abonnement Unibet Coolblue
pi_173783661
Wie was volgens jullie de minst charismatische en meest saaie Amerikaanse president in de periode 1961-2016? Dus vanaf John F. Kennedy t/m Obama.

Ben wel benieuwd naar jullie keuze.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2017 23:27:50 ]
  donderdag 14 september 2017 @ 23:29:38 #2
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173783708
Bush senior.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173783728
Gerald Ford
pi_173783770
Lancer Evo & Galant
pindazakje
pi_173783793
Bush junior
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_173784242
Obama
pi_173784328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:11 schreef grrrrg het volgende:
Obama
De vraag was niet wie de meest charismatische president was.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173784339
Nee oké, maar oprecht. Je hoeft het ook niet, in the slightest, eens te zijn met Obama en zijn administratie. Maar charisma had hij wel, net als class. Dat kun je moeilijk ontkennen.

[ Bericht 6% gewijzigd door richolio op 15-09-2017 00:49:33 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173784533
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:20 schreef richolio het volgende:
Je hoeft het ook niet, in the slightest, eens te zijn met Obama en zijn administratie. Maar charisma had hij wel, net als class.
Dat valt inderdaad moeilijk te ontkennen. Hij was erg likable.
pi_173784584
Richard Nixon. De man verloor mede daardoor zijn eerste verkiezing.

Bush Jr. is/was juist wel heel charasmatisch.

pi_173784587
nixon
pi_173784589
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:26 schreef bakfietsmoeder het volgende:
de minst charismatische en meest saaie
Ik vind dit overigens niet hetzelfde. Iemand kan geen charisma hebben maar genoeg shit veroorzaken en daardoor niet saai zijn.
pi_173784596
Nixon? Jimmy Carter?
pi_173784597
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:49 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Ik vind dit overigens niet hetzelfde. Iemand kan geen charisma hebben maar genoeg shit veroorzaken en daardoor niet saai zijn.
Saai qua persoonlijkheid bedoel ik.
pi_173784603
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:49 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Saai qua persoonlijkheid bedoel ik.
Persoonlijkheid?

Die gasten zijn psychopate acteurs, hoe kan jij hun persoonlijkheid zien (als ze die al hebben)?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173784610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:49 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Saai qua persoonlijkheid bedoel ik.
maar ik vind nixon geen charisma hebben maar ook geen saaie persoonlijkheid. eerder een kwaadaardige persoonlijkheid.
pi_173784611
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:51 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Persoonlijkheid?

Die gasten zijn psychopate acteurs, hoe kan jij hun persoonlijkheid zien (als ze die al hebben)?
Iedere president heeft toch zijn eigen persoonlijkheid? Er zijn genoeg biografieën over ze geschreven.
pi_173784615
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:51 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Die gasten zijn psychopate acteurs, hoe kan jij hun persoonlijkheid zien (als ze die al hebben)?
sowieso is de amerikaanse president slechts een acteur ingehuurd door de illuminatie.
pi_173784623


Vergeet ook de bullhorn speech van George niet, maakte hem als president nagenoeg politiek onaantastbaar.

Sinds Churchill geen leider die zijn land zo kon verenigen.
pi_173784627
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:52 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Iedere president heeft toch zijn eigen persoonlijkheid? Er zijn genoeg biografieën over ze geschreven.
En ja, en wat zegt jou dat die biografen oprechte normale inzichtelijke mensen zijn dan?

Het is een grote serie van aperte onzin die ze dagelijks, wat zeg ik, minutelijks verkondigen. Hoe kan je uit die enorme spaghetti aan leugens, maskertjes, rollenspellen afgetopt met een saus van belangenverstrengeling en een media-slijptol daar nou ooit iets over zeggen?

Het zou net zoiets zijn als vragen welke vorm Barbapappa heeft...?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173784629
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:51 schreef racerdkb het volgende:

[..]

maar ik vind nixon geen charisma hebben maar ook geen saaie persoonlijkheid. eerder een kwaadaardige persoonlijkheid.
Maar zijn ambtstermijn was wel één van de meest boeiende (Watergate). Never a dull moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 00:55:15 ]
pi_173784639
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:54 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

En ja, en wat zegt jou dat die biografen oprechte normale inzichtelijke mensen zijn dan?

