abonnement Unibet Coolblue
pi_173828430
Liveblog | Aanhangers Pegida en AFA verzamelen zich in Enschede
https://www.tubantia.nl/e(...)n-enschede~a4b36ee6/

In Enschede zijn deze zondagmiddag verschillende demonstraties. De aanhangers van anti-islamgroepering Pegida willen zich bij de voormalige villa van Blijdenstein aan de Boulevard 1940-1945 verzamelen en dan in een mars richting de binnenstad lopen.
De Antifascistische Actie AFA houdt een tegendemonstratie. Die is toegestaan tussen 14.00 uur en 16.30 uur in het Volkspark. Op deze plek houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen.

* 13:36
FC Twentefans trekken zich niets aan van de demonstraties
Op de Oude Markt drinken fans van FC Twente een biertje. Zij trekken zich er niets van aan dat er deze middag demonstraties zijn van Pegida en AFA. FC Twente speelt om 14.30 uur thuis tegen FC Utrecht. B:)B

* 13:47
Politie rijdt met videobus door binnenstad Enschede


* Het feest is nog niet begonnen en de eerste aanhouding is al een feit.


* Speciale aanhoudingskaarten voor politie tijdens demonstraties Enschede
Dienders die zondagmiddag in Enschede de openbare orde bewaken tijdens de demonstraties van Pegida en de Antifascistische Actie (AFA), hebben speciale aanhoudingskaarten op zak. Die zijn bedoeld om arrestaties sneller af te handelen en zo min mogelijk tijd kwijt te zijn aan administratieve zaken.


https://www.tubantia.nl/enschede-e-o/

De bijeenkomst van Fortress Europe vindt plaats tussen 14.00 uur en 16.30 uur op het grasveld langs Boulevard 1945. Er staan sprekers uit onder meer Finland, Duitsland, Oostenrijk en Engeland op het programma. Ook treedt een Duitse neonaziband op. *O*

Game on!

[ Bericht 5% gewijzigd door Kim-Holland op 17-09-2017 14:13:02 ]
´
pi_173828547
´
pi_173830551
Extreem rechtse band, Kategorie C.. met alleen de zanger en gitarist :')



* 14:51
Opkomst aan beide kanten lager dan verwacht
Het Volkspark, waar de Antifascistische Actie (AFA), is leeggestroomd. Bij de Pegida-demonstratie zijn wel mensen op de been. "De opkomst is aan beide kanten veel lager dan vooraf aangekondigd", aldus een agent.

Teleurstellend. ;(
´
pi_173830850
Er komt nooit geen hond af op die Pegida demo's, zouden ze zelf eigenlijk wel in de gaten hebben dat er geen hond wakker ligt van al die gebakken lucht die ze verkopen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173830893
Ze hebben er wel mooi weer bij :)
pi_173831200
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:07 schreef Hathor het volgende:
Er komt nooit geen hond af op die Pegida demo's, zouden ze zelf eigenlijk wel in de gaten hebben dat er geen hond wakker ligt van al die gebakken lucht die ze verkopen?
Ik dacht dat het een ouderwets lekker dagje rellen zou worden. Het weer is er idd ideaal voor ^O^

edit; ze hebben wel allemaal een gevulde rugtas, dus ze zijn niet voor niks gekomen, lijkt me.
En vooral veel Duitsers. :7
´
pi_173831281
quote:
12s.gif Op zondag 17 september 2017 15:20 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een ouderwets lekker dagje rellen zou worden. Het weer is er idd ideaal voor ^O^
Volgens mij is dat Pegida volk niet zo van het rellen. Misschien dat de Twente supporters wel even willen rollebollen met die AFA gasten, zijn ze toch niet voor niks uit bed gekomen vanochtend.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173831329
Al die demonstraties in de marge, dat geweld in Geldermalsen dat was ten minste nog iets, maar bleef een individueel geval.
pi_173831536
15:32
De sfeer wordt grimmiger
AFA-aanhangers proberen de mars van Pegida te frustreren.

