abonnement Unibet Coolblue
pi_173801161
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:46 schreef praadje het volgende:
De kermis, ook zo'n leuke plek voor jongeren. Zie je ook zo goed als geen Marokkaanse meiden. De islam is een diep geloof en dat gaat toch van generatie op generatie. Al had ik wel verwacht dat zij met een Marokkaan zou trouwen maar niet dat ze haar geloof zo op de kinderen zou opdringen.
Wrs druk van de man...ze is, ondanks de afwezigheid van het streng-islamitische, wel opgevoed onder een archetype vader. Als die angst/respect erin zit, dan is het wel verklaarbaar dat ze zich laat leiden door een islamitische variant bij wie dat benadrukt wordt.
pi_173801176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:48 schreef alilami het volgende:

[..]

Nee, er wordt al met bloedvergieten en regime change gedreigd.

Top Tunisian Imams and religious scholars have issued a statement dismissing President Essebsi’s proposal as a blatant violation of the teachings of Islam.

They have warned that such drastic changes are likely to trigger anger and protests, and risk bringing back the ugly scenes witnessed in the country during the Tunisian Revolution in 2011.
https://face2faceafrica.c(...)avoring-muslim-women
Ah toch! Wordt nog interessant daar in Tunesië dan...
pi_173801286
Hopen dat de gehele islamitische wereld seculier word net zoals west Europa met het christendom.

In Saoedi Arabië is ook al 19 procent niet religieus en 5 procent atheïst, geschat dan want dat word geheim gehouden.

En ook Irak keren jongeren de islam de rug.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_173801366
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt, het enige beetje vooruitgang wat ik in mijn omgeving zie is her en der de wat ondeugendere kleding onder het hoofddoekje. Maar idd, moslima's zie ik eigenlijk alleen maar terwijl ze op weg zijn naar iets of als ze ergens werken. Dat vindt de man (vader, broer, man) dan wel weer zo gemakkelijk...
En dat is juist het hypocriete ervan. Want volgens de wetten van de islam zou een werkende vrouw het geld mogen houden voor waar zij het aan wil besteden en de man zou zijn salaris aan zijn vrouw moeten afstaan. Maar die regel wordt door veel Islamitische mannen vergeten.
pi_173801374
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:03 schreef hollandia02 het volgende:
Hopen dat de gehele islamitische wereld seculier word net zoals west Europa met het christendom.

In Saoedi Arabië is ook al 19 procent niet religieus en 5 procent atheïst, geschat dan want dat word geheim gehouden.

En ook Irak keren jongeren de islam de rug.
19% niet religieus en 5% atheïst? Bedoel je niet 19% van een andere religie?
pi_173801450
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

19% niet religieus en 5% atheïst? Bedoel je niet 19% van een andere religie?
Onder de citzens.
https://www.washingtonpos(...)m_term=.cb461b62dbfb

http://www.wingia.com/web/files/news/14/file/14.pdf

http://www.salon.com/2014(...)_is_illegal_partner/
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_173801453
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:06 schreef praadje het volgende:

[..]

