abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 september 2017 @ 11:44:03 #1
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173825332
Ik word altijd wakker met een zwaar verstopte neus. Het lijkt me dat het een allergie is en ik zou zeggen dat het een huisstofmijtallergie is. Toen ik googelde op 'altijd verstopte neus' stond deze site bijna bovenaan. Maar hoewel die overtrekken misschien goed werken dacht ik dat het misschien een beter idee zou zijn (en vooral ook goedkoper, want at spul is duur) om aan mijn weerstand te werken, met Echinaforce of iets anders.

Zijn er hier mensen die altijd wakker werden met een verstopte neus en er een oplossing voor hebben gevonden?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 september 2017 @ 11:51:07 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_173825431
Geen idee wat een oplossing zou zijn, maar een gratis tip (mocht je het van plan zijn): ga niet aan de neusspray. Zelf meerdere malen te lang gebruikt na een forse verkoudheid en nu heb ik bijna altijd een half-verstopte neus (tenzij ik sport of alcohol drink).

Misschien eens aan de huisarts vragen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 17 september 2017 @ 11:55:37 #3
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173825511
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:51 schreef heywoodu het volgende:
Geen idee wat een oplossing zou zijn, maar een gratis tip (mocht je het van plan zijn): ga niet aan de neusspray. Zelf meerdere malen te lang gebruikt na een forse verkoudheid en nu heb ik bijna altijd een half-verstopte neus (tenzij ik sport of alcohol drink).
Bedankt voor de tip. Las elders ook (toevallig gister pas) dat neussprays niet goed zijn.
quote:
Misschien eens aan de huisarts vragen?
Ja, al ben ik bang dat zij fluticasonpropionaat voorschrijft. Da's een neusspray, die haar halve praktijk gebruikt.
pi_173825682
Het hebben van een allergie heeft toch weinig met de sterkte van je weerstand te maken?
pi_173826242
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:55 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Las elders ook (toevallig gister pas) dat neussprays niet goed zijn.

[..]

Ja, al ben ik bang dat zij fluticasonpropionaat voorschrijft. Da's een neusspray, die haar halve praktijk gebruikt.
Jij gebruikt liever homeopatische troep zoals dat Echinaforce zonder ook maar 1 molecuul werkzame stof!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 17 september 2017 @ 14:13:09 #6
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173829102
quote:
11s.gif Op zondag 17 september 2017 12:05 schreef Waterdrinker het volgende:
Het hebben van een allergie heeft toch weinig met de sterkte van je weerstand te maken?
Weet ik niet.
quote:
2s.gif Op zondag 17 september 2017 12:33 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Jij gebruikt liever homeopatische troep zoals dat Echinaforce zonder ook maar 1 molecuul werkzame stof!?
Ik ben niet kapot van homeopatische geneesmiddelen maar ook niet van allopatische.
pi_173829140
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:13 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Weet ik niet.

[..]

Ik ben niet kapot van homeopatische geneesmiddelen maar ook niet van allopatische.
Tja, het is werkzame bestanddelen versus volstrekt placebo. Aan jou de keuze.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 17 september 2017 @ 14:17:01 #8
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173829251
quote:
2s.gif Op zondag 17 september 2017 14:14 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tja, het is werkzame bestanddelen versus volstrekt placebo. Aan jou de keuze.
Heb je een allopatisch alternatief?
pi_173831565
quote:
5s.gif Op zondag 17 september 2017 11:44 schreef Extraneus het volgende:
Ik word altijd wakker met een zwaar verstopte neus. Het lijkt me dat het een allergie is en ik zou zeggen dat het een huisstofmijtallergie is. Toen ik googelde op 'altijd verstopte neus' stond deze site bijna bovenaan. Maar hoewel die overtrekken misschien goed werken dacht ik dat het misschien een beter idee zou zijn (en vooral ook goedkoper, want at spul is duur) om aan mijn weerstand te werken, met Echinaforce of iets anders.

