abonnement Unibet Coolblue
pi_173864700
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Behalve de moslims dus, die verbieden zelfs relaties met anders gelovigen. Waarom zou je jezelf willen bekeren tot zoiets :')
Mwah, niet helemaal correct. :P
Relaties zijn sowieso niet toegestaan binnen de islam. :+ Voor een man is het juist wel toegestaan om met een andersgelovige (christelijke of Joodse vrouw) te trouwen. Een vrouw daarentegen mag alleen met een moslim trouwen, de reden hiervoor staat hieronder uitgelegd. Just saying. :P

quote:
http://www.vraagislam.nl/(...)igieuze-achtergrond/
Moslim-zijn, verplicht iemand tot het erkennen van de christelijke en Joodse religies en andere door God geopenbaarde geschriften. Daarom kan een moslim man trouwen met iemand die erkend en beschermd wordt door de islamitische wet. Helaas erkennen het christendom en jodendom de islam niet als religie en niet-gelovigen doen dit normaliter al niet. Daarom biedt het trouwen met een niet-moslimman een moslimvrouw geen enkele garantie dat zij de islam kan blijven uitoefenen. Wederom geldt hier de regel: “Bescherming na preventie.”
  dinsdag 19 september 2017 @ 05:47:12 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173864712
Die "dip" waar je doorheen gaat heet rouw en die kan maanden duren. Je kunt ook stresssymptomen verwachten.
Gewoon accepteren en uitzitten, het hoort bij het leven.
pi_173864723
"al" 1 week :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2017 05:58:32 ]
pi_173867003
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 05:47 schreef Lunatiek het volgende:
Die "dip" waar je doorheen gaat heet rouw en die kan maanden duren. Je kunt ook stresssymptomen verwachten.
Gewoon accepteren en uitzitten, het hoort bij het leven.
Goed verwoord.

Het hoort er helaas bij ts, niet leuk maar echt!! Het gaat vanzelf over.
pi_173867579
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Behalve de moslims dus, die verbieden zelfs relaties met anders gelovigen. Waarom zou je jezelf willen bekeren tot zoiets :')
Moslimmannen mogen wel met christelijke vrouwen trouwen, ook als ze zich niet bekeren!
edit: oh was al gezegd

[ Bericht 1% gewijzigd door Fokpop op 19-09-2017 11:20:21 ]
pi_173868228
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:48 schreef 234hoedjevanpapier het volgende:

zij was namelijk bezorgd hoe zij dit ooit aan haar familie zou moeten uitleggen. Ik heb toen besloten om onze relatie te beëindigen...
Maar dan heb je eigenlijk altijd al je prioriteiten aangegeven?

Voor jou was het uitmaken altijd al de oplossing voor de problemen die het verschil in achtergrond met haar familie konden opleveren?

Eerlijk gezegd vind ik het wel begrijpelijk dat zij nu doorheeft dat jij niet werkelijk voor haar kiest.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173870483
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Maar dan heb je eigenlijk altijd al je prioriteiten aangegeven?

Voor jou was het uitmaken altijd al de oplossing voor de problemen die het verschil in achtergrond met haar familie konden opleveren?

Eerlijk gezegd vind ik het wel begrijpelijk dat zij nu doorheeft dat jij niet werkelijk voor haar kiest.
ik heb later toen weer contact met haar opgenomen, omdat ik spijt had van mijn besluit. Ik wil niets liever dan haar voor mijzelf hebben. Echter is zij iemand die veel waarden hecht aan de banden met haar familie. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
pi_173870513
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:51 schreef 234hoedjevanpapier het volgende:

[..]

ik heb later toen weer contact met haar opgenomen, omdat ik spijt had van mijn besluit. Ik wil niets liever dan haar voor mijzelf hebben. Echter is zij iemand die veel waarden hecht aan de banden met haar familie. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Wat wil je oplossen?
Wil je haar overtuigen haar familie verder geheel te ignoreren?
Zodat jij haar 'voor jezelf hebt'?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173870679
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat wil je oplossen?
Wil je haar overtuigen haar familie verder geheel te ignoreren?
Zodat jij haar 'voor jezelf hebt'?
Het liefst wil ik dat wel. Alleen weet ik dat dit niet kan en dat dit egoïstisch is. Aan de ene kant wil ik haar terug aan de andere kant weet ik dat ik verder moet zonder haar. Het is moeilijk mij hier overheen te zetten. Het voelt alsof ik de wedstrijd verloren heb.
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:19:07 #35
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_173871751
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 14:03 schreef 234hoedjevanpapier het volgende:

[..]

