijt wil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')