abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173789649
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:00 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

dus minstens nog 6 maanden wachten, en hopen dat mijn inkomen redelijk stabiel blijft?
Of zorgen dat je een flink aantal uren 'vast' op je contract krijgt. En een positieve intentieverklaring.

Als op papier staat dat je elke maand 2000 euro ontvangt en ze van plan zijn om je contract te verlengen, hoef je niet te wachten.
pi_173789753
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:06 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Eerste baan. Mogelijk een autootje gekocht voor het woon-werkverkeer? Of een stuk studieschuld afbetaald, gespendeerd aan rijlessen...

Genoeg opties waarbij geen sprake is van 'geld weggegooid'.
Heb je natuurlijk gelijk in, maar iedereen weet dat als je iets wil kopen, er ook een deel uit eigen portemonnee betaald moet worden. Ook moet je bij je eerste huisje een hoop meubels en apparaten aanschaffen. Als je zó graag uit huis wil, dan heeft sparen toch een hogere prioriteit?

Of komt dit idee uit de lucht vallen, en moet TS opeens NU NU NU uit huis, omdat ie zn zinnen ergens op gezet heeft?
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:56:19 #53
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_173790450
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:06 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Eerste baan. Mogelijk een autootje gekocht voor het woon-werkverkeer? Of een stuk studieschuld afbetaald, gespendeerd aan rijlessen...

Genoeg opties waarbij geen sprake is van 'geld weggegooid'.
Eerste baan inderdaad. Gierig autotje gekocht die nog zuiniger is dan mijn fiets. Ik heb een kleine studieschuld van 2000 euro.
Binge-watcher
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:58:20 #54
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_173790472
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:13 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Heb je natuurlijk gelijk in, maar iedereen weet dat als je iets wil kopen, er ook een deel uit eigen portemonnee betaald moet worden. Ook moet je bij je eerste huisje een hoop meubels en apparaten aanschaffen. Als je zó graag uit huis wil, dan heeft sparen toch een hogere prioriteit?

Of komt dit idee uit de lucht vallen, en moet TS opeens NU NU NU uit huis, omdat ie zn zinnen ergens op gezet heeft?
vanaf mijn 18de eigenlijk al. Ik kan goed met mijn ouders dat is het punt niet. Maar ik ben toe aan mijn Eigen plekje. Zelf bepalen wanneer ik ga eten bijvoorbeeld. Mijn grootste ergenis is; als ik thuis kom van de kroeg of iets dergelijks dat ze dan gaan zeggen dat ik niet zoveel moet drinken. maar het zijn eigenlijk maar first world problems.
Binge-watcher
  vrijdag 15 september 2017 @ 16:22:53 #55
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_173793951
Je bent 23 jaar. Misschien de tijd om uit huis te gaan maar toekomst gezien misschien beter om nog even thuis te blijven wonen en lekker te gaan sparen en proberen toch een vast contract te krijgen met nog meer uren. Want eenmaal op jezelf, zeker met maar die paar uur die je hebt en helaas betaald de zorg al niet al te best een beter idee. Op jezelf is nu eenmaal harstikke duur. Hypotheek, WOZ, gas,water en licht, onderhoud aan je woning, gemeentebelastingen, auto, verzekeringen, eten, drinken, brandstof, ... heb je een appartement dan komen er nog servicekosten bij die bij een oude woning best hoog kunnen zijn. Je bent zo 800 tot 1000 euro kwijt zonder nog maar iets leuks te gaan doen. Ook je woning inrichten, verven, etc moet nog betaald worden.
En zoiezo zorg dat je een flink pak spaargeld hebt voordat je op jezelf gaat wonen. Je hebt het al nodig om een hypotheek te krijgen maar eenmaal op jezelf zal sparen een heel stuk minder zijn.
pi_173805127
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2017 11:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Onzin.

Als je geen vast contract hebt en op papier geen vast aantal uren, zitten er wel wat extra mitsen en maren aan vast, maar het is zeker niet onmogelijk.

Zzp-ers kunnen tegenwoordig al na een jaar bij de bank aankloppen voor een hypotheek. En ook voor bijvoorbeeld uitzendkrachten zijn er tegenwoordig mogelijkheden.

Belangrijkste is dat je geen periodes hebt met heel weinig inkomsten. Als je de ene maand 500 euro binnen haalt en de volgende maand 3500, dan is dat gemiddeld 2000 euro. Maar wordt een hypotheek toch lastig.

Als je de ene maand 1800 euro binnen haalt en de volgende 2200 euro (en het inkomen ligt langere tijd in die range) dan pakt de bank gewoon het jaarinkomen.