Het liefst wil ik dat wel. Alleen weet ik dat dit niet kan en dat dit egoïstisch is. Aan de ene kant wil ik haar terug aan de andere kant weet ik dat ik verder moet zonder haar. Het is moeilijk mij hier overheen te zetten. Het voelt alsof ik de wedstrijd verloren heb.
Plan B:

Kan je niet, als ultieme poging, een keer met haar vader proberen te praten? Even op de knieën toestemming vragen en richting haar vader de eeuwige liefde voor zijn dochter verklaren.

Lukt dit niet, volg plan A
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_173871908
Laat het los. Kans dat je dit wint ten opzichte van de familie is klein. Ik heb zelfde situatie meegemaakt. Mijn vriend was turks. Niet praktiserend ( ramadan) en ik ben christen. Hoewel het geloof het toelaat om met een vrouw van het boek te trouwen was zijn familie/cultuur duidelijk.
Ik of zij.
Hij moest met zijn eigen volk gaan van hen.
Na jaren touwtrekkerij hebben we einde aan gemaakt. Je weet nu tenminste waar je aan toe bent. Het is naast religie ook een cultuur kwestie. Voor een vrouw nog erger.
pi_173872129
Misschien kan deze site nog een steun zijn voor je vriendin www.pratenoverjouwkeuzes.nl .
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173880917
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:28 schreef Girlmusic het volgende:
Laat het los. Kans dat je dit wint ten opzichte van de familie is klein. Ik heb zelfde situatie meegemaakt. Mijn vriend was turks. Niet praktiserend ( ramadan) en ik ben christen. Hoewel het geloof het toelaat om met een vrouw van het boek te trouwen was zijn familie/cultuur duidelijk.
Ik of zij.
Hij moest met zijn eigen volk gaan van hen.
Na jaren touwtrekkerij hebben we einde aan gemaakt. Je weet nu tenminste waar je aan toe bent. Het is naast religie ook een cultuur kwestie. Voor een vrouw nog erger.
Hoeveel tijd had jij nodig om je hier overheen te zetten ? Het is qua partner altijd een risico als je gaat met iemand uit die cultuur. Familie bemoeienis is groot. Uiteindelijk komen ze altijd voor de keuze van kies ik voor mijn partner of kies ik voor mijn familie te staan. Het ergste is dat ik weet dat zij van mij houdt en het puur en alleen vanwege haar familie met mij heeft uitgemaakt.
pi_173881142
Tja dat krijg je met bekrompen mensen en hun cultuurtje. Helaas pindakaas.
pi_173882285
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:49 schreef 234hoedjevanpapier het volgende:

[..]

Hoeveel tijd had jij nodig om je hier overheen te zetten ? Het is qua partner altijd een risico als je gaat met iemand uit die cultuur. Familie bemoeienis is groot. Uiteindelijk komen ze altijd voor de keuze van kies ik voor mijn partner of kies ik voor mijn familie te staan. Het ergste is dat ik weet dat zij van mij houdt en het puur en alleen vanwege haar familie met mij heeft uitgemaakt.
Dan houdt zij niet genoeg van je.

Waarom geeft zij haar religie niet op, verandert haar naam en gaat anoniem met jou wonen in de polder in de provincie Groningen?

Als ze het echt, maar ook echt wilde deed zij dat wel.

Nee jij bent geil, leuk, maar voor haar is de familie en cultuur/religie toch een tik belangrijker. Als je nog idealer was liet ze die familie wel vallen, maar zo ziet ze dat niet. Ze wil iemand die nog meer van weg te dromen is, niet alleen geil, maar ook de perfecte vader en echtgenoot. Dat ben jij niet. Mijn advies: move on en ga voor iemand die dichter bij jou staat. Religie is vrij belangrijk voor mensen, zelfs "gewoon" christelijk is al heel ingrijpend binnen een relatie voor iemand die maar weinig religieus is.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:36:05 #41
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_173883365
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:14 schreef 234hoedjevanpapier het volgende:

[..]
[..]

Ik schaam me eigenlijk best wel om oude banden met vrienden aan te halen. Een hele goede vriendin daar heb ik destijds abrupt contact mee verbroken, omdat mijn ex het niet op prijs stelde dat ik vrouwelijke vrienden had. Andere gasten van destijds heb ik ook 1,5 a 2 jaar niet gesproken.. dus dat wordt een beetje moeilijk. Nieuwe vrienden maken is eigenlijk de enige optie.... maar makkelijker gezegd dan gedaan.

