abonnement Unibet Coolblue
pi_173844858
quote:

Ze klinkt optimistisch, maar de situatie is natuurlijk schrijnend. “Ik ben gewend om te kamperen van vroeger uit, maar ik weet hoe het is in de herfst: koud en vochtig.” In zo’n geval kruipen haar kinderen dicht tegen haar aan.

Wachten op een sociale huurwoning

Barbara van Rijn woont op straat, samen met haar kinderen. Barbara’s man heeft haar verlaten voor een andere vrouw, waardoor het huis verkocht moest worden. Aangezien Barbara geen ander huis kan vinden, leeft ze nu met haar kinderen in een tent.

De wachtlijst voor sociale woningen is lang, ook in Katwijk, waar Barbara vandaan komt. Ze wil niets liever dan een huis vinden, maar ze heeft het gevoel erg in de steek gelaten te worden door de gemeente en woningcoöperaties.

Al anderhalve maand in een tent

De gemeente beweert dat zij op zoek zijn naar een passende oplossing voor het probleem, maar ondertussen woont Barbara al anderhalve maand met haar kinderen in de tent.

Barbara kan gelukkig binnenkort via via tijdelijk een vakantiehuisje betrekken, maar dat verandert weinig aan de uiteindelijke situatie, omdat de woningcoöperatie de omstandigheden om onbekende redenen niet als “urgent” wil aanstippen.

“Ik woon al mijn hele leven in Katwijk en het enige wat ik wil is gewoon weer normaal kunnen leven,” besluit Barbara.
https://wnl.tv/2017/09/15(...)straat-kinderen/amp/


[ Bericht 17% gewijzigd door Straatcommando. op 18-09-2017 03:58:20 ]
pi_173844907
quote:
maar dat verandert weinig aan de uiteindelijke situatie, omdat de woningcoöperatie de omstandigheden om onbekende redenen niet als “urgent” wil aanstippen.
Case closed. Er is meer aan de hand met mevrouw dan wat hierboven staat.
pi_173844928
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:37 schreef yup het volgende:

[..]

Case closed. Er is meer aan de hand met mevrouw dan wat hierboven staat.
Yup, dat moet wel.
pi_173844940
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:37 schreef yup het volgende:

[..]

Case closed. Er is meer aan de hand met mevrouw dan wat hierboven staat.
Hoe kunnen kinderen, ongeacht moeders eventuele rariteiten, niet onder urgent vallen?!
  zondag 17 september 2017 @ 23:50:55 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173845228
Nou jongens, als jullie dit zo vreselijk vinden: wie start de inzameling? Of mag ze misschien bij iemand hier op de logeerkamer?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 17 september 2017 @ 23:52:52 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173845269
De overheid wil uitstralen: wij doen niks voor u, dus kom vooral niet in de problemen.
pi_173845335
Ik weet niet hoe oud haar kinderen zijn, maar ik blijf het vreemd vinden dat ouder(s) met jonge kinderen op straat kunnen worden gezet.. 😕
pi_173845344
Jammer Barbara, je moet eerst 8 jaar ingeschreven staan.
Probeer het een volgend leven nog maar eens. :W

Vooral CDA/D66/PvdA/Groenlinks/VVD blijven stemmen :7
pi_173845356
Ik verwacht dat ze 'gewoon' in de noodopvang terecht kan. Maar dat zal wel buiten Katwijk zijn.
En de corporatie geeft daar geen voorrang, dat doet Woonnet Holland Rijnland, maar niet als er een andere oplossing (zoals de noodopvang, of een huis ergens in de regio) mogelijk is.
dag
pi_173845371
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:50 schreef Perrin het volgende:
Nou jongens, als jullie dit zo vreselijk vinden: wie start de inzameling? Of mag ze misschien bij iemand hier op de logeerkamer?
Ik steun haar met een sociaal-rechtse stem.
pi_173845395
Vrouw wordt verlaten door haar man, tot zover prima... Maar kweek ff wat ballen vrouw. Je ex laat zijn kinderen buiten slapen voor een nieuw neukertje.

Volgens mij doet ze iets niet helemaal goed. En niemand van de familie/schoonfamilie kan d'r helpen?
pi_173845416
Toch mooi dat haar man haar verlaat, ze het huis moeten verkopen en het de schuld is van asielzoekers.

Misschien ook een beetje van haar ex.
  maandag 18 september 2017 @ 00:02:17 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173845418
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:53 schreef alilami het volgende:
Vrouwen met kinderen hebben juist altijd voorrang terwijl de mannen moeten creperen. Totaal onnodig om asielzoekers hierbij te betrekken vanwege het eenzijdige verhaal van een vrouw terwijl jij als man mag creperen op straat, en deze vrouw zou al helemaal niks om jou geven als jij op straat belandt.
Ze heeft dus niet voorrang...
pi_173845483
Gewoon daklozenkrant verkopen je weet toc... onee wacht dat zijn ook alleen maar roma's tegenwoordig :')
pi_173846052
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:57 schreef Physsic het volgende:
Ik weet niet hoe oud haar kinderen zijn, maar ik blijf het vreemd vinden dat ouder(s) met jonge kinderen op straat kunnen worden gezet.. 😕
Waarom brengt mams de kinders niet naar pappie?
pi_173846120
Dan gaat ze maar niet in Katwijk wonen. Echt flexibel is ze ook niet he :')
pi_173846127
Dit klopt toch niet, die kan toch gewoon werken en daarmee iets huren ?
pi_173846131
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:57 schreef Physsic het volgende:
Ik weet niet hoe oud haar kinderen zijn, maar ik blijf het vreemd vinden dat ouder(s) met jonge kinderen op straat kunnen worden gezet.. 😕
Ja dat kan dus , gewoon overleven net als vroeger
Wigwam bouwen , Beetje bizons jagen en klaar ben je
pi_173846282
en wat is er gebeurd met het geld van het verkoop van het huis? Of waren ze niet in gemeenschap van goederen getrouwd?
  maandag 18 september 2017 @ 07:23:09 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173846293
quote:
2s.gif Op maandag 18 september 2017 07:19 schreef Evertjan het volgende:
en wat is er gebeurd met het geld van het verkoop van het huis? Of waren ze niet in gemeenschap van goederen getrouwd?
Daarnaast zie je maanden van tevoren aankomen dat je je huis uitgezet gaat worden. Ik heb sterk de indruk dat de dame in kwestie een groot aandeel heeft in het ontstaan van de huidige situatie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173846310
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:38 schreef Diemux het volgende:

[..]

Yup, dat moet wel.
Nee hoor, dat hoeft niet. Noodopvang hebben wachtlijsten, voordat ze daar evt terecht kunnen ben je minstens 5 maanden verder. Daklozenopvang is (g)een optie; met je kinderen tussen de psychisch gestoorden en junks slapen. Neuh, dan kan je beter in een tent blijven slapen.
pi_173846314
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 04:06 schreef khochner het volgende:
Dit klopt toch niet, die kan toch gewoon werken en daarmee iets huren ?
Particuliere verhuurders hanteren een inkomensnorm van 4/5x huurbedrag als inkomen. Een gemiddelde woning kost 700 dus dan zou je minstens 2800 bruto moeten verdienen.
pi_173846318
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 02:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom brengt mams de kinders niet naar pappie?
Dit, kan zijn nieuwe vriendin oppassen.
pi_173846346
Speelt vast een of andere machtsstrijd op achtergrond. Dat ze alleen een huis in die straat met 4 slaapkamers en max huur van 200 euro wil of zo
En alles is de schuld van ex.
Anders zoek je voor je kinderen een pragmatische oplossing
pi_173846413
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe kunnen kinderen, ongeacht moeders eventuele rariteiten, niet onder urgent vallen?!
Omdat een scheiding ook niet van de een op de andere dag plaatsvindt. Ze heeft dit aan zien komen en niks gedaan.
pi_173846438
Ik doe een noodoproep voor een bekende van mij: Barbara Van Rijn:HELP
Per direct woning,zomerhuis. Wel zodat ik huursubsidie krijg
Wij wonen noodgedwongen op kamping rijnsburg. Twee kinderen van 7 en 9 jaar. En de hond en ik. Het wordt al koud savonds. De kinderen slapen niet en ik zit er doorheen. Wie kan mij helpen ?
Graag in Katwijk i.v.m. school .
DEEL DIT BERICHT OF KOM MET EEN HUISJE VOOR ONS .


Mevrouw heeft nogal wat wensen..
´
pi_173846458
De hont..mooi beest!

´
pi_173846481
Waarom heeft ze een hond als ze dat duidelijk niet kan betalen? Is alleen maar zielig voor het beestje
There are only 151 Pokémon.
pi_173846486
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 07:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik doe een noodoproep voor een bekende van mij: Barbara Van Rijn:HELP
Per direct woning,zomerhuis. Wel zodat ik huursubsidie krijg
Wij wonen noodgedwongen op kamping rijnsburg. Twee kinderen van 7 en 9 jaar. En de hond en ik. Het wordt al koud savonds. De kinderen slapen niet en ik zit er doorheen. Wie kan mij helpen ?
Graag in Katwijk i.v.m. school .
DEEL DIT BERICHT OF KOM MET EEN HUISJE VOOR ONS .


Mevrouw heeft nogal wat wensen..
Volgens mij hoorde ik van de week ergens dat de huursubsidie voor vakantiehuisjes eruit gaat. Dus dat idee zal ook snel tegen gaan vallen, denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173846490
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 07:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik doe een noodoproep voor een bekende van mij: Barbara Van Rijn:HELP
Per direct woning,zomerhuis. Wel zodat ik huursubsidie krijg
Wij wonen noodgedwongen op kamping rijnsburg. Twee kinderen van 7 en 9 jaar. En de hond en ik. Het wordt al koud savonds. De kinderen slapen niet en ik zit er doorheen. Wie kan mij helpen ?
Graag in Katwijk i.v.m. school .
DEEL DIT BERICHT OF KOM MET EEN HUISJE VOOR ONS .


Mevrouw heeft nogal wat wensen..
Nou ja, je moet het wel kunnen betalen natuurlijk.
Tap tap tap
pi_173846526
Wedden dat die vent terug komt zodra zij een sociale huurwoning heeft..?
´
  User die overal opduikt 2022 maandag 18 september 2017 @ 08:03:45 #32
186611 Haags
pi_173846539
ach wat sneu
Zonder wrijving geen glans
  maandag 18 september 2017 @ 08:04:04 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173846544
Dat ze geen urgentie krijgt betekent normaal gesproken dat er nog wel alternatieven zijn. Kennelijk kiest ze er zelf voor om daar geen gebruik van te maken. Lullig voor die kinderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 september 2017 @ 08:08:18 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173846575
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 07:56 schreef Kim-Holland het volgende:
De hont..mooi beest!

[ afbeelding ]
Tokkiehont.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173846583
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 07:58 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom heeft ze een hond als ze dat duidelijk niet kan betalen? Is alleen maar zielig voor het beestje
Wie zegt dat ze het niet kan betalen?
pi_173846588
'Ik hoop niet dat het weer gaat regenen.' Barbara van Rijn zit aan een campingtafeltje waar de plasjes water van de vorige bui nog op liggen. Haar tent heeft ze deze week extra vastgesnoerd, maar dat weerhield de regen er niet van om een deel van de tent van water te voorzien. Ze mist haar maisonnettewoning aan het Hoornesplein. De tent is nu alles wat ze heeft.

Ze woonde met haar gezin gelukkig, waren gezond en lekker actief. Op 2 oktober vorig jaar kwam daar een eind aan. Barbara werd door haar man verlaten, die voor een andere vrouw koos. 'Ik wilde nooit meer weg uit dat huis. Mijn kinderen zijn er geboren, de keuken was net verbouwd en al mijn geld zat er in.'

De wachtlijst voor een sociale huurwoning in Katwijk is lang. Barbara heeft voor haar situatie urgentie aangevraagd bij woningcorporatieDunavie. Ze zucht. 'Maar urgent ben je niet vanzelf.' Ze wordt bedolven met papierwerk en vindt dat er door de gemeente en Dunavie slecht gekeken wordt naar haar situatie. 'Ik ben niet racistisch, maar ik woon al mijn hele leven in Katwijk en ik zie dat buitenlanders wel een huisje krijgen.'

Barbara wil vooral weten waar ze aan toe is. Voor een uitkering heeft ze bijvoorbeeld een postadres nodig. 'Dit is echt een noodkreet. Ik hoop dat er meer aandacht komt voor mensen die net als ik onverwacht in zo'n situatie zijn gekomen.'


https://www.allesoverkatw(...)60-94c3-df63027ff5f4
´
pi_173846593
Daarom eerst asiel aanvragen, dan ben je meteen aan de beurt.
pi_173846598
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:09 schreef zovty het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze het niet kan betalen?
als je onder de brug leeft neem ik even aan dat je het niet zo breed hebt.
There are only 151 Pokémon.
pi_173846601
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:12 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

als je onder de brug leeft neem ik even aan dat je het niet zo breed hebt.
Ahja, lekker makkelijk en overzichtelijk wereldbeeld. ^O^.
  maandag 18 september 2017 @ 08:16:31 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173846620
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:09 schreef zovty het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze het niet kan betalen?
Ze heeft in ieder geval geen werk. En ook geen uitkering, want geen woonadres.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173846622
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:13 schreef zovty het volgende:

[..]

Ahja, lekker makkelijk en overzichtelijk wereldbeeld. ^O^.
jij denkt dat ze een behoorlijk besteedbaar inkomen heeft en goed voor haar hond kan zorgen, gelet op de beschikbare informatie? Interessant wereldbeeld...
There are only 151 Pokémon.
pi_173846651
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:16 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

jij denkt dat ze een behoorlijk besteedbaar inkomen heeft en goed voor haar hond kan zorgen, gelet op de beschikbare informatie? Interessant wereldbeeld...
Een hond kost nauwelijks iets, en ze wacht op een huis, niet op een inkomen.
  maandag 18 september 2017 @ 08:22:12 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173846677
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:20 schreef zovty het volgende:

[..]

Een hond kost nauwelijks iets, en ze wacht op een huis, niet op een inkomen.
Uit post #36:
quote:
Barbara wil vooral weten waar ze aan toe is. Voor een uitkering heeft ze bijvoorbeeld een postadres nodig.
Ze zal hooguit wat alimentatie krijgen, maar die is voor de kinderen. Niet voor de hond.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173846692
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:20 schreef zovty het volgende:

[..]

Een hond kost nauwelijks iets, en ze wacht op een huis, niet op een inkomen.
een hond kost een vermogen, juist voor mensen die het niet zo breed hebben.
There are only 151 Pokémon.
pi_173846693
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 07:27 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nee hoor, dat hoeft niet. Noodopvang hebben wachtlijsten, voordat ze daar evt terecht kunnen ben je minstens 5 maanden verder. Daklozenopvang is (g)een optie; met je kinderen tussen de psychisch gestoorden en junks slapen. Neuh, dan kan je beter in een tent blijven slapen.
noodopvang heeft in deze regio niet maanden wachttijd. Rn een scheiding en gedwongen verkoop gebeurt ook niet in een maandje..
Maar een hond zal wel niet mee mogen.
dag
pi_173846705
Ze heeft het huis verkocht voor een leuke prijs waardoor ze er sneller uit moest.
Met dat leuke bedrag had ze ook iets anders kunnen bedenken dan op de camping te gaan zitten, in een tentje.
Daarnaast krijgt ze dan waarschijnlijk ook geen uitkering en dus geen sociale huurwoning.

