abonnement Unibet Coolblue
pi_173823893
Teneerste is het geen klb-topic hoewel het een 'mensen die' TT is.

To the point:
Waarom roken mensen door, en dan vooral mensen die afschuwelijke dingen hebben meegemaakt in hun familie- en/of vriendenkring?

Bijvoorbeeld iemand die een familielid aan de dodelijke ziekte heeft zien sterven, gewoon blijft roken.
Trouwens ook dubieus dat mensen die voor de ingang van het crematorium hun sigaret staan te roken, alvorens de crematie begint van iemand die longkanker had.

Is er geen wake-up call of is die verslaving écht zo sterk en is nicotine een soort harddrug?
5 Ferrari's op videoband!
pi_173823957
Het is blijkbaar een status symbool / stoerdoenerij in de tokkie scene.
pindazakje
pi_173824030
Het is iets dat niet meteen merkbaar is. Net zoals te dik zijn op latere leeftijd ook meer klachten veroorzaakt.
Als je nu na één peuk dood zou neervallen dan zouden mensen sneller stoppen lijkt mij.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_173824044
Roken is maar een volkssport.......
pi_173824071
Veel mensen hebben een 'dat gebeurt mij toch niet' instelling
pi_173824180
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:32 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Veel mensen hebben een 'dat gebeurt mij toch niet' instelling
Precies wat jij zegt. Mensen die denken altijd "dat gebeurd bij andere, niet bij mij" Ik ken zelfs mensen die doorpaffen met COPD, nja als ze nog eerder met een zuurstofkarretje willen rijden moeten ze dat doen..

Op mijn werk zijn sommige mensen wel eens lacherig (vooral rokers) omdat ik vape. Sommige zeggen "ja misschien vinden ze over 10 jaar ofzo veel slechte dingen erover" maar ik heb schijt aan wat andere erover denken. Ik doe het voor mijn gezondheid, en ja niet vapen is lastiger en ik zie de noodzaak niet om daarmee te stoppen. Qua geld zou het wel schelen.

En nu ik nu een jaar ongeveer damp denk ik, waarom blijven mensen roken? Zó slecht, en dit is veel lekkerder vind ik zelf, ontelbaar aantal smaakjes die je zelf kan kiezen.
pi_173824236
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:38 schreef dennissch het volgende:

[..]

Precies wat jij zegt. Mensen die denken altijd "dat gebeurd bij andere, niet bij mij" Ik ken zelfs mensen die doorpaffen met COPD, nja als ze nog eerder met een zuurstofkarretje willen rijden moeten ze dat doen..

Op mijn werk zijn sommige mensen wel eens lacherig (vooral rokers) omdat ik vape. Sommige zeggen "ja misschien vinden ze over 10 jaar ofzo veel slechte dingen erover" maar ik heb schijt aan wat andere erover denken. Ik doe het voor mijn gezondheid, en ja niet vapen is lastiger en ik zie de noodzaak niet om daarmee te stoppen. Qua geld zou het wel schelen.

En nu ik nu een jaar ongeveer damp denk ik, waarom blijven mensen roken? Zó slecht, en dit is veel lekkerder vind ik zelf, ontelbaar aantal smaakjes die je zelf kan kiezen.
En wat dacht je al die jaren vóór je ging vapen (en dus nog gewoon rookte)?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_173824392
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:41 schreef Sometimes het volgende:

[..]

En wat dacht je al die jaren vóór je ging vapen (en dus nog gewoon rookte)?
Toen wist ik ook dat ik daar niet mee door moest gaan omdat ik dan tevee nadenk over de enge die als het gevolg van het roken. Maar even ter illustratie ik ben nu bijna 25. En rooktte vanaf mijn 15 tot mijn 24e ongeveer. Maar tussenin ook met pauzes of enkel met uitgaan. En bij het dampen heb ik niet het idee dat ik bizar verslaafds ben, als ik veel afleiding heb damp ik amper. Het is meer als ik thuis ben en ik kijk films ofzo weetjewel
pi_173825090
Simpel antwoord. De mensen zijn verslaafd. En als je afhankelijk bent van bepaalde soorten drugs ga je het goed praten. Alles om die cold turkey te voorkomen.
En dan krijg je drogredenen als: "Ik vind het lekker" tot "die verhalen vallen wel mee" of "die mensen hadden anders toch wel kanker gekregen"
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_173825134
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:38 schreef dennissch het volgende:
Zó slecht, en dit is veel lekkerder vind ik zelf, ontelbaar aantal smaakjes die je zelf kan kiezen.
Vapen is echt bijzonder smerig, en totaal geen vervanger voor een lekker sigaretje.
pi_173825150
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:28 schreef Ridocar het volgende:
\En dan krijg je drogredenen als: "Ik vind het lekker" \
Waarom is dat een drogreden? Lijkt me juist een heel goede reden om iets te doen.
pi_173825217
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:32 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Waarom is dat een drogreden? Lijkt me juist een heel goede reden om iets te doen.
Omdat het zo lekker prikkelt in je keel? Of om de nicotine? Of allebei? Iets anders kan ik niet bedenken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_173825224
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat het zo lekker prikkelt in je keel? Of om de nicotine? Of allebei? Iets anders kan ik niet bedenken.
Dat komt omdat je zelf niet rookt waarschijnlijk.
pi_173825233
Het is lekker, zorgt voor afleiding, maakt je hoofd leeg, het doet je wat opgepept voelen.

Zomaar wat redenen. Ik rook zelf niet.
pi_173825307
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:37 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat komt omdat je zelf niet rookt waarschijnlijk.
Niet meer. Ik ben 11 jaar geleden cold turkey gestopt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_173825316
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niet meer. Ik ben 11 jaar geleden cold turkey gestopt.
Waarom ben je dan uberhaupt begonnen, als je het niet lekker vindt?
pi_173825408
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:43 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Waarom ben je dan uberhaupt begonnen, als je het niet lekker vindt?
Heb ik dat gezegd? Het is de nicotine die ik lekker vond. Lekker genoeg om het inademen van verbrand papier en gedroogde plant voor lief te nemen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_173825746
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 11:31 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Vapen is echt bijzonder smerig, en totaal geen vervanger voor een lekker sigaretje.
Tja, ik merk het anders. Misschien dat het scheelt dat ik niet bizar veel jaren gerookt heb. 8 jaar maar ook met tussenpauzes zegmaar en niet altijd dag in dag uit.

Maar 2 dingen: je moet voor jezelf de juiste combi tussen de hardware en de vloeistof vinden.

En nee je kan nooit een sigaret precies nabootsen in een damper. Lijkt me logisch. Maar ik zie het meer als een alternatief op roken ipv vervanger. Dus de een vreet lolly's of sport zich te pletter, de ander vaped, een ander stopt en doet nooit meer wat aan alternatieven.
pi_173825790
Verslaving
pi_173825800
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:49 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Heb ik dat gezegd? Het is de nicotine die ik lekker vond. Lekker genoeg om het inademen van verbrand papier en gedroogde plant voor lief te nemen.
Daar heb je pleisters voor :)
pi_173826168
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 12:12 schreef viceversa het volgende:

[..]

Daar heb je pleisters voor :)
Als onderhoudsdosis? Het zou een goed alternatief zijn. Misschien zou het gewoon verstrekt moeten worden door de overheid. Gratis, zeg maar.
Net als heroïneverslaafden ook hun gratis methadon krijgen. Nee, dat vinden ze ook niet the real thing, maarja, iedere dag twee spuiten ongecontroleerde rommel in je arm zetten is ook niet alles.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 17 september 2017 @ 12:48:29 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173826569
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is er geen wake-up call of is die verslaving écht zo sterk en is nicotine een soort harddrug?
Dat.

Rokers reageren ook het exact hetzelfde als bijvoorbeeld heroïne- of alcoholverslaafden als je gaat beginnen over "stoppen".

Ik ken zelfs een verhaal van kinderen die stug door bleven roken nadat ze als tiener hun vader naar het graf hadden gedragen. Hij rookte dermate veel dat zijn tanden er al uit waren gevallen en zijn longen eruit zagen zoals op de plaatjes van de sigarettenpakjes, gestorven nog in de eerste helft van de 50.
So we just called him Fred
  zondag 17 september 2017 @ 12:49:29 #23
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173826599
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 11:49 schreef Ridocar het volgende:
Heb ik dat gezegd? Het is de nicotine die ik lekker vond. Lekker genoeg om het inademen van verbrand papier en gedroogde plant voor lief te nemen.
Hoe ben jij dan voor je begon met roken in aanraking gekomen met nicotine?
So we just called him Fred
pi_173827068
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 12:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hoe ben jij dan voor je begon met roken in aanraking gekomen met nicotine?
Ik verveelde me. En nieuwsgierigheid. Maar ik zie niet wat deze vragen (en antwoorden) af doen aan mijn mening van de vorige posts.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 17 september 2017 @ 13:27:00 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173827541
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:38 schreef dennissch het volgende:

[..]