Zijn er hier mensen die altijd wakker werden met een verstopte neus en er een oplossing voor hebben gevonden?
Een allergie is een overtrokken reactie van je immuunsysteem.

Hoe denk je aan je weerstand te werken precies?
1 + 1 = blauw
  zondag 17 september 2017 @ 15:37:12 #10
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173831642
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:34 schreef Kamina het volgende:

[..]

Een allergie is een overtrokken reactie van je immuunsysteem.

Hoe denk je aan je weerstand te werken precies?
Dat weet ik niet, maar ik neem aan dat daar manieren voor zijn. Bijvoorbeeld (nog) meer sporten, nadouchen met koud water, gezonder eten, dat soort dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Extraneus op 17-09-2017 15:57:57 ]
pi_173832472
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:37 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik neem aan dat daar manieren voor zijn. Bijvoorbeeld (nog) meer sporten, nadouchen met koud water, gezonder eten, dat soort dingen.
Ik zou m'n huis extra goed schoon houden en met hoezen werken voor je beddengoed. Klinkt alsof het vervelend is, maar valt best mee. Een vriend van me heeft ook een allergie voor huisstofmijt en daar valt zo prima mee te leven.
  zondag 17 september 2017 @ 16:06:12 #12
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173832511
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 16:05 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ik zou m'n huis extra goed schoon houden en met hoezen werken voor je beddengoed. Klinkt alsof het vervelend is, maar valt best mee. Een vriend van me heeft ook een allergie voor huisstofmijt en daar valt zo prima mee te leven.
Oké. Ik vroeg me alleen af of het met die hoezen niet benauwd wordt, doordat het volgens mij kunststof is, zeker met zo'n hoes om je dekbed.
pi_173832562
Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd.
  zondag 17 september 2017 @ 16:12:32 #14
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173832730
quote:
9s.gif Op zondag 17 september 2017 16:07 schreef Bronson het volgende:
Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd.
Wat voor wijsje dan?
pi_173832759
quote:
9s.gif Op zondag 17 september 2017 16:07 schreef Bronson het volgende:
Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd.
Loop je dan de hele dag te zingen en te snuiten..? :+

TS: goed luchten is heel belangrijk. 's Nachts ook... je kunt nooit genoeg zuurstof in je slaapkamer hebben imo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 16:14:25 ]
pi_173833009
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:06 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Oké. Ik vroeg me alleen af of het met die hoezen niet benauwd wordt, doordat het volgens mij kunststof is, zeker met zo'n hoes om je dekbed.
Dat weet ik niet want nooit in zijn bed geslapen :P maar hoor hem er nooit over. Misschien heb je gelijk hoor, maar ik denk dat het dan went. Of in ieder geval alsnog beter is dan altijd wakker worden met een dichte neus.

Probeer het eens een paar maanden?
pi_173833112
heb je tapijt vloerbedekking?
:]
  zondag 17 september 2017 @ 17:15:06 #18
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173834842
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 16:20 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat weet ik niet want nooit in zijn bed geslapen :P maar hoor hem er nooit over. Misschien heb je gelijk hoor, maar ik denk dat het dan went. Of in ieder geval alsnog beter is dan altijd wakker worden met een dichte neus.
Ja, klopt. En in de winter zou het sowieso niet zo erg zijn.
quote:
Probeer het eens een paar maanden?
Ja, inderdaad, vind het alleen een behoorlijk investering. Is meer dan tweehonderd euro voor een kussensloop. dekbedovertrek en matrasdek als je het via de site koopt.
  zondag 17 september 2017 @ 17:25:15 #19
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173835145
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 16:23 schreef wootahH het volgende:
heb je tapijt vloerbedekking?
Ik heb een houten vloer en nergens tapijten liggen.
pi_173835826
quote:
5s.gif Op zondag 17 september 2017 11:44 schreef Extraneus het volgende:
Ik word altijd wakker met een zwaar verstopte neus. Het lijkt me dat het een allergie is en ik zou zeggen dat het een huisstofmijtallergie is. Toen ik googelde op 'altijd verstopte neus' stond deze site bijna bovenaan. Maar hoewel die overtrekken misschien goed werken dacht ik dat het misschien een beter idee zou zijn (en vooral ook goedkoper, want at spul is duur) om aan mijn weerstand te werken, met Echinaforce of iets anders.