Vreemd ook dat er idd geen familie/vrienden zijn die deze zielige vrouw een plekje kunnen aanbieden..
Dit verhaal stinkt!
´
pi_173846776
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe kunnen kinderen, ongeacht moeders eventuele rariteiten, niet onder urgent vallen?!
Dat kan heel goed, asielzoekers hebben nu eenmaal voorrang.
pi_173846822
Woonurgentie (Katwijk)

Dreigt u ongewild dakloos te worden dan kunt u bij de woningcorporaties woonurgentie aanvragen. Het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland neemt de aanvraag daarna in behandeling. De gemeente heeft geen enkele invloed op de beslissing of u wel of geen woonurgentie toegewezen krijgt.

Voorwaarden:
- uw inkomen is door omstandigheden zo laag geworden dat de woonlasten niet meer op te brengen zijn
- er zijn psychosociale problemen of medische redenen waardoor u niet meer in de woning kunt blijven
- u heeft geen of nauwelijks eigen vermogen

Vermogen zal wel te hoog zijn voor een urgentieverklaring.
  maandag 18 september 2017 @ 08:35:23 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173846833
quote:
3s.gif Op maandag 18 september 2017 08:34 schreef Jopie78 het volgende:
Woonurgentie (Katwijk)

Dreigt u ongewild dakloos te worden dan kunt u bij de woningcorporaties woonurgentie aanvragen. Het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland neemt de aanvraag daarna in behandeling. De gemeente heeft geen enkele invloed op de beslissing of u wel of geen woonurgentie toegewezen krijgt.

Voorwaarden:
- uw inkomen is door omstandigheden zo laag geworden dat de woonlasten niet meer op te brengen zijn
- er zijn psychosociale problemen of medische redenen waardoor u niet meer in de woning kunt blijven
- u heeft geen of nauwelijks eigen vermogen

Vermogen zal wel te hoog zijn voor een urgentieverklaring.
Nee, ze heeft vrijwillig haar huis verkocht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173846842
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:35 schreef Janneke141 het volgende:

Nee, ze heeft vrijwillig haar huis verkocht.
Ah. Ze had dus gewoon in haar huis moeten blijven wonen, totdat er een huurwoning werd toegewezen. Vrijwillige keuze voor dakloosheid.

Thanks.

En dan klagen over asielzoekers.. :')
pi_173846856
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:10 schreef Kim-Holland het volgende:


Ze woonde met haar gezin gelukkig, waren gezond en lekker actief.
Kennelijk niet heel gelukkig...
pi_173846861
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 08:36 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ah. Ze had dus gewoon in haar huis moeten blijven wonen, totdat er een huurwoning werd toegewezen. Vrijwillige keuze voor dakloosheid.

Thanks.
Zo werkt dat niet.
Een scheiding is geen reden voor urgentie.
pi_173846863
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 07:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik doe een noodoproep voor een bekende van mij: Barbara Van Rijn:HELP
Per direct woning,zomerhuis. Wel zodat ik huursubsidie krijg
Wij wonen noodgedwongen op kamping rijnsburg. Twee kinderen van 7 en 9 jaar. En de hond en ik. Het wordt al koud savonds. De kinderen slapen niet en ik zit er doorheen. Wie kan mij helpen ?
Graag in Katwijk i.v.m. school .
DEEL DIT BERICHT OF KOM MET EEN HUISJE VOOR ONS .


Mevrouw heeft nogal wat wensen..
Nogal wiedes dat ze dat eist: als je al "huursubsidie" kunt krijgen, betekent dat dat je sowieso een heel laag inkomen hebt (bijstandsniveau). Zonder huurtoeslag is het voor haar zinloos, want simpelweg niet te betalen.
pi_173846879
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:38 schreef 8777 het volgende:

Zo werkt dat niet.
Een scheiding is geen reden voor urgentie.
Nee, dat snap ik. Maar de enige optie is dan dus in je huis blijven wonen, totdat je een alternatief hebt. Zijn volgens mij wel meer gezinnen die na hun scheiden nog een tijd gedwongen bij elkaar wonen.
pi_173846928
quote:
11s.gif Op maandag 18 september 2017 08:39 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Maar de enige optie is dan dus in je huis blijven wonen, totdat je een alternatief hebt. Zijn volgens mij wel meer gezinnen die na hun scheiden nog een tijd gedwongen bij elkaar wonen.
Klopt, ze had zich gewoon in moeten schrijven bij de woningbouwvereniging toen ze dit huis kocht.
pi_173846929
Slechte voorbereiding weer.
pi_173846934
- Ik moet het kwijt. Hier kan hij niet zomaar mee weg komen.
- Hij heeft een ander wijf met twee kinderen. Voordat we gescheiden waren.
- Thanks [..] ik laat me niet kisten door zoon eikel

Niveautje hoor..
´
  maandag 18 september 2017 @ 08:44:25 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173846945
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 08:36 schreef Jopie78 het volgende:

Ah. Ze had dus gewoon in haar huis moeten blijven wonen, totdat er een huurwoning werd toegewezen. Vrijwillige keuze voor dakloosheid.

Thanks.

En dan klagen over asielzoekers.. :')
Dat klagen gebeurt in dat filmpje zeker?
Altijd mooi, mensen die het zichzelf moeilijker dan nodig maken en dan toch een zondebok nodig hebben om de schuld te geven van hun zelfveroorzaakte situatie. Zelfreflectie, het is handig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173846948
quote:
11s.gif Op maandag 18 september 2017 08:39 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Maar de enige optie is dan dus in je huis blijven wonen, totdat je een alternatief hebt. Zijn volgens mij wel meer gezinnen die na hun scheiden nog een tijd gedwongen bij elkaar wonen.
En wat als d'r vent met de noorderzon is vertrokken en weigert mee te betalen, waardoor de schulden zich opstapelen omdat je het in je eentje totaal niet kunt betalen?
pi_173846955
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 08:44 schreef Copycat het volgende:

Dat klagen gebeurt in dat filmpje zeker?
Altijd mooi, mensen die het zichzelf moeilijker dan nodig maken en dan toch een zondebok nodig hebben om de schuld te geven van hun zelfveroorzaakte situatie. Zelfreflectie, het is handig.
Klopt. Het ligt aan iedereen, behalve aan haar. De gemeente doet niets, asielzoekers krijgen voorrang en het komt allemaal doordat haar man een ander heeft.

Sommige mensen hebben ook alle wind tegen. ;(
pi_173846964
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:44 schreef hpeopjes het volgende:

En wat als d'r vent met de noorderzon is vertrokken en weigert mee te betalen, waardoor de schulden zich opstapelen omdat je het in je eentje totaal niet kunt betalen?
Geen idee joh. Is toch ook niet relevant hier!?

Ik probeerde te begrijpen waarom ze geen urgentie heeft en wat het alternatief had moeten zijn.
pi_173846969
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:44 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

En wat als d'r vent met de noorderzon is vertrokken en weigert mee te betalen, waardoor de schulden zich opstapelen omdat je het in je eentje totaal niet kunt betalen?
Dan ga je naar de gemeente, vraag je een uitkering aan, leg je de situatie uit en vraag je woonkostenvergoeding aan, als dat toegewezen wordt ga je met die brief naar de woningbouwvereniging en vraag je urgentie aan, succes verzekerd.
pi_173846975
De hondt heeft een huidprobleem. Wel zielig dat hij in zo'n vochtig tentje moet verblijven. Kan iemand die hondt redden?
´
pi_173846978
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:24 schreef Kim-Holland het volgende:
Ze heeft het huis verkocht voor een leuke prijs waardoor ze er sneller uit moest.
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:35 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, ze heeft vrijwillig haar huis verkocht.
Hoe komen jullie aan die wijsheid?
pi_173846984
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Hoe komen jullie aan die wijsheid?
Filmpje via link.
´
pi_173846994
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:49 schreef Kim-Holland het volgende:
De hont heeft een huidprobleem. Wel zielig dat hij in zo'n vochtig tentje moet verblijven. Kan iemand die hont redden?
Het is hondt. o|O
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173847011
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is hondt. o|O
Oops.. :@ heb het al aangepast.
´
pi_173847014
quote:
11s.gif Op maandag 18 september 2017 08:47 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Geen idee joh. Is toch ook niet relevant hier!?

Ik probeerde te begrijpen waarom ze geen urgentie heeft en wat het alternatief had moeten zijn.
Natuurlijk is dat relevant. :')

Jij beweert steeds dat ze maar in d'r huis had moeten blijven, maar je weet helemaal niet of dat financieel überhaupt wel mogelijk was.

Je kletst maar wat raak om dat wijf zwart te maken. En ik snap het ook wel, want ze is blank en dus niet bruin of zwart en dus kun je haar niet zielig vinden en moet het allemaal een kwestie van eigen schuld zijn in jouw ogen. :')
pi_173847053
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:53 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat relevant. :')

Jij beweert steeds dat ze maar in d'r huis had moeten blijven, maar je weet helemaal niet of dat financieel überhaupt wel mogelijk was.

Je kletst maar wat raak om dat wijf zwart te maken. En ik snap het ook wel, want ze is blank en dus niet bruin of zwart en dus kun je haar niet zielig vinden en moet het allemaal een kwestie van eigen schuld zijn in jouw ogen. :')
Het is ook haar eigen schuld.
  maandag 18 september 2017 @ 08:56:31 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173847059
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:53 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat relevant. :')

Jij beweert steeds dat ze maar in d'r huis had moeten blijven, maar je weet helemaal niet of dat financieel überhaupt wel mogelijk was.

Je kletst maar wat raak om dat wijf zwart te maken. En ik snap het ook wel, want ze is blank en dus niet bruin of zwart en dus kun je haar niet zielig vinden en moet het allemaal een kwestie van eigen schuld zijn in jouw ogen. :')
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:48 schreef 8777 het volgende:

Dan ga je naar de gemeente, vraag je een uitkering aan, leg je de situatie uit en vraag je woonkostenvergoeding aan, als dat toegewezen wordt ga je met die brief naar de woningbouwvereniging en vraag je urgentie aan, succes verzekerd.
Maar Lemmeb wil liever op de het is de schuld van links en asielzoekers-toer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173847075
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:53 schreef hpeopjes het volgende:

Natuurlijk is dat relevant. :')

Jij beweert steeds dat ze maar in d'r huis had moeten blijven, maar je weet helemaal niet of dat financieel überhaupt wel mogelijk was.

Je kletst maar wat raak om dat wijf zwart te maken. En ik snap het ook wel, want ze is blank en dus niet bruin of zwart en dus kun je haar niet zielig vinden en moet het allemaal een kwestie van eigen schuld zijn in jouw ogen. :')
Dat moet ze niet van mij, dat lijkt mij de enige manier zoals de woningbouw het wil zien. Ze heeft gekozen voor verkoop en krijgt nu geen urgentie. Ik vroeg me af hoe ze het had moeten aanpakken om wel die urgentie te krijgen. Nou niet dus, want er kwam geld vrij bij de verkoop. Dus werd ze eigenlijk gedwongen om in haar huis te blijven, tot er een alternatief was.

Ze heeft dus geen reden om te klagen, feitelijk, want ze heeft zelf voor deze situatie gekozen.

Welke kleur ze heeft is toch ook niet relevant. Ik heb sowieso weinig empathie voor onbekenden in het nieuws, of ze nou paars of groen zijn. Ben slechts geïnteresseerd in het technische verhaal, niet in de emotie. Kan mij die vrouw nou schelen, die heeft mij niet nodig om zichzelf zwart te maken. (pun not intended)
pi_173847082
Maar dank zij die leuke verkoopprijs kan je dan toch wel wat beters tijdelijk krijgen dan een tent
pi_173847099
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Maar dank zij die leuke verkoopprijs kan je dan toch wel wat beters tijdelijk krijgen dan een tent
Dan is ze niet zielig genoeg.
pi_173847122
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Maar dank zij die leuke verkoopprijs kan je dan toch wel wat beters tijdelijk krijgen dan een tent
True.

Ze zal gewoon iets moeten gaan huren in de vrije sector en het geld er doorheen moeten jagen. Maarja, daar zal ze wel gewoon te gierig voor zijn. :')
pi_173847129
Maar zwanger zijn of kinderen hebben an sich is volgens mij bij de meeste gemeentes geen reden tot urgentie toch? Misschien had ze zich beter even in kunnen lezen.
pi_173847168
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:01 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

True.

Ze zal gewoon iets moeten gaan huren in de vrije sector en het geld er doorheen moeten jagen. Maarja, daar zal ze wel gewoon te gierig voor zijn. :')
met een (paar) ton op je bankrekening krijg je toch ook geen bijstand?
pi_173847184
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Maar dank zij die leuke verkoopprijs kan je dan toch wel wat beters tijdelijk krijgen dan een tent
Ja, dat zei ik net ook al.
Kan goed zijn dat haar ex ook geld moet krijgen vanwege de verkoop van het huis en ze hem dat niet gunt vanwege wraak.
Ze krijgt geen uitkering met zoveel geld op zak. En dus ook geen sociale huurwoning. :W
Gewoon de vrije sector in dus. Keuze genoeg!
´
pi_173847189
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

met een (paar) ton op je bankrekening krijg je toch ook geen bijstand?
Tabel: Vermogensgrens bijstand 2017
Leefsituatie Maximaal toegestaan vermogen
Gezamenlijke huishouding ¤ 11.880
Alleenstaande ouder ¤ 11.880
Alleenstaande ¤ 5.940
  maandag 18 september 2017 @ 09:08:50 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173847199
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:44 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

En wat als d'r vent met de noorderzon is vertrokken en weigert mee te betalen, waardoor de schulden zich opstapelen omdat je het in je eentje totaal niet kunt betalen?
De mogelijkheid bestaat, maar het is niet erg waarschijnlijk dat dat huis volledig op haar naam stond.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173847203
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:07 schreef Kim-Holland het volgende:

Ja, dat zei ik net ook al.
Kan goed zijn dat haar ex ook geld moet krijgen vanwege de verkoop van het huis en ze hem dat niet gunt vanwege wraak.
Ze krijgt geen uitkering met zoveel geld op zak. En dus ook geen sociale huurwoning. :W
Gewoon de vrije sector in dus. Keuze genoeg!
Maar dan ligt de prijs van een woning al snel boven de 800 eur p/m en krijg je geen subsidie meer.

Keuzes, keuzes.
pi_173847206
En de kans is natuurlijk groot dat de ex zijn kinderen ook niet meer mag zien, vanwege dezelfde wraak.
´
pi_173847247
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 09:09 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Maar dan ligt de prijs van een woning al snel boven de 800 eur p/m en krijg je geen subsidie meer.

Keuzes, keuzes.
Tsja, als de sodemieter je laten inschrijven bij een woningbouwvereniging. Tegen de tijd dat het geld zo goed als op is, zal ze waarschijnlijk een sociale huurwoning kunnen krijgen.
´
pi_173847283
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:57 schreef Nintex het volgende:
Jammer Barbara, je moet eerst 8 jaar ingeschreven staan.
Probeer het een volgend leven nog maar eens. :W

Vooral CDA/D66/PvdA/Groenlinks/VVD blijven stemmen :7
Wie gaat het probleem dan wel oplossen?
En hoe?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173847300
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:37 schreef yup het volgende:

[..]