[..
Is best wel bekend, hou kontakt met je vrienden, ook in een relatie, zelfs huwelijk. Best goed voor je, óók als het niet "uit"gaat.
Maar los daarvan, wees niet bezorgd. Denk niet dat mannen zich daar veel van aantrekken. Zij begrijpen ook dat zulke dingen (verwateren kontakt) gebeuren als er een een vaste(re) realtie krijgt, een half jaar stage in het buutenland loopt enz.. Maar als jullie vrienden waren, iets gemeenschappelijks hadden, en dat nog zo is, is dat kontakt weer snel als vanouds.
Zijn jullie uit mekaar gegroeid, bepaalde vrienden en joui, dan heeft het toch geen zin, dan is het gewoon over.

^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 20 september 2017 @ 09:05:40 #42
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_173883697
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:28 schreef Koewam het volgende:
Je levensgeluk voor een principe uit het raam gooien. :')
Ik vind dat je dom en stug bezig bent, mja, wie ben ik.

Is misschien wel Nederlands trekje. Verbreed je horizon zou ik zeggen. Zit allemaal tussen je oren. Rest van de wereld haalt z'n schouders op.
Ben het hier helemaal mee eens. Welk geloof dan ook, de basisgedachten zitten er altijd in en de meeste mensen zijn geen fundamentalisten in hun geloof. Iedereen, in ieder geloof, maakt er toch zelf van wat ie wil. Ook tussen Rooms katholieken zitten gigantische verschillen in leefwijze en geloven.
Zou alleen willen zeggen, schat in hoe de familie verder is in hun geloof mbt jullie toekomst, bv. gezamenlijke kinderen. Maar als zij geen hoofddoek draagt zijn ze toch al tamelijk "liberaal".
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 20 september 2017 @ 09:14:20 #43
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_173883799
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 16:55 schreef 234hoedjevanpapier het volgende:

[..]

Ze is bang dat haar familie de banden met haar verbreekt. Thuis komen met iemand die anders is wordt niet gewaardeerd .

[..]

I
Ach man, vroeger had je dat zelfs als je een meisje uit een ander dorp nam. allemaal flauwekul. Bekrompen. Schijt aan hebben. Zou je een mooie Zuid Amerikaanse of Italiaanse tegenkomen dan willen die haar ouders ook dat je katholiek bent. DE beste remedie daartegen is ... verhuizen, dus letterlijk afstand nemen. Ik woon met mijn Aziatische in Nederland, nu, die vliegen echt niet de deur plat hier. Is nog nooit eentje van gekomen. Zeg altijd, jullie moeten eens langskomen, leuk, wel effe bellen of we thuis zijn ..........

*) :Y O-)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 20 september 2017 @ 09:21:47 #44
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_173883905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:28 schreef Girlmusic het volgende:
Laat het los. Kans dat je dit wint ten opzichte van de familie is klein. Ik heb zelfde situatie meegemaakt. Mijn vriend was turks. Niet praktiserend ( ramadan) en ik ben christen. Hoewel het geloof het toelaat om met een vrouw van het boek te trouwen was zijn familie/cultuur duidelijk.
Ik of zij.
Hij moest met zijn eigen volk gaan van hen.
Na jaren touwtrekkerij hebben we einde aan gemaakt. Je weet nu tenminste waar je aan toe bent. Het is naast religie ook een cultuur kwestie. Voor een vrouw nog erger.
Tja, en de Turk in mijn familie heeft gekozen om zijn Turkse vrouw te verlaten en een nieuw leven te beginnen met eenn Christen vrouw. En dat gaat al 25 jaar goed. Maar hij blijft toch een Turk en ook moslim. Hij eet geen vlees en houdt ramadam.
Ben je bang voor problemen dan moet je het laten. Leven met iemand uit een andere cultuur of geloof kan gauw wat moeilijker zijn. Maar ook boeiender, interessanter. Up to you.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_173894336
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:21 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Tja, en de Turk in mijn familie heeft gekozen om zijn Turkse vrouw te verlaten en een nieuw leven te beginnen met eenn Christen vrouw. En dat gaat al 25 jaar goed. Maar hij blijft toch een Turk en ook moslim. Hij eet geen vlees en houdt ramadam.
Ben je bang voor problemen dan moet je het laten. Leven met iemand uit een andere cultuur of geloof kan gauw wat moeilijker zijn. Maar ook boeiender, interessanter. Up to you.
Ik geef gewoon mijm situatie aan. Wat ik ermee wilde zeggen is dat hij heel vrij is. Doet niet veel met geloof en voor hem maakte verschil in cultuur/geloof niet uit. Echter zijn familie was heel duidelijk en streng. Top voor de turk in jouw familie dat hij die keuze heeft (durven) gemaakt. Mijn ex heeft niet voor mij gekozen klaar. Het heeft niet zo mogen zijn helaas. Ik laat het ook rusten.
pi_173894576
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:49 schreef 234hoedjevanpapier het volgende:

[..]

