abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:38:44 #1
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802770
quote:
AMSTERDAM - GroenLinks wil de binnenstad van Amsterdam een gesloten vesting maken door al het autoverkeer te weren. Ook moeten komende vier jaar 10.000 parkeerplaatsen in de stad worden geschrapt.

Dat blijkt uit het concept-verkiezingsprogramma, dat vandaag gepresenteerd wordt door de linkse partij in de gemeenteraad.

Fractievoorzitter Rutger Groot Wassink, die graag wethouder wil worden en er in de Stopera bekend om staat fan te zijn van communist Karl Marx, wil verder ook armen tegemoet komen door de gemeente hun schulden te laten afkopen. Ook pleit hij voor een ’repressievrije’ bijstand. Dat betekent dat er geen verplichte tegenprestatie wordt verwacht van bijstandstrekkers.

Daarnaast moet het voor deze groep mensen gemakkelijk worden om bij te verdienen, als het aan de GroenLinksers ligt. Zwarte Piet is niet welkom in de stad en Keti Koti moet wat de partij betreft een nationale feestdag worden. Groot Wassink wil onder andere het toch al barmhartige asielbeleid van de stad veel verder verruimen, een onderwerp waarover hij met burgemeester Eberhard van der Laan regelmatig in de clinch ligt.

„De komende vier jaar heffen we ten minste 10.000 parkeerplaatsen op.” Ook moeten op plekken waar de fietsparkeerdruk hoog is, autoparkeerplaatsen worden omgezet in fietsparkeerplekken. Touringcars moeten volgens de eveneens partij het veld ruimen. Verder pleit de partij voor een uitbreiding van een milieuzone en moet het vliegverkeer op Schiphol worden teruggedrongen. Consumentenvuurwerk wordt als het aan de partij ligt ook al uitgebannen.

Groot Wassink schetst in zijn voorwoord een gitzwart scenario als er in zijn ogen niets verandert: de stad zou zijn ziel verliezen. „Wij willen een radicaal sociale, groene en vrije stad. Omdat we er van overtuigd zijn dat verandering noodzakelijk is. Meer dan ooit tevoren.” Het plan is opgesteld onder leiding van bureau De Helling-directeur Jasper Blom. In de commissie zaten onder andere oud-Kamerlid Tofik Dibi en raadslid Femke Roosma.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rdam_autovrij__.html

Hoe ver kunnen we dit nog laten gaan? Een feestdag erbij voor de Surinamers? Zwarte piet illegaal in Amsterdam. En de armen kunnen hun schulden af laten kopen door Amsterdam. Vervolgens hoeven ze geen tegenprestatie te leveren voor hun bijstand.
Wie gaat dit betalen? Natuurlijk, de werkende mensen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:39:49 #2
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802780
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:37 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

De meeste doen dat om 01:00. Zelfs in de provincie is er dan nog meer te doen.
1.00 uur is alleen doordeweeks. Vrijdag en weekend is tot 3 uur. Prima tijd voor kroegen. Of zoek je zo'n Groningen (aahhhhhhh, geen sluitingstijdennnnn), waar simpele kroegen tot 9 uur open zijn?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173802792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:39 schreef Bugno het volgende:

[..]

1.00 uur is alleen doordeweeks. Vrijdag en weekend is tot 3 uur. Prima tijd voor kroegen. Of zoek je zo'n Groningen (aahhhhhhh, geen sluitingstijdennnnn), waar simpele kroegen tot 9 uur open zijn?
Het lijkt me het beste als elke ondernemer gewoon zijn/haar eigen tijden kan bepalen.

Maar volgens sommigen hier kan dat al omdat "Vadertje Staat" zogenaamd niet bestaat.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:44:19 #4
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802819
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:40 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het lijkt me het beste als elke ondernemer gewoon zijn/haar eigen tijden kan bepalen.

Maar volgens sommigen hier kan dat al omdat "Vadertje Staat" zogenaamd niet bestaat.
Die open sluitingstijden worden gezien als een soort holy grail voor hoe vet een uitgaansstad is. Dat is gewoon lulkoek. Alsof the magic happens na 3 uur (afgezien van afters).


Edit: ben trouwens voorstander van open sluitingstijden,maar het is niet bepalend.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173802828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:44 schreef Bugno het volgende:

[..]

Die open sluitingstijden worden gezien als een soort holy grail voor hoe vet een uitgaansstad is. Dat is gewoon lulkoek. Alsof the magic happens na 3 uur (afgezien van afters).
Nee, het is vooral een graadmeter over de hoeveelheid betutteling.

En in dat opzicht loopt Amsterdam, het "bruisende, wilde, gekke Amsterdam" toch echt achter bij andere steden, provincialer of juist groter.