Case closed. Er is meer aan de hand met mevrouw dan wat hierbo^ven staat.
^^
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173847313
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:11 schreef Kim-Holland het volgende:

Tsja, als de sodemieter je laten inschrijven bij een woningbouwvereniging. Tegen de tijd dat het geld zo goed als op is, zal ze waarschijnlijk een sociale huurwoning kunnen krijgen.
Dat en je over de wraakgevoelens heen zetten. Energie kan beter naar jezelf en de kinderen gaan.
pi_173847338
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 09:15 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Dat en je over de wraakgevoelens heen zetten. Energie kan beter naar jezelf en de kinderen gaan.
En de hondt met zijn huidprobleem.. ;)
´
pi_173847340
Waarom kan papa zich niet ontfermen over zijn kroost?
Make my day!
pi_173847347
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:17 schreef agter het volgende:
Waarom kan papa zich niet ontfermen over zijn kroost?
Mag waarschijnlijk niet van Barb.
pi_173847377
Die vrouw interesseert me niet. Als zij zo wil leven, gaat ze lekker haar gang.
Maar voor de kinderen is dit wel nogal sneu. Die hebben dit niet gekozen.
En voordat de staat hier geld in moet steken, lijkt me dat de kinderen eerst bij papa kunnen blijven.
Make my day!
  maandag 18 september 2017 @ 09:21:55 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173847387
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:20 schreef agter het volgende:
Die vrouw interesseert me niet. Als zij zo wil leven, gaat ze lekker haar gang.
Maar voor de kinderen is wel nogal sneu. Die hebben dit niet gekozen.
En voordat de staat hier geld in moet steken, lijkt me dat de kinderen eerst bij papa kunnen blijven.
Ja, papa is een nogal betrouwbare opvoeder gebleken inderdaad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173847397
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, papa is een nogal betrouwbare opvoeder gebleken inderdaad.
En waar haal je dat uit?
  maandag 18 september 2017 @ 09:23:00 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173847406
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:21 schreef Janneke141 het volgende:

Ja, papa is een nogal betrouwbare opvoeder gebleken inderdaad.
Dat hij zijn vrouw heeft ingewisseld zegt natuurlijk niets over zijn opvoedkwaliteiten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173847408
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:21 schreef Janneke141 het volgende:

Ja, papa is een nogal betrouwbare opvoeder gebleken inderdaad.
Wat heeft-ie op z'n kerfstok?
pi_173847438
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, papa is een nogal betrouwbare opvoeder gebleken inderdaad.
hoe bedoel je dat? Dat je verliefd wordt op een ander zegt toch niks over je opvoedingskwaliteiten?
  maandag 18 september 2017 @ 09:25:27 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173847444
quote:
11s.gif Op maandag 18 september 2017 09:23 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Wat heeft-ie op z'n kerfstok?
Inmiddels twee moeders met kinderen achterlaten.

Goed, opvoeden kan ie misschien als de beste, maar betrouwbaar is hij niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 september 2017 @ 09:27:04 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173847463
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:25 schreef Janneke141 het volgende:

Inmiddels twee moeders met kinderen achterlaten.

Goed, opvoeden kan ie misschien als de beste, maar betrouwbaar is hij niet.
Tja.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173847467
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:25 schreef Janneke141 het volgende:

Inmiddels twee moeders met kinderen achterlaten.

Goed, opvoeden kan ie misschien als de beste, maar betrouwbaar is hij niet.
Niet sjiek idd. Ik zou mijn kinderen, en hun moeder, ook niet op een camping laten wonen. Dan huur ik zelf wel een woning voor ze.

Het hele verhaal hangt een beetje van los zand aan elkaar. :@
pi_173847469
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Inmiddels twee moeders met kinderen achterlaten.

Goed, opvoeden kan ie misschien als de beste, maar betrouwbaar is hij niet.
Twee moeders?
pi_173847481
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Inmiddels twee moeders met kinderen achterlaten.

Goed, opvoeden kan ie misschien als de beste, maar betrouwbaar is hij niet.
Mannen komen er veel te gemakkelijk van af. Als je kinderen kunt maken, mag je ook je verantwoordelijkheid naar die kinderen nemen.

ik mis dat even in de OP.
Make my day!
  maandag 18 september 2017 @ 09:28:45 #101
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173847482
quote:
11s.gif Op maandag 18 september 2017 09:27 schreef Jopie78 het volgende:

Niet sjiek idd. Ik zou mijn kinderen, en hun moeder, ook niet op een camping laten wonen. Dan huur ik zelf wel een woning voor ze.

Het hele verhaal hangt een beetje van loszand aan elkaar. :@
Het zou me inmiddels niets verbazen als mams niet wil dat de kinderen vooral bij paps zijn. Het zwelgt een stuk lekkerder met bloedjes van kinderen in je tent.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173847499
quote:
9s.gif Op maandag 18 september 2017 09:28 schreef Copycat het volgende:

Het zou me inmiddels niets verbazen als mams niet wil dat de kinderen vooral bij paps zijn. Het zwelgt een stuk lekkerder met bloedjes van kinderen in je tent.
Zou niet de eerste zijn die het vreemdgaan van haar man zou zien als reden om de kinderen bij hem weg te houden.

Vind het ook redelijk chanant dat je in zo'n stukje ook verteld van je ex. Het blijft wel de vader van je kinderen. Spreekt al niet van een groot intellect. -O-
pi_173847508
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:28 schreef agter het volgende:

[..]

Mannen komen er veel te gemakkelijk van af. Als je kinderen kunt maken, mag je ook je verantwoordelijkheid naar die kinderen nemen.

ik mis dat even in de OP.
Vrouwen komen er ook veel te makkelijk van af: zichzelf financieel afhankelijk maken door niet/te weinig te werken en dan gaan janken als de man het financiële infuus eruit trekt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 18 september 2017 @ 09:33:49 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173847555
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:27 schreef 8777 het volgende:

[..]

Twee moeders?
Maakte ik op uit deze post.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173847570
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:28 schreef agter het volgende:

Mannen komen er veel te gemakkelijk van af. Als je kinderen kunt maken, mag je ook je verantwoordelijkheid naar die kinderen nemen.

ik mis dat even in de OP.
Ik ken zoveel vaders die hun kinderen bijna niet meer zien, omdat mevrouw doodleuk wegging en de kinderen toegewezen kreeg. Die zouden maar wat graag hun verantwoordelijkheid nemen, i.p.v. hun kinderen 2 dagen in de 2 weken te zien en soms in de vakantie.
  maandag 18 september 2017 @ 09:35:30 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173847578
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:33 schreef Janneke141 het volgende:

Maakte ik op uit deze post.
Hij heeft nu een nieuwe vriendin, die twee kinderen heeft.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 18 september 2017 @ 09:36:03 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173847589
En je zoon Eikel noemen is ook niet aardig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173847594
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maakte ik op uit deze post.
Ik lees meer dat papa nu bij een andere moeder met twee kindjes is, kan zijn dat ik verkeerd lees.
pi_173847597
quote:
9s.gif Op maandag 18 september 2017 09:36 schreef Copycat het volgende:
En je zoon Eikel noemen is ook niet aardig.
:D
Zeg dat het niet waar is...
Edit: ik zie nu hierboven :')
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173847606
quote:
9s.gif Op maandag 18 september 2017 09:36 schreef Copycat het volgende:
En je zoon Eikel noemen is ook niet aardig.
:X
  maandag 18 september 2017 @ 09:39:41 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173847625
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:43 schreef Kim-Holland het volgende:

- Thanks [..] ik laat me niet kisten door zoon eikel
Sorry, maandagochtendflauwte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173847644
:D

Het staat allemaal op haar FB. Ook aangeboden huur/koophuizen maar daar gaat ze niet op in.
https://www.facebook.com/(...)43869258?pnref=story
´
pi_173847656
Mensen die nog op Facebook zitten zouden ook geen kinderen moeten krijgen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173847683
quote:
3s.gif Op maandag 18 september 2017 09:43 schreef Eleiko het volgende:
Mensen die nog op Facebook zitten zouden ook geen kinderen moeten krijgen.
Het schijnt vrijwel altijd een helder licht op bepaalde mensen.. ;)
´
pi_173847703
Aggut wat een jankverhaal weer. Als deze mevrouw geen woonruimte kan betalen dan ga ik er even vanuit dat ze ook geen baan heeft. In dat geval is ze dus ook gewoon flexibel om ergens anders naartoe te verhuizen. Maar ja, dan moet je dat wel over hebben voor je kinderen natuurlijk. Ik snap dat je lekker bij je vriendinnen wilt blijven wonen, maar ik vind het nogal asociaal dat je dat belang voor laat gaan op het welzijn van je kinderen.

Een kennis van mij is ook onlangs gescheiden. Woont al haar hele leven in Utrecht, haar dochter is daar ook opgegroeid. Had zelf geen baan toen de scheiding plaats vond dus is direct iets gaan zoeken. Heeft wat gevonden in een of ander piepklein dorp ver weg van Utrecht dus is daar heen gegaan. Ja, ze was ook liever in Utrecht gebleven maar soms moet je gewoon gaan waar het werk is.

Dan kun je wel blijven jammeren "ja maar ik woon al mijn hele leven in Katwijk dus ik MOET daar wonen" maar dan kom je er dus niet.

Die vader is natuurlijk de grootste lul in dit verhaal, maar kom op zeg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173847758
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:10 schreef Kim-Holland het volgende:

Ze zucht. 'Maar urgent ben je niet vanzelf.' Ze wordt bedolven met papierwerk en vindt dat er door de gemeente en Dunavie slecht gekeken wordt naar haar situatie.

Ze is dus gewoon te fucking lui / dom om die papieren in te vullen :D :') -O-
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 september 2017 @ 09:57:18 #117
3542 Gia
User under construction
pi_173847788
In elke stad is wel maatschappelijke opvang mogelijk.
Waarom is zij het huis uit gegaan?

Mijn zus heeft na haar scheiding, nog 7 jaar in haar koopwoning kunnen blijven zitten, waarvoor haar ex ook al die jaren de helft van de hypotheek op heeft moeten hoesten.
Deze dame is dan zelf akkoord gegaan met een bod voor hun huis, waar dan wellicht ook nog overwaarde op zat.
Kan me niet voorstellen dat ze een absurd bod, met veel schuld heeft moeten accepteren.

Maar dat terzijde. Ze kiest er zelf voor om op de camping, niet eens in een huisje, in een tent te creperen van de kou.
Wellicht is die camping dichter bij school dan de maatschappelijke opvang.
En ja, daar kom je als moeder met 2 kinderen, echt wel voor in aanmerking.

En anders de kinders naar vader!
pi_173847812
Se hep 346 feesboek vrienden. Blijkt maar weer hoe leeg dat soort 'vriendschappen' is. Moet toch wel iemand tussen zitten die tijdelijk een plekje voor haar heeft. Maar ja dan is ze natuurlijk niet meer zielig en is de kans op urgentie helemaal verkeken.
pi_173847813
Ik ga niet zeggen dat die vrouw alles goed doet, maar het verbaasd me heel erg hoeveel mensen denken dat het gewoon aan haar ligt terwijl het hele systeem een soort doolhoof is om doorheen te komen. :')
pi_173847832
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:57 schreef Gia het volgende:
In elke stad is wel maatschappelijke opvang mogelijk.
Waarom is zij het huis uit gegaan?

Mijn zus heeft na haar scheiding, nog 7 jaar in haar koopwoning kunnen blijven zitten, waarvoor haar ex ook al die jaren de helft van de hypotheek op heeft moeten hoesten.

Zo werkt het niet natuurlijk. Als de ex het huis niet meer wil, dan moet de andere partner (mocht die in het huis willen blijven) de ex uitkopen en de hypotheek op haar naam zetten. Daarvoor heb je genoeg spaargeld nodig (als er een overwaarde op het huis zit) en moet je genoeg verdienen om de hypotheek op je naam te kunnen laten zetten. Als je dat niet kan, ben je genoodzaakt het huis te verkopen.

Uiteraard kun je er als ex-partners voor kiezen om het huis op beide namen te laten staan, maar als een van de partners dat niet wil dan heb je maar twee keuzes: of het huis op jouw naam laten zetten (en je partner uitkopen) of het huis verkopen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173847845
Is het wel zeker dat haar ex ook de vader van de kinderen is?
-nee-
pi_173847868
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:59 schreef Ericr het volgende:
Se hep 346 feesboek vrienden. Blijkt maar weer hoe leeg dat soort 'vriendschappen' is. Moet toch wel iemand tussen zitten die tijdelijk een plekje voor haar heeft. Maar ja dan is ze natuurlijk niet meer zielig en is de kans op urgentie helemaal verkeken.
Allemaal Farmville-vrienden.
Tap tap tap
pi_173847870
quote:
Ik doe een noodoproep voor een bekende van mij: Barbara Van Rijn:HELP
Per direct woning,zomerhuis. Wel zodat ik huursubsidie krijg
Wij wonen noodgedwongen op kamping rijnsburg. Twee kinderen van 7 en 9 jaar. En de hond en ik. Het wordt al koud savonds. De kinderen slapen niet en ik zit er doorheen. Wie kan mij helpen ?
Graag in Katwijk i.v.m. school .
DEEL DIT BERICHT OF KOM MET EEN HUISJE VOOR ONS .....
Laatste keer dat ik keek hadden ze ook scholen in andere plekken in Nederland.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 september 2017 @ 10:04:13 #124
3542 Gia
User under construction
pi_173847892
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:33 schreef Janneke141 het volgende:
Maakte ik op uit deze post.
Hij is gescheiden van zijn vrouw, met 2 kinderen en is daarna ingetrokken bij een andere vrouw met 2 kinderen. Die dus waarschijnlijk niet van hem zijn.
pi_173847893
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 10:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik keek hadden ze ook scholen in andere plekken in Nederland.
Denk dat dat er meer om gaat dat er al zoveel veranderd is voor die kinderen. Het minste wat ik ze persoonlijk gun is toch om minstens het contact met vriendjes te kunnen onderhouden.
pi_173847911
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:04 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Denk dat dat er meer om gaat dat er al zoveel veranderd is voor die kinderen. Het minste wat ik ze persoonlijk gun is toch om minstens het contact met vriendjes te kunnen onderhouden.
ow, het minste wat ik ze persoonlijk gun is dat ze gewoon in een huis kunnen wonen. als dat niet in katwijk is, dan maar ergens anders.

kinderen verhuizen zo vaak... ja dat is niet superleuk maar ze passen zich ook snel aan en maken in principe ook weer zo nieuwe vriendjes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173847913
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:04 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Denk dat dat er meer om gaat dat er al zoveel veranderd is voor die kinderen. Het minste wat ik ze persoonlijk gun is toch om minstens het contact met vriendjes te kunnen onderhouden.
En dan ga je ze in een tent laten wonen?? Ze vinden wel nieuwe vriendjes.
pi_173847937
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:05 schreef 8777 het volgende:

[..]

En dan ga je ze in een tent laten wonen?? Ze vinden wel nieuwe vriendjes.
Dat ze dat gezegd heeft zal inderdaad de reden zijn dat ze in een tent woont. :') Het is niet zo handig misschien om te zeggen, maar om dan maar de conclusie te trekken dat ze daarom in een tent zit. Je mag je vaak niet eens inschrijven voor een sociale huurwoning buiten je eigen gemeente.
  maandag 18 september 2017 @ 10:08:06 #129
3542 Gia
User under construction
pi_173847939
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 10:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zo werkt het niet natuurlijk. Als de ex het huis niet meer wil, dan moet de andere partner (mocht die in het huis willen blijven) de ex uitkopen en de hypotheek op haar naam zetten. Daarvoor heb je genoeg spaargeld nodig (als er een overwaarde op het huis zit) en moet je genoeg verdienen om de hypotheek op je naam te kunnen laten zetten. Als je dat niet kan, ben je genoodzaakt het huis te verkopen.

