abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173744583
Even een brainfart.
Vlees kopen vind ik duur maar vind wel het heel fijn bijvoorbeeld de proteïne in vlees.
nu heb ik al een paar keer meelwormen, buffolo wormen en springhanen gegeten. Dat vond ik wel lekker. maar nu dacht ik een na. ik eet ongeveer 500 gram vlees per week. Dat wil ik terug brengen naar ongeveer 125 gram per week.

Nu dacht ik ongeveer aan 200 -300 gram aan insecten te gaan eten per week.
Dus mijn hoofd bedacht waarom zou ik niet een kweek set beginnen en daar mijn insecten voeding vandaan ga halen.

1kg sprinkhanen staat blijkbaar gelijk aan 2 kg voedsel.
klinkt voor mij wel rendabel.
Zal dus voor mijn farm ongeveer 500 gram voedsel erin moeten gooien per week. nou volkoren meel 1kg kost 0,79kg

zou dit kunnen werken?
pi_173748979
Ik heb in Azie veel insecten gegeten en sta er nu ook veel meer open om dat hier ook te gaan doen. Je kunt prima het gehakt in je macaroni bijvoorbeeld vervangen door krekels. Is minstens net zo lekker, gezonder en duurzamer. Zelf kweken heb ik nog niet overwogen. Ik vraag me af hoe je dat zou moeten zonder veel overlast in je huis of tuin
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 13 september 2017 @ 13:25:30 #3
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_173750551
Graag ontopic
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_173750819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb in Azie veel insecten gegeten en sta er nu ook veel meer open om dat hier ook te gaan doen. Je kunt prima het gehakt in je macaroni bijvoorbeeld vervangen door krekels. Is minstens net zo lekker, gezonder en duurzamer. Zelf kweken heb ik nog niet overwogen. Ik vraag me af hoe je dat zou moeten zonder veel overlast in je huis of tuin
ik zat te denken aan 2 bakken. Een met meel wormen en een met de poppen en kevers.
Zodat de wormen niet opgegeten gaan worden door de rest.
Dan in die 2 bakken voedsel gooien.
En dan vanzelf heb ik een voedsel bak en een kweek bak.
pi_173751080
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:38 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik zat te denken aan 2 bakken. Een met meel wormen en een met de poppen en kevers.
Zodat de wormen niet opgegeten gaan worden door de rest.
Dan in die 2 bakken voedsel gooien.
En dan vanzelf heb ik een voedsel bak en een kweek bak.
nou laat maar weten als het lukt, dan wil ik het ook wel proberen.

De insecten die ik gegeten heb vond ik allemaal best lekker. Alleen de zijderups in cocon was heel nasty. Maar voor de rest sprinkhanen, krekels, wormen, schorpioenen, duizenpoten vond ik allemaal ok.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173752220
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

nou laat maar weten als het lukt, dan wil ik het ook wel proberen.

De insecten die ik gegeten heb vond ik allemaal best lekker. Alleen de zijderups in cocon was heel nasty. Maar voor de rest sprinkhanen, krekels, wormen, schorpioenen, duizenpoten vond ik allemaal ok.
zelfde ervaring eigenlijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:19:55 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173752537
Welke insecten wil je precies gaan kweken? Meelwormen is volgens mij best makkelijk maar ik heb ze zelf nooit gegeten. Kun je gewoon kan en klare sets voor kopen.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173752697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:19 schreef SeLang het volgende:
Welke insecten wil je precies gaan kweken? Meelwormen is volgens mij best makkelijk maar ik heb ze zelf nooit gegeten. Kun je gewoon kan en klare sets voor kopen.