Goed, Boekarest is suffer, die geef ik je.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:48:44 #6
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802845
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:45 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Nee, het is vooral een graadmeter over de hoeveelheid betutteling.

En in dat opzicht loopt Amsterdam, het "bruisende, wilde, gekke Amsterdam" toch echt achter bij andere steden, provincialer of juist groter.

Goed, Boekarest is suffer, die geef ik je.
Het is heel hip om te zeggen dat een sluitingstijd betuttelend is. Maar als je kijkt wat het resultaat is van niet-betuttelend denken en open sluitingstijden in Groningen is (alcoholisten die doordrinken tot 8 uur in een kroeg), dan betwijfel ik of het bijdraagt aan een betere uitgaansbelevenis.

AMS is wat dat betreft gewoon prima. Tot een uur of 3 lekker borrelen in kroegen en daarna nog de keuze om verder te gaan in huiskamercafé's met nachtvergunning, of clubben in clubs met nachtvergunning. Wie is er dan betutteld?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:49:20 #7
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802855
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:45 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Nee, het is vooral een graadmeter over de hoeveelheid betutteling.

En in dat opzicht loopt Amsterdam, het "bruisende, wilde, gekke Amsterdam" toch echt achter bij andere steden, provincialer of juist groter.

Goed, Boekarest is suffer, die geef ik je.
Hoe vaak kom je trouwens in AMS en waar ga je dan naartoe?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173802861
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:48 schreef Bugno het volgende:

[..]

Het is heel hip om te zeggen dat een sluitingstijd betuttelend is. Maar als je kijkt wat het resultaat is van niet-betuttelend denken en open sluitingstijden in Groningen is (alcoholisten die doordrinken tot 8 uur in een kroeg), dan betwijfel ik of het bijdraagt aan een betere uitgaansbelevenis.

AMS is wat dat betreft gewoon prima. Tot een uur of 3 lekker borrelen in kroegen en daarna nog de keuze om verder te gaan in huiskamercafé's met nachtvergunning, of clubben in clubs met nachtvergunning. Wie is er dan betutteld?
Hoerenloper gespot!
*Hosselcopter*
pi_173802866
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:48 schreef Bugno het volgende:

[..]

Het is heel hip om te zeggen dat een sluitingstijd betuttelend is. Maar als je kijkt wat het resultaat is van niet-betuttelend denken en open sluitingstijden in Groningen is (alcoholisten die doordrinken tot 8 uur in een kroeg), dan betwijfel ik of het bijdraagt aan een betere uitgaansbelevenis.

AMS is wat dat betreft gewoon prima. Tot een uur of 3 lekker borrelen in kroegen en daarna nog de keuze om verder te gaan in huiskamercafé's met nachtvergunning, of clubben in clubs met nachtvergunning. Wie is er dan betutteld?
Het is niet "heel hip", het is gewoon waar.

En Groningen is niet mijn maatstaf.

Voor een hoofdstad is Amsterdam vrij suf op kroeggebied. De feestjes zijn aardig, maar dat is een ander publiek.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:51:01 #10
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802876
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:49 schreef Dibble het volgende:

[..]

Hoerenloper gespot!
Ok man.

Tolhuistuin (Noord) tolhuistuin.nl
De Overkant (Noord) deoverkant.com
Toren A’dam (Noord) – adamtoren.nl
De School (West) deschoolamsterdam.nl
DOKA (Oost) volkshotel.nl/doka
De Koning Party Events (Westpoort) dekoning-events.nl
Radion (Nieuw-West) radionamsterdam.nl/
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173802885
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:49 schreef Bugno het volgende:

[..]

Hoe vaak kom je trouwens in AMS en waar ga je dan naartoe?
Als ik in Nederland ben elke keer.

Laatste keer was het doods en eindigden we in een nachtkroegje dat door de regen 20 min fietsen was. En ja, dat was doordeweeks, maar dat is nu net het idee van een "bruisende hoofdstad", dat er geen negen-tot-vijf-alleen-op-vrijdag-en-zaterdag-stappen-mentaliteit heerscht.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:51:58 #12
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802890
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:50 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Het is niet "heel hip", het is gewoon waar.

En Groningen is niet mijn maatstaf.

Voor een hoofdstad is Amsterdam vrij suf op kroeggebied. De feestjes zijn aardig, maar dat is een ander publiek.
Nogmaals: wat is jouw favoriete stad? En wat is er zoveel beter dan AMS (buiten ¤5 per gram coke)?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173802892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:51 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ok man.

Tolhuistuin (Noord) tolhuistuin.nl
De Overkant (Noord) deoverkant.com
Toren A’dam (Noord) – adamtoren.nl
De School (West) deschoolamsterdam.nl
DOKA (Oost) volkshotel.nl/doka
De Koning Party Events (Westpoort) dekoning-events.nl
Radion (Nieuw-West) radionamsterdam.nl/
*Hosselcopter*
pi_173802903
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:51 schreef Bugno het volgende:

[..]

