27 Jan. komt het nieuwe Album van Osdorp Posse uit: Tegenstrijd.
Dit beloofd weer een briljant album te worden met de beste muziektexten!
Dus ik d8 laat ik maar ff een topicjuh openen, kunnen OP-Fans met elkaar praten!
Greetz
Morph
Ennuh koop de CD Rampselectie eens, 5 Euro bij de Free Record Shop, staan allemaal Nederhop nummers op, kickuh CD!
quote:Jah zag 'm net op nlhiphop.nl, ga 'm wel halen denk ik!
Op dinsdag 17 december 2002 09:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
Oke dan!!
Ennuh koop de CD Rampselectie eens, 5 Euro bij de Free Record Shop, staan allemaal Nederhop nummers op, kickuh CD!
"Ik nam je bitch mee op een picknick,
we aten visstick, ik dronk een pickwick,
toen werd m'n pik dik, ik kreeg een piklik
en toen spoot ik haar hele mik wit."
- Yo Def P, stop wat is dit?
Maar de echte kenners weten wel beter....
Ik zat weer eens op een verjaardagsfeest.....
Heb em nu 3x live gezien en dhij eed GVD 3x precies dezelfde nummers en alleen maar de gare commerciele!
Ik vindt wel dat op z'n CD goede nummers staan met goede texten.
Uiteraard is Def P de beste tekstschrijver ooit!
OP 4-Ever
Greetz
Morph
quote:Verschrikkelijk
Op dinsdag 17 december 2002 11:58 schreef RZA het volgende:
Wat vind jij van dat hele gedoe met de beatbusters?
Maar ik ga wel naar het optreden in januari, terwijl ik OP eig nix aan vind
Maar ik stel me open voor Nederhop en ik zal me vast wel vermaken, hoewel ik dus geen enkele tekst ken
quote:Waarschijnlijk kennen heel weing mensen die teksten, want het is van hun nieuwe cd....
Op dinsdag 17 december 2002 12:24 schreef damienfromhell het volgende:[..]
Verschrikkelijk
Maar ik stel me open voor Nederhop en ik zal me vast wel vermaken, hoewel ik dus geen enkele tekst ken
quote:Def P & De Beatbusters is ook errug strak! Lekkere vrolijk muziek waar je relaxt op kan dansen!
Op dinsdag 17 december 2002 11:58 schreef RZA het volgende:
Wat vind jij van dat hele gedoe met de beatbusters?
quote:Pfffffff ga dan niet, er zijn al zo weinig kaarten (ik was te laat met bestellen)
Verschrikkelijk
Dus al die nep-fans kunnen beter plaats maken voor de echte fans (zoals ik)
quote:ik wil je kaartje wel overkopen...
Verschrikkelijk
quote:Ik was ook te laat, dacht dat die kaarten sowieso naar de winkel gingen, maar ja, ze waren allemaal al via internet al verkocht...
Op dinsdag 17 december 2002 12:43 schreef Morpheus2002 het volgende:[..]
Pfffffff ga dan niet, er zijn al zo weinig kaarten (ik was te laat met bestellen)
Dus al die nep-fans kunnen beter plaats maken voor de echte fans (zoals ik)
Ik heb er wel zin in iig. Blowtje biertje rap
Afslag Osdorp, Geendagsvlieg en Briljant hard en geslepen vind ik nog steeds de beste platen.
Oja, en de soloplaat van Def P Cryptokilostijl is ook wel erg prettig om te luisteren.
quote:Dat was wel een aardig tussendoortje inderdaad. Een aantal nummers komt wel mooi uit in de nieuwe versie, hoewel ik die nieuwe versie van Abstract met tact dan weer wat overbodig vind.
Op dinsdag 17 december 2002 14:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
En wat d8 je van Oud & Nieuw + Boek?