Hoeveel tijd had jij nodig om je hier overheen te zetten ? Het is qua partner altijd een risico als je gaat met iemand uit die cultuur. Familie bemoeienis is groot. Uiteindelijk komen ze altijd voor de keuze van kies ik voor mijn partner of kies ik voor mijn familie te staan. Het ergste is dat ik weet dat zij van mij houdt en het puur en alleen vanwege haar familie met mij heeft uitgemaakt.
Het is nu 9 maanden uit en gaat ondertussen oke met mij. Ik laat het ook hierbij. Ik heb mezelf beloofd nooit meer contact op te nemen.Ik dacht we overwinnen het wel hoe erg kan het zijn. Verschil in geloof en cultuur is geen ramp als je beide water bij de wijn doet. Nou dat vond zijn familie wel. Uitspraken als ' als je met haar gaat dan ben ik je moeder niet meer' zijn gedaan.

Na jaren aan en uit op dit punt, is het definitief over en zie ik in dat ik het niet ga winnen van zijn familie. Nu denk ik ook is beter, als men je niet wilt in hun familie dan niet.

Veel mensen praten makkelijk ( ze kan haar geloof / familie laten) maar die cultuur en familiebanden zijn heel anders.
  donderdag 21 september 2017 @ 00:24:08 #47
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_173902898
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 13:51 schreef 234hoedjevanpapier het volgende:

[..]

ik heb later toen weer contact met haar opgenomen, omdat ik spijt had van mijn besluit. Ik wil niets liever dan haar voor mijzelf hebben. Echter is zij iemand die veel waarden hecht aan de banden met haar familie. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
"Oplossen" zie ik niet gauw gebeuren. Het is meer dat je een weg vindt om ermee te leren leven. En de oorzaak ligt in de religie, maar de familiebanden zijn erg sterk. Zeker voor de vrouw, meestal wordt de familie van de vrouw de belangrijkste schoonfamilie van een paar.
Dus, leer ermee leven, is de oplossing. Als er barbeknoeien is zeg je gewoon ook: ik ben moslim, doe maar een biefstukje en niet zo een vette varkensworst. Rook je? Nu, helaas ben je dan verslaafd, zoals ook veel rokende moslimmensen. Alcohol ... niet bij de familie drinken als zij niet drinken.
Ook als je met deze vrouw gaat zul je toch niet altijd tussen haar familieleden zitten. Je hebt een eigen leven, werk, studie, ook familie Straks een eigen gezin. En zijn jullie een paar, dan ben je als moslimman de baas. Besnijden? Er komt niemand in je onderbroek kijken hoor.

Maar makkelijker is het wel als je gewoon kapt. Er zijn zoveel leuke en goede vrouwen op de wereld, er zitten ook meerdere voor jou erbij.

Wens jou veel wijsheid bij je besluitvorming en veel sterkte om je besluit ook uit te voeren.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_173903417
quote:
5s.gif Op zondag 17 september 2017 21:18 schreef Koewam het volgende:
Ik snap niet wat het probleem is om te zeggen dat je moslim bent, je hoeft niet gelijk hardcore belijdend te worden.

Ik vind dat je dom en stug bezig bent, mja, wie ben ik.
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173907434
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:19 schreef Steef121 het volgende:
Plan B:

Kan je niet, als ultieme poging, een keer met haar vader proberen te praten? Even op de knieën toestemming vragen en richting haar vader de eeuwige liefde voor zijn dochter verklaren.
Dit.
  donderdag 28 september 2017 @ 13:33:55 #50
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174051767
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:28 schreef Koewam het volgende:
Je levensgeluk voor een principe uit het raam gooien. :')
Ik vind dat je dom en stug bezig bent, mja, wie ben ik.

Is misschien wel Nederlands trekje. Verbreed je horizon zou ik zeggen. Zit allemaal tussen je oren. Rest van de wereld haalt z'n schouders op.
Jezus wat slecht dit :') :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')