Zijn er hier mensen die altijd wakker werden met een verstopte neus en er een oplossing voor hebben gevonden?
Ik word wakker met een verstopte neus, wanneer ik per ongeluk heb geslapen met geloten ramen.
Zolang er was is, is er leven.
  zondag 17 september 2017 @ 17:53:36 #21
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173836101
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 17:44 schreef Dinus het volgende:

[..]

Ik word wakker met een verstopte neus, wanneer ik per ongeluk heb geslapen met geloten ramen.
Mijn slaapkamerraam staat altijd open, dus dat is het helaas niet. En ik heb dus een houten vloer.

Ik zou wel wat meer mogen stoffen, maar verder kan het volgens mij alleen aan de huisstofmijt kunnen liggen.
pi_173837439
quote:
5s.gif Op zondag 17 september 2017 11:44 schreef Extraneus het volgende:
Ik word altijd wakker met een zwaar verstopte neus. Het lijkt me dat het een allergie is en ik zou zeggen dat het een huisstofmijtallergie is. Toen ik googelde op 'altijd verstopte neus' stond deze site bijna bovenaan. Maar hoewel die overtrekken misschien goed werken dacht ik dat het misschien een beter idee zou zijn (en vooral ook goedkoper, want at spul is duur) om aan mijn weerstand te werken, met Echinaforce of iets anders.

Zijn er hier mensen die altijd wakker werden met een verstopte neus en er een oplossing voor hebben gevonden?
slaapapneu
pi_173837491
Bekend probleem. Ook nog geen oplossing gevonden.
pi_173837525
Goede stofzuiger met hepa filter kopen.
  zondag 17 september 2017 @ 20:01:55 #25
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173839503
quote:
10s.gif Op zondag 17 september 2017 18:42 schreef Faeroer het volgende:

[..]

slaapapneu
Je bedoelt slaapapneus. 8-)
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:44 schreef mootie het volgende:
Bekend probleem. Ook nog geen oplossing gevonden.
Heb je al van die anti-huisstofmijtallergiehoezen geprobeerd?
quote:
2s.gif Op zondag 17 september 2017 18:45 schreef machtpen het volgende:
Goede stofzuiger met hepa filter kopen.
Heb ik, maar is dus niet voldoende.
pi_173842905
Eerst een allergietest doen voordat je die hoezen aanschaft maar als je last hebt van de huisstofmijt dan werken die hoezen goed.
pi_173842959
PS de weerstand verhogen heeft geen zin bij allergie want het is juist de reactie van de weerstand wat de reactie veroorzaakt. Nu mijn weerstand is verlaagd door medicijnen heb ik geen last meer van de allergie maar dat is geen oplossing die ik kan aanraden.
pi_173843051
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:01 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Je bedoelt slaapapneus. 8-)

[..]

Heb je al van die anti-huisstofmijtallergiehoezen geprobeerd?

[..]

Heb ik, maar is dus niet voldoende.
Nee, maar ik heb het overal waar ik slaap. Heb gewoon niet het idee dat het een allergie is.
pi_173849044
Als het echt door een allergie komt toch kijken of je niet iets van speciale hoezen of wat anders kunt aanschaffen.

