abonnement Unibet Coolblue
pi_173873315
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:31 schreef Slayage het volgende:
junta leider sisi ook in het openbaar in gesprek met netanyahu kennelijk

Egyp's Sisi meet Israeli PM Netahyahu publicly for the first time at UN
Het lijkt wel of jij een groot fan bent van al die radicale groepen die de macht grijpen zoals het Moslimbroederschap bijvoorbeeld.
pi_173879997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:35 schreef zovty het volgende:

[..]

Dat heb turkije ook allemaal.
Probeer nog eens?
Maar Turkije heb Erdogan, tot z'n dood vermoed ik. Vervolgens z'n zoon/neef totdat de burgeroorlog in 2047 het land in puin legt.
Racist
  woensdag 20 september 2017 @ 10:22:19 #28
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_173884915
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2017 14:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

de golf staten en israel voelen zich bedreigd door iran en zoeken dus partners om iran te dwarsbomen. vijand van mijn vijand is mijn vriend mentaliteit is in het M-O wijdverspreid.

deze toenadering met israel moet je ook zien in die context. net zoals dat het GCC jemen binnen valt om iraanse invloeden in te dammen. net zoals GCC bahrein binnenvalt om iran in te dammen. net zoals zij niet blij zijn met qatar omdat ze te innig zouden zijn met iran dus die blokkade instellen.
Precies. Het begint steeds meer trekken van de 30 jarige oorlog te krijgen. Kennelijk hebben de Soennieten een grotere hekel aan Sjiieten dan aan Joden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 20 september 2017 @ 12:51:14 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_173887547
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

praatjes vullen geen gaatjes, westerse landen kunnen bol staan met hun geneuzel over arme palestijnen wanneer iets actueel is, maar aan het einde van de dag steunen ze israel door dik en dun in alles wat ze doen. hel er gaan gewoon nederlanders naar israel om te dienen in hun bezettingsleger
Ook alleen maar van die zwaar Christelijke types. Genoeg mensen die bepaald niet pro Israël zijn.
pi_173887668
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ook alleen maar van die zwaar Christelijke types. Genoeg mensen die bepaald niet pro Israël zijn.
de publieke opinie is zeker aan het verschuiven naar het midden de laatste jaren. echter is de norm en het beleid nog steeds dat men pro israel is ongeacht wat ze ook doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 20 september 2017 @ 13:00:18 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_173887730
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

de publieke opinie is zeker aan het verschuiven naar het midden de laatste jaren. echter is de norm en het beleid nog steeds dat men pro israel is ongeacht wat ze ook doen.
De politiek is m.u.v. de SP en wellicht Groenlinks behoorlijk pro Israël inderdaad. Maar ik ken meer mensen die neutraal of meer anti Israël zijn dan voorstander.
pi_173888615
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 10:22 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Precies. Het begint steeds meer trekken van de 30 jarige oorlog te krijgen. Kennelijk hebben de Soennieten een grotere hekel aan Sjiieten dan aan Joden.
Dat is de echte haat in het Midden-Oosten, altijd zo geweest, de sektarische strijd onder Moslims is de heftigste die er is voor een Moslim.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')