Uiteraard kun je er als ex-partners voor kiezen om het huis op beide namen te laten staan, maar als een van de partners dat niet wil dan heb je maar twee keuzes: of het huis op jouw naam laten zetten (en je partner uitkopen) of het huis verkopen.
Dat huis heeft ook 7 jaar te koop gestaan.
Door veel achterstallig onderhoud, al vrij snel onder water.

Verder is maatschappelijk opvang ook afhankelijk van je financiële middelen, of het ontbreken daarvan. De vrouw in dit verhaal moet naar maatschappelijk werk gaan en haar probleem aankaarten, en vervolgens het eerste het beste huis dat haar aangeboden wordt, accepteren. Dan maar niet dicht bij school. Op je doet ze op een andere school.
pi_173847947
Mevrouw heeft zelf de keuze gemaakt om op de camping te gaan zitten. Niemand anders is daar schuld aan of verplicht om haar te helpen.
´
pi_173847957
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:43 schreef Kim-Holland het volgende:
- Ik moet het kwijt. Hier kan hij niet zomaar mee weg komen.
- Hij heeft een ander wijf met twee kinderen. Voordat we gescheiden waren.
- Thanks [..] ik laat me niet kisten door zoon eikel

Niveautje hoor..
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:49 schreef Kim-Holland het volgende:
De hondt heeft een huidprobleem. Wel zielig dat hij in zo'n vochtig tentje moet verblijven. Kan iemand die hondt redden?
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:07 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik net ook al.
Kan goed zijn dat haar ex ook geld moet krijgen vanwege de verkoop van het huis en ze hem dat niet gunt vanwege wraak.
Ze krijgt geen uitkering met zoveel geld op zak. En dus ook geen sociale huurwoning. :W
Gewoon de vrije sector in dus. Keuze genoeg!
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:09 schreef Kim-Holland het volgende:
En de kans is natuurlijk groot dat de ex zijn kinderen ook niet meer mag zien, vanwege dezelfde wraak.
Gaat weer lekker he? :')

Niveautje hoor..
pi_173847966
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:07 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat ze dat gezegd heeft zal inderdaad de reden zijn dat ze in een tent woont. :') Het is niet zo handig misschien om te zeggen, maar om dan maar de conclusie te trekken dat ze daarom in een tent zit. Je mag je vaak niet eens inschrijven voor een sociale huurwoning buiten je eigen gemeente.
Ze is gewoon niet heel erg slim, ik denk eerder dat ze dit doet om haar ex zwart te maken. Ze had dat huis niet moeten verkopen.
pi_173847968
quote:
Ik doe een noodoproep voor een bekende van mij: Barbara Van Rijn:HELP
Per direct woning,zomerhuis. Wel zodat ik huursubsidie krijg
Wij wonen noodgedwongen op kamping rijnsburg. Twee kinderen van 7 en 9 jaar. En de hond en ik. Het wordt al koud savonds. De kinderen slapen niet en ik zit er doorheen. Wie kan mij helpen ?
Graag in Katwijk i.v.m. school .
DEEL DIT BERICHT OF KOM MET EEN HUISJE VOOR ONS .....
Kan iemand haar trouwens even vertellen dat de Belastingdienst het uitbetalen van huurtoeslag aan mensen in vakantiewoningen heeft stopgezet, nadat de Tweede Kamer daar vorig jaar een nieuwe wet voor heeft aangenomen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173847969
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Gaat weer lekker he? :')

Niveautje hoor..
Gaat prima, ja. Goed geslapen dus lekker vol energie. ^O^
´
  maandag 18 september 2017 @ 10:11:30 #135
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173847973
Als je erop staat in Katwijk te blijven, ja dan kan ik me voorstellen dat er geen huis te krijgen is op een korte termijn.

Wat ik niet begrijp is waarom ze niet ingaat op aanbiedingen tot huidvesting. Als ik op straat zou staan zou ik zelfs nog in een hutje in Schubbekutteveen gaan zitten, bij wijze van.

Verder is aanvraag tot welke bijstand dan ook wel echt een draak, dus wat dat betreft snap ik haar klagen wel. Hoewel ze er zelf ook een flinke vinger in de pap bij heeft gehad.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173847984
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat huis heeft ook 7 jaar te koop gestaan.
Door veel achterstallig onderhoud, al vrij snel onder water.

Verder is maatschappelijk opvang ook afhankelijk van je financiële middelen, of het ontbreken daarvan. De vrouw in dit verhaal moet naar maatschappelijk werk gaan en haar probleem aankaarten, en vervolgens het eerste het beste huis dat haar aangeboden wordt, accepteren. Dan maar niet dicht bij school. Op je doet ze op een andere school.
En voor die maatschappelijke opvang geregeld is ben je zo ook al weken verder. Nu zal ik zelf wel een moeilijk geval zijn, maar ik krijg via de WMO van de gemeente begeleiding aan huis, en het heeft 4 maanden geduurd voordat dat opstartte.

Ik vind het zo raar dat iedereen meteen maar doet alsof die vrouw het verdient heeft. Als je eenmaal in de shit zit is het echt allemaal niet zo makkelijk om de juiste hulp te vinden, dan zijn die 6 weken eigenlijk niks. En ik kan me ook voorstellen dat als je in een koopwoning zit en daar dus niet zoveel mee te maken gehad hebt allemaal dat je helemaal de weg kwijt raakt.
pi_173848029
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:04 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Denk dat dat er meer om gaat dat er al zoveel veranderd is voor die kinderen. Het minste wat ik ze persoonlijk gun is toch om minstens het contact met vriendjes te kunnen onderhouden.
Je mag of kan ook niet zomaar verhuizen (naar ver weg) na een scheiding als je het gezamelijk gezag hebt over de kinderen.
  maandag 18 september 2017 @ 10:15:39 #138
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173848046
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je mag of kan ook niet zomaar verhuizen (naar ver weg) na een scheiding als je het gezamelijk gezag hebt over de kinderen.
Maar je kan wel buiten Katwijk gaan zoeken. Kom op, het is niet dat je opeens nergens meer heen mag.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 september 2017 @ 10:15:45 #139
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173848049
Denk dat ze voor de tent heeft gekozen omdat het zomer (vakantie) was. Dat ze dacht voor de zomer over was wel een huisje te hebben. Nu de zomer ten einde komt is er nog niets gelukt en begint de paniek naar binnen te kruipen.

Wat ik niet snap is dat de kinderen niet bij de vader zitten. In ieder geval tijdelijk tot moeder weer een eigen stek heeft.
Als moeder dat perse niet wil zou er naar mijn mening ingegrepen moeten worden. Wil vader het niet dan wordt het moeilijk. Maar dan zou urgentie toch wel mogelijk moeten zijn?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173848051
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:12 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En voor die maatschappelijke opvang geregeld is ben je zo ook al weken verder. Nu zal ik zelf wel een moeilijk geval zijn, maar ik krijg via de WMO van de gemeente begeleiding aan huis, en het heeft 4 maanden geduurd voordat dat opstartte.

Ik vind het zo raar dat iedereen meteen maar doet alsof die vrouw het verdient heeft. Als je eenmaal in de shit zit is het echt allemaal niet zo makkelijk om de juiste hulp te vinden, dan zijn die 6 weken eigenlijk niks. En ik kan me ook voorstellen dat als je in een koopwoning zit en daar dus niet zoveel mee te maken gehad hebt allemaal dat je helemaal de weg kwijt raakt.
Aan de andere kant, er zijn circa 35.000 scheidingen per jaar en slechts in zeer enkele gevallen als deze gaat het fout... ik geloof best dat het systeem ingewikkeld is maar als het op al die duizenden scheidingen één keer fout gaat, ligt het dan aan het systeem of aan de betrokkenen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173848070
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Denk dat ze voor de tent heeft gekozen omdat het zomer was. Dat ze dacht voor de zomer over was wel een huisje te hebben. Nu de zomer ten einde komt is er nog niets gelukt en begint de paniek naar binnen te kruipen.

Wat ik niet snap is dat de kinderen niet bij de vader zitten. In ieder geval tijdelijk tot moeder weer een eigen stek heeft.
Als moeder dat perse niet wil zou er naar mijn mening ingegrepen moeten worden. Wil vader het niet dan wordt het moeilijk. Maar dan zou urgentie toch wel mogelijk moeten zijn?
als je als vader gewoon een achterlijke lul bent en de kinderen niet wil hebben, dan is er vaak niet zoveel mee te beginnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173848090
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 10:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als je als vader gewoon een achterlijke lul bent en de kinderen niet wil hebben, dan is er vaak niet zoveel mee te beginnen.
Wie zegt dat de vader een achterlijke lul is die zijn kinderen niet wil hebben?
´
pi_173848112
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:18 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wie zegt dat de vader een achterlijke lul is die zijn kinderen niet wil hebben?
dat maak ik een beetje op uit het verhaal... ik zou bijvoorbeeld mijn kinderen niet in een tent laten wonen. dan komen ze maar tijdelijk voor vast bij mij totdat mijn ex iets anders gevonden heeft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 september 2017 @ 10:20:02 #144
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173848113
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:18 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wie zegt dat de vader een achterlijke lul is die zijn kinderen niet wil hebben?
Feit dat die kinderen nog in een tent zitten zegt wel wat...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173848151
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar je kan wel buiten Katwijk gaan zoeken. Kom op, het is niet dat je opeens nergens meer heen mag.
Maar doet ze dat ook niet dan? Ik lees alleen dat ze graag in Katwijk blijft, niet dat ze absoluut niet daarbuiten wil wonen.

Als je in een tent woont, mag je wat mij betreft wel wat minder kieskeurig zijn.
pi_173848187
quote:
9s.gif Op maandag 18 september 2017 09:34 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ik ken zoveel vaders die hun kinderen bijna niet meer zien, omdat mevrouw doodleuk wegging en de kinderen toegewezen kreeg. Die zouden maar wat graag hun verantwoordelijkheid nemen, i.p.v. hun kinderen 2 dagen in de 2 weken te zien en soms in de vakantie.
Oei, dan zullen de meesten het een en ander niet goed geregeld hebben terwijl ze nog een relatie hadden en hebben daar vervolgens ook verder niets aan gedaan. Eigen schuld dus.

Lekker makkelijk zo denken. :O
pi_173848198
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:25 schreef Physsic het volgende:

Oei, dan zullen de meesten het een en ander niet goed geregeld hebben terwijl ze nog een relatie hadden en hebben daar vervolgens ook verder niets aan gedaan. Eigen schuld dus.

Lekker makkelijk zo denken. :O
Oh, zeker een goed punt. Die dingen "overkomen" je niet.

Neemt niet weg dat mannen er per definitie niet altijd maar gemakkelijk mee weg komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _I op 18-09-2017 10:32:36 ]
pi_173848207
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 09:59 schreef Fripsel het volgende:
Ik ga niet zeggen dat die vrouw alles goed doet, maar het verbaasd me heel erg hoeveel mensen denken dat het gewoon aan haar ligt terwijl het hele systeem een soort doolhoof is om doorheen te komen. :')
V.w.b. deze vrouw: vooralsnog lijkt het erop dat ze zelf niet de juiste keuzes gemaakt heeft en dat er genoeg alternatieven zijn. Een schop onder haar hol dus i.p.v. te pamperen.

V.w.b. systeem/doolhof: leg even uit: welk systeem en welk doolhof?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173848211
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar doet ze dat ook niet dan? Ik lees alleen dat ze graag in Katwijk blijft, niet dat ze absoluut niet daarbuiten wil wonen.

Als je in een tent woont, mag je wat mij betreft wel wat minder kieskeurig zijn.
Dit verhaal is weer zo maf, d'r staat een tent maar zit ze daar ook of alleen als het droog is.

Vrienden en familie laten dat toch ook niet gebeuren... En hebben ze daar in de buurt geen opvang?

Ik vind het weer een raar verhaal, ze kan toch ook een caravan of vakantiehuisje huren?
pi_173848222
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Feit dat die kinderen nog in een tent zitten zegt wel wat...
Misschien krijgt hij geen voet tussen de deur tent en wordt het hem erg moeilijk gemaakt. Hij zal de eerste niet zijn. Ook niet de laatste.
Ze heeft een leuk bedrag door de verkoop van hun woning. Waarom gaat ze niet in een goedkoop hotelletje zitten zodat de kinderen een fatsoenlijk bed hebben om in te slapen?

Dit is zo'n verhaal waar je graag de andere kant wil horen hoe de vork in de steel zit ondanks dat ik wel een vermoeden heb..
´
pi_173848243
quote:
12s.gif Op maandag 18 september 2017 10:26 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Oh, zeker een goed punt. Die dingen "overkomen" je niet.

Neemt niet weg dat mannen er per definitie altijd maar gemakkelijk mee weg komen.
Eh, mannen?
pi_173848258
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:31 schreef Physsic het volgende:

Eh, mannen?
Ja, er miste een -niet- volgens mij in die zin.
pi_173848288
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Eh, mannen?
Vrouwen verzuimen vaak financieel onafhankelijk te worden en blijven.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 18 september 2017 @ 10:36:12 #154
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173848303
Ik vermoed dat deze vrouw bepaalde eisen stelt aan de nieuwe woning waaraan de coöperatie niet kan voldoen. Anders zie ik niet in waarom ze geen urgentieverklaring zou krijgen.
pi_173848327
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:36 schreef Twiitch het volgende:
Ik vermoed dat deze vrouw bepaalde eisen stelt aan de nieuwe woning waaraan de coöperatie niet kan voldoen. Anders zie ik niet in waarom ze geen urgentieverklaring zou krijgen.
Mevrouw heeft te veel geld voor een sociale huurwoning.
´
  maandag 18 september 2017 @ 10:44:18 #156
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173848381
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:34 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Vrouwen verzuimen vaak financieel onafhankelijk te worden en blijven.
Dat is meestal een afspraak tussen beiden. Vele mannen willen ook echt dat de vrouw minder gaat werken of thuis blijft voor de kinderen.
Maar ik las dat ze ontslagen was, dus wel werk had. Dus in hoeverre dit hier opgaat kan ik niets zinnigs over zeggen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173848383
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:38 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Mevrouw heeft te veel geld voor een sociale huurwoning.
hoe weet jij dat nou weer?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173848425
De fok-experts weten wel weer precies hoe de vork in de steel zit en hebben hun oordeel al klaar :')

sommige reacties in dit topic zijn echt om je te bescheuren en de plaatsers ervan nemen zichzelf nog bloedserieus ook :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173848428
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vele mannen willen ook echt dat de vrouw minder gaat werken [..]