Precies wat jij zegt. Mensen die denken altijd "dat gebeurd bij andere, niet bij mij" Ik ken zelfs mensen die doorpaffen met COPD, nja als ze nog eerder met een zuurstofkarretje willen rijden moeten ze dat doen..

Op mijn werk zijn sommige mensen wel eens lacherig (vooral rokers) omdat ik vape. Sommige zeggen "ja misschien vinden ze over 10 jaar ofzo veel slechte dingen erover" maar ik heb schijt aan wat andere erover denken. Ik doe het voor mijn gezondheid, en ja niet vapen is lastiger en ik zie de noodzaak niet om daarmee te stoppen. Qua geld zou het wel schelen.

En nu ik nu een jaar ongeveer damp denk ik, waarom blijven mensen roken? Zó slecht, en dit is veel lekkerder vind ik zelf, ontelbaar aantal smaakjes die je zelf kan kiezen.
Het is lastig maar niet onmogelijk ook al lijkt dat zo. Ik heb 3 weken niet geslapen toen ik stopte maar ik ben er nu al 2 jaar vanaf en ik heb spijt dat ik niet eerder gestopt ben.

Je hersenstructuren veranderen als je verslaafd bent waardoor je jezelf dingen aan gaat praten. Pas als je meer dan 6 maanden niet gerookt hebt herstelt dat. Dan zie je opeens hoe oerdom en nutteloos het is! Echt tabaksindustrie zijn de grootste criminelen op de aardbol.
pi_173827735
Ik rook eigenlijk voornamelijk door omdat ik denk dat het mij niet lukt om te stoppen.
pi_173827767
Roken is een behoorlijk pittige verslaving. Zeker als je er gevoelig voor bent. Stoppen is dan gewoon ontzettend moeilijk.
Whatever...
pi_173827925
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 10:38 schreef dennissch het volgende:

[..]

Precies wat jij zegt. Mensen die denken altijd "dat gebeurd bij andere, niet bij mij" Ik ken zelfs mensen die doorpaffen met COPD, nja als ze nog eerder met een zuurstofkarretje willen rijden moeten ze dat doen..

Op mijn werk zijn sommige mensen wel eens lacherig (vooral rokers) omdat ik vape. Sommige zeggen "ja misschien vinden ze over 10 jaar ofzo veel slechte dingen erover" maar ik heb schijt aan wat andere erover denken. Ik doe het voor mijn gezondheid, en ja niet vapen is lastiger en ik zie de noodzaak niet om daarmee te stoppen. Qua geld zou het wel schelen.

En nu ik nu een jaar ongeveer damp denk ik, waarom blijven mensen roken? Zó slecht, en dit is veel lekkerder vind ik zelf, ontelbaar aantal smaakjes die je zelf kan kiezen.
Mee eens! Vapen is lekkerder, en veel minder ongezond.
Op mijn werk heb ik trouwens nooit gehad dat mensen er lacherig over doen. Meesten zijn wel nieuwsgierig. En ik heb al een paar mensen ermee aangestoken, die doen het nu ook. :D
pi_173828133
Waarom mensen blijven door roken. Ik denk dat het komt omdat veel mensen zich voornemen wel te gaan stoppen, maar dat dit met excuusjes uitstellen. Of ze denken 'ach ik zit nog helemaal niet die leeftijdsfase dat je er al ziek van wordt'. Of mensen hebben soms gewoon een vrij zwak karakter als het om verslavingsimpulsen weerstaan gaat.

Bij verslaving werkt als het ware zo dat je subtiele elektrische stroompjes ervaart die de boodschap zenden: 'ik heb zin in een sigaret'. Zo'n impuls duurt maar een miliseconde of zo, en is maar heel kort aanwezig. Maar wat er dan vervolgens gebeurt is: de hersenen gaan ermee aan de haal. De mind gaat er verhalen over maken. De oorspronkelijke impuls duurt maar kort, maar de mind gaat vervolgens gedacht afvuren als"oh, wat heb zin in een peuk. Nee, maar ik moet stoppen en volhouden. God wat is dit klote, heb zo'n zin en nou mag het niet. Verdomme'. Frustratie, frustratie. Het is vooral het denken waar het allemaal gebeurt bij een verslaving. De lichamelijke impuls duurt kort, maar het denken houdt vervolgens die drang dan heel lang in stand. En dan krijg je de innerlijke strijd, wat vaak tot weer beginnen leidt.
pi_173828579
Ik vind roken behoorlijk triest persoonlijk, maar ach ze doen maar, zolang ik er geen last van heb.
  zondag 17 september 2017 @ 14:04:10 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173828680
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:36 schreef Spanky78 het volgende:
Roken is een behoorlijk pittige verslaving. Zeker als je er gevoelig voor bent. Stoppen is dan gewoon ontzettend moeilijk.
Je moet gewoon heel diep gaan, hersens op nul en pas nadenken als je 2 maanden zonder bent.
pi_173829588
Stiekem willen alle rokers wel stoppen, maar bedenken ze smoesjes waarom het (nog) niet hoeft.

"Ja, maar nu ga ik door een moeilijke tijd" "Ja, maar nu moet ik mij concentreren op die belangrijke promotie" "Ja, maar ik stop met roken als ik ben afgevallen"

Ohja en ook nog een leuke:
"Ja, maar ome Piet rookte als een ketter en is 90 jaar geworden!" - dat ome Piet dan misschien een uitzondering op de regel is, of dat ome Piet misschien wel 100 had kunnen worden als hij niet had gerookt, dat wordt dan even vergeten :')
pi_173830719
Roken is echt triest. Gelukkig wordt het clubje steeds kleiner.

Wat een smerige gewoonte :r
pi_173831224
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:49 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Waarom mensen blijven door roken. Ik denk dat het komt omdat veel mensen zich voornemen wel te gaan stoppen, maar dat dit met excuusjes uitstellen. Of ze denken 'ach ik zit nog helemaal niet die leeftijdsfase dat je er al ziek van wordt'. Of mensen hebben soms gewoon een vrij zwak karakter als het om verslavingsimpulsen weerstaan gaat.

Bij verslaving werkt als het ware zo dat je subtiele elektrische stroompjes ervaart die de boodschap zenden: 'ik heb zin in een sigaret'. Zo'n impuls duurt maar een miliseconde of zo, en is maar heel kort aanwezig. Maar wat er dan vervolgens gebeurt is: de hersenen gaan ermee aan de haal. De mind gaat er verhalen over maken. De oorspronkelijke impuls duurt maar kort, maar de mind gaat vervolgens gedacht afvuren als"oh, wat heb zin in een peuk. Nee, maar ik moet stoppen en volhouden. God wat is dit klote, heb zo'n zin en nou mag het niet. Verdomme'. Frustratie, frustratie. Het is vooral het denken waar het allemaal gebeurt bij een verslaving. De lichamelijke impuls duurt kort, maar het denken houdt vervolgens die drang dan heel lang in stand. En dan krijg je de innerlijke strijd, wat vaak tot weer beginnen leidt.
Het is een verslaving. Daar komt niet zoveel rationeel denken bij aan te pas.
1 + 1 = blauw
  zondag 17 september 2017 @ 15:30:42 #35
240618 Micson
The lonely stoner
pi_173831455
Ik word een beetje moe van dat eeuwige gezeik over roken. Roken is een prettige sociale activiteit. Het is inderdaad slecht voor je, maar ik neem dat risico graag voor het plezier dat het mij oplevert.

Bovendien las ik gisteren nog dat je, indien je stopt voor je 35ste, dezelfde levensverwachting hebt als iemand die nooit heeft gerookt.

De torenhoge accijnzen, de afgrijselijke plaatjes op de pakjes en het gezeik van mensen als TS, het is een hypocriete heksenjacht die buiten alle proporties is. Tegelijk liggen kilo's industrievlees en bakken bier voor een prikje bij iedere supermarkt, maar daar maakt niemand zich druk over.

Hoe makkelijk mensen zich laten manipuleren. :')
pi_173831589
Verslaving

In mijn familie zijn meerdere mensen overleden door longkanker maar ik rook er niet minder om.
pi_173831949
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:30 schreef Micson het volgende:
Bovendien las ik gisteren nog dat je, indien je stopt voor je 35ste, dezelfde levensverwachting hebt als iemand die nooit heeft gerookt.
Dat lijkt me BS. Als je vanaf je jonge jaren tot je 35e rookt kan er al heel wat schade zijn aangericht. Eigenlijk is het zo dat in principe elke sigaret dna schade aanricht en dat dat mogelijk tot mutaties kan leiden en dus kanker. En dan heb ik het nog niet eens over dingen als COPD..