Ach, vroeger was ik ook behoorlijk fan van de OP. Nu vind ik het gewoon leuk en ik volg het nog wel een beetje. Die laatste cd van hen heb ik toen nog gekocht omdat ik een prijsvraag had gewonnen waardoor ik een gratis CD mocht uitzoeken. Maar als die nieuwe cd van dezelfde kwaliteit is, dan zal ik hem niet meer halen.
Maar ze hebben belooft dat de nieuwe weer een lekker oldskool CD wordt dus zoals Afslag Osdorp, Osdorp Stijl & Geendagsvlieg!!
WIE gaat er naar de release party????
IK! en wie volgt??
Ik VREES voor de nieuwe Osdorp na DefP en de Beatbusters
Liefdaderheid
Zoals de briljante rijm :
En dan dat gelul over Mensenrechten:
Jullie vechten meer voor de rechten van de slechten !
Ik vond het harde leuk aan ze, de letterlijke vertaling van hardcore rap naar het Nederlands.
Edit:
mmm, ik zie nu pas dat het hierboven ookal was vermeld...
*shame*
even offtopic ik wil stoppen met www.nederhop.org als iemand het over wil nemen neem contact met me op via vampiertje@hotmail.com. Het is een betaald domein.
Ik heb vorige week de CD + T-Shirt bij RAMP besteld
Nu maar w88....
oja en vampier, doe nou niet zo moeilijk en link um gewoon naar ons door
[Dit bericht is gewijzigd door dapozza op 22-01-2003 20:19]
quote:Werd er nog veel gebeukt/gedanst ?
Op zondag 26 januari 2003 21:11 schreef damienfromhell het volgende:
Gister dan naar het optreden geweest. Was zekerz vet! Relaxte show vooral de vooroptredens waren lekker: Casto, Moordgasten, Gekste Negers uit Adam, Mach&Jesse en nog 1tje.
Alleen de terugweg was wat minder. Laatste trein naar Lelystad gemist, alle kroegen in adam dichtdusmaar 4! uur op CS gezworven
maar verder was het een relaxt dagje
quote:haha, ik was lekker met de auto
Gister dan naar het optreden geweest. Was zekerz vet! Relaxte show vooral de vooroptredens waren lekker: Casto, Moordgasten, Gekste Negers uit Adam, Mach&Jesse en nog 1tje.
Alleen de terugweg was wat minder. Laatste trein naar Lelystad gemist, alle kroegen in adam dichtdusmaar 4! uur op CS gezworven
quote:ik heb niet gezien dat de OP kado's kreeg, maar er werd wel regelmatig gebeukt en gesprongen. Er werd ook behoorlijk veel hollandse groenten gerookt, zelfs een manneke dat ik niet ouder inschatte dan 15! Maar het optreden was gewoon vet
Op zondag 26 januari 2003 21:26 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Werd er nog veel gebeukt/gedanst ?
En wat voor kado's kreeg de O.P. ?
Iets met weed misschien ?
Wat me wel opviel aan die trailer was het wederom overmatig terugverwijzen naar oude teksten. Voortborduren op oude nummers enzo. Dit schijnt wel vaker voor te komen met hiphop, ik hoop niet dat ze dat op de rest van de cd ook doen.
Voor de rest vond ik de trailer wel ok, wat minder van het ´wij zijn de beste nederhop band van nederland´-retoriek. Daar wil de OP weleens last van hebben, het constant hebben over hun eigen superioriteit aan andere bands. Dis dan specifieke bands, dat is veel leuker
Oude OP vind nog steeds het beste, met name Vlijmscherp en Briljant, Hard En Geslepen. Osdorp Stijl is ook wel goed, maar het nieuwe materiaal vind ik alleen bij vlagen goed...
.
quote:hetzelfde hier...het enige OP album wat ik tegenwoordig nog wel eens wil luisteren is geendagsvlieg, verder heb ik tegenwoordig geen enkele interesse meer in ze.