En je kamer een beetje stofvrij houden.
pi_173849188
Als je het zeker wil weten kun je een allergie-test laten doen. Lijkt me zinvoller dan zomaar min of meer willekeurige dingen te proberen.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 19 september 2017 @ 13:47:15 #31
22592 crew  Ole
pi_173870439
Ik heb een speciale neusspray tegen allergie van de huisarts. Werkt goed. Is heel wat anders dan de eerder genoemde verslavende neusspray. Mometasonfuroaat heet het
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 19 september 2017 @ 19:16:27 #32
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173875697
Bedankt voor julie tips. Ik heb naar aanleiding van Farenji's suggestie besloten eerst een allergietest te laten doen. Ze prikken dan bloed en kijken of ik een inhalatieallergie heb en, zo ja, welke.
pi_173878953
quote:
5s.gif Op zondag 17 september 2017 11:44 schreef Extraneus het volgende:
Ik word altijd wakker met een zwaar verstopte neus. Het lijkt me dat het een allergie is en ik zou zeggen dat het een huisstofmijtallergie is. Toen ik googelde op 'altijd verstopte neus' stond deze site bijna bovenaan. Maar hoewel die overtrekken misschien goed werken dacht ik dat het misschien een beter idee zou zijn (en vooral ook goedkoper, want at spul is duur) om aan mijn weerstand te werken, met Echinaforce of iets anders.

Zijn er hier mensen die altijd wakker werden met een verstopte neus en er een oplossing voor hebben gevonden?
Ja hoor. Heel simpel eigenlijk.

Keukenzout gebruiken, in een klein bakje doen,heet water erbij en dan door je neus snuiven zodat het helemaal in je keel/mond is te voelen.(voelt niet lekker en het zout prikt) En dan weer uitsnuiten. En dat een paar keer herhalen, elke dag totdat je voelt dat je neuskanalen "open" zijn.

Dit moet je gewoon een paar dagen herhalen totdat je merkt dat alle snot zo wat uit je neus is en deze weer gewoon "open" is.

Anderzijds kan je ook Chinese tijgerbalsem gebruiken en aan de binnenkant van je neusholtes aanbrengen en dan snuiten maar dan krijg je al gauw een 'zere' licht aanvoelende neus. In principe zou ik dit als secundair optie gebruiken en gewoon voor eerst genoemde keukenzout oplossing gaan. Werkt het beste en het snelste resultaat en veel buiten rondlopen om de bacterien kwijt te geraken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2017 21:33:21 ]
pi_173879053
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:31 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja hoor. Heel simpel eigenlijk.

Keukenzout gebruiken, in een klein bakje doen,heet water erbij en dan door je neus snuiven zodat het helemaal in je keel/mond is te voelen.(voelt niet lekker en het zout prikt) En dan weer uitsnuiten. En dat een paar keer herhalen, elke dag totdat je voelt dat je neuskanalen "open" zijn.

Dit moet je gewoon een paar dagen herhalen totdat je merkt dat alle snot zo wat uit je neus is en deze weer gewoon "open" is.

Anderzijds kan je ook Chinese tijgerbalsem gebruiken en aan de binnenkant van je neusholtes aanbrengen en dan snuiten maar dan krijg je al gauw een 'zere' licht aanvoelende neus. In principe zou ik dit als secundair optie gebruiken en gewoon voor eerst genoemde keukenzout oplossing gaan. Werkt het beste en het snelste resultaat en veel buiten rondlopen om de bacterien kwijt te geraken.
Neusspoelen doe ik vaak genoeg, is echt geen oplossing.
  woensdag 20 september 2017 @ 07:29:54 #35
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173882764
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2017 21:31 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja hoor. Heel simpel eigenlijk.

Keukenzout gebruiken, in een klein bakje doen,heet water erbij en dan door je neus snuiven zodat het helemaal in je keel/mond is te voelen.(voelt niet lekker en het zout prikt) En dan weer uitsnuiten. En dat een paar keer herhalen, elke dag totdat je voelt dat je neuskanalen "open" zijn.