Nogmaals: wat is jouw favoriete stad? En wat is er zoveel beter dan AMS (buiten ¤5 per gram coke)?
Mexico DF (20 keer Amsterdam) is altijd weer een feest om te zijn. Barcelona, Lissabon, Berlijn, Kiev, allemaal bruisender nachtleven dan Amsterdam.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:53:40 #15
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802912
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:51 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Als ik in Nederland ben elke keer.

Laatste keer was het doods en eindigden we in een nachtkroegje dat door de regen 20 min fietsen was. En ja, dat was doordeweeks, maar dat is nu net het idee van een "bruisende hoofdstad", dat er geen negen-tot-vijf-alleen-op-vrijdag-en-zaterdag-stappen-mentaliteit heerscht.
Ik ben 100% met je eens dat het doordeweeks goed zoeken is. Maar dan nog. Zat te doen. Het is geen Bangkok, dat in your face alles open gooit en laat zien waar alles gebeurt. Heeft ook wel z'n charme, want doordeweeks ben je gewoon met Amsterdammers onder elkaar (je moet het wel weten)
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:54:47 #16
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802926
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Mexico DF (20 keer Amsterdam) is altijd weer een feest om te zijn. Barcelona, Lissabon, Berlijn, Kiev, allemaal bruisender nachtleven dan Amsterdam.
Berlijn geef ik je, BCN meh, Kiev en Lissabon ken ik niet. Mexico ook niet. Is veel groter, maar dat is inderdaad huge, maar is alles dan ook zo leuk?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173802927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:53 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik ben 100% met je eens dat het doordeweeks goed zoeken is. Maar dan nog. Zat te doen. Het is geen Bangkok, dat in your face alles open gooit en laat zien waar alles gebeurt. Heeft ook wel z'n charme, want doordeweeks ben je gewoon met Amsterdammers onder elkaar (je moet het wel weten)
Dat laatste klopt, heb in buurtkroegen buiten het centrum prima avondjes gehad. En geen grachtengordelsjappies daar.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173802933
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:53 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik ben 100% met je eens dat het doordeweeks goed zoeken is. Maar dan nog. Zat te doen. Het is geen Bangkok, dat in your face alles open gooit en laat zien waar alles gebeurt. Heeft ook wel z'n charme, want doordeweeks ben je gewoon met Amsterdammers onder elkaar (je moet het wel weten)
Amsterdammers? :')

*Hosselcopter*
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:55:50 #19
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802935
Ik heb trouwens nooit gezegd dat Amsterdam de beste plek is om uit te gaan en een 24/7 metropool is. Ik weet wel dat je er elke dag van de week een gouden avond kan beleven.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173802939
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:54 schreef Bugno het volgende:

[..]

Berlijn geef ik je, BCN meh, Kiev en Lissabon ken ik niet. Mexico ook niet. Is veel groter, maar dat is inderdaad huge, maar is alles dan ook zo leuk?
Buenos Aires nog vergeten.

Maar daar dineert men nog om 01:30. Serieus.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173802946
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:56 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Buenos Aires nog vergeten.

Maar daar dineert men nog om 01:30. Serieus.
Zozo half twee 's nachts nog wel :').!
*Hosselcopter*
  zaterdag 16 september 2017 @ 00:57:35 #22
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_173802948
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:55 schreef Dibble het volgende:

[..]

Amsterdammers? :')

[ afbeelding ]
Ja leuk.
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:54 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat laatste klopt, heb in buurtkroegen buiten het centrum prima avondjes gehad. En geen grachtengordelsjappies daar.
Ik heb paar maanden geleden nog avondje gehad. Woensdagavond, midden in Oost. "Huiskamercafe (wel gewoon 24-uurs vergunning), kon zo lang blijven als ik wilde. Mensen ontmoet uit Paraguay, Myanmar, Mongolie en Argentinie. Goud.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_173802950
Europa heeft wel genoeg gefeest de laatste decennia. En het nettoresultaat is wat? Een handvol geblurde flashbacks en soa's.
pi_173802956
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:55 schreef Bugno het volgende:
Ik heb trouwens nooit gezegd dat Amsterdam de beste plek is om uit te gaan en een 24/7 metropool is. Ik weet wel dat je er elke dag van de week een gouden avond kan beleven.
Nja, maar dat kun je van iedere Nederlandse studentenstad zeggen, indien je connecties hebt.

Ik ben weer helemaal afgekoeld trouwens.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173802960
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 00:56 schreef Dibble het volgende:

[..]

Zozo half twee 's nachts nog wel :').!
Wel veel auto's in de binnenstad.

Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')