Op maandag 27 januari 2003 14:02 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb alle albums van de Osdorp Posse, maar deze ga ik niet halen. Ik ben mijn interesse in ze verloren. Ik luister tegenwoordig goede muziek.
.
dat hele geblaat rond commercieel of niet is de doodsteek geweest gewoon.
wat een megavet album hebben ze weer neergezet!
zit zowaar te genieten
jaja, strakke CD.
Ik vond de avond alleen een kort duren, de 27e, het zou tot een uur of 5 duren, is het om half twee al over, moesten we midden in de nacht naar huis (richting eindhoven ) maar die kanker ns, die is op zondag pas rond half 8 actief
, volgende keer mag de OP wel wat concreter zijn als het om de tijd gaat.
quote:jaaa!!!
Morgen Tegenstrijd halen
quote:hoor em
Op maandag 27 januari 2003 14:02 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb alle albums van de Osdorp Posse, maar deze ga ik niet halen. Ik ben mijn interesse in ze verloren. Ik luister tegenwoordig goede muziek.
.
Echt weer een heerlijke eigenwijze Osdorp CD met vette beats en strakke teksten. De stijl is meer richting de oude Vlijmscherp-stijl (wat overigens nog altijd mijn favoriete CD is), alleen nu zonder ruis
De OP is wat mij betreft weer helemaal terug
Het nieuwe album vind ik ook erg cool, paar grappige maar ook zeker genoeg "serieuze" nummers.
quote:*jalours is*
Op dinsdag 28 januari 2003 15:59 schreef RMW het volgende:
Ik ben ook op de releaseparty geweest en hij was VET!!!Het nieuwe album vind ik ook erg cool, paar grappige maar ook zeker genoeg "serieuze" nummers.
Ik heb em vandaag gehaald... hij is echt maasterlijk!
Veel tracks, erg gevarieerd, fantastische rijms en beats en die laatste track (recensisme) is lol
Maar zeker niet de beste... moet nog een beetje wennen nattuurlijk aan de nieuwe teksten... maar vind de styl die ze nu hebben minder hard, minder "rof" zoals ze het zelf zouden zeggen...
Toch ben ik er wel tevreden mee...
STEUN RAMP RECORDS EN KOPIEER NIET!!!
deze gasten moeten hier van leven!!
01.Raad Eens [02:58]
02.Tegenstrijd [04:00]
03.Sam Sam [02:31]
04.Fok Jou [02:18]
05.Respect [06:43]
06.De Eerste De Beste [02:52]
07.Nooit Meer [02:54]
08.Actuele Liefdaderheid [02:45]
09.Doofpot [05:46]
10.Jongens Uit De Industrie [05:17]
11.Noem Het Hip-Hop [02:27]
12.Ik Eerst [03:19]
13.Verslonden [05:06]
14.Wat Zou Je Doen [03:40]
15.Beats En Rijms [03:52]
16.Apie Ziet Apie Doet [03:33]
17.Maak Je Dromen Waar [02:58]
18.Recensisme [08:07]
Een paar nummers gehoord, maar het is weer apart goed !
quote:Ik heb ook de mp3 versie nu, maar ga hem zeker kopen.
Op woensdag 29 januari 2003 00:34 schreef Vampier het volgende:
Helaas hebben sommige nummers een beetje te hoog ome henk gehalte. Maar sommige nummers blazen echt wel.. ik heb nu een mp3 kopietje zodra ik in Nederland ben ga ik de CD halenSTEUN RAMP RECORDS EN KOPIEER NIET!!!
deze gasten moeten hier van leven!!
Mag lekker in het doossie blijven.
Maar ben dus benieuwd naar deze. Promootje staat nu te draaien .
quote:Krijg je nog die popup om een aparte versie van Platwalsen te downloaden ?
Op woensdag 29 januari 2003 00:41 schreef keeper het volgende:
Ik ben wel benieuwd. Enige album wat ik van OP heb is Kernramp (en wat losse mp3's van oudere nummers) en zó slecht is dat album toch niet?Maar ben dus benieuwd naar deze. Promootje staat nu te draaien
.