´
pi_173831689
Dus het zijn vooral Duitse neo-nazi's die marcheren? Kunnen ze dat niet gewoon in eigen land gaan doen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173831740
quote:
6s.gif Op zondag 17 september 2017 15:38 schreef Nielsch het volgende:
Dus het zijn vooral Duitse neo-nazi's die marcheren? Kunnen ze dat niet gewoon in eigen land gaan doen?
Nee, daar is het verboden.
pi_173831858
quote:
6s.gif Op zondag 17 september 2017 15:38 schreef Nielsch het volgende:
Dus het zijn vooral Duitse neo-nazi's die marcheren? Kunnen ze dat niet gewoon in eigen land gaan doen?
Er zijn al zo'n 30 Duitsers terug op de trein gezet :W
´
pi_173832160
Waarom kan dit tegenwoordig niet meer?



In de 1930/40s had je al die immigratieprobelemen nog niet eens.
pi_173832576
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:44 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Er zijn al zo'n 30 Duitsers terug op de trein gezet :W
Voornamelijk antifa toch ? De neonazis staan nog vrolijk Hitler te groeten bij het podium;)
pi_173832849
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voornamelijk antifa toch ? De neonazis staan nog vrolijk Hitler te groeten bij het podium;)
Ja. En nu een fluitconcert.. https://twitter.com/EstherR_horst/status/909419742913552384 :') _O-
´
pi_173833430
quote:
Jammer. Ik vond het idee van bloemetjes aan de nazis aanbieden van een stel hippies wel leuk.. maar dat is niet gebeurd geloof ik :(
pi_173833742
quote:
Esther Rouwenhorst‏ @EstherR_horst 1 u1 uur geleden

Demonstranten #Pegida alweer terug aan Boulevard. Gemiddelde loopafstand naar ondergrondse container #Enschede langer dan protestmars.
LOL. Tubantia haat Diftar echt :P
pi_173836442
quote:
11s.gif Op zondag 17 september 2017 16:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Petje op, vies vest, sweatpants. Ik hoef het gezicht niet eens te zien om te weten wat voor verrimpelde rokerskop deze man heeft :')

Wat walg ik toch van dit soort tokkies die het straatbeeld overal verpesten. Alleen ze lijken zich wel te vermeerderen als ratten. Tijd voor een endlösung. :(
Plus bierbuiken. Bah.
pi_173836783
LOL. Die videobus lijkt qua design rechtstreeks uit begin jaren 90 gerold te komen. Zo'n mobiele videotheek.
  User die overal opduikt 2022 zondag 17 september 2017 @ 18:20:43 #20
186611 Haags
pi_173836843
Wat een kneuzen
Zonder wrijving geen glans
  zondag 17 september 2017 @ 18:21:45 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173836866
De bange losers hebben weer een dagje uit.
pi_173837109
quote:
6s.gif Op zondag 17 september 2017 15:33 schreef Kim-Holland het volgende:
15:32
De sfeer wordt grimmiger
AFA-aanhangers proberen de mars van Pegida te frustreren.

[ afbeelding ]
Vies ongewassen schorem, moeten bij staart gepakt worden en genadeslag krijgen.
  zondag 17 september 2017 @ 18:33:04 #23
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173837158
Misschien een domme vraag maar waarom is er een een op een relatie tussen demonstraties van AFA en geweld?

Laatst ook in Hamburg, stenen gooien, winkels plunderen etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 17 september 2017 @ 18:36:03 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173837216
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:33 schreef Buster24 het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom is er een een op een relatie tussen demonstraties van AFA en geweld?

Laatst ook in Hamburg, stenen gooien, winkels plunderen etc.
Die vraag stellen....

Maakt jou een nazi
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173837313
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Die vraag stellen....

Maakt jou een nazi
Oke prima maar nu het antwoord.

Blijft toch merkwaardig om te pretenderen de democratische rechtsorde te willen beschermen maar dat vervolgens met geweld te doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 17 september 2017 @ 18:43:14 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173837460
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:38 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Oke prima maar nu het antwoord.

