abonnement Unibet Coolblue
pi_175895298
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 16:10 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

De natuurlijke hiërarchische machts/doofpot cultuur is in het leger wel aardig hardnekkig.
Gehoord van de zus van je buurman en daar de broer van die 45 jaar geleden dienstplichtig bij de TD in Seedorf heeft gezeten?

quote:
Oefeningen bijvoorbeeld zijn vaak een groot zuipfestijn, profesioneel zeker niet.
Oh... Doe mij zo'n oefening... Alle oefeningen waar ik aan meedoe zijn drooggelegd... -O-
  donderdag 21 december 2017 @ 17:44:30 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175897033
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 16:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gehoord van de zus van je buurman en daar de broer van die 45 jaar geleden dienstplichtig bij de TD in Seedorf heeft gezeten?

[..]

Oh... Doe mij zo'n oefening... Alle oefeningen waar ik aan meedoe zijn drooggelegd... -O-
idem. Zal de marine wel zijn
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 21 december 2017 @ 17:47:20 #53
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_175897092
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

idem. Zal de marine wel zijn
Nee, helaas. :'(
  donderdag 21 december 2017 @ 23:22:08 #54
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175908371
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 16:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niks precies, ik heb betrokkene om een antwoord gevraagd maar dat komt gemakshalve maar weer eens niet...

En wat voor recente ervaring heb jij binnen defensie omdat je er zo stellig in bent?
Het is geen hear say ik zie en spreek vrijwel dagelijks mensen die zaken meegemaakt hebben of van dichtbij gezien hebben. Of je het gelooft of niet is je eigen keuze, ik vertrouw deze mensen voldoende om te weten dat de verhalen op waarheid berusten.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 21 december 2017 @ 23:45:43 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175909457
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het is geen hear say ik zie en spreek vrijwel dagelijks mensen die zaken meegemaakt hebben of van dichtbij gezien hebben. Of je het gelooft of niet is je eigen keuze, ik vertrouw deze mensen voldoende om te weten dat de verhalen op waarheid berusten.
Het is echt niet zo dat anale verkrachtingen tot de normaalste zaak van de wereld behoren binnen Defensie. Dat is niet om het misbruik wat er is en wat er -per definitie- te veel is, in de doofpot te stoppen. Maar zoals het nu verteld wordt lijkt het alsof iedere soldaat die opkomt eerst door een half peloton in zijn reet genaaid wordt en daarna gaat staan snuiven achter het legeringsgebouw omdat er geen munitie is maar wel volop coke. Dat is natuurlijk ook weer overdreven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175910565
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het is geen hear say ik zie en spreek vrijwel dagelijks mensen die zaken meegemaakt hebben of van dichtbij gezien hebben. Of je het gelooft of niet is je eigen keuze, ik vertrouw deze mensen voldoende om te weten dat de verhalen op waarheid berusten.
Het is geen hear say maar je hoort het wel van derden zonder het zelf gezien te hebben... _O- :')

En verder wat LXIV zegt.

Overigens is het ook best verhelderend om dat rapport eens door te nemen, dat geeft een wat objectievere kijk op de zaken ipv dat overdreven geblaat in de media. Ook wordt even prima uitgelegd dat een belangrijk deel van de problematiek rechtstreeks te wijten is aan de bezuinigingen.

http://download.omroep.nl(...)se%20Integriteit.pdf
pi_175910919
Lepel in de anus en roeren tot bloedens toe tegen iemands zin, je moet het maar willen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:26:31 #58
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175920027
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 00:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is geen hear say maar je hoort het wel van derden zonder het zelf gezien te hebben... _O- :')
Prima wat jij wilt. Ik weet wie ik geloof en wie ik niet geloof en daar laat ik het verder maar bij
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:28:33 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175920074
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 00:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is geen hear say maar je hoort het wel van derden zonder het zelf gezien te hebben... _O- :')

En verder wat LXIV zegt.

Overigens is het ook best verhelderend om dat rapport eens door te nemen, dat geeft een wat objectievere kijk op de zaken ipv dat overdreven geblaat in de media. Ook wordt even prima uitgelegd dat een belangrijk deel van de problematiek rechtstreeks te wijten is aan de bezuinigingen.

http://download.omroep.nl(...)se%20Integriteit.pdf
Dat de problematiek te wijten is aan de bezuinigingen vind ik wel een zwaktebod eigenlijk. Want ook bedrijven als PostNl, Philips, Heijmans etc hebben te maken gehad met -forse- bezuinigingen. Dat was daar echter geen reden om elkaars anussen te gaan bestuderen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175925739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 16:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niks precies, ik heb betrokkene om een antwoord gevraagd maar dat komt gemakshalve maar weer eens niet...