Popup stoppers : Even uitschakelen en downloaden
[Dit bericht is gewijzigd door Bauhaus op 29-01-2003 00:48]
quote:Weet niet, Mozilla blockt pop-ups automagisch
Op woensdag 29 januari 2003 00:43 schreef Bauhaus het volgende:
Krijg je nog die popup om een aparte versie van Platwalsen te downloaden ?
In IE krijg ik hem wel trouwens. Meteen maar ff downen .
quote:Blijft toch wel een lekkere tekst, althans. Hij kickt er goed in
Op woensdag 29 januari 2003 00:43 schreef Bauhaus het volgende:
Krijg je nog die popup om een aparte versie van Platwalsen te downloaden ?
quote:
Jullie rapteksten zuigen! Dus ik stop m¹n pik er in en kick er in
want rap gaat steeds meer lijken op een flikker in een glitterding
quote:Dat is toch een heel klein zaaltje
Op woensdag 29 januari 2003 00:43 schreef Rood_schaap het volgende:
8 Februari spelen ze in de goudvishal
Ooit Neuk! dar gezien, heb ik nog digifoto's van.
quote:Kernramp vind ik echt heel slecht eigenlijk. Zeker in vergelijking met Geendagsvlieg, Afslag Osdorp en Briljant Hard en Geslepen.
Op woensdag 29 januari 2003 00:41 schreef keeper het volgende:
Ik ben wel benieuwd. Enige album wat ik van OP heb is Kernramp (en wat losse mp3's van oudere nummers) en zó slecht is dat album toch niet?
quote:Klopt
Op woensdag 29 januari 2003 00:50 schreef Bauhaus het volgende:[..]
Dat is toch een heel klein zaaltje
Ooit Neuk! dar gezien, heb ik nog digifoto's van.
[edit] en tevens staat de tegenwicht voor evenwicht van maandag online[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 29-01-2003 12:05]
[edit]en aangezien er geen url mag staan mag je de url eerder in dit topic opzoeken of in mun profiel kijken, qyroz zeg er eens wat van [/edit]
quote:Thnx
Op woensdag 29 januari 2003 12:11 schreef dapozza het volgende:
bigs toch dit is geen spammen, dit is iets wat OP fans vast wel koel vinden en dat weet je bestlastigvallerd
[edit]en aangezien er geen url mag staan mag je de url eerder in dit topic opzoeken of in mun profiel kijken, qyroz zeg er eens wat van
[/edit]
review van tegenstrijd: -edit: spam-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 29-01-2003 13:35]
tis niet eens mijn site, ik verwijs naar een review van het onderwerp, beetje overdreven maarja het zal wel weer
mag ik nog wel verwijzen naar reviews op de frontpage of mag je helemaal nergens meer naar verwijzen?
quote:De persoon die een aantal posts boven je staat, heeft wé betrekkingen met die site en maakt er hier reclame voor, ik haal zijn link niet weg, zodat jij hem hier nog een keer kunt plaatsen.
Op woensdag 29 januari 2003 13:38 schreef ArTiC het volgende:
wtf seb?
mag ik wel verwijzen naar -edit: niet dus- dan?
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 29-01-2003 13:48]
Hoewwww sentiment
quote:Kabouter Dap ook weer van de partij
Op woensdag 29 januari 2003 13:52 schreef dapozza het volgende:
hehe tis al goed joh, mensen weten de url wel als ze het willen checken. Beetje erg kritisch wordt er ge-mod maar ok.
quote:Verwijs jij nou maar gewoon nederhop.org naar ons door, jij wil 'm toch niet meer
Op woensdag 29 januari 2003 18:28 schreef Vampier het volgende:[..]