Van mij mag je het geloven dat verhaaltje van tot je 35e. Maar ik zou er niet te hard van uitgaan dat die info juist is.
pi_173832069
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 15:47 schreef dennissch het volgende:

[..]

Dat lijkt me BS. Als je vanaf je jonge jaren tot je 35e rookt kan er al heel wat schade zijn aangericht. Eigenlijk is het zo dat in principe elke sigaret dna schade aanricht en dat dat mogelijk tot mutaties kan leiden en dus kanker. En dan heb ik het nog niet eens over dingen als COPD..

Van mij mag je het geloven dat verhaaltje van tot je 35e. Maar ik zou er niet te hard van uitgaan dat die info juist is.
https://www.google.nl/amp(...)taler-gatenkaas.html
pi_173832216
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:21 schreef Kamina het volgende:

[..]

Het is een verslaving. Daar komt niet zoveel rationeel denken bij aan te pas.
Dat klopt. Maar zo werkt verslaving dus. Wisselwerking van gevoelens die gedachten veroorzaakt, en omgekeerd.
pi_173833206
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:30 schreef Micson het volgende:
Ik word een beetje moe van dat eeuwige gezeik over roken. Roken is een prettige sociale activiteit. Het is inderdaad slecht voor je, maar ik neem dat risico graag voor het plezier dat het mij oplevert.

Bovendien las ik gisteren nog dat je, indien je stopt voor je 35ste, dezelfde levensverwachting hebt als iemand die nooit heeft gerookt.

De torenhoge accijnzen, de afgrijselijke plaatjes op de pakjes en het gezeik van mensen als TS, het is een hypocriete heksenjacht die buiten alle proporties is. Tegelijk liggen kilo's industrievlees en bakken bier voor een prikje bij iedere supermarkt, maar daar maakt niemand zich druk over.

Hoe makkelijk mensen zich laten manipuleren. :')
Schijnt trouwens dat fabrieksvoedsel tweede doodsoorzaak is na roken voor vroegtijdig overlijden. Maar ja bijna iedereen is suiker en zout verslaafde dus kankeren op een select groepje rokers is dan makkelijker. Behoorlijk triest inderdaad, ik rook zelf (niet meer) vanwege mijn gezondheid en ik kan het geld beter besteden. Ben trouwens niet verslaafd geweest, alleen maar twee of soms drie peukjes op een dag maar kon ook een dag zonder wat ook wel gebeurde. Maakt me trouwens niet uit als iemand naast mij gaat staan roken
pi_173833935
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:26 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Schijnt trouwens dat fabrieksvoedsel tweede doodsoorzaak is na roken voor vroegtijdig overlijden.
Het verschil is alleen dat ik niet ongevraagd kanker krijg als ik naast jou zit terwijl je een Big Mac naar binnen schuift.

De lucht van een roker in de buurt adem je wel ongevraagd in.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_173833993
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het verschil is alleen dat ik niet ongevraagd kanker krijg als ik naast jou zit terwijl je een Big Mac naar binnen schuift.

De lucht van een roker in de buurt adem je wel ongevraagd in.
Denken dat je van naast een roker zit kanker krijgt :')
Dat is alleen wat ze je willen doen geloven omdat dat wel leuk klinkt in de zin van rokertje pesten
pi_173834106
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:53 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Denken dat je van naast een roker zit kanker krijgt :')
Dat is alleen wat ze je willen doen geloven omdat dat wel leuk klinkt in de zin van rokertje pesten
Getriggerde roker gespot. :')

Je denkt zeker ook dat de wetten voor een 'rookvrije werkplek' verzonnen zijn om rokers te treiteren? Dat is natuurlijk niet omdat ik liever frisse lucht inadem in plaats van in een rookwalm te moeten werken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_173834232
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Getriggerde roker gespot. :')

Je denkt zeker ook dat de wetten voor een 'rookvrije werkplek' verzonnen zijn om rokers te treiteren? Dat is natuurlijk niet omdat ik liever frisse lucht inadem in plaats van in een rookwalm te moeten werken.
Kijk ik rook niet, maar ik vind dat gezeik wel buitensporig. En ja dat je het vind stinken kan ik nog inkomen, maar die wetten ter voorkoming van kanker is pure onzin
pi_173834705
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:30 schreef Micson het volgende:
Ik word een beetje moe van dat eeuwige gezeik over roken. Roken is een prettige sociale activiteit. Het is inderdaad slecht voor je, maar ik neem dat risico graag voor het plezier dat het mij oplevert.

Bovendien las ik gisteren nog dat je, indien je stopt voor je 35ste, dezelfde levensverwachting hebt als iemand die nooit heeft gerookt.

De torenhoge accijnzen, de afgrijselijke plaatjes op de pakjes en het gezeik van mensen als TS, het is een hypocriete heksenjacht die buiten alle proporties is. Tegelijk liggen kilo's industrievlees en bakken bier voor een prikje bij iedere supermarkt, maar daar maakt niemand zich druk over.

Hoe makkelijk mensen zich laten manipuleren. :')
Eens. Lang voordat de overheid ingreep, hield ik al rekening met mensen die niet rookten.
Altijd vragen of men het goed vond dat ik een sigaret opstak en als men dat liever niet had, bleven mijn saffies netjes in mijn tas.
Jammer dat de mensen het onderling niet konden oplossen, nu heeft de overheid ingegrepen op een hele extreme manier en met het gevolg dat nu elke roker als een onvervalste aso wordt weggezet.
Als dezelfde maatregelen zouden gelden voor mensen die dronken achter het stuur kruipen, zit iedereen op de kast.
pi_173835675
Omdat ze het lekker vinden.

/thread
Conscience do cost.
  zondag 17 september 2017 @ 17:44:50 #47
240618 Micson
The lonely stoner
pi_173835832
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het verschil is alleen dat ik niet ongevraagd kanker krijg als ik naast jou zit terwijl je een Big Mac naar binnen schuift.

De lucht van een roker in de buurt adem je wel ongevraagd in.
Aha, daar is dit klassieke kulargument weer. Ik heb in mijn tijd als co-assistent regelmatig zwartgeblakerse longen gezien. Toen ik eens opmerkte dat dit vast de longen van een stevige roker waren, zei de arts: 'Ja, of hij woonde in een van de grote steden in Nederland. Dat is moeilijk te onderscheiden.'

Maarja, lekker blijven zeiken over een zweem sigarettenrook die je af en toe rond je neusvleugels dwarrelt, terwijl fijnstoffen op veel plekken in Nederland de Europese norm ruim overschreiden.

Man man man... :')
pi_173836797
Als ik wel een heel úúr niet gerookt had, had ik echt enorm een shagje verdiend ter beloning van deze geweldige wilskracht.

Goddank lukte het te stoppen en rook ik al eeuwen niet meer. Het is een akelige verslaving.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173836911
Sigaret is ook maar een accessoire
  zondag 17 september 2017 @ 18:24:39 #50
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173836937
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 17:44 schreef Micson het volgende:

[..]

Aha, daar is dit klassieke kulargument weer. Ik heb in mijn tijd als co-assistent regelmatig zwartgeblakerse longen gezien. Toen ik eens opmerkte dat dit vast de longen van een stevige roker waren, zei de arts: 'Ja, of hij woonde in een van de grote steden in Nederland. Dat is moeilijk te onderscheiden.'

Maarja, lekker blijven zeiken over een zweem sigarettenrook die je af en toe rond je neusvleugels dwarrelt, terwijl fijnstoffen op veel plekken in Nederland de Europese norm ruim overschreiden.

Man man man... :')
Houd jij rekening met mensen die niet roken?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173837040
Roken is geestelijke ontspanning.
  zondag 17 september 2017 @ 18:45:43 #52
240618 Micson
The lonely stoner
pi_173837533
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:24 schreef Samzz het volgende:

[..]

Houd jij rekening met mensen die niet roken?
Ja. Ik hou mij aan alle draconische verboden en maatregelen. Bovendien rook ik niet veel, dus ik eis ook geen extra pauzes op mijn werk of andere gekkigheid.

