abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:14:16 #26
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173808433
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:04 schreef noescom het volgende:

[..]

Dat is niet de situatie die ik schetste. Aanvallen en verdedigen tegen een dreiging zijn twee compleet verschillende dingen.
De lijn is dun. Wanneer is het een dreiging tegen mogelijk geweld in de toekomst en wanneer gaat het puur om andere belangen?

Die afweging kun jij in elk geval niet maken. Bij je buurman misschien, maar niet geopolitiek.
pi_173808517
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:23 schreef AndereBaby het volgende:
In allerlei landen zijn er momenteel aanslagen gepleegd zelfs in onze buurtland (België), maar nu besef ik hoe goed we het doen hier in dit kikkerlandje. Tot zover is er nog geen idioot geweest die mensen met een bestelbusje anderen wilden aanrijden of een bom zou hebben gemaakt om anderen pijn te doen en zichzelf er mee op wilde blassen..

Nu wil ik een scenario voorstellen.

scenario:
Stel op een dag worden jij en ik wakker en plotseling is er iets gebeurd in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of in Den Haag. Een man heeft met behulp met zijn vrienden wat bommen gemaakt om dit af te laten gaan in een van deze boven genoemde steden. Het ondenkbare gebeurt mensen komen om het leven en er is 'Allah snackbar' geroepen.

Men weet het dodental nog niet maar het loopt hoog op. Premier Rutte noemt het een zwarte dag die in de Nederlandse geschiedenis boeken in gaat.

Vervolgens 3 weken later is er weer een aanslag gepleegd. Een man steekt in de trein 5 mensen neer, de politie weet de motivatie van de dader nog niet.

Hoe zou het Nederlands volk reageren? Wat zijn jouw gedachtes die er in jou op komen? Zouden we opeens nog toleranter worden als Nederlanders?

( Ik hou Wilders er nu even buiten. )
Nee joh, ik denk dat ze nu voor stille aanslagen gaan. de terrorist komt in dienst van een waterleidingbedrijf en vervangt in een hoofdlocatie een koppeling of flens door een radioactief exemplaar, jaren later zit half Amsterdam
bij de oncoloog.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173808602
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:40 schreef Roberta_J het volgende:
Hoe zouden jullie WILLEN dat er wordt gereageerd op een aanslag?
Nee, natuurlijk niet. Het hele doel van terrorisme, is om angst in te boezemen. Als je als volk na een aanslag je schouders ophaalt en verder gaat met de orde van de dag, dan was de aanslag voor niets.

Ja, er zijn vermoedelijk doden en gewonden, wat niet tof is, maar als je ineens hand-in-hand in stille tochten gaat lopen, "Imagine" gaat zingen, en politie en leger in de hoogste staat van paraatheid gaat brengen, ben je mijns inziens verkeerd bezig.

Rouw eventueel om de slachtoffers, maar ga gewoon door met leven alsof er niets gebeurd is.

Dat vind ik althans, en ik woon ver van de grote steden af, dus dat praat makkelijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173809472
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:20 schreef halfway het volgende:

[..]

Nee joh, ik denk dat ze nu voor stille aanslagen gaan. de terrorist komt in dienst van een waterleidingbedrijf en vervangt in een hoofdlocatie een koppeling of flens door een radioactief exemplaar, jaren later zit half Amsterdam
bij de oncoloog.
Lol dat is niet hoe radioactiviteit werkt.
pi_173809519
Waar ik bang voor ben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_173809539
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:35 schreef Fer het volgende:
Waar ik bang voor ben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie ideeën. Als ze er nog niet aan gedacht hadden, dan heb je ze op zijn minst op een idee gebracht.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173809540
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:35 schreef Fer het volgende:
Waar ik bang voor ben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom ben ik voor vrij wapenbezit.
pi_173809829
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:43 schreef noescom het volgende:
We moeten de dreiging van terreur niet overdrijven. De kans dat je geraakt en gedood wordt door een meteoriet is groter dan dat je omkomt door een terroristische actie.
wat een onzin. het is compleet afhankelijk van waar je woont en wat je activiteiten zijn. als je in amsterdam woont en dagelijks met ov reist is het veel groter dan een meteorieteninslag. lol
pi_173809913
quote:
Op zaterdag 16 september 2017 12:19 schreef Nintex het volgende:
(...)
Hiddema en Baudet bij Business Class: "Tja, dit lag natuurlijk volledig in de lijn der verwachting, 'ce non exceptable, zoals de Fransen zouden zeggen"
De Fransman die op die manier 'Frans' spreekt kun je net zo serieus nemen als Baudet en Hiddema.
pi_173811920
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:35 schreef Fer het volgende:
Waar ik bang voor ben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jihadisten zijn vrij dom. Wij filosoferen op de zaak wel eens over manieren om aanslagen te plegen.

