abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173803560
2 of 3 weken geleden; een magere poes gesignaleerd in mijn tuin. Was een beetje schuw. Heb een paar droge brokjes gegeven. Ze at ervan, maar niet alles... heb zelf 4 katten, dus logisch dat mevrouw snel het hazenpad koos.

Vandaag was ze er weer, veel dichterbij... rende niet weg, liet zich zelfs oppakken. Ik tilde haar naar binnen... mijn eigen poezen mochten dus niet naar binnen. En ik had bijna tranen in mijn ogen, zo mager als ze was. Ik kreeg beelden voor ogen van gevangenen in Auschwitz.

Goed, dierenambulance gebeld, waren binnen een half uur ter plaatse. Ook zij schrokken van haar toestand. Wel direct de gecontroleerd op een Chip. En ja, was aanwezig...baasje woonde vlakbij.

Baas kwam eraan... de poes bleek 16 jaar te zijn en een stofwisselingsziekte te hebben, wat haar skeletachtig uiterlijk verklaarde.

Ja, ik heb de dierenambulance voor niets laten komen. En toch, liever 10 keer voor niets gebeld, dan een keer te weinig! Zo dachten de helden van de dierenambulance er gelukkig ook over!

Dus beste dierenliefhebbers, als je twijfelt... bel de dierenambulance, beter 1 keer te veel, dan 1 keer te weinig! All for the love of animals. :*
pi_173804195
Pics?
  Forum Admin zaterdag 16 september 2017 @ 07:36:45 #3
58651 crew  murp
murp
pi_173809735
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 02:45 schreef Also-von-Oder het volgende:
2 of 3 weken geleden; een magere poes gesignaleerd in mijn tuin. Was een beetje schuw. Heb een paar droge brokjes gegeven. Ze at ervan, maar niet alles... heb zelf 4 katten, dus logisch dat mevrouw snel het hazenpad koos.

Vandaag was ze er weer, veel dichterbij... rende niet weg, liet zich zelfs oppakken. Ik tilde haar naar binnen... mijn eigen poezen mochten dus niet naar binnen. En ik had bijna tranen in mijn ogen, zo mager als ze was. Ik kreeg beelden voor ogen van gevangenen in Auschwitz.

Goed, dierenambulance gebeld, waren binnen een half uur ter plaatse. Ook zij schrokken van haar toestand. Wel direct de gecontroleerd op een Chip. En ja, was aanwezig...baasje woonde vlakbij.

Baas kwam eraan... de poes bleek 16 jaar te zijn en een stofwisselingsziekte te hebben, wat haar skeletachtig uiterlijk verklaarde.

Ja, ik heb de dierenambulance voor niets laten komen. En toch, liever 10 keer voor niets gebeld, dan een keer te weinig! Zo dachten de helden van de dierenambulance er gelukkig ook over!

Dus beste dierenliefhebbers, als je twijfelt... bel de dierenambulance, beter 1 keer te veel, dan 1 keer te weinig! All for the love of animals. :*
Daar heb je goed aangedaan ^O^
  zaterdag 16 september 2017 @ 19:31:15 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_173814149
Wel zielig voor zo'n beest, kan me niet voorstellen dat het fijn is om altijd zo mager/zwakjes te zijn. Kwam ze wel levendig over?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 17 september 2017 @ 01:47:03 #6
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_173821325
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 06:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Pics?
Nee geen pics, zelfs als ik ze had, zou ik ze niet plaatsen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 07:36 schreef murp het volgende:
En, wat koste het?
Niets, het was niet mijn kat.
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wel zielig voor zo'n beest, kan me niet voorstellen dat het fijn is om altijd zo mager/zwakjes te zijn. Kwam ze wel levendig over?
Naar omstandigheden wel redelijk ja. En ze was onder behandeling van een dierenarts voor haar schildklier. Haar baasjes was dus niets te verwijten. Overigens kwam mevrouw vandaag zelfs mijn slaapkamerraam binnen haha. Maar nu weet ik dat ze wel een thuis heeft, dus heel lang mocht ze niet blijven
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 14:48 schreef vronie het volgende:

[..]

Daar heb je goed aangedaan ^O^
Dank je :) Ik ben vooral blij dat haar baasjes wel echt om haar blijken te geven. Maar eerlijk gezegd, het is wel een aflopende zaak voor die arme poes. Maar goed 16 jaar en problemen met de schildklier... ik kan alleen maar hopen dat ze een goed leven heeft gehad.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')