Hier ben je als vrouw nog altijd zelf bij.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173848441
'Ik ben niet racistisch, maar ik woon al mijn hele leven in Katwijk en ik zie dat buitenlanders wel een huisje krijgen.'

https://www.allesoverkatw(...)kinderen-in-een-tent

+
Barbara van Rijn zit aan een campingtafeltje waar de plasjes water van de vorige bui nog op liggen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 september 2017 @ 10:48:33 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173848448
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:47 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Hier ben je als vrouw nog altijd zelf bij.
Daarom dat ik schrijf een afspraak tussen beiden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173848462
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 10:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hoe weet jij dat nou weer?
Dat zegt ze zelf, dat ze een leuk bedrag heeft kunnen krijgen en daarom snel hun huis verkocht heeft.

Ze zijn trouwens al bijna een jaar uit elkaar..wat heeft ze in de tussentijd gedaan?
´
pi_173848465
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:48 schreef StaceySinger het volgende:
'Ik ben niet racistisch, maar ik woon al mijn hele leven in Katwijk en ik zie dat buitenlanders wel een huisje krijgen.'

https://www.allesoverkatw(...)kinderen-in-een-tent

+
Barbara van Rijn zit aan een campingtafeltje waar de plasjes water van de vorige bui nog op liggen
ook nog eens te lui om die tafel droog te vegen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 september 2017 @ 10:51:28 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173848487
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 10:50 schreef Nielsch het volgende:

ook nog eens te lui om die tafel droog te vegen...
Ik ben niet racistisch, maar ...

Altijd mooi.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 18 september 2017 @ 10:52:07 #165
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173848498
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:29 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Misschien krijgt hij geen voet tussen de deur tent en wordt het hem erg moeilijk gemaakt. Hij zal de eerste niet zijn. Ook niet de laatste.
Ze heeft een leuk bedrag door de verkoop van hun woning. Waarom gaat ze niet in een goedkoop hotelletje zitten zodat de kinderen een fatsoenlijk bed hebben om in te slapen?

Dit is zo'n verhaal waar je graag de andere kant wil horen hoe de vork in de steel zit ondanks dat ik wel een vermoeden heb..
Zou kunnen idd.

Ben ook wel benieuwd naar de andere kant :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173848501
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 18 september 2017 @ 10:53:23 #167
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173848518
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:49 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat zegt ze zelf, dat ze een leuk bedrag heeft kunnen krijgen en daarom snel hun huis verkocht heeft.

Ze zijn trouwens al bijna een jaar uit elkaar..wat heeft ze in de tussentijd gedaan?
Een leuk bedrag kan ook schuldenvrij eruit lopen betekenen he? Hoeft niet om dikke winst te gaan. Zelfs bij onder water staan kan je nog spreken van een leuk bedrag, als in meer dan je gehoopt had, een goed bedrag voor dat huis, maar niet voldoende om de schuld op te lossen.

Je trekt wat te snel conslusies. Die niet kloppen naast haar stellen dat ze een postadres nodig heeft voor een uitkering (die je niet krijgt als je werkelijk een 'leuk bedrag' hebt) en haar zoeken naar een sociale huurwoning.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173848624
Na ontslag heb heb je toch recht op ww?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173848696
Sneu voor de kinderen. Benieuwd naar het hele verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 september 2017 @ 11:07:37 #170
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173848778
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:59 schreef Eleiko het volgende:
Na ontslag heb heb je toch recht op ww?
Niet als het verwijtbaar is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173848779
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:59 schreef Eleiko het volgende:
Na ontslag heb heb je toch recht op ww?
Dat heb ik gemist, is ze ontslagen?
  maandag 18 september 2017 @ 11:07:56 #172
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_173848786
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 10:59 schreef Eleiko het volgende:
Na ontslag heb heb je toch recht op ww?
Niet als ze verwijtbaar ontslagen is.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_173848791
Het is lastig om te bepalen aan wie het allemaal precies ligt, maar de schuld ligt wel prima bij de twee die uit elkaar gaan en die besluiten om snel de woning van de hand te doen waardoor ze geen onderdak meer hebben. Want dat is natuurlijk een uitstekende reden om geen urgentie te krijgen.

Per sé in Katwijk willen wonen helpt ook niet mee.

Het lijkt dus heel zielig, in zo'n tentje gaan zitten, maar ergens bekruipt mij het gevoel dat we hier te maken hebben met iemand die heel bewust kiest voor een zielige opvang in de hoop dat alles wel aangedragen zal worden.

Gegokt en verloren wellicht?
pi_173848830
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet als het verwijtbaar is.
En dat is het geval?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173848845
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe kunnen kinderen, ongeacht moeders eventuele rariteiten, niet onder urgent vallen?!
Dat je kinderen hebt verhoogd niet automatisch je urgentie...
Zoals andere ook zeggen is hier veel meer aan de hand dan het artikel omschrijft.
No Guts, No Glory
pi_173848871
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:08 schreef VEM2012 het volgende:
Het is lastig om te bepalen aan wie het allemaal precies ligt, maar de schuld ligt wel primair bij de twee die uit elkaar gaan en die besluiten om snel de woning van de hand te doen waardoor ze geen onderdak meer hebben. Want dat is natuurlijk een uitstekende reden om geen urgentie te krijgen.

Als haar man weigerde om de woning nog langer op hun beiden namen te laten staan, ben je gedwongen om je partner uit te kopen en de hypotheek op je naam te zetten. Als je daar niet de middelen voor hebt, dan ben je gedwongen tot verkoop. Geen idee of het zo gelopen is in deze situatie of dat ze samen hebben gekozen voor verkoop, maar je kan dus als achterblijvende partner niet altijd zomaar in je woning blijven zitten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 september 2017 @ 11:12:35 #177
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_173848880
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:10 schreef Eleiko het volgende:

[..]

En dat is het geval?
Dat weten we toch niet? Jij stelt dat iemand recht heeft op een WW uitkering bij ontslag, maar dat is niet het geval als het verwijtbaar is.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_173848894
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:12 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Dat weten we toch niet? Jij stelt dat iemand recht heeft op een WW uitkering bij ontslag, maar dat is niet het geval als het verwijtbaar is.
Er kan zoveel aan de hand zijn. Wellicht was ze als "ZZP'er" foldertjes aan het rondbrengen. Dan krijg je ook geen WW als je "opdracht" voorbij is. Daarmee is ook gelijk het nadeel van dit soort schijnzelfstandigheidsconstructies aangetoond.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 18 september 2017 @ 11:13:32 #179
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173848901
Sommige reacties. :')

- is het zo gek dat mensen soms hulp nodig hebben bij het weer op de rit krijgen van hun leven?
- is het gek dat deze vrouw in haar situatie zoekt naar een sociale huurwoning met huurtoeslag in een voor haar bekende omgeving?

Ik kan me zomaar voorstellen dat het niet in het belang van het kind is om dit gezin na een scheiding ook nog uit hun sociale (school)omgeving weg te halen. En de hond naar het asiel. Ik heb er verder geen enkele moeite mee als ze alle hulp moet terugbetalen als blijkt dat ze dik gecasht heeft met het huis en het haar volgend jaar weer voor de wind gaat. Maar een sociaal vangnet moet wel gewoon toegankelijk zijn, vind ik.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173848916
Kortom: het wachten is op iemand die het hele verhaal kan ontrafelen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173848943
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:13 schreef Eix het volgende:
Sommige reacties. :')

- is het zo gek dat mensen soms hulp nodig hebben bij het weer op de rit krijgen van hun leven?
- is het gek dat deze vrouw in haar situatie zoekt naar een sociale huurwoning met huurtoeslag in een voor haar bekende omgeving?

Ik kan me zomaar voorstellen dat het niet in het belang van het kind is om dit gezin na een scheiding ook nog uit hun sociale (school)omgeving weg te halen. En de hond naar het asiel. Ik heb er verder geen enkele moeite mee als ze alle hulp moet terugbetalen als blijkt dat ze dik gecasht heeft met het huis en het haar volgend jaar weer voor de wind gaat. Maar een sociaal vangnet moet wel gewoon toegankelijk zijn, vind ik.
Die hulp is er maar je moet wel de juiste wegen bewandelen.
  maandag 18 september 2017 @ 11:16:27 #182
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_173848967
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er kan zoveel aan de hand zijn. Wellicht was ze als "ZZP'er" foldertjes aan het rondbrengen. Dan krijg je ook geen WW als je "opdracht" voorbij is. Daarmee is ook gelijk het nadeel van dit soort schijnzelfstandigheidsconstructies aangetoond.
Ja, maar ben je dan ontslagen of was je dan gewoon ZZPer die geen opdrachten meer krijgt of zo. Zit ze op facebook? Misschien even tot de bodem uitzoeken dit :P .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_173848977
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:13 schreef Eix het volgende:

Ik kan me zomaar voorstellen dat het niet in het belang van het kind is om dit gezin na een scheiding ook nog uit hun sociale (school)omgeving weg te halen.
Kan je idd beter met je kinderen in een tent gaan zitten.
pi_173848980
Mevrouw heeft een kappersopleiding gedaan.
´
pi_173849045
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 11:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als haar man weigerde om de woning nog langer op hun beiden namen te laten staan, ben je gedwongen om je partner uit te kopen en de hypotheek op je naam te zetten. Als je daar niet de middelen voor hebt, dan ben je gedwongen tot verkoop. Geen idee of het zo gelopen is in deze situatie of dat ze samen hebben gekozen voor verkoop, maar je kan dus als achterblijvende partner niet altijd zomaar in je woning blijven zitten.
Nee, maar ook in die situatie gaat er wel enige tijd overheen. Het is niet zo dat hij kan zeggen: ofwel jij koopt mij vandaag uit, ofwel pietje koopt de hele rataplan en jij moet dan vrijdag ingepakt en weg zijn.

Het lukt vrijwel iedereen om in zo'n situatie iets beters te regelen dan een tent. En de mensen die dat niet lukt zullen in de meeste gevallen onverstandige beslissingen hebben genomen in het proces.
pi_173849098
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:13 schreef Eix het volgende:
Sommige reacties. :')

- is het zo gek dat mensen soms hulp nodig hebben bij het weer op de rit krijgen van hun leven?
- is het gek dat deze vrouw in haar situatie zoekt naar een sociale huurwoning met huurtoeslag in een voor haar bekende omgeving?

Ik kan me zomaar voorstellen dat het niet in het belang van het kind is om dit gezin na een scheiding ook nog uit hun sociale (school)omgeving weg te halen. En de hond naar het asiel. Ik heb er verder geen enkele moeite mee als ze alle hulp moet terugbetalen als blijkt dat ze dik gecasht heeft met het huis en het haar volgend jaar weer voor de wind gaat. Maar een sociaal vangnet moet wel gewoon toegankelijk zijn, vind ik.
Zou in omliggende dorpen/steden gaan wonen nu echt inhouden dat de school in Katwijk onbereikbaar wordt?
  maandag 18 september 2017 @ 11:25:59 #187
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173849132
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:15 schreef 8777 het volgende:

[..]

Die hulp is er maar je moet wel de juiste wegen bewandelen.
Die wegen zijn ook niet altijd even duidelijk.

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:17 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Kan je idd beter met je kinderen in een tent gaan zitten.
Ik heb nu niet het idee dat er elders in het land wel veel woonruimte is. Althans, in Noordoost-Groningen misschien maar daar is geen werk. Vaak is de keuze ofwel een sociale huurwoning met dito wachtlijst. Of een vrije sector woning met een behoorlijke inkomenseis. Als je dan tussen wal en schip belandt dan kan een (studenten)kamer of antikraak nog wel een optie zijn. Maar met kinderen wil men je niet als huurder.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173849160
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Die wegen zijn ook niet altijd even duidelijk.

[..]

Ik heb nu niet het idee dat er elders in het land wel veel woonruimte is. Althans, in Noordoost-Groningen misschien maar daar is geen werk. Vaak is de keuze ofwel een sociale huurwoning met dito wachtlijst. Of een vrije sector woning met een behoorlijke inkomenseis. Als je dan tussen wal en schip belandt dan kan een (studenten)kamer of antikraak nog wel een optie zijn. Maar met kinderen wil men je niet als huurder.
Fijn, he? Dat er altijd wel redenen zijn om te kunnen volhouden dat het echt niet aan jezelf ligt.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173849169
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Die wegen zijn ook niet altijd even duidelijk.

[..]

Ik heb nu niet het idee dat er elders in het land wel veel woonruimte is. Althans, in Noordoost-Groningen misschien maar daar is geen werk. Vaak is de keuze ofwel een sociale huurwoning met dito wachtlijst. Of een vrije sector woning met een behoorlijke inkomenseis. Als je dan tussen wal en schip belandt dan kan een (studenten)kamer of antikraak nog wel een optie zijn. Maar met kinderen wil men je niet als huurder.
Werk heeft ze nu ook niet.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173849182
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:25 schreef Eix het volgende:

[..]

Die wegen zijn ook niet altijd even duidelijk.

[..]

Ik heb nu niet het idee dat er elders in het land wel veel woonruimte is. Althans, in Noordoost-Groningen misschien maar daar is geen werk. Vaak is de keuze ofwel een sociale huurwoning met dito wachtlijst. Of een vrije sector woning met een behoorlijke inkomenseis. Als je dan tussen wal en schip belandt dan kan een (studenten)kamer of antikraak nog wel een optie zijn. Maar met kinderen wil men je niet als huurder.
Je moet er natuurlijk zelf ook wat moeite voor doen.
pi_173849292
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 07:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Speelt vast een of andere machtsstrijd op achtergrond. Dat ze alleen een huis in die straat met 4 slaapkamers en max huur van 200 euro wil of zo
En alles is de schuld van ex.
Anders zoek je voor je kinderen een pragmatische oplossing
Of het is gewoon fucking slecht geregeld in Nederland. Kan allebei zomaar.
  maandag 18 september 2017 @ 11:35:54 #192
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_173849297
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En de mensen die dat niet lukt zullen in de meeste gevallen onverstandige beslissingen hebben genomen in het proces.
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:27 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Fijn, he? Dat er altijd wel redenen zijn om te kunnen volhouden dat het echt niet aan jezelf ligt.
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:28 schreef 8777 het volgende:

[..]

Je moet er natuurlijk zelf ook wat moeite voor doen.
Dit is natuurlijk politiek. Je kan natuurlijk zoiets hebben van, 'als je door je eigen toedoen onder de brug slaapt dan los je dat maar lekker zelf op'. Vraag is wel of iemand dan nog uit de shit komt.

Ik vind dat je best een keer in je leven om hulp kan vragen. En daarnaast wordt mijn woonomgeving er ook niet fraaier op als we ieder rampgeval onder de brug maar laten liggen. Liever zie ik dat we als maatschappij een hand uitsteken en iemand weer overeind trekken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_173849345
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:27 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Fijn, he? Dat er altijd wel redenen zijn om te kunnen volhouden dat het echt niet aan jezelf ligt.
Je bent in Nederland nou eenmaal nogal snel genaaid wat betreft dit soort dingen. Ik ken ook mensen die hun hele leven lang werkten, in de bijstand komen, het huis moeten verkopen. Werk willen zoeken, maar hun auto niet mogen houden en zo alsmaar verder in de ellende komen. Mensen onderschatten echt hoe snel hun zoiets kan overkomen.
pi_173849359
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:35 schreef Eix het volgende:

[..]


[..]


[..]

Dit is natuurlijk politiek. Je kan natuurlijk zoiets hebben van, 'als je door je eigen toedoen onder de brug slaapt dan los je dat maar lekker zelf op'. Vraag is wel of iemand dan nog uit de shit komt.