En wat voor recente ervaring heb jij binnen defensie omdat je er zo stellig in bent?
Vooral je kop in het zand steken :Y. Werkt al jaren zo bij defensie, zo lijkt het..
dag
pi_175926571
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:28 schreef LXIV het volgende:

Dat de problematiek te wijten is aan de bezuinigingen vind ik wel een zwaktebod eigenlijk. Want ook bedrijven als PostNl, Philips, Heijmans etc hebben te maken gehad met -forse- bezuinigingen. Dat was daar echter geen reden om elkaars anussen te gaan bestuderen.
Daar hebben ze dan ook geen binnenslapers van de infanterie...

Maar goed, men doet nu net alsof dat soort excessen een structureel probleem zijn en dat is dus niet zo.
pi_175926669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:03 schreef Peter het volgende:

[..]

Vooral je kop in het zand steken :Y. Werkt al jaren zo bij defensie, zo lijkt het..
Ik ben de laatste die de kop in het zand steekt, maar er is een onderzoek gedaan in Schaarsbergen (lumbl) en nu wordt er net gedaan alsof deze problemen structureel en krijgsmachtbreed zijn...
pi_175927933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben de laatste die de kop in het zand steekt, maar er is een onderzoek gedaan in Schaarsbergen (lumbl) en nu wordt er net gedaan alsof deze problemen structureel en krijgsmachtbreed zijn...
Volgens mij ligt de focus er meer op dat de problemen vaker voorkomen en groter zijn dan dat men heeft willen bekendmaken. Dus als eigen onderzoek laat zien dat het probleem groter is dan bekend en je houdt dat onderzoek binnenboord.... dan lijkt het net alsof je wat verbergt.. want dat doe je ook. Waarom?
dag
  vrijdag 22 december 2017 @ 18:44:36 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175928061
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 17:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar hebben ze dan ook geen binnenslapers van de infanterie...

Maar goed, men doet nu net alsof dat soort excessen een structureel probleem zijn en dat is dus niet zo.
klopt, her gebeurt lang niet overal en altijd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 22 december 2017 @ 18:46:53 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175928110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij ligt de focus er meer op dat de problemen vaker voorkomen en groter zijn dan dat men heeft willen bekendmaken. Dus als eigen onderzoek laat zien dat het probleem groter is dan bekend en je houdt dat onderzoek binnenboord.... dan lijkt het net alsof je wat verbergt.. want dat doe je ook. Waarom?
Slecht voor het imago en de werving. De jeugd wil al niet voor een rijksdaalder per uur in de koude lopen en al helemaal niet als ze s avonds door de korporaal in hun reet genomen worden. Althans, de meesten niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175928165
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:39 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens mij ligt de focus er meer op dat de problemen vaker voorkomen en groter zijn dan dat men heeft willen bekendmaken. Dus als eigen onderzoek laat zien dat het probleem groter is dan bekend en je houdt dat onderzoek binnenboord.... dan lijkt het net alsof je wat verbergt.. want dat doe je ook. Waarom?
Er is gewoon een intern onderzoek uitgevoerd en daar zijn maatregelen uit voortgevloeid. Wat had C-Lumbl dan moeten doen? Eea meteen doorbellen aan de Telegraaf/ Powned uitnodigen ofzo?
pi_175928826
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is gewoon een intern onderzoek uitgevoerd en daar zijn maatregelen uit voortgevloeid. Wat had C-Lumbl dan moeten doen? Eea meteen doorbellen aan de Telegraaf/ Powned uitnodigen ofzo?
De verantwoordelijk politicus moet het iig meegeven aan de kamer en niet de kamer maar half informeren..
dag
pi_175928910
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 19:16 schreef Peter het volgende:

[..]

De verantwoordelijk politicus moet het iig meegeven aan de kamer en niet de kamer maar half informeren..
Dat is volgens mij ook gewoon gedaan, maar daar zou je Hennis op moeten aanspreken.
pi_175929548
Welke idioot gaat bij defensie werken. Beetje door Rutte & co naar één of ander zoefie zoefie land gestuurd worden met materieel wat niet in de orde is. Dan ben je dom en wanneer domme mensen in groep zitten krijg je excessen zoals misbruik, diefstal en drugsgebruik.