Het is een grote serie van aperte onzin die ze dagelijks, wat zeg ik, minutelijks verkondigen. Hoe kan je uit die enorme spaghetti aan leugens, maskertjes, rollenspellen afgetopt met een saus van belangenverstrengeling en een media-slijptol daar nou ooit iets over zeggen?

Het zou net zoiets zijn als vragen welke vorm Barbapappa heeft...?
Als het je niks boeit moet je hier niet posten. Simpelzat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 00:56:15 ]
pi_173784643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:56 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Als het je niks boeit moet je hier niet posten. Simpelzat.
Precies andersom; het boeit me juist mateloos, daarom vraag ik ernaar.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173785037
Lyndon Johnson
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Overall beste user 2022 vrijdag 15 september 2017 @ 13:31:35 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173791001
Ik vind Trump geen charisma hebben. Zijn hakkelende speeches gaan voornamelijk over zichzelf voor zover er een touw aan dat gebrabbel te knopen valt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:33:08 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173791028
Ik denk Gerald Ford die per ongeluk president werd
pi_173791077
Waarom mag ik Trump niet kiezen? :(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_173791284
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:35 schreef Hallojo het volgende:
Waarom mag ik Trump niet kiezen? :(
Omdat dit anders een Trump bash-topic zou zijn geworden. Jullie zijn namelijk zó voorspelbaar :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 13:47:17 ]
pi_173791303
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:19 schreef richolio het volgende:

[..]

De vraag was niet wie de meest charismatische president was.
Obama en Reagan gaan voor de eerste plek, waarbij ik echter Reagan op de charisma-schaal nog iets hoger inschat omdat hij ook heel bewust zn charisma uitnutte, hij was bekend als een teflon president aan wie geen enkele falen bleef hangen en die alles kon 'weglachen'...
gedurende zijn ambtstijd werd hij ook vrijwel nooit echt aangevallen.

Laag zou ik zowel Carter als Ford inschatten...

Carter had een sterk charisma tijdens zn verkiezingscampagne, maar als president wist hij juist door zijn eigen negatieve zelfbeeld en zn image als 'malaise-president' juist ook zijn eigen beleid te hinderen...
Achteraf ben ikzelf van mening dat Carter op veel punten zeer gelijk had en zn presidentschap zeer goede beleidsveranderingen geinitieerd heeft en het begin van het 'moderne amerika' dat de Koude Oorlog zou winnen en tot toonaangevend, en zeker ook morele Leider van de Westerse Wereld werd; Qua binnenland was het Carter die als eerste zich inzette voor een single payer system en toen dat niet haalbaar bleek iig een National Health Insurence met Universele dekking.
Maar puur door zn relatief lage Charisma heeft hij daarvoor nooit werkelijk de lof gekregen die hij imho verdient heeft.
Imho was qua beleid Carter eigenlijk de president die Obama wel zei te zijn maar misschien in daden nooit werkelijk was. (waarbij Obama wel veel sterker zijn beleid heeft kunnen doordrukken, inclusief een bijna universeel dekkende ziekteverzekering, waarin carter juist gesneuveld was door gebrek aan steun in het Congress)

Ford had mogelijk nog minder uitstraling , maar moest al op een uiterst laag punt beginnen en kon dat nooit 'overwinnen', bleef gelden als een representant van een corrupte washingtonse machtselite en leek geen 'feeling' met de gewone man te hebben.
Ford is ook uniek dat hij nooit door een verkiezingszege (ook niet via het kiescollege) tot president benoemd is (zelfs als vice-president niet)

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 15-09-2017 16:33:28 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 vrijdag 15 september 2017 @ 14:47:32 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173792351
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:45 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Omdat dit anders een Trump bash-topic zou zijn geworden. Jullie zijn namelijk zó voorspelbaar :')
Met andere woorden: Trump is de minst charismatische president sinds JFK?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173793967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 02:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Lyndon Johnson
Dit is eigenlijk best wel een goede keuze. :) De man had totaal geen uitstraling. Daar staat echter wel tegenover dat hij best een interessant persoon was, in negatieve zin dan. Hij had regelmatig woedeuitbarstingen, en was een enorme lompe hork. Ook schijnt hij periodes te hebben gehad waarin hij enorm veel dronk, en laveloos in het Witte Huis verscheen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2017 16:31:40 ]
  vrijdag 15 september 2017 @ 16:35:09 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173794135
Ik heb een natte dweil in de kast staan met meer charisma dan Gerald Ford.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173794216
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:35 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb een natte dweil in de kast staan met meer charisma dan Gerald Ford.
_O-
pi_173794220
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 16:23 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk best wel een goede keuze. :) De man had totaal geen uitstraling.
misschien voor mensen nu...

Toen hij regeerde was LBJ juist behoorlijk populair bij de bevolking , en tijdens de verkiezingscampagne van 1964 werd juist alles op zijn persoonlijkheid gezet, en het vertrouwen dat hij uitstraalde.
Politiek gezien wist Johnson ook een brede coalitie te smeden en veel beleid door te voeren, in een tijd dat juist amerika deels ook verscheurd werd door bv het burgerrechtenconflict (bv de "We Shall Overcome."-speech van Johnson die als sterk bindende element geld)

Mensen nu zullen misschien Johnson saai vinden, zoals ze misschien ook Eisenhower (vadertje Ike) nu geen werkelijk overtuigende wat veel te vaderljke en juist conservatieve politicus vinden, maar toen die regeerde was hij zeker ook door zijn charisma absoluut onaantastbaar en kon simpelweg met zn persoon politiek beleid erdoorheen drukken...

Als je dan bv kikt naar trump denk ikzelf dat Trump zeker een charismatische persoonlijkheid heeft...
maar als politicus is de waarde van diens Charisma eerder nul of zelfs negatief in te schatten, Trump _kan_ helemaal geen beleid beinvloedden met zijn uitstraling en persoonlijkheid...
Iets dat juist bv mensen als Reagan wel erg goed kon, die nutte zijn charismatische persooonlijkheid ook politiek uit
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173794234
Obama. Ik ben hem alweer vergeten.
pi_173794803
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:20 schreef richolio het volgende:
Nee oké, maar oprecht. Je hoeft het ook niet, in the slightest, eens te zijn met Obama en zijn administratie. Maar charisma had hij wel, net als class. Dat kun je moeilijk ontkennen.
Ik vond Obama vooral een fake president die deed alsof.

De wijze hoe hij ingestudeerd van die auto cues las en deed alsof hij ter plekke een dijk van een speech gaf. De overduidelijke belichting van zijn gezicht. Die oh zo overduidelijke nep-grijns of zijn krokodillen-act waarin hij op commando traantjes wegpinkte.

Dat is niet charismatisch maar gewoon een ingestudeerde bad act.

Vooral zijn bliksembezoek aan Nederland bevestigde dit aan mij. Je gaat er dan op letten en dan herken je die ingestudeerde beweginkjes en mimiek-vorming.

In ieder geval was Obama de meest overschatte president die enkele rampzalig historische fouten heeft gemaakt tijdens zijn ambtsperiode. Vooral op buitenlands beleid.

Bush jr en Trump vind ik veel echter, veel meer naturel. Natuurlijk ook veel minder good-looking dan Obama maar zoveel echter. Ongeacht wat je van hun beleid vindt. Reagan was ook charismatisch, al ging de beste man dementeren op het einde van zijn periode. Dat kon je soms terug zien.

Bush senior was de minst charismatische van het opgenoemde stel.
pi_173795066
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:31 schreef Ulx het volgende:
Ik vind Trump geen charisma hebben. Zijn hakkelende speeches gaan voornamelijk over zichzelf voor zover er een touw aan dat gebrabbel te knopen valt.
Een heleboel mensen (cucks heten ze, geloof ik) zijn daar juist heel gevoelig voor. In dat opzicht is hij juist ontzettend charismatisch voor de kleine, jaloerse man.
Conscience do cost.
  vrijdag 15 september 2017 @ 21:14:27 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173798725
De Bushes vond ik ook niet zo indrukwekkend qua charisma. Junior moest het vooral hebben van het feit dat hij wel als een aardige, gezellige vent overkomt.
  vrijdag 15 september 2017 @ 22:32:15 #39
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173800645
Opvallend dat Carter zo weinig genoemd wordt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 15 september 2017 @ 22:36:27 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173800766
Van alles wat ik bewust heb meegemaakt, Bush.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173800995
Als je Trump weglaat moet je Obama ook weglaten. Er zitten hier genoeg Obama-haters.

Ik denk dat ze beide erg charismatisch zijn. Trump op een manier die ik zelf niet zie, maar hij maakt wel wat los bij zijn aanhang. :P

Ik denk dat Nixon wel een serieuze gooi kan doen naar de minst charismatische president. Alleen was hij zeker niet saai.
  vrijdag 15 september 2017 @ 23:50:10 #42
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173802073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
Van alles wat ik bewust heb meegemaakt, Bush.
Vader of zoon?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173808700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Obama en Reagan gaan voor de eerste plek, waarbij ik echter Reagan op de charisma-schaal nog iets hoger inschat omdat hij ook heel bewust zn charisma uitnutte, hij was bekend als een teflon president aan wie geen enkele falen bleef hangen en die alles kon 'weglachen'...
gedurende zijn ambtstijd werd hij ook vrijwel nooit echt aangevallen.

Laag zou ik zowel Carter als Ford inschatten...

Carter had een sterk charisma tijdens zn verkiezingscampagne, maar als president wist hij juist door zijn eigen negatieve zelfbeeld en zn image als 'malaise-president' juist ook zijn eigen beleid te hinderen...
Achteraf ben ikzelf van mening dat Carter op veel punten zeer gelijk had en zn presidentschap zeer goede beleidsveranderingen geinitieerd heeft en het begin van het 'moderne amerika' dat de Koude Oorlog zou winnen en tot toonaangevend, en zeker ook morele Leider van de Westerse Wereld werd; Qua binnenland was het Carter die als eerste zich inzette voor een single payer system en toen dat niet haalbaar bleek iig een National Health Insurence met Universele dekking.
Maar puur door zn relatief lage Charisma heeft hij daarvoor nooit werkelijk de lof gekregen die hij imho verdient heeft.
Imho was qua beleid Carter eigenlijk de president die Obama wel zei te zijn maar misschien in daden nooit werkelijk was. (waarbij Obama wel veel sterker zijn beleid heeft kunnen doordrukken, inclusief een bijna universeel dekkende ziekteverzekering, waarin carter juist gesneuveld was door gebrek aan steun in het Congress)

Ford had mogelijk nog minder uitstraling , maar moest al op een uiterst laag punt beginnen en kon dat nooit 'overwinnen', bleef gelden als een representant van een corrupte washingtonse machtselite en leek geen 'feeling' met de gewone man te hebben.
Ford is ook uniek dat hij nooit door een verkiezingszege (ook niet via het kiescollege) tot president benoemd is (zelfs als vice-president niet)
Wat bij Ford meespeelde is:
1) ongeveer zijn eerste 'executive order' was amnestie voor Nixon.
2) de economie ging behoorlijk kwakkelen.

Hij zag trouwens de boot al aan komen en even werd gespeeld met het idee dat hij dan maar vice-presidentskandidaat van Reagan moest worden. Echter hij wilde dan wel een meer actieve vice-president zijn dan gebruikelijk het geval is, bijvoorbeeld ook bevoegdheden op het gebied van de buitenlandse politiek. Maar niet doen dacht men toen bij Reagans staf.

Wat wel altijd vermeld werd, was zijn lompigheid. Struikelend van vliegtuigtrap af komen zetten bijvoorbeeld. Volgens mij werd hij op die manier nog heel lang op de hak genomen ook.

Overigens zijn er twee verijdelde moordaanslagen op Ford geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 16-09-2017 14:11:49 ]
I´m back.
pi_173808838
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:32 schreef Morendo het volgende:
Opvallend dat Carter zo weinig genoemd wordt.
Ja, in de periode aangegeven: 1961-heden zou ik idd meer voor Carter gaan. Diverse redenen:
1) gebrek aan uitstraling, dwz geen charismatische figuur dus.
2) economie was al onderuit aan het gaan, maar onder zijn bewind ging dat nog eens extra onderuit, met enorme inflatie tot gevolg.
3) de pogingen om de gegijzelde ambassadeleden in Teheran te bevrijden liep uit op een dramatische mislukking.
4) Iran sws hopeloos mislukte politiek.
5) daardoor maar 1 ambtsperiode, wat sws als faal gezien kan worden.

Enige positieve is natuurlijk de Camp David akkoorden tussen Israël en Egypte.

Overigens na zijn presidentschap is hij wel geroemd doordat hij vaak gevraagd werd om diplomatiek overleg te voeren tijdens verschillende buitenlandse crises.

O, ja en in het kamp van bepaalde mensen die een ietwat afwijkende theorie aanhangen omtrent de oorzaken van de kredietcrisis wordt hem aangewreven dat hij de oorzaak is van het feit dat zich een subprime-markt ging ontwikkelen op de hypotheekmarkt. De Community Reinvestment Act uit 1977.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 16-09-2017 15:37:38 ]
I´m back.
pi_173809311
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:19 schreef richolio het volgende:

[..]

De vraag was niet wie de meest charismatische president was.
Scoort JFK nog steeds de eerste plaats wrs.
Dan Reagan.
Dan Obama.
Dan Clinton (?)

In een historisch licht zal je wrs een andere volgorde krijgen.
Wrs staat Lynden Johnson op 1 dan. (Nadeel Vietnam oorlog.)
Dan Clinton (?). (Nadeel grondslagen van kredietcrisis zijn in zijn periode gelegd. Also NAFTA getekend.)
Dan Reagan. (Voordeel tijdens zijn ambtsperiode begin van einde K.O., maar is dat zijn verdienste geweest?)
Dan Obama. (Nadeel Buitenlandse politiek?)
En Nixon staat niet eens zo laag trouwens wrs.

Overall krijg je wrs dit:
1-2-3-4: Lincoln, Washington, Franklin Roosevelt, Teddy Roosevelt?

Overigens van Washington is nog wel aardig om te vermelden dat-ie min of meer eigenhandig de 7-jarige oorlog heeft veroorzaakt. Hierdoor zagen uiteindelijk zowel UK als Frankrijk zich genoodzaakt om de belastingen fors te verhogen in de periode daarna en dit leidde eigenlijk indirect tot zowel de Franse als de Amerikaanse revolutie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ryan3 op 16-09-2017 15:25:28 ]
I´m back.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 16 september 2017 @ 19:48:51 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173814513
De enige die ik echt heb meegemaakt zijn Reagan, Bush Sr, Clinton, Bush Jr, Obama en Trump. Carter zat ik nog op de lagere school dus die tel ik niet mee (al vond ik hem toen als kind niet erg charismatisch)

Uit dit rijtje zou ik zeggen Bush Sr de minst charismatische. Die kwam altijd nogal klunzig over. Voor mij de meest charismatische was Reagan, maar dat zal ook te maken hebben met de tijd waarin we toen leefden.

Trump is een vreemde eend in de bijt. Hij heeft wel een grote media impact maar niet het soort dat ik zelf charismatisch zou noemen. Aan de andere kant heeft hij met zijn optredens onverwacht veel mensen achter zich gekregen dus kennelijk heeft hij toch een soort van charisma.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:08:00 #47
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173814984
Ik ga voor Jimmy Carter.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:23:34 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173817042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:20 schreef richolio het volgende:
Nee oké, maar oprecht. Je hoeft het ook niet, in the slightest, eens te zijn met Obama en zijn administratie. Maar charisma had hij wel, net als class. Dat kun je moeilijk ontkennen.
klopt

een gouden mens
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:25:19 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173817087
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:31 schreef Ulx het volgende:
Ik vind Trump geen charisma hebben. Zijn hakkelende speeches gaan voornamelijk over zichzelf voor zover er een touw aan dat gebrabbel te knopen valt.
klopt

is een warrig
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 14:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Met andere woorden: Trump is de minst charismatische president sinds JFK?
en gevaarlijke mens
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_173819267
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:47 schreef Nintex het volgende:
Richard Nixon. De man verloor mede daardoor zijn eerste verkiezing.

Bush Jr. is/was juist wel heel charasmatisch.

[ afbeelding ]
Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk tv stond in de tijd van Nixon nog in de kinderschoenen. Hij had waarschijnlijk geen idee wat hem overkwam. Ik ga voor Bush Sr. Met Jr kun je best een gezellige avond hebben denk ik.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 16 september 2017 @ 23:35:37 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173819995
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:56 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk tv stond in de tijd van Nixon nog in de kinderschoenen. Hij had waarschijnlijk geen idee wat hem overkwam. Ik ga voor Bush Sr. Met Jr kun je best een gezellige avond hebben denk ik.
Bush SR was inderdaad totaal niet charismatisch, maar wel een veel verstandiger man dan GW Bush Jr

Maar Trump is ook niet echt een charismatisch persoon, wel een die tot de verbeelding spreekt maar met veel gezeur over een zeer dure muur die goedkope arbeidskrachten tegenhoudt.

Terwijl dat geld beter besteed kan worden aan een muur die zeewater tegenhoudt

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2017 07:04:49 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_173822538
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]


Terwijl dat geld beter besteed kan worden aan een muur die zeewater tegenhoudt
Onzinnige vergelijking aangezien Nederland niet de tropische stormen kent zoals we die zien in de VS. Dergelijke stormen hadden onze dijkjes allang en breed weggeblazen. Dus ik begrijp heel goed dat ze daar geen miljarden in investeren.

Stop dat geld dan liever in een muur die illegale immigratie, drugs- en mensenhandel tegenhoud.
  zondag 17 september 2017 @ 10:40:23 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173824216
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 08:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onzinnige vergelijking aangezien Nederland niet de tropische stormen kent zoals we die zien in de VS. Dergelijke stormen hadden onze dijkjes allang en breed weggeblazen. Dus ik begrijp heel goed dat ze daar geen miljarden in investeren.

Stop dat geld dan liever in een muur die illegale immigratie, drugs- en mensenhandel tegenhoud.
De muur bouwen is een zeer populistisch praatje voor domme mensen die hun domme baantje kwijt zijn , die muur gaat nooit gebouwd worden

65 miljard dollar schade

https://www.trouw.nl/home(...)-torenhoog~ae5d53cc/

quote:
De schattingen over de schade van Harvey lopen al op naar bedragen die doen denken aan de ramp in New Orleans in 2005. De petrochemische industrie is zwaar getroffen.


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2017 10:47:56 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 17 september 2017 @ 21:52:36 #54
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173842569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 13:31 schreef Ulx het volgende:
Ik vind Trump geen charisma hebben. Zijn hakkelende speeches gaan voornamelijk over zichzelf voor zover er een touw aan dat gebrabbel te knopen valt.
Weer iemand die niet weet wat charisma is... Het gaat niet om de inhoud...

Hij geeft geen hakkelende speeches, dat was Obama. IF IF IF IF IF :W Trump is juist een zeer begaafd spreker die mensen meekrijgt met psychologische technieken.

''Everybody is talking about...''

''Believe me''

''We are going to win so much, you will get tired of winning.''

Hij gebruikt herhaaldelijk ''fijne'' sleutelwoorden, creëert een sfeer van vertrouwelijkheid, alsof je met een vriend praat in een bar. Hij is een meester in mensen naar zijn hand zetten. Kijk maar een rally terug.

Ik vind hem een goede President en zelfs ik ben niet te beroerd om toe te geven dat hij een geniale manipulator is.
  zondag 17 september 2017 @ 21:53:44 #55
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173842601
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 10:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De muur bouwen is een zeer populistisch praatje voor domme mensen die hun domme baantje kwijt zijn , die muur gaat nooit gebouwd worden
Weer iemand met een glazen bol. :')
pi_173842642
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Weer iemand die niet weet wat charisma is... Het gaat niet om de inhoud...

Hij geeft geen hakkelende speeches, dat was Obama. IF IF IF IF IF :W Trump is juist een zeer begaafd spreker die mensen meekrijgt met psychologische technieken.
Prima dat je em hard krijgt van Trump, maar laten we nou gewoon eerlijk zijn: de beste man is een waardeloze spreker.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173847351
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Weer iemand die niet weet wat charisma is... Het gaat niet om de inhoud...

Hij geeft geen hakkelende speeches, dat was Obama. IF IF IF IF IF :W Trump is juist een zeer begaafd spreker die mensen meekrijgt met psychologische technieken.

''Everybody is talking about...''

''Believe me''

''We are going to win so much, you will get tired of winning.''

Hij gebruikt herhaaldelijk ''fijne'' sleutelwoorden, creëert een sfeer van vertrouwelijkheid, alsof je met een vriend praat in een bar. Hij is een meester in mensen naar zijn hand zetten. Kijk maar een rally terug.

Ik vind hem een goede President en zelfs ik ben niet te beroerd om toe te geven dat hij een geniale manipulator is.
Charisma is wat betreft de herkomst van het woord een 'godsgenade', en een persoonlijke eigenschap om een 'Autoriteit' over te kunnen dragen...

Nu heeft Trump wel een ongekende uitstraling, maar betwijfeld kan worden of dat ook een sterke autoritaire uitstraling oplevert...
dat zou namelijk betekenen dat hij weerstand kan doen verdwijnen simpelweg door zn persoonlijkheid.

Trump wekt echter eerder enorm veel weerstand op en zn persoonlijkheid staat eerder in de weg bij het doorvoeren van beleid...
Niet voor niks is hij eigenlijk de minst succesvolle president ooit op basis van de door hem doorgevoerde wetgevingen...
zelfs Executive Orders van hem worden per direkt aangevochten en deels ontkracht door zijn eigen onoverdachte tweets.

"Geniale Manipulator" zou ik Trump zeker niet snel noemen, omdat hem daarvoor werklijk bereikte politieke successen ontbreken...
Zijn grootste succes is _dat_ het hem gelukt is president te worden, maar dat heeft op geen enkele van zijn voorgangers voor, integendeel, die hebben dat ook allemaal breikt (hooguit Gerald Ford nooit via een gewonnen verkiezing)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 maandag 18 september 2017 @ 11:37:34 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173849320
Als Trump charisma zou hebben zou hij wel mensen kunnen overtuigen. Maar dat doet hij niet. Hij teert nog steeds op die overwinning vorig jaar, maar verder lukt niets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173868548
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:26 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Wie was volgens jullie de minst charismatische en meest saaie Amerikaanse president in de periode 1961-2016? Dus vanaf John F. Kennedy t/m Obama.

Ben wel benieuwd naar jullie keuze.
Obama, totaal nep van top tot teen. Leek wel een slechte film.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
  zondag 24 september 2017 @ 14:30:07 #60
132458 noescom
Libertariër
pi_173964872
Meest charismatisch: John F Kennedy
Minst charismatisch: Jimmy Carter
  zondag 24 september 2017 @ 16:29:43 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173968491
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:51 schreef racerdkb het volgende:

[..]

maar ik vind nixon geen charisma hebben maar ook geen saaie persoonlijkheid. eerder een kwaadaardige persoonlijkheid.
Richte de EPA op, Beeindigde Vietnam, Opende China, ontdooide de koude oorlog, clean air act, clean water act, financierde voor het eerst op grote schaal kanker onderzoek, desegregatie van scholen, strakke aanpak georganiseerde misdaad, voorkwam een tweede cuba crisis, begon banden te knopen in het midden oosten welke tot dan toe door de SU gedomineerd werd om maar een paar dingen te noemen.
Maar dat weet vrijwel niemand nog, Tricky Dicky is een crimineel is de media mind wash.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 24 september 2017 @ 16:48:42 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173969201
Gerald Ford op nummer 1, zwaar op de hielen gezeten door Jimmy Carter.
Niets mis verder aan iemand die geen charisma heeft, allleen lastig in de politiek.
Hoe het door tijdgenoten wordt gezien is ook aan verandering onderhevig. Als je nu Hitler een speach ziet geven op oude opnames kan je je niet voorstellen dat de belangrijkste bron van inkomsten voor de NSDAP in de begin tijd was, kaartverkoop voor zijn toespraken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')