Blijft toch merkwaardig om te pretenderen de democratische rechtsorde te willen beschermen maar dat vervolgens met geweld te doen.
Dat pretenderen ze ook niet. Afa zijn een mix van anarchocommunisten en stalin fanboys die dingen roepen als "liberals get the bullet too".

Democratie en vrijheid van meningsuiting schijten ze op.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173837549
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:33 schreef Buster24 het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom is er een een op een relatie tussen demonstraties van AFA en geweld?

Laatst ook in Hamburg, stenen gooien, winkels plunderen etc.
Omdat AFA een losse verzameling van links, anarchistisch, beroepsdemonstranten en relschoppers is.

De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom dat soort mensen blijkbaar de enigen zijn die durven te protesteren als er nazis langskomen. Ik bedoel.. nazis. Die vinden we toch allemaal niet lief ? Ook de brave burgerman ? Ook Henk en Ingrid ?
Toch ?
pi_173837831
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:46 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Omdat AFA een losse verzameling van links, anarchistisch, beroepsdemonstranten en relschoppers is.

De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom dat soort mensen blijkbaar de enigen zijn die durven te protesteren als er nazis langskomen. Ik bedoel.. nazis. Die vinden we toch allemaal niet lief ? Ook de brave burgerman ? Ook Henk en Ingrid ?
Toch ?
Ik ga ook niet "tegen" demonstreren.

Mijn mening is dat iedereen - binnen bepaalde grenzen - zijn mening mag uiten.

Indachtig Voltaire:
"Ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen".

Verder ben ik niet zo'n voorstander om overal het etiket "nazi" op te plakken.
Je ziet het nu al, de mensen reageren niet meer omdat zelfs Wilders "nazi" is genoemd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_173838213
Vanmiddag even geweest, meer toeschouwers dan demonstranten.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 17 september 2017 @ 19:17:42 #31
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_173838370
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:46 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom dat soort mensen blijkbaar de enigen zijn die durven te protesteren als er nazis langskomen. Ik bedoel.. nazis. Die vinden we toch allemaal niet lief ? Ook de brave burgerman ? Ook Henk en Ingrid ?
Toch ?
Ik als brave burgerman zie het verschil niet tussen Nazi's en die AFA gasten. Ze zullen er andere ideeën op na houden, maar in de praktijk werkt het hetzelfde uit: lak aan de rechtsstaat en gewelddadig naar iedereen die ze als 'objectieve vijand' beschouwen. Van mij part zetten we ze samen met de reli fundi's op Rottumeroog en de winnaar mag als hij terug is gezwommen voor de rest van zijn leven gratis in een staatshotel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_173838702
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:56 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik ga ook niet "tegen" demonstreren.

Mijn mening is dat iedereen - binnen bepaalde grenzen - zijn mening mag uiten.

Indachtig Voltaire:
"Ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen".

Verder ben ik niet zo'n voorstander om overal het etiket "nazi" op te plakken.
Je ziet het nu al, de mensen reageren niet meer omdat zelfs Wilders "nazi" is genoemd.
Eens met het laatste - en de Nederlandse Pegida zijn eerder amusant dan nazis. Absoluut waar.
Maar wat ze nu verder Enschede binnenhaalden was wel aardig lijkend op de real deal. Swastika tattoos, Hitler groetjes, etc. En zichzelf nazi noemend ;)
  zondag 17 september 2017 @ 19:31:10 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173838713
Wat een paupers
pi_173838900
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Eens met het laatste - en de Nederlandse Pegida zijn eerder amusant dan nazis. Absoluut waar.
Maar wat ze nu verder Enschede binnenhaalden was wel aardig lijkend op de real deal. Swastika tattoos, Hitler groetjes, etc. En zichzelf nazi noemend ;)
Ik heb het zijdelings voorbij zien komen.

Maar je ziet, de beschuldiging "nazi" is gewoon een losse flodder geworden.

Ik werd hier net ook beschuldigd van nazi zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_173839123
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:33 schreef Buster24 het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom is er een een op een relatie tussen demonstraties van AFA en geweld?