Kabouter Dap ook weer van de partij
Zelfs nog een stukje FOK erop
quote:Laat me gaan ik sta op de disstip
Op dinsdag 17 december 2002 10:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
Damswer heeft een goede text bij z'n signature staan"Ik nam je bitch mee op een picknick,
we aten visstick, ik dronk een pickwick,
toen werd m'n pik dik, ik kreeg een piklik
en toen spoot ik haar hele mik wit."- Yo Def P, stop wat is dit?
De neukende beukende kreukende deukende Posse uit West,
hebben de dope hebben de poen hebben de macht hebben de rest.
Dus niemand fokkerdefokt met de Def P,
want geen moederneukende punk wil een Pepsi -- fles --
In zijn aars aan diggelen je reet gaat wiggelen,
terwijl de aambeien uit je endeldarm biggelen -- bitch --
Ik open je knopen, je rits,
we rukkende bukkende fukkende sukkende maken d'r mee nog de blits.
Want wij pakken je snol, kwakken d'r vol,
krikkende bikkende dick in d'r hol.
We pakkende bakkende kakker die hoge hakken takkensnol
De dominante, interessante, irritante, militante,
bijdehande, scherpgetande, echte slechte, hecht gebande
Posse uit West, fokken de rest, fokken de best,
nemen de test, lachen het lest,
want we doen de doperdedoperde dingen het best. -- hoor --
Hebben de O.P. haters dat gehoord ?
Ze noemen ons gek en zwaar gestoord,
we hebben toch het laatste woord woord woord..
quote:en de shampoo, maar nu even geen antiklit!
Op dinsdag 18 februari 2003 16:05 schreef Malle_Eppo het volgende:
Op pinkpop had DefP het over een verborgen boodschap in Chillen....verpakt in een commercieel hitje. Heeft iemand deze boodschap al ontdekt? Als ik het MP3tje achterstevoren afspeel hoor ik alleen maar "doe hip en vul me knip"
Het bubbelbad is de industrie, de bubbels de pop- en filmsterren, die opstijgen tot de bubbels weer uit een spatten! Omdat het in wezen alleen maar lucht is.
En hij zit er tussen, tussen al die bekende filmsterretjes en droomt van een hit, maar dan maakt zijn vriendin hem wakker.
Ja heel verborgen lijkt het me niet
quote:Ja en de pizzahut van Eric Dikep gaat over eten of gegeten worden in de platenindustrie.
Op dinsdag 18 februari 2003 16:56 schreef Mennosson het volgende:[..]
en de shampoo, maar nu even geen antiklit!
Omdat ik het waard ben, een vakantiehit!
En eindelijk zat ik er dan echt fijn middenin
En opeens werd ik wakker geschud door mijn vriendin
Ze zei: Ik dacht dat je een nachtmerrie had!
Nou, ik zei verstoord: Je wordt bedankt lieve schat!
Chillen in een bubbel bubbel bubbelbad
Tot dat in ene weer een bubbel spat...Het bubbelbad is de industrie, de bubbels de pop- en filmsterren, die opstijgen tot de bubbels weer uit een spatten! Omdat het in wezen alleen maar lucht is.
En hij zit er tussen, tussen al die bekende filmsterretjes en droomt van een hit, maar dan maakt zijn vriendin hem wakker.
Ja heel verborgen lijkt het me niet
quote:Hee, bubbelbad is een parodie op de platebbizz en al dat gedoe met die lekkere wijfen in videoclips van zgn hiphoppers als P.Diddy en meer van dat tuig!!!!
Op woensdag 19 februari 2003 13:53 schreef Malle_Eppo het volgende:[..]
Ja en de pizzahut van Eric Dikep gaat over eten of gegeten worden in de platenindustrie.
Sla je arm om me heen - Bonnie St. Clair gaat over het gooise matras
ennuh.....Icequeen van Within temptation gaat over het vastzitten aan een imago enne de kabouterdans van kabouterplop gaat over het dansen voor de duivel en zo valt er voor ieder nummertje wel een link naar de platenbuzz te bedenken. (voel ik hier een topic aankomen??)