- Watervoorziening vergiftigen
- Kinderwagens met bommen er in
etc.

Het zijn allemaal vrij ongeinspireerde aapjes die met een mes de straat op gaan de home grown mocro ISIS.
pi_173812707
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:32 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Lol dat is niet hoe radioactiviteit werkt.
Dus je wil zeggen dat het water niet radioactief zal worden?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173812774
Het scenario wat ik in gedachten heb is dat er een stel idioten chemisch afval uit een drugslab lozen, waardoor het drinkwater van 1 a 2 provincies dusdanig besmet wordt dat het ondrinkbaar is en dat dat vanwege de omvang als terroristische daad wordt beschouwd.
pi_173812832
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 18:02 schreef halfway het volgende:

[..]

Dus je wil zeggen dat het water niet radioactief zal worden?
nee tenzij er radioactieve deeltjes loslaten en mee drijven
pi_173822581
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:23 schreef AndereBaby het volgende:
In allerlei landen zijn er momenteel aanslagen gepleegd zelfs in onze buurtland (België), maar nu besef ik hoe goed we het doen hier in dit kikkerlandje. Tot zover is er nog geen idioot geweest die mensen met een bestelbusje anderen wilden aanrijden of een bom zou hebben gemaakt om anderen pijn te doen en zichzelf er mee op wilde blassen..

Nu wil ik een scenario voorstellen.

scenario:
Stel op een dag worden jij en ik wakker en plotseling is er iets gebeurd in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of in Den Haag. Een man heeft met behulp met zijn vrienden wat bommen gemaakt om dit af te laten gaan in een van deze boven genoemde steden. Het ondenkbare gebeurt mensen komen om het leven en er is 'Allah snackbar' geroepen.

Men weet het dodental nog niet maar het loopt hoog op. Premier Rutte noemt het een zwarte dag die in de Nederlandse geschiedenis boeken in gaat.

Vervolgens 3 weken later is er weer een aanslag gepleegd. Een man steekt in de trein 5 mensen neer, de politie weet de motivatie van de dader nog niet.

Hoe zou het Nederlands volk reageren? Wat zijn jouw gedachtes die er in jou op komen? Zouden we opeens nog toleranter worden als Nederlanders?

( Ik hou Wilders er nu even buiten. )
Het zou in ieder geval een vorm van bewustwording teweeg brengen.

Ik lees nog teveel in andermans reacties alsof het een ver van mijn bed show zou zijn. Maar ik denk dat ook Nederland eens te prooi valt aan één of meerdere aanslagen.

Ik denk tevens dat de frequentie en grootte van de gevoerde aanslagen zal toenemen. Ik las laatst een stukje over de zoon van Bin Laden die streeft naar een hereniging van Al Qaida en IS. Met de val van het Kalifaat zal de frequentie van aanslagen in het Westen toenemen. Het zal onherroepelijk de structuren van onze samenlevingen definitief veranderen, zoals we dat ook bij Israël zagen. De open vrije samenleving zal uiteindelijk verdwijnen.
pi_173850914
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als hij genoeg grote bek opzet en er mee dreigt, dan is dat een reële optie.
Is dat genoeg dan,stel deze krabbelt weer op en komt daarnaar terug?
pi_173850931
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:52 schreef noescom het volgende:
En natuurlijk vanwege andre van duin.