Maar ik vind dat ik verder met rust moet worden gelaten. Dat mensen zich nu maar eens druk maken om de maatschappelijke schade van alcoholmisbruik en het verneuken van de lucht door de overheid. Er is echter dermate veel aandacht voor roken, en mensen kunnen zelf uiteraard niet nadenken, waardoor de verontwaardiging hypocrieter en schever wordt zonder dat iemand er erg in heeft.
pi_173838379
Tja, verslaving inderdaad, zoals zo'n beetje iedereen hier al zegt.

Ik denk dat een interessantere vraag is waarom mensen blijven begínnen met roken..
Daarover heb ik trouwens ook wel mijn theorieën. Natuurlijk een beetje voor de hand liggende redenen (het is sociaal gedrag om met z'n allen te gaan roken, roken is toch wel een statussymbool, door (oa) de nicotine is het lekker ontspannend, gewoonte (we nemen het over van vorige generaties) etc). Maar misschien is het ook wel, omdat roken verband houdt met iets in onze biologie, omdat de handelingen die je doet tijdens het roken (iets bij je mond houden, eraan zuigen en vervolgens "inslikken") lijkt op het zuigen aan je moeders tepel als zuigeling en het dus onbewust voor ons daarmee associaties heeft of zoiets...?
Het laatste is wel een beetje een maf idee, maar alsnog.. Het lijkt me gewoon sterk dat roken alleen al zo lang zo populair is doordat het (voor de meeste mensen pas na een tijdje) lekker is en het "stoer is om te doen"... :)
  zondag 17 september 2017 @ 19:24:52 #54
240618 Micson
The lonely stoner
pi_173838559
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:18 schreef Repestelina het volgende:
Tja, verslaving inderdaad, zoals zo'n beetje iedereen hier al zegt.

Ik denk dat een interessantere vraag is waarom mensen blijven begínnen met roken..
Daarover heb ik trouwens ook wel mijn theorieën. Natuurlijk een beetje voor de hand liggende redenen (het is sociaal gedrag om met z'n allen te gaan roken, roken is toch wel een statussymbool, door (oa) de nicotine is het lekker ontspannend, gewoonte (we nemen het over van vorige generaties) etc). Maar misschien is het ook wel, omdat roken verband houdt met iets in onze biologie, omdat de handelingen die je doet tijdens het roken (iets bij je mond houden, eraan zuigen en vervolgens "inslikken") lijkt op het zuigen aan je moeders tepel als zuigeling en het dus onbewust voor ons daarmee associaties heeft of zoiets...?
Het laatste is wel een beetje een maf idee, maar alsnog.. Het lijkt me gewoon sterk dat roken alleen al zo lang zo populair is doordat het (voor de meeste mensen pas na een tijdje) lekker is en het "stoer is om te doen"... :)
Freudiaanse prietpraat.

Dat het lekker is, is een prima verklaring voor rokende mensen. De meeste mensen jagen hun hele leven enkel kortstondige prikkels in de prefrontale kwab na: ze eten vlees, willen constant reizen in zuidoost Azie en drinken puur vergif om zich wat losser te voelen in de plaatselijke discotheek. Roken past in dit rijtje, en zou als zodanig moeten worden gezien.

Niet als een duivelse gewoonte die veroordeeld, bespot en verbannen moet worden.
  zondag 17 september 2017 @ 19:32:37 #55
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173838747
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 18:45 schreef Micson het volgende:

[..]

Ja. Ik hou mij aan alle draconische verboden en maatregelen. Bovendien rook ik niet veel, dus ik eis ook geen extra pauzes op mijn werk of andere gekkigheid.

Maar ik vind dat ik verder met rust moet worden gelaten. Dat mensen zich nu maar eens druk maken om de maatschappelijke schade van alcoholmisbruik en het verneuken van de lucht door de overheid. Er is echter dermate veel aandacht voor roken, en mensen kunnen zelf uiteraard niet nadenken, waardoor de verontwaardiging hypocrieter en schever wordt zonder dat iemand er erg in heeft.
Ik bedoel niet de maatregelen van de overheid. Houd jij vanuit jezélf rekening met mensen die niet roken?

En het een en het ander kan prima hand in hand, he. Zo ben ik ook voor extremere maatregelen om de gevaren van alcohol bekend te maken, maar vind ik de maatregelen om roken te beteugelen ook helemaal prima.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173838784
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:26 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Schijnt trouwens dat fabrieksvoedsel tweede doodsoorzaak is na roken voor vroegtijdig overlijden. Maar ja bijna iedereen is suiker en zout verslaafde dus kankeren op een select groepje rokers is dan makkelijker. Behoorlijk triest inderdaad, ik rook zelf (niet meer) vanwege mijn gezondheid en ik kan het geld beter besteden. Ben trouwens niet verslaafd geweest, alleen maar twee of soms drie peukjes op een dag maar kon ook een dag zonder wat ook wel gebeurde. Maakt me trouwens niet uit als iemand naast mij gaat staan roken
Dat ongezond eten niet best is weet ook iedereen. Alleen iedereen moet wel eten om niet dood te gaan.

Roken is niet nodig, verslavend en nog veel harder aangetoond ongezond te zijn. Kanker, kapotte longen, hart en vaatziekten.

Nee. Dat veel mensen ongezond eten is geen enkele reden om te blijven roken. Asbest is gewoon verboden... Net zo ongezond...

Ookal begrijp ik heus wel wat je zegt.
Whatever...
  zondag 17 september 2017 @ 20:01:57 #57
224960 highender
Travellin' Light
pi_173839506
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 16:56 schreef Stoney3K het volgende:
Getriggerde roker gespot. :')

Je denkt zeker ook dat de wetten voor een 'rookvrije werkplek' verzonnen zijn om rokers te treiteren? Dat is natuurlijk niet omdat ik liever frisse lucht inadem in plaats van in een rookwalm te moeten werken.
quote:
However, among women who had never smoked, exposure to passive smoking overall, and to most categories of passive smoking, did not statistically significantly increase lung cancer risk. The only category of exposure that showed a trend toward increased risk was living in the same house with a smoker for 30 years or more. In that group, the hazard ratio for developing lung cancer was 1.61, but the confidence interval included 1.00, making the finding of only borderline statistical significance.
Bron:
https://academic.oup.com/(...)ive-Smoking-and-Lung
pi_173839804
Ik begrijp nog altijd niet waarom rokers steeds een behoefte hebben om hun verslaving religieus te verdedigen, alsof het een 'recht' is om in de buurt van anderen te roken.

Als je wil paffen, best, maar doe dat dan vooral in een hokje waar niemand anders er last van heeft.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zondag 17 september 2017 @ 20:56:39 #59
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173841005
De negatieve gevolgen zijn natuurlijk een ver-van-je-bed-show.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173841875
Goede vraag. Geen idee want het meurt als de pest en als je hoort wat er in zit stop je gelijk. O.a. spul waarmee ze lijken balsemen ( lekker ironisch) en iets wat ook in rattengif zit.
pi_173842016
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:13 schreef Stoney3K het volgende:
Ik begrijp nog altijd niet waarom rokers steeds een behoefte hebben om hun verslaving religieus te verdedigen, alsof het een 'recht' is om in de buurt van anderen te roken.

Als je wil paffen, best, maar doe dat dan vooral in een hokje waar niemand anders er last van heeft.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen last kunnen hebben van sigarettenrook. Ik vond het als kind al heerlijk ruiken als mijn opa in het verzorgingstehuis een sjaggie opstak.

Deze jonge generatie kan echt niks meer hebben. Vroeger zat je in een cafe en kon je de overkant van de ruimte niet zien door de sigarettenrook. Machtig mooi was dat.

Ik rook trouwens alleen thuis met mijn ramen dicht. Niemand heeft last van me.
  zondag 17 september 2017 @ 21:33:56 #62
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173842147
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:29 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen last kunnen hebben van sigarettenrook. Ik vond het als kind al heerlijk ruiken als mijn opa in het verzorgingstehuis een sjaggie opstak.

Deze jonge generatie kan echt niks meer hebben. Vroeger zat je in een cafe en kon je de overkant van de ruimte niet zien door de sigarettenrook. Machtig mooi was dat.

