abonnement Unibet Coolblue
pi_173846234
Muziek komt deels voort uit inspiratie, maar waar kwam de inspiratie vandaan?. Een "nieuw geluid" wordt deels bepaald door creativiteit maar het zijn vaak nieuwe vindingen of uitvindingen die de creativiteit een boost geven; of zijn het soms "gelukkige ongelukjes" in het proces? Kortom, wat leidde ertoe dat we bepaalde eeuwen en decennia hun eigen "sound" hadden, en waar kwamen b.v. de nieuwe stijlen vandaan?

In dit topic hoop ik dat we wat over de achtergronden van de muziek kunnen doorgronden en vormgeven.

-----:
Hieronder een korte docu over de triplets of de 'Versace flow' in moderne hiphop, dat een soort van nieuwe 'mal' werd voor hoe moderne rappers de beat benaderen.


En eentje over hoe de rhymes in rap en hiphop van de jaren '80 tot en met nu.



[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 18-09-2017 07:08:15 ]
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 10:44:27 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_173848385
Tof!
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 11:10:53 #3
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_173848846
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_173858530
quote:
Ja gaaf :)

één van de mooiste fade-outs vind ik die van "Some girls are bigger than others" van The Smiths, want in de diepte van de fade-out komt er ineens een extra ridebekken bij die de song nog net op het randje een extra versnelling geeft. Het is ook één van de weinige songs met een fade-in. Volgens mij heeft "Englishman in New York" van Sting er ook eentje waar tijdens de fade nog even de registers worden opengetrokken.
  Moderator maandag 18 september 2017 @ 21:48:46 #5
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_173861374
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 20:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ja gaaf :)

één van de mooiste fade-outs vind ik die van "Some girls are bigger than others" van The Smiths, want in de diepte van de fade-out komt er ineens een extra ridebekken bij die de song nog net op het randje een extra versnelling geeft. Het is ook één van de weinige songs met een fade-in. Volgens mij heeft "Englishman in New York" van Sting er ook eentje waar tijdens de fade nog even de registers worden opengetrokken.

:D

Grappig inderdaad.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_173881490
quote:
Ruim 7 minuten om duidelijk te maken dat mensen wat langer met hun voet blijven meetikken bij een fade-out...

Ik blijf het een zwaktebod vinden; zo van: we konden geen creatief einde bedenken.
pi_173882360
De evolutie van de piano, met o.a. een replica van de piano waarop Beethoven z'n werken componeerde. Een bijzonder instrument.

1/2

2/2

De allereerste piano (Christofori pianoforte) klonk trouwens zo ongeveer voor 60% als een clavecimbel en 40% als een piano, hier is een demonstratie op een replica:


quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ruim 7 minuten om duidelijk te maken dat mensen wat langer met hun voet blijven meetikken bij een fade-out...

Ik blijf het een zwaktebod vinden; zo van: we konden geen creatief einde bedenken.
ik vind die einde-ritme-fillers en eindigen met een uitfadende noot die altijd een muzikale punt zetten ook dertien in een dozijn. Dan heeft een goede fade nog meer kracht. The Beatles hadden een goede met 'All you need...' waarin je ze 'she loves you yeah yeah yeah' en 'yesterday' verwerkten, referenties naar andere songs. Maar over het algemeen genomen gaat het mij in principe eigenlijk alleen om wat er tussen het begin en het einde zit.

De weg er naartoe is belangrijker dan de bestemming :').

Wat op zichzelf ook weer vrij cliché is, maar ik heb busreizen en treinreizen van rond de 12 uren gemaakt en ik moet zeggen dat er wel een kern van waarheid inzit. Vliegen niet meegerekend want dat is saai.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 20-09-2017 04:13:48 ]
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 08:37:06 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173883374
Over de Beatles gesproken ik vind het eind van I want you (she's so heavy) ook erg sterk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')