Osdorp Blijft de ondergrond regeren
quote:Oke sta ik toch even uitgeluld hier.
Op woensdag 19 februari 2003 13:53 schreef Malle_Eppo het volgende:[..]
Ja en de pizzahut van Eric Dikep gaat over eten of gegeten worden in de platenindustrie.
Sla je arm om me heen - Bonnie St. Clair gaat over het gooise matras
ennuh.....Icequeen van Within temptation gaat over het vastzitten aan een imago enne de kabouterdans van kabouterplop gaat over het dansen voor de duivel en zo valt er voor ieder nummertje wel een link naar de platenbuzz te bedenken. (voel ik hier een topic aankomen??)
In het geval dat alles letterlijk is wat er geschreven is dan vrees ik het ergste. Komt Def P toch een keer met een bulldozer mensen letterlijk platwalsen in doodlopende stegen.
Ik vind het echt helemaal niets in vergelijking met het Afslag en Briljant, Hard en Geslepen. Er staan wel weer paar aardige tracks op en dat rechtvaardigt in ieder geval mijn uitgave van 8 euro, maar over het algemeen vind ik het vrij belachelijk klinken. Normaal gesproken zou je verwachten dat artiesten volwassener worden als ze ouder worden, bij de Osdorp Posse wacht ik met smart op het eerste duet met Bert en Ernie.
Maar de OP was weer werelds goed, lekker scherp, energiek en vol met humor! Oude klappers als moordenaar en de tour naar LA kwamen voorbij alsmede een aantal nieuwe tracks!
Alleen maakt ie zich erg druk over wat anderen over zijn muziek zeggen en schrijven. Als ie zoveel fans heeft dan mag dat toch niet boeien.
Verder niets op aan te merken aan dat album.
Recensisisme bijvoorbeeld. Hij fokt zich naar mijn idee teveel op over de mening van anderen.
Moet ie meer schijt aan hebben en gewoon doorgaan met muziek maken!!!!
quote:Hou je wel van AF?
Op vrijdag 13 juni 2003 18:06 schreef Steve-O het volgende:
Ik hou er niet van OP
quote:wat is dat ?
Op vrijdag 13 juni 2003 18:07 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Hou je wel van AF?
quote:Eh ja; daar was ik dus ook...
Op donderdag 3 april 2003 17:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gaan er nog meer mensen 12 April naar OP in Dordrecht???
quote:Shit, is dat een single... heb het nou wel gehad met die OP-singletjes eik
Op dinsdag 8 juli 2003 21:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik zag de clip van het nummer "Ik Eerst" op MTV
Is dat nu ineens de nieuwe single
quote:He daar was ik
Op donderdag 3 april 2003 17:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gaan er nog meer mensen 12 April naar OP in Dordrecht???
quote:Volgens mij wel, op de optredens hadden ze het er over om een clip te maken in samenwerking met greenpeace. Er zijn opeens wel veel clips van osdorp. Fok jou is nu op The box bij Urbanvibes, we hebben net De jongens uit de industrie gehad, en dan nu Ik eerst.
Op dinsdag 8 juli 2003 21:07 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik zag de clip van het nummer "Ik Eerst" op MTV
Is dat nu ineens de nieuwe single
quote:Ik denk dat als ze een te lompe tekst in een clip zetten, dat de muziekzenders ze helemaal niet uit willen zenden. Ze zijn sowieso niet zo happig op nederlandse underground.
Op donderdag 10 juli 2003 01:21 schreef ilona-scuderia het volgende:
"Chillen in een bubbelbad" was toch wel een klein hitje met een behoorlijke clip
Jammer dat er nu zo'n slechte/simpele clip bij "Ik Eerst" zit
Maar dat doet niks af aan de vlijmscherpe teksten van de O.P.
*trots*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |