abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 september 2017 @ 21:58:14 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173781606
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

Vind je het nou zelf echt niet ironisch dat je zo bezig bent met "oorspronkelijke" Nederlanders die worden verdreven, en dan iemand met een achternaam als "Baudet" daar als oplossing voor ziet?

Zelfs in z'n voornaam kun je nog de Franstalige Hugenoten terugvinden die hier vijfhonderd jaar geleden naar toe zijn verhuist. Ik vind dit nou niet echt een puristische insteek van je.
Er is een groot verschil tussen iemand die 100% het product is van integratie en mensen die zelfs voor de overheid nog in de categorie 'allochtoon' passen. Het is niet zo dat er nu eindelijk een meerderheid niet blank is, het is zo dat er nu een meerderheid directe immigranten in die steden wonen. Integratie gaat vanzelfsprekend niet gebeuren als de helft van de bevolking buitenlands is.

En dan is er ook nog een flink verschil tussen Franse en Afrikaanse immigranten. Het cultuurverschil met Fransen is een flinke factor kleiner en ze zullen dus 500 jaar geleden bijna geruisloos zijn opgegaan in de massa.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173781995
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen iemand die 100% het product is van integratie en mensen die zelfs voor de overheid nog in de categorie 'allochtoon' passen. Het is niet zo dat er nu eindelijk een meerderheid niet blank is, het is zo dat er nu een meerderheid directe immigranten in die steden wonen. Integratie gaat vanzelfsprekend niet gebeuren als de helft van de bevolking buitenlands is.

En dan is er ook nog een flink verschil tussen Franse en Afrikaanse immigranten. Het cultuurverschil met Fransen is een flinke factor kleiner en ze zullen dus 500 jaar geleden bijna geruisloos zijn opgegaan in de massa.
Wellicht is dit een goed moment om je eens in de komst en integratie van de Hugenoten en andere groepen migranten in die periode te verdiepen.
  donderdag 14 september 2017 @ 22:09:56 #128
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173782003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 21:58 schreef Nattekat het volgende:
Het cultuurverschil met Fransen is een flinke factor kleiner en ze zullen dus 500 jaar geleden bijna geruisloos zijn opgegaan in de massa.
Dat valt ook wel iets mee. Een belangrijk deel verwachtte ooit terug te gaan en nam dus ook niet de moeite om Nederlands te leren, bezocht een kerk van de eigen gemeenschap, enz. Pas na de Franse tijd is dat een beetje veranderd.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 september 2017 @ 22:19:05 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173782244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:09 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dat valt ook wel iets mee. Een belangrijk deel verwachtte ooit terug te gaan en nam dus ook niet de moeite om Nederlands te leren, bezocht een kerk van de eigen gemeenschap, enz. Pas na de Franse tijd is dat een beetje veranderd.
Ze vormden een parallele samenleving ja. In een tijd dat inwoners van Haarlem en Amsterdam al bijna niet van elkaars bestaan wisten. Daar heb ik toch wat minder moeite mee dan een stel herrieschoppers dat in de huidige tijd amper een woord Nederlands spreekt, een totaal andere cultuur opdringt en inmiddels een meerderheid in de grote steden genoemd mag worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 14 september 2017 @ 22:38:15 #130
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173782798
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze vormden een parallele samenleving ja. In een tijd dat inwoners van Haarlem en Amsterdam al bijna niet van elkaars bestaan wisten. Daar heb ik toch wat minder moeite mee dan een stel herrieschoppers dat in de huidige tijd amper een woord Nederlands spreekt, een totaal andere cultuur opdringt en inmiddels een meerderheid in de grote steden genoemd mag worden.
Dus een meerderheid van de bewoners van de Nederlandse steden zijn herrieschoppers en spreken amper een woord Nederlands (dat is wel wat je stelt nu)? Nog een godswonder dat die steden nog functioneren dan.

Verder komt het ook op geen enkele manier overeen met wat ik meemaak in mijn wijk (al een paar jaar >50% allochtoon). Op een paar oude opaatjes na praat echt iedereen Nederlands. Sommigen met een accent, maar echt zelden kom ik gevallen tegen waarvan ik denk dat ze niet aan het integereren/geïntegreerd zijn.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 14 september 2017 @ 22:39:26 #131
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173782825
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze vormden een parallele samenleving ja. In een tijd dat inwoners van Haarlem en Amsterdam al bijna niet van elkaars bestaan wisten.
Ach, kom.
quote:
Daar heb ik toch wat minder moeite mee dan een stel herrieschoppers dat in de huidige tijd amper een woord Nederlands spreekt, een totaal andere cultuur opdringt en inmiddels een meerderheid in de grote steden genoemd mag worden.
Wat, je wordt met een kromzwaard gedwongen halal te eten, of zo?

Ik neem maar even aan dat het je primair om niet-westerse allochtonen te doen is. Als ik de cijfers uit jouw link bekijk, zie ik dat het totaal aantal niet-westerse allochtonen steeds rond de 35% ligt. De prognose voor 2035 is 36,7%.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 september 2017 @ 22:54:10 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173783129
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:38 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dus een meerderheid van de bewoners van de Nederlandse steden zijn herrieschoppers en spreken amper een woord Nederlands (dat is wel wat je stelt nu)? Nog een godswonder dat die steden nog functioneren dan.
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar goed.

quote:
Verder komt het ook op geen enkele manier overeen met wat ik meemaak in mijn wijk (al een paar jaar >50% allochtoon). Op een paar oude opaatjes na praat echt iedereen Nederlands. Sommigen met een accent, maar echt zelden kom ik gevallen tegen waarvan ik denk dat ze niet aan het integereren/geïntegreerd zijn.
Dan is dat een prachtig voorbeeld van een geval waar het helemaal goed is gegaan, of ben jij iemand die er niet mee zit als er een vreemde cultuur de dominate wordt en/of de Nederlandse cultuur verdwijnt.

Ik zie ondertussen overal moskees als paddenstoelen uit de grond schieten, een land als Zweden waar men totaal is doorgeslagen met politieke correctheid en er inmiddels redelijk wat problemen zijn ontstaan, en het steeds verder onder druk komen van de Nederlandse normen/waarden/tradities. Ik zie het serieus somber in als het zo door blijft gaan als het gaat. Ook in landen waar corruptie hoogtij viert heb je immers nog goede wijken, maar dat betekent niet dat dat een weerspiegeling van de rest van het land is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173783302
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet helemaal wat ik bedoelde, maar goed.

[..]

Dan is dat een prachtig voorbeeld van een geval waar het helemaal goed is gegaan, of ben jij iemand die er niet mee zit als er een vreemde cultuur de dominate wordt en/of de Nederlandse cultuur verdwijnt.
Volgens mij snap je die cijfers niet helemaal. Als de autochtone bevolking net iets minder dan 50 procent van het totaal vormt, dan betekent dat niet dat er een vreemde cultuur dominant is geworden. Het bekent dat de optelsom van alle verschillende allochtone bevolkingsgroepen tot een percentage groter dan 50 leidt. De bevolking bestaat dan dus uitsluitend uit minderheden, waarvan de autochtone bevolking verreweg de grootste is.
pi_173783309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://twitter.com/rangbyung/status/645559050256674816

"Er is een reden waarom alle Nobelprijswinnaars blank zijn", aldus Thierry Baudet"

Thierry's liefde voor het blanke ras is toch opmerkelijk.
Waarom zijn Nobelprijswinnaars blank? Het is een Noorse prijs. Dus omringd door een gebied met veel blanken. En die hebben weer contact met andere blanken over de hele wereld. Eerst waren er ook alleen maar mannen die prijzen wonnen. Het is ook een proces geweest dat meer vrouwen prijzen wonnen. Het is allemaal een proces.
En de combinatie "blank ras" en "westerse verlichte waarden" overlapt elkaar natuurlijk historisch voor een heel groot deel. Maar het is onzin om daar een genetische koppeling aan te geven.
Los van dat de koloniale periode veel landen natuurlijk benadeeld heeft door gebrek aan scholing lijkt het er wel op te wijzen dat voor wetenschap de verlichtingscultuur (van het westen) grote voordelen biedt qua scholing en denkwijze.
Als je daar een genetische component aan wil hangen (alhoewel ook dat cultureel en misschien zelfs wel religieus zou kunnen zijn), is een interessantere vraag waarom de (Asjkenazische?) Joden er zo uitspringen.
Ook het verschil tussen mannen en vrouwen zou een genetische component kunnen hebben maar het is te vroeg om daar iets van te kunnen zeggen.

Dat regionale aspect wat je aanhaalt slaat echt helemaal nergens op trouwens.
(Ik heb het wel over de harde Nobelprijzen (wetenschap) niet over literatuur of vrede.)

Ik zou heel graag zien dat er in de islamitische wereld meer aan wetenschap werd gedaan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 september 2017 @ 23:08:58 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173783367
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij snap je die cijfers niet helemaal. Als de autochtone bevolking net iets minder dan 50 procent van het totaal vormt, dan betekent dat niet dat er een vreemde cultuur dominant is geworden. Het bekent dat de optelsom van alle verschillende allochtone bevolkingsgroepen tot een percentage groter dan 50 leidt. De bevolking bestaat dan dus uitsluitend uit minderheden, waarvan de autochtone bevolking verreweg de grootste is.
Het is een symptoon. En nu is dan die mijlpaal behaald.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173783509
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:50 schreef TripNRaVeR het volgende:

[..]

Ik bedoel meer een gekozen president zoals in Frankrijk of in de V.S.

Hoezo lol ?! Ik heb het nergens over D66 rechters, ik vindt het rechtssysteem hier in Nederland k*t. Ik zie gewoon meer in een juryrechtspraak en dan vind ik het prima als de politierechter zoals nu blijft bestaan voor de kleinere zaken. Ik was benieuwd of FvD hier iets over vond.


[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 14-09-2017 23:23:52 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173783887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Thierry heeft wat dat betref wel wat gemeen met Pim Fortuyn. Kokketeren met een vreemde taal "latijn" of bij Pim het Engels: "At your Service". Het Engels van Pim was verder trouwens bedroevend slecht.
Maar hoe kun je met latijn en Engels nu de taal van het volk spreken.
Fortuyn sprak inderdaad volstrekt steenkolenengels, ergens toch beschamend als politici in het buitenland denken het in Engels (of ander taal) af te kunnen zonder dat te kunnen, er is een boekje met bizarre uitspraken van Nederlanders die Engels proberen te spreken .
(Volgens mij spreekt Wilders trouwens ook belabberd Engels.)

Wat mij betreft de "mooiste" uitspraak:
"I am the first woman secretary of state for the inside and I am having my first period."

https://www.bol.com/nl/f/i-always-get-my-sin/30554529/

https://books.google.nl/b(...)=i+always+get+my+sin;i%27m+having+my+first+period&source=bl&ots=KP0vTodVLN&sig=Y9oFDDInkXCa1DZYUjE3L0jhau0&hl=nl&sa=X&ved=0ahUKEwi17pSM0KXWAhXMYlAKHRAkCssQ6AEIZzAN#v=onepage&q=i%20always%20get%20my%20sin%3Bi%27m%20having%20my%20first%20period&f=false
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173783979
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Intelligentie en de vaardigheid om het in gewone mensen taal te zeggen zijn twee verschillende dingen. Genoeg mensen die wel intelligent zijn maar die de vaardigheid om het in gewone mensen taal te zeggen niet hebben. Vaak zijn daar net iets minder intelligente mensen voor nodig die die vertaalslag wel kunnen maken... mensen die het niet zelf hadden kunnen verzinnen maar het wel begrijpen en kunnen uitleggen aan een breder publiek.
Zeker linkse politici kunnen vaak wel zo'n "volksvertaler" gebruiken, lees het beginselprogramma van de SP maar eens, wat mij betreft een prima stuk maar of hun achterban/doelgroep er veel chocola van kan maken?
Rechtse partijen lijken hier vaak veel beter in te slagen. (Nog los vvan meestal een andere doelgroep.)

https://www.sp.nl/publicatie/heel-de-mens/brutopia
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173784064
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En je hebt mensen die zich bedienen van dure woorden om te doen alsof ze intelligent zijn of hun intelligentie op een verkeerde manier inzetten.
Edward Said met zijn orientalism.
Dat boek leest (nog los van de leugens) alsof een politicus volcontinu zijn excuses aan het aanbieden is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173784125
quote:
7s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat is het punt, met alleen een stem kom je er niet. Dan kun je wel lekker recalcitrant tegen het systeem aan schoppen en roepen dat er van alles mis is, wat ook wel klopt, maar als de constructieve ideeën en samenwerking met partijen verder uitblijven dan kun je weinig verandering brengen.
Hij is in ieder geval heel wat constructiever dan Wilders. (Nee geen prestatie dat weet ik.)
Sommige van "zijn" ideeën vind ik best hout snijden, en hij lijkt wel bereid met andere partijen samen te werken.
Maar hij schopt zeker meer dan dat hij oplossingen aandraagt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 september 2017 @ 00:01:14 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173784143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:59 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Hij is in ieder geval heel wat constructiever dan Wilders. (Nee geen prestatie dat weet ik.)
Sommige van "zijn" ideeën vind ik best hout snijden, en hij lijkt wel bereid met andere partijen samen te werken.
Maar hij schopt zeker meer dan dat hij oplossingen aandraagt.
Mja... welkom bij de Nederlandse politiek :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173784188
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mja... welkom bij de Nederlandse politiek :')
klopt
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173784194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mja... welkom bij de Nederlandse politiek :')
Dat is niet wat de gemiddelde politieke partij doet.
pi_173784201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Zeker linkse politici kunnen vaak wel zo'n "volksvertaler" gebruiken, lees het beginselprogramma van de SP maar eens, wat mij betreft een prima stuk maar of hun achterban/doelgroep er veel chocola van kan maken?
Rechtse partijen lijken hier vaak veel beter in te slagen. (Nog los vvan meestal een andere doelgroep.)

https://www.sp.nl/publicatie/heel-de-mens/brutopia
Ik vind het geen prima stuk, maar ben wel met je eens dat ze zo'n vertaler kunnen gebruiken. Jan Marijnissen was zo'n iemand, Roemer ook maar mist niveau en charisma. We zullen zien hoe de dochter van Marijnissen het gaat doen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173784211
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet wat de gemiddelde politieke partij doet.
Ach ze schoppen allemaal af en toe naar andere partijen al was het maar naar Wilders.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173784226
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik vind het geen prima stuk, maar ben wel met je eens dat ze zo'n vertaler kunnen gebruiken. Jan Marijnissen was zo'n iemand, Roemer ook maar mist niveau en charisma. We zullen zien hoe de dochter van Marijnissen het gaat doen.
Ja, ben ik ook benieuwd naar.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 september 2017 @ 00:09:44 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173784232
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2017 00:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet wat de gemiddelde politieke partij doet.
Met oplossingen komen? Heb je helemaal gelijk in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173784347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 23:47 schreef Tanatos het volgende:
Zeker linkse politici kunnen vaak wel zo'n "volksvertaler" gebruiken, lees het beginselprogramma van de SP maar eens, wat mij betreft een prima stuk maar of hun achterban/doelgroep er veel chocola van kan maken?

https://www.sp.nl/publicatie/heel-de-mens/brutopia
Bijzonder stuk inderdaad, lijkt wel geschreven te zijn door Klopkoek _O-

Ik denk dat de gemiddelde SP kiezer na de eerste paar alinea,s al is afgehaakt.......
pi_173784469
Het is voor politici (/partijen) uitermate belangrijk de juiste emotie/toon bij de kiezer/doelgroep te raken en dat is helemaal niet zo makkelijk, wat dat betreft heeft Wilders echt wel een talent voor retoriek.
Niet alleen wat je zegt , ook hoe je het brengt speelt daar een hele grote rol in.
Sommige mensen willen op hun onderbuik/boosheid worden aangesproken terwijl anderen met een soort pseudorationele idealistische prietpraat benaderd moeten worden. (En dat idealistische toontje is eigenlijk net zo emotioneel.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 15 september 2017 @ 01:00:55 #150
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173784670
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 22:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet helemaal wat ik bedoelde, maar goed.
Dan moet je je zinnen beter formuleren. Communicatie is belangrijk voor een discussie.

quote:
[..]

Dan is dat een prachtig voorbeeld van een geval waar het helemaal goed is gegaan, of ben jij iemand die er niet mee zit als er een vreemde cultuur de dominate wordt en/of de Nederlandse cultuur verdwijnt.

Ik zie ondertussen overal moskees als paddenstoelen uit de grond schieten, een land als Zweden waar men totaal is doorgeslagen met politieke correctheid en er inmiddels redelijk wat problemen zijn ontstaan, en het steeds verder onder druk komen van de Nederlandse normen/waarden/tradities. Ik zie het serieus somber in als het zo door blijft gaan als het gaat. Ook in landen waar corruptie hoogtij viert heb je immers nog goede wijken, maar dat betekent niet dat dat een weerspiegeling van de rest van het land is.
Ik ben zeer gesteld op de Nederlandse cultuur. Mijn interpretatie daarvan in ieder geval, want die is voor iedereen anders. In mijn ogen zijn we altijd al een migrantenland geweest, en komt het percentage allochtonen nu hoogstens wat meer in de buurt van ons historisch gemiddelde. Er gaat niets verloren als we een toleranter migrantenbeleid voeren, we komen juist dichter bij onze Nederlandse wortels.

Ik ben, met de geschiedenis aan mijn kant, ook niet bang dat we cultureel worden overgenomen door een andere groep. Er is maar één cultureel homogene groep in Nederland die groter is dan 2,5% van de bevolking, en dat zijn de Nederlandse autochtonen met met 77%. Denk je dat Marokkanen, Turken, Surinamers en Indonesiërs (samen ongeveer 9% van de bevolking) gaan samenspannen om de Nederlandse cultuur omver te werpen? Hoe dan? Welk magisch middel hebben ze dat ze dat zouden kunnen? Veel logischer lijkt het me dat ze opgaan in de Nederlandse cultuur, her en der hun sporen achterlatend maar echt geen significante verschuivingen teweeg brengen. Sterker nog; Marokkaanse en Turkse Nederlanders afkomstig uit het zuiden des lands zijn een belangrijke steunpilaar voor het in standhouden van de verscheidenheid van de Nederlandse dialecten. Niemand die die zachte G zo duidelijk in de uitspraak verwerkt als een mocro uit Limburg.

Ik zie het ook absoluut niet somber in, over dertig jaar heeft een significante hoeveelheid van de eerste generatie plaatsgemaakt voor de derde (en soms wel de vierde). Voor heen is het hele idee van een thuisland anders dan Nederland sowieso niets meer dan een vaag idee. Ouders hebben een significante invloed op hun kinderen, maar de Nederlandse cultuur sijpelt overal door heen, zelfs als de ouders dat tegen willen gaan. Daarom heb ik ook niet het idee dat mijn wijk een uitzondering is, ik herken mijn wijk terug in zo'n beetje elke stadswijk met veel allochtonen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')