Ik rook trouwens alleen thuis met mijn ramen dicht. Niemand heeft last van me.
Kun je je niet voorstellen dat er mensen zijn die sigarettenrook vinden stinken? Echt niet?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173842222
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Kun je je niet voorstellen dat er mensen zijn die sigarettenrook vinden stinken? Echt niet?
Vanuit mijn eigen referentiekader niet, nee. Zoals ik zei, ik vond het als kind al heerlijk ruiken. Mijn hele familie van vaderskant rookte (meesten zijn dood).
pi_173842364
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:36 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Vanuit mijn eigen referentiekader niet, nee. Zoals ik zei, ik vond het als kind al heerlijk ruiken. Mijn hele familie van vaderskant rookte (meesten zijn dood).
Als je zware kisten vol apparatuur moet versjouwen in een café dat compleet blauw staat van de rook dan weet je waarom mensen wat tegen roken op de werkvloer hebben.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_173842461
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als je zware kisten vol apparatuur moet versjouwen in een café dat compleet blauw staat van de rook dan weet je waarom mensen wat tegen roken op de werkvloer hebben.
Ik weet niet wat dit er mee te maken heeft (roker op werkvloer). Heb vroeger in de kassen gewerkt waar iedereen in de pauze rookte en bij mijn sportvereniging wordt ook gewoon nog gerookt. Ik heb/had er geen last van.
pi_173844307
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:47 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik weet niet wat dit er mee te maken heeft (roker op werkvloer). Heb vroeger in de kassen gewerkt waar iedereen in de pauze rookte en bij mijn sportvereniging wordt ook gewoon nog gerookt. Ik heb/had er geen last van.
:')
pi_173845191
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:29 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen last kunnen hebben van sigarettenrook. Ik vond het als kind al heerlijk ruiken als mijn opa in het verzorgingstehuis een sjaggie opstak.

Deze jonge generatie kan echt niks meer hebben. Vroeger zat je in een cafe en kon je de overkant van de ruimte niet zien door de sigarettenrook. Machtig mooi was dat.

Ik rook trouwens alleen thuis met mijn ramen dicht. Niemand heeft last van me.
Shag is btw wel lekkerder dan sigaretten.

Ik mis trouwens bluffertje00 in dit topic
pi_173845235
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:')
Vind er niks :') aan. Is opzich gewoon normaal en zoals het vroeger ging
pi_173845261
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 23:51 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Vind er niks :') aan. Is opzich gewoon normaal en zoals het vroeger ging
Is nogal vreemd als je je niet kan voorstellen dat sommige mensen er misschien last van hebben.
pi_173845297
Ik ben grotendeels overgestapt naar de vaper. Maar ik rook toch op een dag ook nog wel een paar shaggies van m'n zwager.
Waarom? Tja, het is lekker en het is ook gewoon verslaving. En je bent nog jong en denkt: 'ach zo'n ziekte dat overkomt mij nog lang niet'
pi_173845409
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:29 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe mensen last kunnen hebben van sigarettenrook. Ik vond het als kind al heerlijk ruiken als mijn opa in het verzorgingstehuis een sjaggie opstak.

Deze jonge generatie kan echt niks meer hebben. Vroeger zat je in een cafe en kon je de overkant van de ruimte niet zien door de sigarettenrook. Machtig mooi was dat.

Ik rook trouwens alleen thuis met mijn ramen dicht. Niemand heeft last van me.
Ook niet zo gek als je die kankerstoffen al sinds je geboorte naar binnen hapt.
pi_173845544
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is nogal vreemd als je je niet kan voorstellen dat sommige mensen er misschien last van hebben.
Ik vind het gezeur. Bijvoorbeeld die mensen die gaan kuchen als je op straat met een sigaret loopt. Maar ze durven je niet persoonlijk aan te spreken.

Kleinzielig gezeur van nette Nederlanders. Alsof mensen op andere vlakken zo gezond bezig zijn.
pi_173845903
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:17 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik vind het gezeur. Bijvoorbeeld die mensen die gaan kuchen als je op straat met een sigaret loopt. Maar ze durven je niet persoonlijk aan te spreken.

Kleinzielig gezeur van nette Nederlanders. Alsof mensen op andere vlakken zo gezond bezig zijn.
Dat soort dingen gaan mij nou altijd compleet, kuchende mensen op straat...
Volgens mij is dat echt gewoon iets wat je onterecht op jezelf betrekt.
pi_173845949
Ik vind roken zeer rustgevend, sigaar dan geen sigaret.
pi_173846666
Ach, ik heb een vorm van k gehad, en ik zag zelf mensen die onder behandeling waren voor het ziekenhuis staan roken..
pi_173847080
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 08:21 schreef Martijn_R het volgende:
Ach, ik heb een vorm van k gehad, en ik zag zelf mensen die onder behandeling waren voor het ziekenhuis staan roken..
Wordt steeds meer verbannen bij ziekenhuizen gelukkig. Je ziet het heel vaak, van die mensen met één been in het graf nog even een peuk roken.
Leve de tabaksindustrie :{
  maandag 18 september 2017 @ 09:37:33 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173847601
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:17 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik vind het gezeur. Bijvoorbeeld die mensen die gaan kuchen als je op straat met een sigaret loopt. Maar ze durven je niet persoonlijk aan te spreken.

Kleinzielig gezeur van nette Nederlanders. Alsof mensen op andere vlakken zo gezond bezig zijn.
Je kunt je niet voorstellen dat die mensen oprecht last hebben van jouw rook?

Ik vind je gedachtegang nogal raar. Jij vindt iets lekker dus anderen stellen zich aan wanneer zij last ervaren van jouw voorkeur.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173847666
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 08:57 schreef Canopus het volgende:

[..]

Wordt steeds meer verbannen bij ziekenhuizen gelukkig. Je ziet het heel vaak, van die mensen met één been in het graf nog even een peuk roken.
Leve de tabaksindustrie :{
Nja als het niet meer uitmaakt zou ik ook door roken....
pi_173848930
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:17 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik vind het gezeur. Bijvoorbeeld die mensen die gaan kuchen als je op straat met een sigaret loopt. Maar ze durven je niet persoonlijk aan te spreken.

Kleinzielig gezeur van nette Nederlanders. Alsof mensen op andere vlakken zo gezond bezig zijn.
Dat kuchen inderdaad :')

Heel soms moet ik op zo'n moment toevallig kuchen en schaam ik mij kapot :')
pi_173848961
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:37 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je kunt je niet voorstellen dat die mensen oprecht last hebben van jouw rook?

Ik vind je gedachtegang nogal raar. Jij vindt iets lekker dus anderen stellen zich aan wanneer zij last ervaren van jouw voorkeur.
Kuchen expres in het voorbij lopen is zeer triest gedrag
  maandag 18 september 2017 @ 11:26:01 #81
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173849135
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:16 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Kuchen expres in het voorbij lopen is zeer triest gedrag
Hoe weet jij dat het expres is? En niet een reactie van sigarettenrook op de longen?

Ik moet ook kuchen van rook. En dat is echt niet altijd bewust.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173849148
Als je toch slechts onbewust kucht heb je er ook geen last van.
Conscience do cost.
pi_173849164
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:26 schreef ems. het volgende:
Als je toch slechts onbewust kucht heb je er ook geen last van.
:D

Ik ben echt een roker maar sommige hier zijn wel heel erg.
  maandag 18 september 2017 @ 11:53:56 #84
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173849546
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 11:26 schreef ems. het volgende:
Als je toch slechts onbewust kucht heb je er ook geen last van.
Bedoel meer dat ik niet denk van, oh een roker nu even hoesten :9.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 september 2017 @ 11:57:47 #85
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_173849593
Vind het altijd maar opvallend hoe spastisch er wordt gedaan over doodgaan, ernstig ziek worden.

Guess what, we gaan allemaal dood. Waarschijnlijk met ongemakken en pijn. Of je nu wel of niet rookt. Respecteer eenieders keuze. Maar kom niet met drogredenen als ernstige ziektes of de dood. Die ligt sowieso op de loer.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_173850005
Verslavend, en het is ook niet zo dat als je rookt je gegarandeerd longkanker krijgt.
pi_173850057
Veel om mij heen roken, ik heb het maar geaccepteerd. Geen andere keuze, ze zijn extreem eigenwijs en kunnen er gewoon niet mee stoppen. Ik las berichten van mensen die stopten die "door een hel gingen" bla bla. Uiteindelijk als het niet meer wordt aangemoedigd en de mens evalueert naar een gezondere leefwijze wat nu al het geval is (hoewel als je rokers moet geloven en hun soort roken, drinken en iedere dag gebak eten totaal niets uitmaakt want de wetenschap zegt toch iedere maand wat anders tja misschien wordt er straks ontdekt dat roken niets uitmaakt ja wie weet) en dan wordt de roker vanzelf iets van het verleden, zal alleen nog wel 100 jaar of zo duren voordat er helemaal geen rokers meer zijn of ze iig in de minderheid zijn.
Ik denk dat rokers voor een deel gewoon mensen zijn die hun gevoelens niet willen tonen. Gewoon wegroken en wegdrinken is het makkelijkst. Dat ze daaraan dood kunnen gaan interesseert ze niet. Maar daarnaast is het ook, geen mpeite willen doen voor iets dat niet met 100% zekerheid voordeel oplevert, want zij geloven het niet als is aangetoond dat je van roken ziektes kunt krijgen. Ze geloven alleen die cardioloog die zelf rookt en zegt dat het allemaal niets uitmaakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-09-2017 12:45:03 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173850808
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 11:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat het expres is? En niet een reactie van sigarettenrook op de longen?

Ik moet ook kuchen van rook. En dat is echt niet altijd bewust.
Aanstelleritis heet dat. Beetje kuchen voor een klein beetje rook in de open lucht, je bent toch geen 3 jarige meer :')
pi_173850820
Altijd bizar dit soort hoe heftig er wordt afgegeven op bepaalde doelgroepen met dit soort topics. Alsof er een zondebok gezocht moet worden om je eigen zwaktes (lees: verslavingen) op te kunnen projecteren. Dat het fenomeen roken wordt getracht kapot te analyseren in dit topic ondersteunt dit gegeven naar mijn mening dan ook wel. Laten we voor het gemak maar even vergeten dat iedere vorm van verslaving vrijwel niet rationeel te verklaren is.

Bij bijna iedereen is wel een (al dan niet milde) verslaving te herkennen, denk aan te veel eten, drinken, drugs gebruiken of gamen. In alle gevallen hebben mensen er last van, direct of indirect en heeft niemand er baat bij. Daarbij merk je tegenwoordig toch wel de drang om heel spastisch te reageren ("ik heb last van het kuchen").

Leef en laat leven.
  maandag 18 september 2017 @ 13:41:59 #90
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173851272
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:15 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Aanstelleritis heet dat. Beetje kuchen voor een klein beetje rook in de open lucht, je bent toch geen 3 jarige meer :')
Nee, maar ik heb wel gevoelige longen ;). Ik moet ook kuchen als ik in de uitlaatgassen sta.

En ik vind het geen aanstelleritis, ik zeur verder niet. Ik moet alleen kuchen :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173851416
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:15 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Aanstelleritis heet dat. Beetje kuchen voor een klein beetje rook in de open lucht, je bent toch geen 3 jarige meer :')
Asociaal zijn, heet dat. Beetje de schone lucht rondom anderen vervuilen. Bah.
pi_173851419
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 09:37 schreef Samzz het volgende:

[..]

Je kunt je niet voorstellen dat die mensen oprecht last hebben van jouw rook?

Ik vind je gedachtegang nogal raar. Jij vindt iets lekker dus anderen stellen zich aan wanneer zij last ervaren van jouw voorkeur.
Deze vraag had ik al beantwoord.

Ik heb ook op zo veel verschillende manieren last van andere mensen (nee, ik ga hier geen lijst neerzetten, is compleet offtopic).
pi_173851446
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:50 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Asociaal zijn, heet dat. Beetje de schone lucht rondom anderen vervuilen. Bah.
In Den Haag is het bv 1 groot stinkgat. Schoon zal ik de lucht niet noemen.
pi_173851460
Ik heb nooit gerookt, en ik vind het hinderlijk vies ruiken. Naast het feit dat ik zachtjes moet kuchen, maakt het me ook een beetje agressief (waarom moet ik als omstander door die walm heen om naar binnen te kunnen, of waarom moet er rook in mijn gezicht terwijl ik ook van mijn momentje in de zon wil genieten met mijn koffie. Ben pro-rookvrije terrasjes om die reden.

Aan de andere kant heb ik er niets op tegen, je bent verantwoordelijk voor je eigen lichaam/ longen. Zolang je mij niet lastig valt doe je er maar mee wat je wilt. Als het je gelukkiger maakt, doe je het. Feit blijft dat anderen wel last hebben van die walm en ook rook inademen zonder het te willen.
pi_173851473
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:51 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

In Den Haag is het bv 1 groot stinkgat. Schoon zal ik de lucht niet noemen.
Ik woon dan ook niet in die vuilnisbelt van een stad.
  maandag 18 september 2017 @ 13:57:25 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173851573
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 18:28 schreef Pendule het volgende:
Roken is geestelijke ontspanning.
Nee, dat is het juist niet, je krijgt er stress van, die dan even gedempt wordt door die sigaret.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2017 @ 14:04:25 #97
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173851715
Mijn simpele antwoord, omdat ik verslaafd ben. Weet dat het slecht is, ik er zelfs dood aan kan gaan, maar ben verslaafd.
Damp inmiddels al 2 jaar, maar ik ga niet doen alsof dat zoveel beter is dan roken. Het is iets minder dramatisch en goedkoper, maar zeggen dat ik hiermee mijn rookproblemen op heb gepost zou mezelf voor de gek houden zijn.

Ik vind stoppen echt moeilijk, word dan echt een superbitch. Weet dat het tijdelijk is, weet dat ik er gewoon doorheen moet. Maar tussen weten en doen zit een hele wereld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173851768
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:52 schreef TheInnocent het volgende:
Ik heb nooit gerookt, en ik vind het hinderlijk vies ruiken. Naast het feit dat ik zachtjes moet kuchen, maakt het me ook een beetje agressief (waarom moet ik als omstander door die walm heen om naar binnen te kunnen, of waarom moet er rook in mijn gezicht terwijl ik ook van mijn momentje in de zon wil genieten met mijn koffie. Ben pro-rookvrije terrasjes om die reden.

Aan de andere kant heb ik er niets op tegen, je bent verantwoordelijk voor je eigen lichaam/ longen. Zolang je mij niet lastig valt doe je er maar mee wat je wilt. Als het je gelukkiger maakt, doe je het. Feit blijft dat anderen wel last hebben van die walm en ook rook inademen zonder het te willen.
Je denkt te veel na. Gewoon meer relaxed zijn en gewoon langs lopen. Krijg je echt niks van maar ja nederlanders leggen graag op alle slakjes zout. Was laatst in griekenland, daar wordt nog in sommige winkels gerookt. Echt een verademing dat niet te moeilijk doen
  maandag 18 september 2017 @ 15:01:46 #99
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_173852916
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 13:52 schreef TheInnocent het volgende:
Ik heb nooit gerookt, en ik vind het hinderlijk vies ruiken. Naast het feit dat ik zachtjes moet kuchen, maakt het me ook een beetje agressief (waarom moet ik als omstander door die walm heen om naar binnen te kunnen, of waarom moet er rook in mijn gezicht terwijl ik ook van mijn momentje in de zon wil genieten met mijn koffie. Ben pro-rookvrije terrasjes om die reden.

Aan de andere kant heb ik er niets op tegen, je bent verantwoordelijk voor je eigen lichaam/ longen. Zolang je mij niet lastig valt doe je er maar mee wat je wilt. Als het je gelukkiger maakt, doe je het. Feit blijft dat anderen wel last hebben van die walm en ook rook inademen zonder het te willen.
Agressief nog wel :')

Jank liever over de hoeveelheid roet je in je longen krijgt. Niet dat verwaarloosbare hoeveelheid sigarettenrook.

Tolereer. En relativeer je gekke emotieschommelingen gekkie
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 18 september 2017 @ 15:04:49 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173852995
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Agressief nog wel :')

Jank liever over de hoeveelheid roet je in je longen krijgt. Niet dat verwaarloosbare hoeveelheid sigarettenrook.

Tolereer. En relativeer je gekke emotieschommelingen gekkie
Een aantal hier mogen daar idd wel eens mee beginnen.

Accepteer gewoon dat een deel van de bevolking niet in de sigarettenrook wil zitten. Niet zo moeilijk daar een beetje rekening mee te houden toch :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_173853044
De gemiddelde anti roker hier gedraag zich net zo erg als een gemiddelde linkse boomknuffelaar, wat kunnen jullie zeiken zeg :')
  maandag 18 september 2017 @ 15:24:21 #102
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173853281
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een aantal hier mogen daar idd wel eens mee beginnen.

Accepteer gewoon dat een deel van de bevolking niet in de sigarettenrook wil zitten. Niet zo moeilijk daar een beetje rekening mee te houden toch :D.
Rekening houden met elkaar zou fijn zijn. Zo vind ik het heel normaal om te zorgen dat iemand niet direct in mijn rook/damp zit en vraag ik ook nog of het ok is vooraf.
Maar rook/damp ik ergens in de buitenlucht, dan verwacht ik dat iemand 10 meter verderop niet gaat zeuren of demonstratief gaat kuchen e.d.

Ik accepteer dus dat mensen niet in de rooklucht willen zitten, maar verwacht wel dat die anderen accepteren dat het mijn leven, mijn keuze is en niet op elke slak zout gaan leggen.
Oprechte last kan ik prima begrijpen, maar ben toch ook al wel vaker dan me lief is mensen tegen gekomen die gewoon overdrijven daarin.