Ik vind dat je best een keer in je leven om hulp kan vragen. En daarnaast wordt mijn woonomgeving er ook niet fraaier op als we ieder rampgeval onder de brug maar laten liggen. Liever zie ik dat we als maatschappij een hand uitsteken en iemand weer overeind trekken.
Zij heeft zelf dat huis verkocht hè? Ze staat nu door eigen toedoen op straat, dat is gewoon dom en nu moet ze op de blaren zitten. Scheiding is geen reden voor urgentie. Kinderen ook niet.
pi_173849374
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:39 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je bent in Nederland nou eenmaal nogal snel genaaid wat betreft dit soort dingen. Ik ken ook mensen die hun hele leven lang werkten, in de bijstand komen, het huis moeten verkopen. Werk willen zoeken, maar hun auto niet mogen houden en zo alsmaar verder in de ellende komen. Mensen onderschatten echt hoe snel hun zoiets kan overkomen.
Maar ze hebben wel een sociale huurwoning gekregen?
pi_173849393
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:41 schreef 8777 het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel een sociale huurwoning gekregen?
Uiteindelijk wel, konden tot die tijd gelukkig opgevangen worden door familie. Anders stonden ze ook gewoon op straat.
pi_173849416
Gelukkig kan ze nog altijd wezen naar die nare buut'nlanders die alles cadeau krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173849417
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:43 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel, konden tot die tijd gelukkig opgevangen worden door familie. Anders stonden ze ook gewoon op straat.
En waarschijnlijk hebben ze ook urgentie gekregen? Want ze konden aantonen dat ze het koophuis niet meer konden opbrengen.
  maandag 18 september 2017 @ 11:45:10 #199
3542 Gia
User under construction
pi_173849425
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 10:12 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En voor die maatschappelijke opvang geregeld is ben je zo ook al weken verder. Nu zal ik zelf wel een moeilijk geval zijn, maar ik krijg via de WMO van de gemeente begeleiding aan huis, en het heeft 4 maanden geduurd voordat dat opstartte.
Klopt, dat duurt maar en duurt maar.
quote:
Ik vind het zo raar dat iedereen meteen maar doet alsof die vrouw het verdiend heeft. Als je eenmaal in de shit zit is het echt allemaal niet zo makkelijk om de juiste hulp te vinden, dan zijn die 6 weken eigenlijk niks. En ik kan me ook voorstellen dat als je in een koopwoning zit en daar dus niet zoveel mee te maken gehad hebt allemaal dat je helemaal de weg kwijt raakt.
Niemand doet alsof die vrouw dit verdiend heeft.
Ze geeft aan dat ze haar huis 'lekker' verkocht heeft, dus overwaarde, en ze daardoor het huis uit moest. Dan heb je een pak geld en kom je niet zomaar in aanmerking voor een sociale huurwoning.

Dan moet ze particulier wat gaan huren. Ze heeft er het geld voor.
pi_173849456
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:13 schreef Eix het volgende:
Sommige reacties. :')

- is het zo gek dat mensen soms hulp nodig hebben bij het weer op de rit krijgen van hun leven?
- is het gek dat deze vrouw in haar situatie zoekt naar een sociale huurwoning met huurtoeslag in een voor haar bekende omgeving?

Ik kan me zomaar voorstellen dat het niet in het belang van het kind is om dit gezin na een scheiding ook nog uit hun sociale (school)omgeving weg te halen. En de hond naar het asiel. Ik heb er verder geen enkele moeite mee als ze alle hulp moet terugbetalen als blijkt dat ze dik gecasht heeft met het huis en het haar volgend jaar weer voor de wind gaat. Maar een sociaal vangnet moet wel gewoon toegankelijk zijn, vind ik.
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:35 schreef Eix het volgende:

[..]


[..]


[..]

Dit is natuurlijk politiek. Je kan natuurlijk zoiets hebben van, 'als je door je eigen toedoen onder de brug slaapt dan los je dat maar lekker zelf op'. Vraag is wel of iemand dan nog uit de shit komt.

Ik vind dat je best een keer in je leven om hulp kan vragen. En daarnaast wordt mijn woonomgeving er ook niet fraaier op als we ieder rampgeval onder de brug maar laten liggen. Liever zie ik dat we als maatschappij een hand uitsteken en iemand weer overeind trekken.
Eens. :Y Je maakt op deze manier uiteindelijk probleemgevallen van mensen die het, met een klein beetje hulp, vervolgens mogelijk weer zelfstandig hadden kunnen redden.
Of dat in dit geval ook zo is, weet ik niet. Daarvoor is er te weinig informatie en ook nog eens slechts van één kant.
pi_173849468
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:35 schreef Eix het volgende:

[..]


[..]


[..]

Dit is natuurlijk politiek. Je kan natuurlijk zoiets hebben van, 'als je door je eigen toedoen onder de brug slaapt dan los je dat maar lekker zelf op'. Vraag is wel of iemand dan nog uit de shit komt.

Ik vind dat je best een keer in je leven om hulp kan vragen. En daarnaast wordt mijn woonomgeving er ook niet fraaier op als we ieder rampgeval onder de brug maar laten liggen. Liever zie ik dat we als maatschappij een hand uitsteken en iemand weer overeind trekken.
Het andere uiterste is dat je mensen die bewust risico's nemen voorrang gaat geven op mensen die verstandig zijn, waarmee je idiote risico's nemen bevoordeelt.

Ik zie echt niet waarom ze per sé in Katwijk moet blijven. Dat mag je willen, maar als 10 km verderop een oplossing is, dan neem je die maar.
pi_173849490
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:39 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je bent in Nederland nou eenmaal nogal snel genaaid wat betreft dit soort dingen. Ik ken ook mensen die hun hele leven lang werkten, in de bijstand komen, het huis moeten verkopen. Werk willen zoeken, maar hun auto niet mogen houden en zo alsmaar verder in de ellende komen. Mensen onderschatten echt hoe snel hun zoiets kan overkomen.
Als je je hele levem werkt kom je niet zomaar in de bijstand en voordst je je huis moet verkopen ben je wel een aantal stappen verder. Je hele leven werken (wat is dat precies?) maakt dat je ook kunt sparen voor mindere periodes.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173849524
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het andere uiterste is dat je mensen die bewust risico's nemen voorrang gaat geven op mensen die verstandig zijn, waarmee je idiote risico's nemen bevoordeelt.

Ik zie echt niet waarom ze per sé in Katwijk moet blijven. Dat mag je willen, maar als 10 km verderop een oplossing is, dan neem je die maar.
En dat heeft ze geweigerd?
pi_173849536
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het andere uiterste is dat je mensen die bewust risico's nemen voorrang gaat geven op mensen die verstandig zijn, waarmee je idiote risico's nemen bevoordeelt.

Ik zie echt niet waarom ze per sé in Katwijk moet blijven. Dat mag je willen, maar als 10 km verderop een oplossing is, dan neem je die maar.
Of 50 km, of 100 km. Het is vervelend voor die kinderen dat hun ouders scheiden en dat ze dan ook nog eens naar een andere school moeten, maar die kinderen overleven dat echt wel.

Als deze mevrouw kapster is en er zijn geen vacatures in Katwijk, dan ga je toch - juist voor je kinderen - op zoek naar een andere baan, desnoods als kapster in een andere gemeente? Dan kun je je kinderen ook in een echt huis laten wonen.

Dat boven alles vasthouden aan de woonplaats van je kinderen is uiteindelijk schadelijker. Tuurlijk, als het kan moet je het doen maar op een gegeven moet je dat ook eens loslaten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173849548
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, dat duurt maar en duurt maar.

[..]

Niemand doet alsof die vrouw dit verdiend heeft.
Ze geeft aan dat ze haar huis 'lekker' verkocht heeft, dus overwaarde, en ze daardoor het huis uit moest. Dan heb je een pak geld en kom je niet zomaar in aanmerking voor een sociale huurwoning.

Dan moet ze particulier wat gaan huren. Ze heeft er het geld voor.
Dit.
Ik mis gebrek aan zelfredzaamheid bij een slag mensen. Natuurlijk moeten, als het echt niet anders kan, mensen geholpen worden. Maar niet dit soort "alles overkomt mij" gevallen: dat is onbetaalbaar. Ook schijnt niet iedereen te beseffen dat die geldautomaat van de overheid aan de achterkant ook gevuld moet worden.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173849573
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het andere uiterste is dat je mensen die bewust risico's nemen voorrang gaat geven op mensen die verstandig zijn, waarmee je idiote risico's nemen bevoordeelt.

Ik zie echt niet waarom ze per sé in Katwijk moet blijven. Dat mag je willen, maar als 10 km verderop een oplossing is, dan neem je die maar.
Dit!
Primair zorgen dat je jezelf redt / kunt blijven redden.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173849588
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:34 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Fijne vader, of is het niet de vader van de kinders?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173849615
quote:
Petje af, detective Holland!
Als dit klopt, en de boel is 50/50 verdeeld, heeft ze een ongeveer een ton onder haar dekzeiltje, dus geen uitkering en volgens mij geen kans op huursubsidie.
pi_173849625
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:00 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Petje af, detective Holland!
Als dit klopt, en de boel is 50/50 verdeeld, heeft ze een ongeveer een ton onder haar dekzeiltje, dus geen uitkering en volgens mij geen kans op huursubsidie.
Was het huis al afbetaald dan?
pi_173849628
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:00 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Petje af, detective Holland!
Als dit klopt, en de boel is 50/50 verdeeld, heeft ze een ongeveer een ton onder haar dekzeiltje, dus geen uitkering en volgens mij geen kans op huursubsidie.
:')
Er is vast nog een hypotheekschuld die afgelost moet worden.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173849632
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:00 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Petje af, detective Holland!
Als dit klopt, en de boel is 50/50 verdeeld, heeft ze een ongeveer een ton onder haar dekzeiltje, dus geen uitkering en volgens mij geen kans op huursubsidie.
Denk je dat ze de woning destijds contant hebben betaald? Of zou het eventueel nog mogelijk zijn -ik noem maar iets geks hoor- dat er een hypotheek voor was afgesloten?
  maandag 18 september 2017 @ 12:03:51 #213
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173849644
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:14 schreef Eleiko het volgende:
Kortom: het wachten is op iemand die het hele verhaal kan ontrafelen.
Dit.

Het verhaal dat naar buiten komt, heeft veel gaten.

- Het systeem in Nederland is verre van perfect, maar een werkeloze, alleenstaande moeder met 2 kinderen aan hun lot overlaten en hen noodgedwongen in een tentje laten wonen, gaat er bij mij niet in.

- Het heeft er veel schijn van dat moeders bepaalde eisen heeft t.a.v. de eventuele hulp die haar geboden wordt. En lijkt er ook op dat zij verwacht (vanwege haar "ellendige" situatie) dat aan haar eisen voldaan worden.

- Opvallend in het hele verhaal is dat er geen enkele hulp vanuit familie/vrienden/kennissen lijkt te zijn aangeboden of ze houdt dit doelbewust achterwege (of er spelen andere redenen). Of haar 343 "FB vrienden" wil ik het helemaal niet hebben.

- Ik heb het filmpje niet (nog) niet bekeken, want ik verwacht dat het mijn reactie negatief zal beïnvloeden, maar ik lees dat ze een 'leuk' bedrag heeft overgehouden aan de verkoop van het huis. 'Leuk' is natuurlijk subjectief waardeoordeel, maar het lijkt erop dat door dit bedrag (lees teveel vermogen) niet de urgentie krijgt waar ze recht op denkt te hebben.

- Natuurlijk is het vervelend om uit je vertrouwde omgeving gehaald te worden, maar een harde eis om perse in Katwijk te willen blijven wonen, maakt het aantal oplossingen niet groter.

En ik ga nu het filmpje bekijken :). Misschien volgt er dan nog een edit :D
  maandag 18 september 2017 @ 12:04:29 #214
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173849650
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:49 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Als je je hele levem werkt kom je niet zomaar in de bijstand en voordst je je huis moet verkopen ben je wel een aantal stappen verder. Je hele leven werken (wat is dat precies?) maakt dat je ook kunt sparen voor mindere periodes.
Uhm, in een aantal gevallen kom je wel degelijk direct in de bijstand, bv als zelfstandige. Helaas betekend dat niet gelijk dat je een vetpot hebt en veel kan sparen...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173849665
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Uhm, in een aantal gevallen kom je wel degelijk direct in de bijstand, bv als zelfstandige. Helaas betekend dat niet gelijk dat je een vetpot hebt en veel kan sparen...
Precies, en laten we nou juist toesturen naar meer zelfstandigen.
pi_173849680
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:00 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Petje af, detective Holland!
Als dit klopt, en de boel is 50/50 verdeeld, heeft ze een ongeveer een ton onder haar dekzeiltje, dus geen uitkering en volgens mij geen kans op huursubsidie.
:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173849692
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Denk je dat ze de woning destijds contant hebben betaald? Of zou het eventueel nog mogelijk zijn -ik noem maar iets geks hoor- dat er een hypotheek voor was afgesloten?
Ja, kan wel, is we stom van mij ☹
pi_173849707
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:00 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Petje af, detective Holland!
Als dit klopt, en de boel is 50/50 verdeeld, heeft ze een ongeveer een ton onder haar dekzeiltje, dus geen uitkering en volgens mij geen kans op huursubsidie.
:')
Was niet zo heel moeilijk, hoor. ;)
Daarnaast geloof ik ook niet dat ze het geld eerlijk verdeeld heeft..
´
pi_173849723
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:54 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit.
Ik mis gebrek aan zelfredzaamheid bij een slag mensen. Natuurlijk moeten, als het echt niet anders kan, mensen geholpen worden. Maar niet dit soort "alles overkomt mij" gevallen: dat is onbetaalbaar. Ook schijnt niet iedereen te beseffen dat die geldautomaat van de overheid aan de achterkant ook gevuld moet worden.

Maar voor de vluchtelingen/immigranten/ gelukszoekers moet natuurlijk wel alles uit de kast gehaald worden!

Ik vind dat er een ongelooflijk dom stelletje mensen hier schrijft. Misschien de wet er eens op na lezen.....daarin staat gewoon dat KINDEREN recht hebben op een dak boven hun hoofd!

Ik vermoed dat degenen die hier zo dom reageren, zelf in de Achterhoek wonen of in Friesland, geen idee hebben dat de RANDSTAD waar Katwijk in ligt, jaarlijk 300.000 buitenlanders opneemt! En ja duhhuh, die zitten dus niet in een Tent!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 18 september 2017 @ 12:13:11 #220
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173849762
"Ze wordt bedolven onder het papierwerk".

Ik geloof best dat haar situatie zwaar is of dat zij het als heel zwaar ervaart, maar je moet wel door het papierwerk heen om een oplossing te vinden/creëren.

Ik dacht altijd dat Katwijk zo'n hechte gemeenschap was. Er is niemand in dat hele Katwijk die een alleenstaande moeder met kinderen wil helpen??
pi_173849786
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 11:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Of 50 km, of 100 km. Het is vervelend voor die kinderen dat hun ouders scheiden en dat ze dan ook nog eens naar een andere school moeten, maar die kinderen overleven dat echt wel.

Als deze mevrouw kapster is en er zijn geen vacatures in Katwijk, dan ga je toch - juist voor je kinderen - op zoek naar een andere baan, desnoods als kapster in een andere gemeente? Dan kun je je kinderen ook in een echt huis laten wonen.