En dat is juist het hypocriete ervan. Want volgens de wetten van de islam zou een werkende vrouw het geld mogen houden voor waar zij het aan wil besteden en de man zou zijn salaris aan zijn vrouw moeten afstaan. Maar die regel wordt door veel Islamitische mannen vergeten.
Dat de man zijn salaris aan de vrouw zou moeten afstaan wist ik niet. Wel dat haar geld inderdaad haar geld is. Maar beide regels zijn volgens mij wel gericht op het idee dat het geld in het kroost geïnvesteerd dient te worden toch? Zo zou de man met meerdere vrouwen de ene niet kunnen benadelen tov de andere. Anyho, de mens (man) is op de eerste plaats opportunistisch.
pi_173801511
quote:
Je ziet het ook terug in de coulance jegens toeristen, westerse werknemers, ruimte voor vrouwenstemrecht, rijdrecht, etc. Het koningshuis (hedonistisch als de neten) ziet wrs dat ze hun welvaart op andere wijzen zullen moeten realiseren.
pi_173801515
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat de man zijn salaris aan de vrouw zou moeten afstaan wist ik niet. Wel dat haar geld inderdaad haar geld is. Maar beide regels zijn volgens mij wel gericht op het idee dat het geld in het kroost geïnvesteerd dient te worden toch? Zo zou de man met meerdere vrouwen de ene niet kunnen benadelen tov de andere. Anyho, de mens (man) is op de eerste plaats opportunistisch.
Kan me ook niet voorstellen dat de man al zijn geld moet afstaan. Dan kan hij zelf in een doos gaan wonen zeker.
pi_173801526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je ziet het ook terug in de coulance jegens toeristen, westerse werknemers, ruimte voor vrouwenstemrecht, rijdrecht, etc. Het koningshuis (hedonistisch als de neten) ziet wrs dat ze hun welvaart op andere wijzen zullen moeten realiseren.
Denk t ook.
Ooit zal de olievoorraad leeg zijn, werd afgelopen jaar al minder opgepompt dan gedacht.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_173801533
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kan me ook niet voorstellen dat de man al zijn geld moet afstaan. Dan kan hij zelf in een doos gaan wonen zeker.
Uiteindelijk is de man ook een middel, hè. Voortbestaan/expansie v.d. islam is het hoogste doel. Daartoe is het belangrijker dat het kroost overleeft (genoeg voedsel, aandacht, etc) krijgt, dan dat de man kan lopen kutten met het geld. De man hoeft natuurlijk niet in een doos te wonen; dat kan de vrouw niet afdwingen: Allah dwingt de loyaliteit jegens elkander af.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 23:17:59 ]
pi_173801616
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:14 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Denk t ook.
Ooit zal de olievoorraad leeg zijn, werd afgelopen jaar al minder opgepompt dan gedacht.
Ja, alleen kan ik niet rijmen waarvandaan die salafistische expansiedrift dan weer komt. Wellicht zit daar intern conflict.
pi_173806874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

19% niet religieus en 5% atheïst? Bedoel je niet 19% van een andere religie?
Je kunt niet religieus zijn en toch in god geloven.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 16 september 2017 @ 11:39:13 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173806913
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:34 schreef praadje het volgende:

[..]

Maar zo is ze zelf helemaal niet opgevoed. Ze mocht bij mij logeren en dan gingen we samen flink uitgedost op stap. (Dat wist haar pa natuurlijk niet). Ze hoefde geen hoofddoek te dragen.
We kletsen samen over jongens en mannen. En nu is ze getrouwd met een Marokkaan die vers uit Marokko is geplukt en amper drie woorden Nederlands spreekt.
En haar vertelt dat vrouwen niets waard zijn (maar ondertussen mag zij wel alle rekeningen betalen)
Echt, zo gaat het in veel gezinnen denk ik. En ik kan er met mijn pet niet bij.

Die Tunesische vrouwen komen denk ik echt niet met een niet moslim aan vermoed ik zomaar.
Respect dat jij zoveel geduld hebt. Ik zou denk ik binnen de kortste keren klaar zijn met zulke kortzichtige mensen.
pi_173807070
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:30 schreef jatochneetoch het volgende:
De moslims in Tunesie steeds progressiever en de moslims in Europa steeds conservatiever.
Is een bekend fenomeen bij migranten. Mijn oom en tante die in de jaren 60 naar Canada zijn gegaan hebben nu nog steeds zo'n achterlijk tapijtje op hun eettafel
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zaterdag 16 september 2017 @ 11:49:20 #91
3542 Gia
User under construction
pi_173807105
Goed voorbeeld doet volgen, hoop ik.