Laatst ook in Hamburg, stenen gooien, winkels plunderen etc.
AFA is een terroristische organisatie. Iedereen met de 'verkeerde mening' bestrijden ze met gewelddadige acties.
  zondag 17 september 2017 @ 20:30:30 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173840226
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:46 schreef Kassamiep het volgende:

De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom dat soort mensen blijkbaar de enigen zijn die durven te protesteren als er nazis langskomen.
De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom jij vindt dat er bij een rechtse demonstratie een tegendemonstratie moet zijn. Demonstreren is alleen een recht voor de politek correcten? De linkse elite?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173840324
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom jij vindt dat er bij een rechtse demonstratie een tegendemonstratie moet zijn. Demonstreren is alleen een recht voor de politek correcten? De linkse elite?
Nah. Ik heb alleen iets tegen nazis. Iets met familie die stierf in concentratiekampen en zo, en politici die beloofden dat dat nooit meer zou worden geaccepteerd.

Maar goed. Blijkbaar denkt iedereen dat alleen de nazis ons kunnen redden van de moslims en wordt dat vergeten.
pi_173840556
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nah. Ik heb alleen iets tegen nazis. Iets met familie die stierf in concentratiekampen en zo, en politici die beloofden dat dat nooit meer zou worden geaccepteerd.

Maar goed. Blijkbaar denkt iedereen dat alleen de nazis ons kunnen redden van de moslims en wordt dat vergeten.
In Nederland wordt opgetreden tegen NS uitingen.
Hakenkruizen zijn verboden, tegen de Hitlergroet wordt opgetreden etc.

Vaak niet op het moment zelf maar wel achteraf.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 17 september 2017 @ 20:41:47 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173840567
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:33 schreef Kassamiep het volgende:

Nah. Ik heb alleen iets tegen nazis. Iets met familie die stierf in concentratiekampen en zo, en politici die beloofden dat dat nooit meer zou worden geaccepteerd.

Maar goed. Blijkbaar denkt iedereen dat alleen de nazis ons kunnen redden van de moslims en wordt dat vergeten.
Ik snap wel dat je iets tegen nazi's hebt (heb ik ook), maar onder onze grondwet is iedereen gelijkwaardig, ongeacht je levensfylosofie.

Dat politici iets beloofd hebben, verbaast me niets. Je moet je afvragen in hoeverre politici in de hand werken dat onze samenleving naar rechts trekt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173841709
Ik hoop op een mooie vechtpartij
standaarddrinker
pi_173841723
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nah. Ik heb alleen iets tegen nazis. Iets met familie die stierf in concentratiekampen en zo, en politici die beloofden dat dat nooit meer zou worden geaccepteerd.

Maar goed. Blijkbaar denkt iedereen dat alleen de nazis ons kunnen redden van de moslims en wordt dat vergeten.
Afa is een stel gestoorden, geweldadige anarcho comministen. Niemand wil daar bij gaan lopen, zelfs niet mochten er ooit echt nazis zijn.
pi_173846226
Volgens mij had Pegida een publiek ter grootte van de bijeenkomst van een familiedag, waarbij het wachten alleen nog is op tante Annie en oom Henk.
Zonder die Antifa-lieden zou een dergelijke bijeenkomst alleen bekend zijn geweest bij deze toehoorders. De toespraak van de heer Wagensveld zou uitsluitend ter kennis zijn genomen van de de eigen toehoorders voor wie het niks nieuws zou zijn.
Echter: door alle publiciteit was ook tctubantia.nl aanwezig, die een deel van de toespraak heeft opgenomen en op internet te beluisteren is. Tal van lieden hoorden dus dat er "Rebullie in Èèènske" was "èèèv'n kiek'n op tubantia.nl". En dus even kennis genomen van het ideëengoed van Edwin Wagensveld. Dus: Antifa: bedankt, ook namens de heer Wagensveld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twentsche_Ros op 18-09-2017 07:04:51 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173846231
Lol die foto's van die figuren _O-
pi_173846243
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:21 schreef Hexagon het volgende:
De bange losers hebben weer een dagje uit.
dit idd ;(
pi_173846264
quote:
11s.gif Op zondag 17 september 2017 16:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Petje op, vies vest, sweatpants. Ik hoef het gezicht niet eens te zien om te weten wat voor verrimpelde rokerskop deze man heeft :')

Wat walg ik toch van dit soort tokkies die het straatbeeld overal verpesten. Alleen ze lijken zich wel te vermeerderen als ratten. Tijd voor een endlösung. :(
Die dwerg die er naast staat is nog erger. Met z'n sneue tattoos
  maandag 18 september 2017 @ 07:18:43 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173846276
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 07:14 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Die dwerg die er naast staat is nog erger. Met z'n sneue tattoos
Dit zijn de bewakers van onze cultuur, het beste van ons ras.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173848330
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nah. Ik heb alleen iets tegen nazis. Iets met familie die stierf in concentratiekampen en zo, en politici die beloofden dat dat nooit meer zou worden geaccepteerd.

Maar goed. Blijkbaar denkt iedereen dat alleen de nazis ons kunnen redden van de moslims en wordt dat vergeten.
Ben ze nog niet tegengekomen die niet wat tegen nazi's hebben eerlijk gezegd. Dezelfde mensen hebben dan ook weer vaak de schurft aan afa en aan een bepaalde religieuze ideologie. Vertonen blijkbaar veel overeenkomsten.
pi_173848386
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom jij vindt dat er bij een rechtse demonstratie een tegendemonstratie moet zijn. Demonstreren is alleen een recht voor de politek correcten? De linkse elite?
Als één partij mag demonstreren mogen daar natuurlijk ook andere partijen tégen demonstreren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173849496
Jack Terrible: "We can choose.. or us to convert to islam or be killed."

https://www.facebook.com/269904989837047/videos/770514869776054/
standaarddrinker
  maandag 18 september 2017 @ 11:53:22 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173849542
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 11:50 schreef DrDentz het volgende:
Jack Terrible: "We can choose.. or us to convert to islam or be killed."

https://www.facebook.com/269904989837047/videos/770514869776054/
Ik denk dat die meneer het beter bij Nederlands kan houden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173849667
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:33 schreef Buster24 het volgende:
Misschien een domme vraag maar waarom is er een een op een relatie tussen demonstraties van AFA en geweld?

Laatst ook in Hamburg, stenen gooien, winkels plunderen etc.
Fascisme en geweld gaan hand in hand.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173856521
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:20 schreef Murdera het volgende:

[..]

Afa is een stel gestoorden, geweldadige anarcho comministen. Niemand wil daar bij gaan lopen, zelfs niet mochten er ooit echt nazis zijn.
Die waren er nu. Maar jij was er niet om bij aan te sluiten voor een niet-geweldadig, niet-anarchistisch, niet-communistisch verzet. Alleen AFA c.s. stond er.

Dat is dus het probleem. Er wordt hard en wel terecht geschreeuwd dat AFA slecht is; maar niemand biedt een alternatief.
pi_173864720
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 18:47 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Die waren er nu. Maar jij was er niet om bij aan te sluiten voor een niet-geweldadig, niet-anarchistisch, niet-communistisch verzet. Alleen AFA c.s. stond er.

Dat is dus het probleem. Er wordt hard en wel terecht geschreeuwd dat AFA slecht is; maar niemand biedt een alternatief.
Voor wat? Er wordt genoeg kritiek geuit op Pegida, FvD en de PVV etc, via inhoudelijke argumenten.
Waar was trouwens AFA toen Turkse nationalisten in een onafzienbare rij Turkse vlaggen de Erasmusbrug opmarcheerde. Dat is pas nationalisme. Ipv een varkensmuts.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 19 september 2017 @ 07:34:00 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173865024
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nah. Ik heb alleen iets tegen nazis. Iets met familie die stierf in concentratiekampen en zo, en politici die beloofden dat dat nooit meer zou worden geaccepteerd.

Maar goed. Blijkbaar denkt iedereen dat alleen de nazis ons kunnen redden van de moslims en wordt dat vergeten.
Dus deze mensen reken je de daden van mensen die 70 terug leefden aan? Het wordt een fraaie wereld als we dat bij iedereen gaan doen.
pi_173865143
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 07:34 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus deze mensen reken je de daden van mensen die 70 terug leefden aan? Het wordt een fraaie wereld als we dat bij iedereen gaan doen.
Nou is de nazi ideologie nogal dubieus te noemen dus mensen die dit aanhangen reken je niet de dingen aan die 70 jaar geleden gebeurt zijn maar wel de dingen die bij een meerderheid van hun ideologie weer zou gebeuren. :D
  dinsdag 19 september 2017 @ 07:52:41 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173865178
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 07:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou is de nazi ideologie nogal dubieus te noemen dus mensen die dit aanhangen reken je niet de dingen aan die 70 jaar geleden gebeurt zijn maar wel de dingen die bij een meerderheid van hun ideologie weer zou gebeuren. :D
Mensen dingen aanrekenen die niet plaats hebben gevonden en die alleen bestaan in je fantasie? :')
pi_173865221
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 07:52 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mensen dingen aanrekenen die niet plaats hebben gevonden en die alleen bestaan in je fantasie? :')
Over welke zaken heb je het nu opeens die in jou perceptie in mijn fantasie zouden bestaan? :D
pi_173865295
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 18:47 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Die waren er nu. Maar jij was er niet om bij aan te sluiten voor een niet-geweldadig, niet-anarchistisch, niet-communistisch verzet. Alleen AFA c.s. stond er.

Dat is dus het probleem. Er wordt hard en wel terecht geschreeuwd dat AFA slecht is; maar niemand biedt een alternatief.
verzet tegen pegida lijkt me volstrekt onnodig.
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:10:06 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173867608
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Over welke zaken heb je het nu opeens die in jou perceptie in mijn fantasie zouden bestaan? :D
Ik weet niet waar jij op doelt?
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 07:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou is de nazi ideologie nogal dubieus te noemen dus mensen die dit aanhangen reken je niet de dingen aan die 70 jaar geleden gebeurt zijn maar wel de dingen die bij een meerderheid van hun ideologie weer zou gebeuren. :D
Zeg het maar?
pi_173868604
Valt het mij nou op dat de leden van Pegida rustig aan het demonstreren zijn en dat Antifa continue de confrontatie opzoeken met Pediga en de politie?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_173868672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 11:58 schreef HSG het volgende:
Valt het mij nou op dat de leden van Pegida rustig aan het demonstreren zijn en dat Antifa continue de confrontatie opzoeken met Pediga en de politie?
Waar valt je dat op? Ik heb het topic doorgelezen en zie dit nergens terug. Of wil je gewoon even iets slechts zeggen over AFA?
pi_173868818
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nah. Ik heb alleen iets tegen nazis. Iets met familie die stierf in concentratiekampen en zo, en politici die beloofden dat dat nooit meer zou worden geaccepteerd.

Maar goed. Blijkbaar denkt iedereen dat alleen de nazis ons kunnen redden van de moslims en wordt dat vergeten.
:')

Als het lot van je familie zo'n stempel drukt op je politieke denken zou je toch minstens enig historisch besef mogen verwachten.

Je vergelijking met de nazi's is hilarisch, raakt kant noch wal en is onmogelijk serieus te nemen.

Of heb ik iets gemist en worden moslims inmiddels bijeengedreven in concentratiekampen en verstopt men zich achter boekenkasten?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173869142
Altijd lachen met Powned bij deze demonstraties. Wat een tokkies aan beide kanten. IQ- loze Pegida aanhangers en schizofrene antifa- aanhanger.
Hey
pi_173869383
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:02 schreef Stranger het volgende:

[..]

Waar valt je dat op? Ik heb het topic doorgelezen en zie dit nergens terug. Of wil je gewoon even iets slechts zeggen over AFA?
Ja het zijn nazi's.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_173872206
Zorgpremie voor ons niet te betalen
Migranten kunnen zorg gratis halen


Met deze tekst op een spandoek stond Pegida langs de route van de Glazen Koets, maar het spandoek werd verwijderd op last van de politie.