Zo heeft mijn moeder bv last gehad met de bovenbuurman. Die had last van haar rook op het balkon. Maar die balkonnen zitten niet direct boven elkaar, maar om en om. Zit minstens 5 tot 10 meter tussen.
De bovenbuurman rookt dan ook nog eens graag een sigaartje per dag. Dat vind ik overdrijven... Terwijl wanneer je bv op een terras zit en er naast je (tafel ernaast) iemand zit ik het not done vind om dan te roken zonder te vragen of dat ok is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 18 september 2017 @ 15:26:31 #103
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_173853310
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Rekening houden met elkaar zou fijn zijn. Zo vind ik het heel normaal om te zorgen dat iemand niet direct in mijn rook/damp zit en vraag ik ook nog of het ok is vooraf.
Maar rook/damp ik ergens in de buitenlucht, dan verwacht ik dat iemand 10 meter verderop niet gaat zeuren of demonstratief gaat kuchen e.d.

Ik accepteer dus dat mensen niet in de rooklucht willen zitten, maar verwacht wel dat die anderen accepteren dat het mijn leven, mijn keuze is en niet op elke slak zout gaan leggen.
Oprechte last kan ik prima begrijpen, maar ben toch ook al wel vaker dan me lief is mensen tegen gekomen die gewoon overdrijven daarin.

Zo heeft mijn moeder bv last gehad met de bovenbuurman. Die had last van haar rook op het balkon. Maar die balkonnen zitten niet direct boven elkaar, maar om en om. Zit minstens 5 tot 10 meter tussen.
De bovenbuurman rookt dan ook nog eens graag een sigaartje per dag. Dat vind ik overdrijven... Terwijl wanneer je bv op een terras zit en er naast je (tafel ernaast) iemand zit ik het not done vind om dan te roken zonder te vragen of dat ok is.
Het gaat idd twee kanten op :Y en ik ben het ook met je eens, overdrijven is een vak idd.

Waar anti-rokers hier beticht worden van zuurpruimen, zijn rokers wel heel goed in bagatelliseren van andermans opvattingen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 18 september 2017 @ 15:41:03 #104
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_173853503
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een aantal hier mogen daar idd wel eens mee beginnen.

Accepteer gewoon dat een deel van de bevolking niet in de sigarettenrook wil zitten. Niet zo moeilijk daar een beetje rekening mee te houden toch :D.
Ik wil liever ook geen autogas in mijn longen, teveel UV straling over me geen of ziek worden van een anders griepje.

Zo werkt het niet. Omdat je iets niet wilt betekent niet dat dat maar haalbare kaart is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_173853549
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Agressief nog wel :')

Jank liever over de hoeveelheid roet je in je longen krijgt. Niet dat verwaarloosbare hoeveelheid sigarettenrook.

Tolereer. En relativeer je gekke emotieschommelingen gekkie
Die emotie komt bij me op wanneer ik merk dat mensen geen rekening met anderen houden. Inderdaad, tolereer, geldt net zo hard voor jou gekkere.
pi_173853596
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik wil liever ook geen autogas in mijn longen, teveel UV straling over me geen of ziek worden van een anders griepje.

Zo werkt het niet. Omdat je iets niet wilt betekent niet dat dat maar haalbare kaart is.
Nu vergelijk je appels met peren. Het gaat voornamelijk om het asociale gedrag van sommige rokers, geen rekening houden met een ander.
  maandag 18 september 2017 @ 15:49:06 #107
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_173853599
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:45 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Die emotie komt bij me op wanneer ik merk dat mensen geen rekening met anderen houden. Inderdaad, tolereer, geldt net zo hard voor jou gekkere.
Iemand die agressief wordt omdat die door mijn rookwalmpje moet lopen?

Ik zou gewoon hard lachen ivm jouw gebrek aan levensbaggage. Agressie door een rookwolkje..pff
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 18 september 2017 @ 15:51:00 #108
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_173853627
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:48 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Nu vergelijk je appels met peren. Het gaat voornamelijk om het asociale gedrag van sommige rokers, geen rekening houden met een ander.
Dat staat los van het roker zijn. Een aso is een aso. Geen argument tegen het roken mijns inziens. Onzin argument dus.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_173853676
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat staat los van het roker zijn. Een aso is een aso. Geen argument tegen het roken mijns inziens. Onzin argument dus.
Zoals ik al zei in mijn post: ik heb er niets op tegen, zolang iemand mij niet lastig valt daarnee. Vervolgens gaf ik het voorbeeld van het terras en de kettingrokers (stuk of 20/30) vlak voor de ingang van een gezellig cafe. Kan daar echt niet meer buiten drinken.
pi_173853720
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat staat los van het roker zijn. Een aso is een aso. Geen argument tegen het roken mijns inziens. Onzin argument dus.
Een aso zonder sigaret zou daar gewoon zitten en z'n ding doen (drinken/ telefoon), een aso die rookt valt mij echter wel lastig met die sigarettenwalm. Combinatie van factoren.
  maandag 18 september 2017 @ 16:10:20 #111
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_173853839
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:59 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Een aso zonder sigaret zou daar gewoon zitten en z'n ding doen (drinken/ telefoon), een aso die rookt valt mij echter wel lastig met die sigarettenwalm. Combinatie van factoren.
Ik zou je in eerste instantie niet zo dik maken over een beetje sigarettenrook. Dat komt een beetje zeikerig over. Ala buurman bouwt 3 cm over de perceelgrens, bel het kadaster.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 18 september 2017 @ 16:11:18 #112
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173853853
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:55 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Zoals ik al zei in mijn post: ik heb er niets op tegen, zolang iemand mij niet lastig valt daarnee. Vervolgens gaf ik het voorbeeld van het terras en de kettingrokers (stuk of 20/30) vlak voor de ingang van een gezellig cafe. Kan daar echt niet meer buiten drinken.
Tuurlijk wel, alleen moet je dan 10 meter verderop gaan staan.
Die rokers staan er al dan, daar vlakbij gaan staan en dan overlast roepen is intolerantie van jouw kant. Dan wil jij dat anderen wijken voor wat jij wil/fijn vindt.

Dat is de rookplek, dat weet je (staan ook vaak asbakken bv). Daar kan je dus omheen werken. Doe je dat niet dan wil je dat anderen wijken voor wat jij wil en gaat het dus over jouw intolerantie en niet over die van hun. Hun staan op de aangewezen plek daarvoor namelijk.

Binnen is een ander verhaal, dan kan je niet ontwijken. Op een terras, het tafeltje naast je hetzelfde, dan kan je niet ontwijken. Op die plekken zou de roker rekening moeten houden met. Even moeten vragen en evt ergens anders gaan roken ipv daar. Maar juist op die plekken die zijn toegewezen aan rokers door rookpalen/asbakken e.d. zou jij als niet roker/last van rokers hebbende moeten wijken. Dat is wederzijdse tolerantie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173853940
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 16:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, alleen moet je dan 10 meter verderop gaan staan.
Die rokers staan er al dan, daar vlakbij gaan staan en dan overlast roepen is intolerantie van jouw kant. Dan wil jij dat anderen wijken voor wat jij wil/fijn vindt.

Dat is de rookplek, dat weet je (staan ook vaak asbakken bv). Daar kan je dus omheen werken. Doe je dat niet dan wil je dat anderen wijken voor wat jij wil en gaat het dus over jouw intolerantie en niet over die van hun. Hun staan op de aangewezen plek daarvoor namelijk.

Binnen is een ander verhaal, dan kan je niet ontwijken. Op een terras, het tafeltje naast je hetzelfde, dan kan je niet ontwijken. Op die plekken zou de roker rekening moeten houden met. Even moeten vragen en evt ergens anders gaan roken ipv daar. Maar juist op die plekken die zijn toegewezen aan rokers door rookpalen/asbakken e.d. zou jij als niet roker/last van rokers hebbende moeten wijken. Dat is wederzijdse tolerantie.
True, dat is inderdaad zo.
pi_173855404
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een aantal hier mogen daar idd wel eens mee beginnen.

Accepteer gewoon dat een deel van de bevolking niet in de sigarettenrook wil zitten. Niet zo moeilijk daar een beetje rekening mee te houden toch :D.
Op wie doel je dan?

Ik hou bv al genoeg rekening met anderen. Rook ongeveer 1 sigaret per dag als ik buiten wandel of fiets. Gewoon op straat dus, niet bij een speeltuin of voor de ingang van een supermarkt. Verder rook ik alle sigaretten binnen.