Overigens zijn er in Europa genoeg mensen die de islam de rug toekeren, omdat ze gewoon een leuk leven willen hebben, met de partner die ze zelf kiezen.
  zaterdag 16 september 2017 @ 11:54:00 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173807172
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Is een bekend fenomeen bij migranten. Mijn oom en tante die in de jaren 60 naar Canada zijn gegaan hebben nu nog steeds zo'n achterlijk tapijtje op hun eettafel
Alsof ze in een soort tijdcapsule zijn blijven hangen.
pi_173807408
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:49 schreef Gia het volgende:
Overigens zijn er in Europa genoeg mensen die de islam de rug toekeren, omdat ze gewoon een leuk leven willen hebben, met de partner die ze zelf kiezen.
En hoeveel moslims worden juist steeds religieuzer? En hoeveel mensen bekeren zich tot de islam?

Als je op straat rondkijkt, niet minder in ieder geval.
pi_173807623
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alsof ze in een soort tijdcapsule zijn blijven hangen.
Exact. En ze zijn ervan overtuigd dat het in NL nog steeds zo is.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_173808688
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 september 2017 17:30 schreef jatochneetoch het volgende:
De moslims in Tunesie steeds progressiever en de moslims in Europa steeds conservatiever.
Zal ook wel met repressie te maken hebben van de "seculiere" dictaturen die conservatieve moslims het leven zuur maken, ook in landen zoals Tunesië terwijl ze in Europa wat meer vrijheden hebben om openlijker hun religie te praktiseren. Die vrijheden waren er oorspronkelijk voor de christenen, en sommige lieden willen die vrijheden inperken nu moslims gebruik maken van deze vrijheden. Daarnaast worden de dictaturen in het buitenland weer door Europa gesteund.

Om nou te zeggen dat de moslims daar progressiever worden en hier conservatiever? Waarom worden ze hier dan conservatiever? Aanslagplegers van daar hebben hier (in de VS) 9/11 veroorzaakt. Conservatieve staten daar financieren moskeeën hier. Islamitische TV zenders daar bereiken moslims hier met hun conservatieve preken. Daar zijn ze in de meerderheid, hier een machteloze minderheid. Imams die daar worden opgeleid om de mensen hier te hersenspoelen. Dus wie is er nou werkelijk verantwoordelijk voor het feit dat moslims hier conservatiever worden?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_173808720
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je kunt niet religieus zijn en toch in god geloven.
Ja, maar volgens mij worden die doorgaans niet geclassificeerd als niet-religieus.
pi_173809946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Vertaal dit even aub.
Zuster, graag iets meer inspanning. Inshallah zal als je het rechte pad blijft volgen het inzicht dan tot je komen. Hamdoelilah!
  zaterdag 16 september 2017 @ 15:44:17 #98
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_173810654
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 23:03 schreef hollandia02 het volgende:
Hopen dat de gehele islamitische wereld seculier word net zoals west Europa met het christendom.

In Saoedi Arabië is ook al 19 procent niet religieus en 5 procent atheïst, geschat dan want dat word geheim gehouden.

En ook Irak keren jongeren de islam de rug.
Precies. Waar de Europese (voormalig) immigranten steeds religieuzer worden om een stuk leegte in de identiteit op te vullen zijn ze er in het MO steeds meer beu van en zie je de secularisering toenemen. Als dat door blijft gaan dan gaan we op enig moment het punt bereiken dat er in Europa meer 'serieuze' moslims zijn dan in het MO.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_173810670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:36 schreef alilami het volgende:

[..]

Dus wie is er nou werkelijk verantwoordelijk voor het feit dat moslims hier conservatiever worden?
Gewoon de moslims zelf. Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.
pi_173810693
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Precies. Waar de Europese (voormalig) immigranten steeds religieuzer worden om een stuk leegte in de identiteit op te vullen zijn ze er in het MO steeds meer beu van en zie je de secularisering toenemen. Als dat door blijft gaan dan gaan we op enig moment het punt bereiken dat er in Europa meer 'serieuze' moslims zijn dan in het MO.
Als er ergens hoop is op meer vrijheid in de islam, zal dat bij de bron moeten gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')