Dat boven alles vasthouden aan de woonplaats van je kinderen is uiteindelijk schadelijker. Tuurlijk, als het kan moet je het doen maar op een gegeven moet je dat ook eens loslaten.
Vaak zal de ex-man daar eerst toestemming voor moeten geven. Dat willen ex-partners nog wel eens weigeren als ze bang zijn daardoor hun kinderen minder vaak te zien, gewoon om dwars te liggen of omdat in het ouderschapsplan iets anders is afgesproken. Dan moet je via de rechter toestemming vragen.
pi_173849787
Kan ze niet haar paspoort weggooien en zich aanmelden als asielzoeker? Onderdak gegarandeerd, en bij plaatsing in een huis ook nog een leuk zakcentje om de boel in te richten?
pi_173849958
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

En dat heeft ze geweigerd?
Ze geeft ergens aan dat het per sé in Katwijk moet zijn. Dus daar maakt ze het zichzelf wel nodeloos moeilijk mee.
  maandag 18 september 2017 @ 12:28:07 #224
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173849961
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Kan ze niet haar paspoort weggooien en zich aanmelden als asielzoeker? Onderdak gegarandeerd, en bij plaatsing in een huis ook nog een leuk zakcentje om de boel in te richten?
Deze grap is al voorbij gekomen en toen lachte ook al niemand.
pi_173849963
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Kan ze niet haar paspoort weggooien en zich aanmelden als asielzoeker? Onderdak gegarandeerd, en bij plaatsing in een huis ook nog een leuk zakcentje om de boel in te richten?
Nee, want dan moet ze eerst een jaar naar het AZC in Den Helder en dat is niet in Katwijk he.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173849989
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 11:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Of 50 km, of 100 km. Het is vervelend voor die kinderen dat hun ouders scheiden en dat ze dan ook nog eens naar een andere school moeten, maar die kinderen overleven dat echt wel.

Als deze mevrouw kapster is en er zijn geen vacatures in Katwijk, dan ga je toch - juist voor je kinderen - op zoek naar een andere baan, desnoods als kapster in een andere gemeente? Dan kun je je kinderen ook in een echt huis laten wonen.

Dat boven alles vasthouden aan de woonplaats van je kinderen is uiteindelijk schadelijker. Tuurlijk, als het kan moet je het doen maar op een gegeven moet je dat ook eens loslaten.
Nou, als ze co-ouderschap hebben mag dat niet zomaar.

En die kinderen aan de andere kant van het land zetten is ook niet helemaal een geweldige keuze. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er op een normale afstand een mogelijkheid kan zijn.

En als ze overwaarde heeft weten te genereren is een short stay optie die wat duurder is ook best een prima alternatief.
pi_173849992
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:28 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Deze grap is al voorbij gekomen en toen lachte ook al niemand.
Had het wel gedacht, maar had geen zin om 9 pagina's bagger door te lezen.
pi_173849993
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:03 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

- Ik heb het filmpje niet (nog) niet bekeken, want ik verwacht dat het mijn reactie negatief zal beïnvloeden, maar ik lees dat ze een 'leuk' bedrag heeft overgehouden aan de verkoop van het huis. 'Leuk' is natuurlijk subjectief waardeoordeel, maar het lijkt erop dat door dit bedrag (lees teveel vermogen) niet de urgentie krijgt waar ze recht op denkt te hebben.

Overgehouden wordt sowieso nergens over gesproken. Je kunt een leuk bedrag krijgen voor je huis, maar er rust waarschijnlijk ook gewoon hypotheek op die moet worden afgelost. En mogelijk is de helft van het geld dat overgebleven is naar de ex-man.

Uiteindelijk zegt het helemaal niets over hoeveel geld deze vrouw daadwerkelijk op haar bankrekening heeft staan.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_173849996
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Had het wel gedacht, maar had geen zin om 9 pagina's bagger door te lezen.
de enige die hier baggert ben jij, kneusje
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173850012
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, als ze co-ouderschap hebben mag dat niet zomaar.

Iets zegt me dat deze mensen geen co-ouderschap hebben. Kans is groter dat de vader zich geheel heeft teruggetrokken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173850018
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:54 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dit.
Ik mis gebrek aan zelfredzaamheid bij een slag mensen. Natuurlijk moeten, als het echt niet anders kan, mensen geholpen worden. Maar niet dit soort "alles overkomt mij" gevallen: dat is onbetaalbaar. Ook schijnt niet iedereen te beseffen dat die geldautomaat van de overheid aan de achterkant ook gevuld moet worden.
Wel knap dat er aan de hand van zo'n nieuwsbericht al een hele persoonlijkheids schets is waaruit geconcludeerd wordt dat ze haar maar moeten laten barsten.

Mensen zouden eens langer dan 1 minuut na moeten denken, even stil staan bij hun eigen menselijkheid en zich eens afvragen waar een samenleving nou echt voor staat.
pi_173850027
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze geeft ergens aan dat het per sé in Katwijk moet zijn. Dus daar maakt ze het zichzelf wel nodeloos moeilijk mee.
Lezen is moeilijk huh!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850048
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:10 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar voor de vluchtelingen/immigranten/ gelukszoekers moet natuurlijk wel alles uit de kast gehaald worden!

Ik vind dat er een ongelooflijk dom stelletje mensen hier schrijft. Misschien de wet er eens op na lezen.....daarin staat gewoon dat KINDEREN recht hebben op een dak boven hun hoofd!

Ik vermoed dat degenen die hier zo dom reageren, zelf in de Achterhoek wonen of in Friesland, geen idee hebben dat de RANDSTAD waar Katwijk in ligt, jaarlijk 300.000 buitenlanders opneemt! En ja duhhuh, die zitten dus niet in een Tent!

De vluchteling die roept dat hij per sé naar Katwijk wil kan ook ongezien de tyfus krijgen.

En dat kinderen recht hebben op een dak boven hun hoofd is leuk en aardig, maar primair iets waar de ouders voor moeten zorgen. Ze hebben een vader die meest waarschijnlijk lekker bij zijn vriendin zit. Heel benieuwd wat de reden is dat de kinderen daar niet in ieder geval for the time being terecht kunnen.

Wijzen naar de overheid op basis van dit jankverhaal is heel voorbarig.
pi_173850060
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:34 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Wel knap dat er aan de hand van zo'n nieuwsbericht al een hele persoonlijkheids schets is waaruit geconcludeerd wordt dat ze haar maar moeten laten barsten.

Mensen zouden eens langer dan 1 minuut na moeten denken, even stil staan bij hun eigen menselijkheid en zich eens afvragen waar een samenleving nou echt voor staat.
Waarom? Regels zijn regels.
  maandag 18 september 2017 @ 12:36:25 #235
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173850064
Waar is de Katwijkse gemeenschap?

Ze zijn toch niet allemaal aan het vissen terwijl deze ramp zich voltrekt?
pi_173850075
quote:
6s.gif Op maandag 18 september 2017 12:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Iets zegt me dat deze mensen geen co-ouderschap hebben. Kans is groter dat de vader zich geheel heeft teruggetrokken.
Nou, dan is dat een groter schandaal dan dat de overheid niets doet.

Wel raar dat mevrouw dat niet even in een sneer vermeldt. Op zich terecht, maar gelet op al het andere past dat wel bij het beeld dat nu is ontstaan.
pi_173850091
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk huh!
Wat wil je?
pi_173850106
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De vluchteling die roept dat hij per sé naar Katwijk wil kan ook ongezien de tyfus krijgen.

En dat kinderen recht hebben op een dak boven hun hoofd is leuk en aardig, maar primair iets waar de ouders voor moeten zorgen. Ze hebben een vader die meest waarschijnlijk lekker bij zijn vriendin zit. Heel benieuwd wat de reden is dat de kinderen daar niet in ieder geval for the time being terecht kunnen.

Wijzen naar de overheid op basis van dit jankverhaal is heel voorbarig.
Toch staat het gewoon in de wet, kinderen hebben recht op een dak boven hun hoofd. Maar tja, een overheid die het ene roept en het andere doet schijnt normaal te zijn.

Het is toch nergens gezegd dat de vader en die vriendien in Katwijk wonen? Misschien zitten die wel in Den Helder of Thailand. Je lult maar een eind weg over iets waar je gewoon niks van weet.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850108
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Uhm, in een aantal gevallen kom je wel degelijk direct in de bijstand, bv als zelfstandige. Helaas betekend dat niet gelijk dat je een vetpot hebt en veel kan sparen...
Als je geen verzekering daarvoor afgesloten hebt wel, ja. Die is duur, dat snap ik. Maar als het zo belangrijk was om in dat huis te kunnen blijven wonen had je dat dus wel moeten doen. En als die verzekering te duur was als in: niet voldoende inkomsten hebben om die te betalen waren je tarieven als zelfstandige dus te laag en niet kostendekkend. Kon je met een kostendekkend tarief niet aan opdrachten komen dan was er eigenlijk geen vraag naar hetgeen je aanbood. Voor een te laag tarief werken is jezelf zand in de ogen strooien.

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:39 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je bent in Nederland nou eenmaal nogal snel genaaid wat betreft dit soort dingen. Ik ken ook mensen die hun hele leven lang werkten, in de bijstand komen, het huis moeten verkopen. Werk willen zoeken, maar hun auto niet mogen houden en zo alsmaar verder in de ellende komen. Mensen onderschatten echt hoe snel hun zoiets kan overkomen.
- je bent in Nederland dus niet snel genaaid: in dit geval was het de eigen keuze om je niet te verzekeren.
- "overkomen": had deze persoon zelf in de hand. Er is een risico genomen, prima, maar daar hoeft de overheid niet garant voor te staan (zoals hierboven door anderen ook al is aangegeven (in het algemeen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 18-09-2017 12:46:55 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173850149
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:05 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Precies, en laten we nou juist toesturen naar meer zelfstandigen.
Niemand stuurt naar meer zelfstandigen. Weer zo'n suggestie dat van alles je overkomt.
Neem zelf het stuur van je leven in handen.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173850169
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:38 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Toch staat het gewoon in de wet, kinderen hebben recht op een dak boven hun hoofd. Maar tja, een overheid die het ene roept en het andere doet schijnt normaal te zijn.

Het is toch nergens gezegd dat de vader en die vriendien in Katwijk wonen? Misschien zitten die wel in Den Helder of Thailand. Je lult maar een eind weg over iets waar je gewoon niks van weet.
Dat recht op een dak boven het hoofd is dus niet 'in Katwijk'.

Over een eind weg lullen waar je niets van weet gesproken.
pi_173850175
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:34 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Wel knap dat er aan de hand van zo'n nieuwsbericht al een hele persoonlijkheids schets is waaruit geconcludeerd wordt dat ze haar maar moeten laten barsten.

Mensen zouden eens langer dan 1 minuut na moeten denken, even stil staan bij hun eigen menselijkheid en zich eens afvragen waar een samenleving nou echt voor staat.
Menselijkheid is prima, voor mensen die het nodig hebben.
Het is vooralsnog niet duidelijk waarom het hier niet lukt: waarom helpt de woningbouwvereniging niet, bijvoorbeeld. Er mist teveel informatie om een oordeel te kunnen geven.

En "persoonlijkheidsschets" schrijf je aan elkaar.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173850265
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat recht op een dak boven het hoofd is dus niet 'in Katwijk'.

Over een eind weg lullen waar je niets van weet gesproken.
De officiële naam van dit verdrag is het VN Kinderrechtenverdrag. In dat verdrag staan alle rechten van kinderen in de hele wereld. Nederland moet zich houden aan de regels van het VN Kinderrechtenverdrag.

@ Het artikel waarin staat dat kinderen recht hebben op een schone, veilige en goede woning is artikel 27 van het VN Kinderrechtenverdrag.

Als Katwijk de laatste woonplaats is geweest en de kinderen daar naar school gaan, heeft Katwijk gewoon een huisvestingsplicht.

En dan daarbij, dacht je dat het makkelijker is om een huis te vinden voor de gezin in Noordwijk, Amsterdam, of Den Haag.......laat me niet lachen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850301
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:47 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

De officiële naam van dit verdrag is het VN Kinderrechtenverdrag. In dat verdrag staan alle rechten van kinderen in de hele wereld. Nederland moet zich houden aan de regels van het VN Kinderrechtenverdrag.

@ Het artikel waarin staat dat kinderen recht hebben op een schone, veilige en goede woning is artikel 27 van het VN Kinderrechtenverdrag.

Als Katwijk de laatste woonplaats is geweest en de kinderen daar naar school gaan, heeft Katwijk gewoon een huisvestingsplicht.

En dan daarbij, dacht je dat het makkelijker is om een huis te vinden voor de gezin in Noordwijk, Amsterdam, of Den Haag.......laat me niet lachen!
Woningbouwverenigingen houden altijd wat achter de hand voor urgentieverklaringen.
Nogmaals: waarom het hier niet goed gaat is niet duidelijk. Er mist informatie.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173850325
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:47 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

De officiële naam van dit verdrag is het VN Kinderrechtenverdrag. In dat verdrag staan alle rechten van kinderen in de hele wereld. Nederland moet zich houden aan de regels van het VN Kinderrechtenverdrag.

@ Het artikel waarin staat dat kinderen recht hebben op een schone, veilige en goede woning is artikel 27 van het VN Kinderrechtenverdrag.

Als Katwijk de laatste woonplaats is geweest en de kinderen daar naar school gaan, heeft Katwijk gewoon een huisvestingsplicht.

En dan daarbij, dacht je dat het makkelijker is om een huis te vinden voor de gezin in Noordwijk, Amsterdam, of Den Haag.......laat me niet lachen!
De moeder gaat toch echt zelf in een tent wonen.. dus om dan de gemeente de schuld te geven is een beetje raar.
pi_173850348
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:49 schreef 8777 het volgende:

[..]

De moeder gaat toch echt zelf in een tent wonen.. dus om dan de gemeente de schuld te geven is een beetje raar.
Want ze kan ook in dat verkochte huis blijven wonen denk je?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 18 september 2017 @ 12:51:23 #247
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173850362
Stuurt iemand ff een dm als er vanuit mevrouw of de gemeente meer informatie komt?

Want om nu het VN-kinderrechtverdrag erbij te pakken...
pi_173850365
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:48 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Woningbouwverenigingen houden altijd wat achter de hand voor urgentieverklaringen.
Nogmaals: waarom het hier niet goed gaat is niet duidelijk. Er mist informatie.
Omdat ze zelf haar huis heeft verkocht. Zonder te bedenken dat ze nog niks nieuws had.
pi_173850377
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Want ze kan ook in dat verkochte huis blijven wonen denk je?
Nee, natuurlijk niet. Maar dat maakt nog niet dat ze die keuze voor die tent had hoeven maken.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173850380
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Want ze kan ook in dat verkochte huis blijven wonen denk je?
Ze heeft ruim de tijd gehad om iets beters te zoeken voor haar kinderen en hondt.
´
pi_173850386
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Want ze kan ook in dat verkochte huis blijven wonen denk je?
Ik heb het ergens op de eerste pagina's al uitgelegd hoe ze het beter had aangepakt.
pi_173850414
In Katwijk zijn vergaande plannen om statushouders onderdak te geven in een woonzorgcentrum waarin enkele kamers leegstaan en ze tegelijkertijd op te leiden voor werk in de ouderenzorg. "Het is naar mijn weten het eerste initiatief in Nederland dat een combinatie maakt tussen wonen, leren en werken", vertelt directeur Gerard Herbrink van initiatiefnemer DSV, een organisatie op het gebied van wonen, welzijn en zorg.