De politie laat aan ANP weten: "Er was sprake van een onaangekondigde demonstratie. Daarom is de groep aangesproken en is er tegen Pegida proces-verbaal aangezegd. Op het spandoek stond een tekst die voor migranten als kwetsend kan worden beschouwd."

Die hele koets kan toch door migranten als kwetsend worden beschouwd, dat koloniale gedoe?
standaarddrinker
pi_173873066
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:46 schreef DrDentz het volgende:
Zorgpremie voor ons niet te betalen
Migranten kunnen zorg gratis halen


Met deze tekst op een spandoek stond Pegida langs de route van de Glazen Koets, maar het spandoek werd verwijderd op last van de politie.

De politie laat aan ANP weten: "Er was sprake van een onaangekondigde demonstratie. Daarom is de groep aangesproken en is er tegen Pegida proces-verbaal aangezegd. Op het spandoek stond een tekst die voor migranten als kwetsend kan worden beschouwd."

Die hele koets kan toch door migranten als kwetsend worden beschouwd, dat koloniale gedoe?
Da's de gouden koets. Die staat in de werkplaats. De glazen koets is volgens mij onomstreden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173873305
Dus het gaat ze niet om de migranten maar om hun eigen situatie! Goh wat een verrassing!

SP heeft gelijk..

https://www.sp.nl/publicatie/heel-de-mens/kernvisie

Mensen voelen zich bedreigd in bestaanszekerheid, en gaan dat botvieren op 'de ander'.

Geef een mens bestaanszekerheid en hij ziet een nieuwe buurman als potentiele vriend. Pak de bestaanszekerheid af en hij ziet een nieuwe buurman als concurrent. Met alle gevolgen van dien.

SP. _O_
Neoliberale huichelaars als de VVD :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2017 16:51:11 ]
pi_173874898
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

verzet tegen pegida lijkt me volstrekt onnodig.
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 08:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

verzet tegen pegida lijkt me volstrekt onnodig.
Ik heb het over nazis. Niet over gekkies met varkensmutsjes die er toevallig ook liepen.
pi_173874943
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:25 schreef Kassamiep het volgende:

[..]


[..]

Ik heb het over nazis. Niet over gekkies met varkensmutsjes die er toevallig ook liepen.
niks meegekregen over nazis in nederland. Bovendien ga ik al niet demonstreren tegen antifa fascisten of islamofascisme, dus die 20 achterlijke kaalkopjes vind ik zeker niet de moeite.
pi_173874965
standaarddrinker
pi_173874991
quote:
gas bbq ;(
pi_173905657
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:46 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Omdat AFA een losse verzameling van links, anarchistisch, beroepsdemonstranten en relschoppers is.

De vraag die je je eigenlijk moet stellen is waarom dat soort mensen blijkbaar de enigen zijn die durven te protesteren als er nazis langskomen. Ik bedoel.. nazis. Die vinden we toch allemaal niet lief ? Ook de brave burgerman ? Ook Henk en Ingrid ?
Toch ?
Leg eerst maar eens uit waarom je pegida als nazis bestempeld, als er iets zich als nationaal socialisten gedraagt zijn het juist de antifa. Pegida zijn gewoon wat simpelere lagen van de bevolking die zich terecht verdrukt voelen door migratiepolitiek welk de spuigaten uitloopt. Heeft niks met nationaal socialisme te maken, stop eens met het verkrachten van definities.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_173914359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:41 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Leg eerst maar eens uit waarom je pegida als nazis bestempeld, als er iets zich als nationaal socialisten gedraagt zijn het juist de antifa. Pegida zijn gewoon wat simpelere lagen van de bevolking die zich terecht verdrukt voelen door migratiepolitiek welk de spuigaten uitloopt. Heeft niks met nationaal socialisme te maken, stop eens met het verkrachten van definities.
Als je het topic had gelezen had je geweten dat ik het niet over Pegida - die ik omschrijf als "grappige mensen met varkensmutsjes" - heb als ik het woord "nazis" gebruik.
Maarja. Lezen. Is moeilijk. Niet lezen en aannames doen is veel makkelijker.
Toch ?
Je nederige excuses zijn op voorhand aanvaard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')