Al die onzin dat iemand hierboven typte over aso's is echt klinkklare onzin.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 18 september 2017 @ 17:39:16 #115
414785 sirdanilot
pi_173855415
Ik rook ook en ik wil er echt mee gaan stoppen. Maar het is best moeilijk om te stoppen.
Roken geeft je iets te doen tijdens nutteloze momenten. Bv. als je een kwartier op de bus moet wachten, dan kun je lekker een peukie doen. Het is ook heel erg lekker in combinatie met alcohol. Het kan ook helpen om iets te doen te geven als je in een stressvolle situatie zit.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk allemaal onzin. Het is gewoon slecht voor je en je moet er gewoon meteen mee stoppen.

Begin er alsjeblieft niet aan, kinders. Nooit mee beginnen. Ook niet één sigaretje beginnen. Nóóit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173857156
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:32 schreef zovty het volgende:
Verslavend, en het is ook niet zo dat als je rookt je gegarandeerd longkanker krijgt.
Kans is vele malen hoger.
pi_173857196
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 17:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik rook ook en ik wil er echt mee gaan stoppen. Maar het is best moeilijk om te stoppen.
Roken geeft je iets te doen tijdens nutteloze momenten. Bv. als je een kwartier op de bus moet wachten, dan kun je lekker een peukie doen. Het is ook heel erg lekker in combinatie met alcohol. Het kan ook helpen om iets te doen te geven als je in een stressvolle situatie zit.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk allemaal onzin. Het is gewoon slecht voor je en je moet er gewoon meteen mee stoppen.

Begin er alsjeblieft niet aan, kinders. Nooit mee beginnen. Ook niet één sigaretje beginnen. Nóóit.
Dat bedoel ik. Meest zinloze wat er is.
pi_173857662
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 12:32 schreef zovty het volgende:
Verslavend, en het is ook niet zo dat als je rookt je gegarandeerd longkanker krijgt.
Je kan van roken meer krijgen dan longkanker, wist je dat?.. Kijk laat ik het zo zeggen, iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, zolang anderen er geen last van hebben (en dat is met roken soms wel) en zolang je zelf de (mogelijke) gevolgen beseft.

Ik wordt soms moe van die anti-rookbrigade en van de rokers die allerlei smoezen/excuses verzinnen om hun gedrag goed te praten.

De laatste zin gaat niet specifiek over jou, maar in het algemeen
pi_173860102
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een aantal hier mogen daar idd wel eens mee beginnen.

Accepteer gewoon dat een deel van de bevolking niet in de sigarettenrook wil zitten. Niet zo moeilijk daar een beetje rekening mee te houden toch :D.
Dan kun je zelfs binnen niet meer roken, want soms ruik ik de rook van de buren hier in huis. Dus als je in een winkelstraat loopt en iemand steekt daar een peuk op, is dat jouw probleem. Moet je maar niet buiten gaan lopen want oh straks steekt er iemand misschien een peuk op :')
pi_173860182
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:45 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Die emotie komt bij me op wanneer ik merk dat mensen geen rekening met anderen houden. Inderdaad, tolereer, geldt net zo hard voor jou gekkere.
Wat zou ik eens een lekkere paffert naast jou willen roken, nodig ik iwa uit ook. Kun je heerlijk genieten
pi_173860241
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 16:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik zou je in eerste instantie niet zo dik maken over een beetje sigarettenrook. Dat komt een beetje zeikerig over. Ala buurman bouwt 3 cm over de perceelgrens, bel het kadaster.
Haha, eens. Wat ik trouwens ook frappant vind. Allemaal klagen over een beetje rook in het openbaar, maar wel met jan en alleman lekker barbecueën :')
  maandag 18 september 2017 @ 21:35:37 #122
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173860976
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 21:07 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Wat zou ik eens een lekkere paffert naast jou willen roken, nodig ik iwa uit ook. Kun je heerlijk genieten
Goeie fles cognac erbij. :7.
And so is the past
pi_173861183
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2017 21:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Goeie fles cognac erbij. :7.
Genieten at the max _O_
pi_173861200
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 21:10 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Haha, eens. Wat ik trouwens ook frappant vind. Allemaal klagen over een beetje rook in het openbaar, maar wel met jan en alleman lekker barbecueën :')
Eens.

Zelfde met een vuurkorf in de tuin of kampvuur op het strand. Komt ook veel rook vrij.

Dat is ook weer zoiets, ik vind de geur van brandend hout heerlijk.
  maandag 18 september 2017 @ 21:44:35 #125
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_173861232
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:24 schreef DoubleDip het volgende:
Goede vraag. Geen idee want het meurt als de pest en als je hoort wat er in zit stop je gelijk. O.a. spul waarmee ze lijken balsemen ( lekker ironisch) en iets wat ook in rattengif zit.
Strychnine. Dat stofje zorgt er voor dat de rat het gif blijft eten, ondanks dat het dier instinctief weet dat het niet goed is. Daardoor blijven rokers ook door roken. Strychnine heeft in lage doseringen namelijk een opwekkend effect. De nicotine doet niet zo veel, dat is met een paar uur uit je systeem.

Zelf twee jaar van het roken af.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sodeknetters op 18-09-2017 21:55:29 (Aanvulling) ]
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_173861236
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 21:43 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Eens.

Zelfde met een vuurkorf in de tuin of kampvuur op het strand. Komt ook veel rook vrij.

Dat is ook weer zoiets, ik vind de geur van brandend hout heerlijk.
Ja ruikt lekker he _O_
  maandag 18 september 2017 @ 21:45:26 #127
365231 Fera
Fire & Blood
pi_173861264
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 19:18 schreef Repestelina het volgende:
Tja, verslaving inderdaad, zoals zo'n beetje iedereen hier al zegt.

Ik denk dat een interessantere vraag is waarom mensen blijven begínnen met roken..
Daarover heb ik trouwens ook wel mijn theorieën. Natuurlijk een beetje voor de hand liggende redenen (het is sociaal gedrag om met z'n allen te gaan roken, roken is toch wel een statussymbool, door (oa) de nicotine is het lekker ontspannend, gewoonte (we nemen het over van vorige generaties) etc). Maar misschien is het ook wel, omdat roken verband houdt met iets in onze biologie, omdat de handelingen die je doet tijdens het roken (iets bij je mond houden, eraan zuigen en vervolgens "inslikken") lijkt op het zuigen aan je moeders tepel als zuigeling en het dus onbewust voor ons daarmee associaties heeft of zoiets...?
Het laatste is wel een beetje een maf idee, maar alsnog.. Het lijkt me gewoon sterk dat roken alleen al zo lang zo populair is doordat het (voor de meeste mensen pas na een tijdje) lekker is en het "stoer is om te doen"... :)
Dat gaat me wat ver. :D

Voor mij is het wel even 5-10 pauze van alles. Lekker voor je uit staren, niet aan dringende taken denken. Meestal krijg ik wel interessante gedachten. Ik heb tot nu toe nog niet echt vervanging gevonden, hoewel ik wel stop met roken.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  maandag 18 september 2017 @ 21:50:30 #128
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_173861431
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 21:44 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ja ruikt lekker he _O_
:Y
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_173861472
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 21:50 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

:Y
Ruikt ook erg gezellig, zeker in de winter. Ook lekker als je 's avonds gaat wandelen in de winter en het is koud. Overal ruik je dan hout
pi_173862499
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 15:56 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar zo werkt verslaving dus. Wisselwerking van gevoelens die gedachten veroorzaakt, en omgekeerd.
Het is niet zo simpel als jij denkt.
1 + 1 = blauw
  maandag 18 september 2017 @ 23:22:39 #131
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_173863388
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 21:51 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ruikt ook erg gezellig, zeker in de winter. Ook lekker als je 's avonds gaat wandelen in de winter en het is koud. Overal ruik je dan hout
Ja, dat is echt een heerlijke geur.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_173863530
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 15:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een aantal hier mogen daar idd wel eens mee beginnen.

Accepteer gewoon dat een deel van de bevolking niet in de sigarettenrook wil zitten. Niet zo moeilijk daar een beetje rekening mee te houden toch :D.
Als ik nou niet in hun uitlaatgassen wil zitten van hun diesel?
pi_173864724
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 21:44 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Strychnine. Dat stofje zorgt er voor dat de rat het gif blijft eten, ondanks dat het dier instinctief weet dat het niet goed is. Daardoor blijven rokers ook door roken. Strychnine heeft in lage doseringen namelijk een opwekkend effect. De nicotine doet niet zo veel, dat is met een paar uur uit je systeem.

Zelf twee jaar van het roken af.
Goed om te weten. En goed dat je gestopt bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')