En domme mensen kan je ook nog wijs maken dat zij, vanwege een bepaald eergevoel, hun mond moeten dicht houden over de eerder genoemde excessen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:17:51 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175930124
Ik denk wel dat de cultuur bij defensie moet veranderen. Die loopt ver achter bij de moderne tijd. Voorbeelden genoeg hiervan, ook los van de excessen. Het is niet voor niks dat Defensie 20.000 functies heeft geschrapt en nog steeds enorme tekorten heeft aan personeel. Het personeel loopt harder weg dan dat hun functies geschrapt kunnen worden. Dat is niet voor niets.

Aanpassen of verzuipen voor Defensie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175930254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:17 schreef LXIV het volgende:
Ik denk wel dat de cultuur bij defensie moet veranderen. Die loopt ver achter bij de moderne tijd. Voorbeelden genoeg hiervan, ook los van de excessen. Het is niet voor niks dat Defensie 20.000 functies heeft geschrapt en nog steeds enorme tekorten heeft aan personeel. Het personeel loopt harder weg dan dat hun functies geschrapt kunnen worden. Dat is niet voor niets.

Aanpassen of verzuipen voor Defensie.
Dat is echt niet alleen een "cultuur" dingetje... Defensie heeft zich de afgelopen 20 jaar ook continu als onbetrouwbare werkgever gepresenteerd en heeft bezuinigen op de arbeidsvoorwaarden tot kunst verheven.
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:26:20 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175930318
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is echt niet alleen een "cultuur" dingetje... Defensie heeft zich de afgelopen 20 jaar ook continu als onbetrouwbare werkgever gepresenteerd en heeft bezuinigen op de arbeidsvoorwaarden tot kunst verheven.
Maar dat is denk ik niet de reden dat er zoveel misbruik is. (wel dat mensen weglopen natuurlijk)
Ik weet ook niet of er minder misbruik is dan 30 jaar geleden. Ik denk het eigenlijk niet. Ook toen had je pestpartijen, aanrandingen, etc. Alleen toen was het meer geaccepteerd. Het is nu het #metoo tijdperk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175930866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dat is denk ik niet de reden dat er zoveel misbruik is. (wel dat mensen weglopen natuurlijk)
Ik weet ook niet of er minder misbruik is dan 30 jaar geleden. Ik denk het eigenlijk niet. Ook toen had je pestpartijen, aanrandingen, etc. Alleen toen was het meer geaccepteerd. Het is nu het #metoo tijdperk.
Ik ben van mening dat het misbruik over de hele linie ook wel meevalt... We hebben het nu over een zaak uit 2013 wat nu in de media is gekomen op een bestand van krap aan 60.000 personen... En naar aanleiding van dat verhaal is er een rapport verschenen in 2015 waar nu de hele goegemeente overheen valt... Dus men gaat nu helemaal ballistisch over een verhaal van 5 jaar oud wat betrekking heeft op maar een klein deel van de complete krijgsmacht.
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:48:15 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175930973
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het misbruik over de hele linie ook wel meevalt... We hebben het nu over een zaak uit 2013 wat nu in de media is gekomen op een bestand van krap aan 60.000 personen... En naar aanleiding van dat verhaal is er een rapport verschenen in 2015 waar nu de hele goegemeente overheen valt... Dus men gaat nu helemaal ballistisch over een verhaal van 5 jaar oud wat betrekking heeft op maar een klein deel van de complete krijgsmacht.
Je hoort ook niet altijd alles. Net als bij drugsgebruik. En natuurlijk is het niet standaard. Maar enkele gevallen is ook al te veel. Het hangt wel met cultuur samen. Bij de TD of GNK zie ik het toch minder snel gebeuren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175931217
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je hoort ook niet altijd alles. Net als bij drugsgebruik. En natuurlijk is het niet standaard. Maar enkele gevallen is ook al te veel.
Klopt. En dat dient ook gewoon aangepakt te worden.

quote:
Het hangt wel met cultuur samen. Bij de TD of GNK zie ik het toch minder snel gebeuren.
Ik durf het zelfs nog wel anders te stellen, ik denk dat delen van lumbl de negatieve uitzonderingen zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')