Dit moet je gewoon een paar dagen herhalen totdat je merkt dat alle snot zo wat uit je neus is en deze weer gewoon "open" is.

Anderzijds kan je ook Chinese tijgerbalsem gebruiken en aan de binnenkant van je neusholtes aanbrengen en dan snuiten maar dan krijg je al gauw een 'zere' licht aanvoelende neus. In principe zou ik dit als secundair optie gebruiken en gewoon voor eerst genoemde keukenzout oplossing gaan. Werkt het beste en het snelste resultaat en veel buiten rondlopen om de bacterien kwijt te geraken.
Dank je wel voor het meedenken. Maar dan ben ik het vooral aan het bestrijden en ik wil het graag voorkomen. Maar goed, ik hou het in gedachten voor het geval ik e rniet in slaag om het te voorkomen.
pi_173973699
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:17 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Heb je een allopatisch alternatief?
Allopatisch...geniaal woord ^O^
  maandag 25 september 2017 @ 21:58:45 #37
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_173996440
quote:
2s.gif Op zondag 24 september 2017 20:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Allopatisch...geniaal woord ^O^
^O^
pi_173996980
Ja heb ik ook last van, ook voor laten prikken maar kwam niks uit. Heb het overdag ook heel vaak zo'n dichte neus
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 19:41:37 #39
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_174240772
Ik heb het inmiddels laten onderzoeken en het blijkt dat ik inderdaad huisstofmijtallergie heb. Het luchtzuiveringsapparaat dat ik al had heb ik tevoorschijn gehaald en dat draait nu de hele dag. Zou ook huisstofmijtuitwerpselen uit de lucht moeten filteren.

Vannacht wil ik het apparaat ook laten draaien, om te zien of dat iets scheelt. Als dat niet helpt, wil ik een anti-allergische kussenhoes kopen. Als dat ook niet helpt, wil ik een anti-allergische dekbedhoes kopen en als ook dat niet helpt wil ik een anti-allergische matrashoes kopen.

Klinkt dat een beetje verstandig? Tips zijn erg welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Extraneus op 06-10-2017 19:50:59 ]
pi_174243738
Vloer niet stofzuigen maar dweilen is denk ik ook handig
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:36:11 #41
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_174253753
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Vloer niet stofzuigen maar dweilen is denk ik ook handig
Zit wat in. Alleen doe ik het meestal beide - dus eerst stofzuigen en dan dweilen. Maar misschien kan het ook ineen.
pi_174369955
Hier trouwens een adres wat een stuk goedkoper is. Is ook een echte meubelzaak in plaats van een dubieuze webshop.

https://www.lusanna.nl/beddengoed/anti-allergisch-bedtextiel/
pi_174391848
wat voor kussen heb je? Met dons of poly gevuld, kan zijn dat dat een reactie opwekt gedurende de nacht.
Zelfde voor je dekbed..
I am a Koala who Stretches :P
pi_174400218
DAN MOET JE HEM ZOEKEN
pi_174400780
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 19:41 schreef Extraneus het volgende:
Ik heb het inmiddels laten onderzoeken en het blijkt dat ik inderdaad huisstofmijtallergie heb. Het luchtzuiveringsapparaat dat ik al had heb ik tevoorschijn gehaald en dat draait nu de hele dag. Zou ook huisstofmijtuitwerpselen uit de lucht moeten filteren.

Vannacht wil ik het apparaat ook laten draaien, om te zien of dat iets scheelt. Als dat niet helpt, wil ik een anti-allergische kussenhoes kopen. Als dat ook niet helpt, wil ik een anti-allergische dekbedhoes kopen en als ook dat niet helpt wil ik een anti-allergische matrashoes kopen.

Klinkt dat een beetje verstandig? Tips zijn erg welkom.
Hielp het? Ik zou overigens een kussensloop en matrashoed kopen, dekbed kun je ook wel luchten in de buitenlucht en de huisstofmijten zitten met name in matras en kussen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')