[ afbeelding ]
Is toch een nicht mag dat dan nog wel?
  maandag 18 september 2017 @ 15:14:32 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173853143
Is dit het 'breng terroristen op ideeën'-topic?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173854537
Gaat dit over aanslagen van IS of over aanslagen in het algemeen?
ROBODEMONS..................|:(
pi_173856497
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:47 schreef jatochneetoch het volgende:
Waarom zou iemand een aanslag plegen in nederland :')
Om dat te begrijpen heb je zelfs scholing nodig. Daar hoef je niet voor te studeren. Wat zou jij doen wanneer de schuld van misère in de moslim landen bij jouw overheid en bij jou gelegd word? Dat jij van alle ellende waarmee mensen daar - in het midden oosten en andere moslim landen- geconfronteerd worden de schuld krijgt?

Een groot deel van de Moslims die naar NL zijn gekomen hebben familie en vrienden aldaar. Zij o.a. naar NL zijn gekomen worden door vrienden en familie uit de thuislanden uiterst kritisch gevolgd. Zij worden beoordeeld of zij zich niet van hun -religie- thuiscultuur vervreemden.

Met de instroom van meer dan een miljoen moslims over de jaren is ook de instroom van laaggeletterdheid massaal geweest. De islam zoekt nooit schuld bij zichzelf; het zijn altijd de anderen, de ongelovigen die aan hun ellende schuld zijn.
In 2016 heeft een nieuwe influx van moslims uit getraumatiseerde regio's plaatsgevonden van bijna allemaal overwegend slecht geschoolde jonge mannen. De kans dat zij hier succesvol of geslaagd worden is miniem. Het enige verschil voor hen tussen daar en hier is dat hun levens hier niet door oorlog geweld bedreigt word. Materiële welvaart is niet voor hen weggelegd en wel omdat zij zich onze taal veel te weinig eigen maken en zich -opgelegd- tegen onze waarden en normen keren.
Zij leven in landen -zoals NL- die zij mede verantwoordelijk houden voor de ellende in hun thuislanden. Tevens vinden zij dat ze gediscrimineerd worden en ook dat hun religie niet voor vol gezien word.
Alle ingrediënten voor terrorisme ruim aanwezig n.l. grote laaggeletterdheid, vreemde cultuur- parallelle maatschappij, vele jonge -geïndoctrineerde mannen, valse haat, wroeging.

Terrorisme heeft -populair gezegd- niets met geloof te maken maar het islam geloof faciliteert het en dat heel stevig.
pi_173857261
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Jihadisten zijn vrij dom. Wij filosoferen op de zaak wel eens over manieren om aanslagen te plegen.

- Watervoorziening vergiftigen
- Kinderwagens met bommen er in
etc.

Het zijn allemaal vrij ongeinspireerde aapjes die met een mes de straat op gaan de home grown mocro ISIS.
Gelukkik maar inderdaad, dat ze vooral dom doen wat de grote baardleiders in het kalifaat roepen, die doorgaans weinig exacte kennis van onze samenleving hebben.
.
pi_173866170
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Jihadisten zijn vrij dom. Wij filosoferen op de zaak wel eens over manieren om aanslagen te plegen.

- Watervoorziening vergiftigen
- Kinderwagens met bommen er in
etc.

Het zijn allemaal vrij ongeinspireerde aapjes die met een mes de straat op gaan de home grown mocro ISIS.
Je moet ook de voorzieningen hebben om de klus te klaren.

Bovendien drinkt nauwelijks nog iemand water uit de kraan.

En kinderwagens. Tja. Dat zou inderdaad kunnen. Een soort van terroristische Chuckie-poppen. :')
  dinsdag 19 september 2017 @ 10:16:32 #47
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173866780
Eigenlijk gaat dit topic gewoon helemaal nergens over. Islam-bashing doen jullie maar ergens anders,
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')