Zijn organisatie wil dit najaar tien vluchtelingen met een verblijfsvergunning huisvesten in een het bejaardentehuis.

Bron. NOS nieuws 6/8/2017

Ze zal wel geen statushouder zijn.....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850424
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:40 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Niemand stuurt naar meer zelfstandigen. Weer zo'n suggestie dat van alles je overkomt.
Neem zelf het stuur van je leven in handen.
Bepaalde werkgevers zeker wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173850480
Als je al een jaar lang weet dat je op straat komt te staan is het eerste wat je doet je toch inschrijven bij een woningbouwvereniging? Lekker makkelijk om de overheid overal de schuld van te geven.
Ze heeft zelf nul initiatief genomen tot het moment van vertrek uit haar woning.
pi_173850505
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:57 schreef Persefoneia het volgende:
Als je al een jaar lang weet dat je op straat komt te staan is het eerste wat je doet je toch inschrijven bij een woningbouwvereniging? Lekker makkelijk om de overheid overal de schuld van te geven.
Ze heeft zelf nul initiatief genomen tot het moment van vertrek uit haar woning.
Waar staat dat ze niet ingeschreven is? Punt is dat mensen in de Randstad 8 jaar of meer ingeschreven moeten zijn.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850513
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:58 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Waar staat dat ze niet ingeschreven is? Punt is dat mensen in de Randstad 8 jaar of meer ingeschreven moeten zijn.
Filmpje gezien?
pi_173850519
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:53 schreef ietjefietje het volgende:
In Katwijk zijn vergaande plannen om statushouders onderdak te geven in een woonzorgcentrum waarin enkele kamers leegstaan en ze tegelijkertijd op te leiden voor werk in de ouderenzorg. "Het is naar mijn weten het eerste initiatief in Nederland dat een combinatie maakt tussen wonen, leren en werken", vertelt directeur Gerard Herbrink van initiatiefnemer DSV, een organisatie op het gebied van wonen, welzijn en zorg.

Zijn organisatie wil dit najaar tien vluchtelingen met een verblijfsvergunning huisvesten in een het bejaardentehuis.

Bron. NOS nieuws 6/8/2017

Ze zal wel geen statushouder zijn.....
Nee, lekker met je kinderen in een voormalig bejaardenhuis gaan wonen. Daar word je gelukkig van. Enig idee hoe klein die appartementen zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173850527
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bepaalde werkgevers zeker wel.
Vertel.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173850529
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:59 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Vertel.
In de bouw bijvoorbeeld.
  maandag 18 september 2017 @ 13:03:43 #260
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173850589
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 12:53 schreef ietjefietje het volgende:

Ze zal wel geen statushouder zijn.....
Nee helder licht, ze is inderdaad geen vluchteling.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173850597
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, lekker met je kinderen in een voormalig bejaardenhuis gaan wonen. Daar word je gelukkig van. Enig idee hoe klein die appartementen zijn?
Beter als een tent toch?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 18 september 2017 @ 13:04:51 #262
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173850618
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:03 schreef ietjefietje het volgende:

Beter als een tent toch?
Dan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173850628
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 13:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee helder licht, ze is inderdaad geen vluchteling.
Toch vreemd dat die wel een woningwetwoning krijgen, een apotheker of chirurg kan toch wel vrije sector gaan wonen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173850631
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:03 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Beter als een tent toch?
Dan.

Die vrouw moet gewoon lekker particulier gaan huren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 september 2017 @ 13:06:10 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173850642
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:05 schreef ietjefietje het volgende:

Toch vreemd dat die wel een woningwetwoning krijgen, een apotheker of chirurg kan toch wel vrije sector gaan wonen.
Open er vooral een topic over.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173850643
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 12:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, lekker met je kinderen in een voormalig bejaardenhuis gaan wonen. Daar word je gelukkig van. Enig idee hoe klein die appartementen zijn?
Beter dan een tent lijkt mij/
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173850695
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 12:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze geeft ergens aan dat het per sé in Katwijk moet zijn. Dus daar maakt ze het zichzelf wel nodeloos moeilijk mee.
Waar geeft ze dat aan?
pi_173850729
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:58 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Filmpje gezien?
Zegt ze daar niet ingeschreven te zijn?
  maandag 18 september 2017 @ 13:15:23 #269
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173850798
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zegt ze daar niet ingeschreven te zijn?
Nee, ze zegt er helemaal niets over. :')

En ze moet wel ingeschreven staan, anders kan je bij de gemeente geen urgentie aanvraag indienen.
pi_173850818
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zegt ze daar niet ingeschreven te zijn?
https://www.allesoverkatw(...)kinderen-in-een-tent

Filmpje in dit bericht.
pi_173850854
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 07:27 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nee hoor, dat hoeft niet. Noodopvang hebben wachtlijsten, voordat ze daar evt terecht kunnen ben je minstens 5 maanden verder. Daklozenopvang is (g)een optie; met je kinderen tussen de psychisch gestoorden en junks slapen. Neuh, dan kan je beter in een tent blijven slapen.
Die kinderen kunnen gewoon naar hun vader.
  maandag 18 september 2017 @ 13:17:56 #272
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173850858
quote:
Nou ja, nu snap ik er geen reet meer van (ik had alleen het filmpje in de op bekeken). Maar hoe kan ze dan een urgentie aanvraag indienen?
pi_173850882
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Die kinderen kunnen gewoon naar hun vader.
Hoe weet jij dat?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173850944
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
Als vader niet in staat is om voor de kinderen te zorgen, kan moeder middels een voorlopige voorziening afdwingen dat zij voorlopig met de kinderen in de gezamenlijke woning mag blijven.
pi_173850975
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:21 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als vader niet in staat is om voor de kinderen te zorgen, kan moeder middels een voorlopige voorziening afdwingen dat zij voorlopig met de kinderen in de gezamenlijke woning mag blijven.
ja, niet als deze al verkocht is he
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173850989
quote:
Ik vroeg het omdat ik de video zelf niet wil/kan zien. :)
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nou ja, nu snap ik er geen reet meer van (ik had alleen het filmpje in de op bekeken). Maar hoe kan ze dan een urgentie aanvraag indienen?
Hieruit begrijp ik dat ze inderdaad niet ingeschreven staat?

Dat zou dan mooi stom zijn. Je kan niet verwachten dat instanties binnen elke uren al je problemen hebben opgelost wanneer je op de dat je je huis uit moet pas bij ze aanklopt.
  maandag 18 september 2017 @ 13:25:53 #277
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173851020
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vroeg het omdat ik de video zelf niet wil/kan zien. :)

[..]

Hieruit begrijp ik dat ze inderdaad niet ingeschreven staat?

Dat zou dan mooi stom zijn. Je kan niet verwachten dat instanties binnen elke uren al je problemen hebben opgelost wanneer je op de dat je je huis uit moet pas bij ze aanklopt.
Ik vind het maar raar.
Ze staat niet ingeschreven en heeft haar huis 'voor een leuke prijs' verkocht.
Hoe kan je dan in een tent eindigen.
pi_173851092
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:25 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik vind het maar raar.
Ze staat niet ingeschreven en heeft haar huis 'voor een leuke prijs' verkocht.
Hoe kan je dan in een tent eindigen.
Makkelijk...huis gekocht voor 180.00....verbouwd voor 50.000 om het bewoonbaar te maken....verkocht voor 225.000 ....netto verlies 5000 euries.

Ik noem maar iets, ik weet niet of het zo gegaan is. Maar lijkt heel logisch.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 18 september 2017 @ 13:32:19 #279
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173851126
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Makkelijk...huis gekocht voor 180.00....verbouwd voor 50.000 om het bewoonbaar te maken....verkocht voor 225.000 ....netto verlies 5000 euries.

Ik noem maar iets, ik weet niet of het zo gegaan is. Maar lijkt heel logisch.
Ja en dan? waarom schrijf je je dan niet in? Ik snap dat de wachttijden lang zijn enzo, maar helemaal niet inschrijven is natuurlijk gewoon dom.
pi_173851159
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:21 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als vader niet in staat is om voor de kinderen te zorgen, kan moeder middels een voorlopige voorziening afdwingen dat zij voorlopig met de kinderen in de gezamenlijke woning mag blijven.
Je kent heel de situatie niet man :')

Gissen en aannames, meer niet. De woning is verkocht, daar kan ze dus niet meer blijven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 18 september 2017 @ 13:35:45 #281
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_173851185
Ze heeft een zomerhuisje, dus gewoon een dak boven het hoofd op dit moment. Dacht ik noem het toch even, want ze wonen helemaal niet meer in een tent.

Edit: vanaf afgelopen donderdag.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_173851585
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:35 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ze heeft een zomerhuisje, dus gewoon een dak boven het hoofd op dit moment. Dacht ik noem het toch even, want ze wonen helemaal niet meer in een tent.

Edit: vanaf afgelopen donderdag.
linkje ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_173851648
Geschatte marktwaarde
¤ 198.000 - 222.000 (¤ 210.000)

https://huispedia.nl/katwijk/2221bd/hoornesplein/107
´
pi_173851666
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:35 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ze heeft een zomerhuisje, dus gewoon een dak boven het hoofd op dit moment. Dacht ik noem het toch even, want ze wonen helemaal niet meer in een tent.

Edit: vanaf afgelopen donderdag.
Hee, een betrouwbare bron? Vertel. :P
´
  maandag 18 september 2017 @ 14:08:06 #285
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173851782
Krijgen we een deel 2?

Spannend....spannend...

Ik hoop het niet (althans niet zonder nieuwe informatie).
pi_173851787
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:03 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Beter als een tent toch?
er is heel veel beter dan een tent en daar heeft ze ook het geld voor
  maandag 18 september 2017 @ 14:11:04 #287
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173851855
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 14:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

er is heel veel beter dan een tent en daar heeft ze ook het geld voor
Hoe weet je dat ze daar het geld voor heeft?

En het was een vouwwagen he, geen tent ;)
Wat in de zomer (vakantie) prima gaat, helemaal niet zo'n slechte keuze is.
Deze vrouw dacht waarschijnlijk dat het aan het eind van die zomer (vakantie) wel geregeld zou zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173852185
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

linkje ?
Barbara kan gelukkig binnenkort via via tijdelijk een vakantiehuisje betrekken, maar dat verandert weinig aan de uiteindelijke situatie, omdat de woningcoöperatie de omstandigheden om onbekende redenen niet als “urgent” wil aanstippen. [..] https://wnl.tv/2017/09/15(...)-op-straat-kinderen/

https://www.huurwoningen.(...)atwijk-aan-den-rijn/ :D
´
pi_173852353
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:25 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik vind het maar raar.
Ze staat niet ingeschreven en heeft haar huis 'voor een leuke prijs' verkocht.
Hoe kan je dan in een tent eindigen.
Dat snap ik ook niet.. Ik kan me voorstellen dat als je nooit gebruik hebt hoeven te maken van dit soort sociale hulp, omdat je bijvoorbeeld altijd een koopwoning hebt gehad, dat je dan niet weet dat je niet in korte tijd een nieuwe woning hebt en een urgentieverklaring moeilijk te krijgen is, maar je snapt toch zelf ook wel dat je je op z'n minst moet inschrijven als woningzoekende? Zelfs toen het huis verkocht werd heeft ze dat niet gedaan?
Het is niet zo dat de gemeente jou uit eigem initiatief opbelt om te vragen of je toevallig nog op zoek bent naar een woning en wat je wensen precies zijn..

Ze heeft op Facebook wel een bericht geplaatst dat ze een woning zoekt, haar vrienden hebben dat gedeeld. Dat was voor het eerst in mei (of was het maart?).
  maandag 18 september 2017 @ 14:38:47 #290
3542 Gia
User under construction
pi_173852379
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 13:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Makkelijk...huis gekocht voor 180.00....verbouwd voor 50.000 om het bewoonbaar te maken....verkocht voor 225.000 ....netto verlies 5000 euries.

Ik noem maar iets, ik weet niet of het zo gegaan is. Maar lijkt heel logisch.
Als iemand het heeft over 'leuk' verkocht, verwacht ik geen restschuld, eerder winst.
En met een leuk bedrag op je rekening, ben je niet urgent.

Iets zegt me ook dat mevrouw niet reageert op 2 slaapkamer aanbiedingen.
(Misschien ervaring met een soortgelijk geval)
  maandag 18 september 2017 @ 14:40:55 #291
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173852427
pi_173852520
Gelukkig, feesboek gaat haar redden. Suus to the rescue



quote:
Mw Kaat Monen , ik begrijp het niet hoe laag is Nederland afgezakt , dat er dus Nederlandse kinderen hier op straat moeten slapen , vanaf nu ga ik nergens maar dan ook nergens meer geld voor schenken , ik ben er klaar mee , is er hier iemand die mij met deze Mw in contact kan brengen ???
pi_173852546
Tof huisje. Tot maart 2018 beschikbaar. ^O^
https://www.huurwoningen.nl/huren/katwijk-zh/885837/sandtlaan/
´
  maandag 18 september 2017 @ 14:46:22 #294
3542 Gia
User under construction
pi_173852557
Staat ze nu inmiddels wel ingeschreven?
Of denkt ze dat ze zo zielig is, dat ze maar hoeft te vragen en ze krijgt een woning, met 3 slaapkamers (want de kinderen moeten wel allebei een eigen kamer hebben, ze moeten al zoveel opgeven), dicht bij school en onder de huurtoeslag grens?
  maandag 18 september 2017 @ 14:47:22 #295
3542 Gia
User under construction
pi_173852579
quote:
Te klein, en geen huurtoeslag.
pi_173852592
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_173852628
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Te klein, en geen huurtoeslag.
Maar kan ze wel haar shit regelen in de tussentijd.
´
pi_173852650
quote:
Dat is bijna een hele bijstands uitkering aan huurprijs. :')
pi_173852664
quote:
Welke particulier gaat zo'n woning nu aan een probleem gezin verhuren? :')
  maandag 18 september 2017 @ 14:51:46 #300
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173852702
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Als iemand het heeft over 'leuk' verkocht, verwacht ik geen restschuld, eerder winst.
En met een leuk bedrag op je rekening, ben je niet urgent.

Iets zegt me ook dat mevrouw niet reageert op 2 slaapkamer aanbiedingen.
(Misschien ervaring met een soortgelijk geval)
Vind dat een te snelle conclusie. Leuk verkocht gaat gewoon over een goede prijs voor het huis krijgen, op of boven de marktwaarde. Dat zegt niets over wat jij er toentertijd voor betaald hebt, wat je erin gestoken hebt of wat je over houdt.

Ik lees ook over bv een nieuwe keuken en verbouwingen waar ze haar spaargeld in gestoken heeft. Het is niet ondenkbaar dat ze of toch nog wat schuld heeft meegenomen of er kiet uitgelopen is ipv winst gemaakt.

Als ik morgen ons huis voor 125... Kan verkopen noem ik het ook leuk verkocht. Dat ik dan netaan kiet ben en meer heb betaald voor dit huis ooit (aankoop daar net boven + verbouwing door de jaren heen) doet daar niets vanaf. Het buurhuis is ook gekocht voor 125... En stond te koop voor 100..., Dat door de markt die stevig ingezakt is. Dus als ik nu voor 125... Kan verkopen is dat leuk verkocht, vergeleken bij waarvoor deze huizen verkocht worden, maar winst, nee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173852705
quote:
Linke trap wel :o
´
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')