Alleen is het niet na 4 maanden al mogelijk. Je zal daarvoor wel eerst minstens een jaar moeten werken.
Dat is geen onzin. Er is een verschil met een zzper en iemand die 8 uur contract heeft duh. Je hoeft geen vast te hebben maar wel een stabiel inkomen dat hoog genoeg is
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173805180
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 09:32 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is geen onzin. Er is een verschil met een zzper en iemand die 8 uur contract heeft duh. Je hoeft geen vast te hebben maar wel een stabiel inkomen dat hoog genoeg is
Dat zeg ik toch ook.

Het maakt alleen echt geen moer uit voor hoeveel uur je een contract hebt en of dit voor bepaalde tijd of onbepaalde tijd is.
pi_173805187
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 09:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook.

Het maakt alleen echt geen moer uit voor hoeveel uur je een contract hebt en of dit voor bepaalde tijd of onbepaalde tijd is.
jup maar in zijn geval gaat het hem niet worden
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173812015
Zorg dat je ingeschreven staat bij de woningbouw in de buurt en zet het uit huis gaan nog even uit je hoofd, zowel koop als huur. Je werkt nog te weinig om een stabiel eigen bestaan op te kunnen bouwen. Daarnaast heb je waarschijnlijk nog geen WW-rechten opgebouwd en als je die wel hebt vult het UWV die slechts tot je meest recente contracturen aan, waar je nog niet eens de huur van kunt betalen.

Kijk of je (veel) meer contracturen bij je huidige werkgever kunt krijgen of ga solliciteren voor een andere baan waar je wel fulltime aan de slag kunt voor wat meer financiële stabiliteit. De sores die je nu misschien af en toe met je ouders hebt vallen in het niet in vergelijking met mogelijke financiële problemen die je over je heen krijgt als je die bak aan vaste lasten straks niet kunt betalen...
Miata is always the answer
pi_173814406
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:03 schreef benjamin15 het volgende:

[..]

Ik krijg deze week mijn 'nieuwe contract' voorgeschoteld ik zal daar is even goed naar kijken. Mijn ouders willen eventueel wel bijspringen voor de KK. aangezien mijn ouders mij er ook uit willen hebben.
_O- Was je een 'ongelukje'? Of gewoon een nare eikel.
pindazakje
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:24:16 #61
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_173815445
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2017 19:43 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

_O- Was je een 'ongelukje'? Of gewoon een nare eikel.
hahaha, ik heb 4 broers, en mijn jongste broer is 12 jaar ouders dan mij. de rest vul zelf maar in.. O-)
Binge-watcher
  zaterdag 16 september 2017 @ 20:26:06 #62
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_173815511
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:12 schreef j669 het volgende:
Zorg dat je ingeschreven staat bij de woningbouw in de buurt en zet het uit huis gaan nog even uit je hoofd, zowel koop als huur. Je werkt nog te weinig om een stabiel eigen bestaan op te kunnen bouwen. Daarnaast heb je waarschijnlijk nog geen WW-rechten opgebouwd en als je die wel hebt vult het UWV die slechts tot je meest recente contracturen aan, waar je nog niet eens de huur van kunt betalen.

Kijk of je (veel) meer contracturen bij je huidige werkgever kunt krijgen of ga solliciteren voor een andere baan waar je wel fulltime aan de slag kunt voor wat meer financiële stabiliteit. De sores die je nu misschien af en toe met je ouders hebt vallen in het niet in vergelijking met mogelijke financiële problemen die je over je heen krijgt als je die bak aan vaste lasten straks niet kunt betalen...
Inderdaad, ik ga het ook zo doen. ik zou ook best wel een klein jaartje zo kunnen blijven wonen. Maar het moet niet te lang duren. En om nu met 3 jaar in die financiële sh*t te zitten heb ik ook niet echt zin in.
Binge-watcher
pi_173818673
volgens mij is er een regel iets in de trend van: gemiddelde inkomen over een bepaalde periode over je extra uren.
  maandag 18 september 2017 @ 17:22:20 #64
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_173855165
Contract verhoging gekregen. zit nu op 24 uur in de week. tis nog niet alles maar het is een begin.
Binge-watcher
pi_173862771
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 17:22 schreef benjamin15 het volgende:
Contract verhoging gekregen. zit nu op 24 uur in de week. tis nog niet alles maar het is een begin.
En bruto loon? Intentieverklaring?
pi_173863151
Als je ouders je er zo graag uit willen hebben willen ze misschien wel garant staan voor je lening.
Play hard, go pro.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')