[ afbeelding ]
waat je hoeduur die bak is?
500 euro vind ik echt te veel.

maar ik dacht zelf wel aan zo eensoort constructie
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:38:49 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173752904
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:28 schreef tailfox het volgende:

[..]

waat je hoeduur die bak is?
500 euro vind ik echt te veel.

maar ik dacht zelf wel aan zo eensoort constructie
Inderdaad, gewoon afkijken hoe ze het hebben gedaan. Dit werkt kennelijk goed. Het is ook veel leuker om zoiets zelf te maken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173752933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon afkijken hoe ze het hebben gedaan. Dit werkt kennelijk goed. Het is ook veel leuker om zoiets zelf te maken.
even kijken hoe ik het zelfs kan automatiseren.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:43:32 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173752985
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:40 schreef tailfox het volgende:

[..]

even kijken hoe ik het zelfs kan automatiseren.
Volgens mij hoef je er al vrijwel niets aan te doen behalve eens in de paar dagen voedsel erin en de poppen verplaatsen naar de bovenste lade. Ik zou alleen een iets grotere bouwen als je 200-300 gram per week wilt oogsten want de annotatie in dat plaatje lijkt me wat optimistisch.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173753082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 00:12 schreef tailfox het volgende:
Dus mijn hoofd bedacht waarom zou ik niet een kweek set beginnen en daar mijn insecten voeding vandaan ga halen.
_O_ _O_

Ben eigenlijk wel erg benieuwd. Denk dat je zo'n set ook wel zelf in elkaar kan zetten?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:49:54 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173753092
Dit wordt vast een nieuwe hipster trend
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173753147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij hoef je er al vrijwel niets aan te doen behalve eens in de paar dagen voedsel erin en de poppen verplaatsen naar de bovenste lade. Ik zou alleen een iets grotere bouwen als je 200-300 gram per week wilt oogsten want de annotatie in dat plaatje lijkt me wat optimistisch.
nouja 200 a 300 is een bak gehakt. dus daarin zou ik zeggen de leefruimte voor mijn voedsel hoeft niet groter te zijn dan een bak gehakt van 1 kg.
als ik dan 2 van die kg bakken heb.

verder met ik zorgen dat ik elk moment 200 gram aan nieuwe insecten heb.
volgens mij gaat mij dit ongeveer 1 euro per week kosten.
dus dan heb ik heel goedkoop gehakt.
als ik thuis ben reken ik wel even door.
Plaats dan ook mijn goedkope methode.

nog een vraag hoe kom ik aan levende meelwormen voor human comsumtie?
pi_173753168
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:48 schreef ITrade het volgende:

[..]

_O_ _O_

Ben eigenlijk wel erg benieuwd. Denk dat je zo'n set ook wel zelf in elkaar kan zetten?
nouja kweken van insecten lijkt mij heel makkelijk. bedoel mensen met reptielen kunnen dat ook.
goedkoop hipster vlees
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 15:59:44 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173753228
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

nouja 200 a 300 is een bak gehakt. dus daarin zou ik zeggen de leefruimte voor mijn voedsel hoeft niet groter te zijn dan een bak gehakt van 1 kg.
als ik dan 2 van die kg bakken heb.

verder met ik zorgen dat ik elk moment 200 gram aan nieuwe insecten heb.
volgens mij gaat mij dit ongeveer 1 euro per week kosten.
dus dan heb ik heel goedkoop gehakt.
als ik thuis ben reken ik wel even door.
Plaats dan ook mijn goedkope methode.

nog een vraag hoe kom ik aan levende meelwormen voor human comsumtie?
Die hele toren in het plaatje levert volgens hun FAQ 100-200 gram per week op dus jij hebt het equivalent van 2 van die torens nodig.

Levende meelwormen kun je gewoon online kopen. Zijn populair vogelvoer. Dat hoef je maar eenmalig te doen want daarna kweek je ze zelf.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173753255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die hele toren in het plaatje levert volgens hun FAQ 100-200 gram per week op dus jij hebt het equivalent van 2 van die torens nodig.

Levende meelwormen kun je gewoon online kopen. Zijn populair vogelvoer.
nouja ik zal kijken of het mij lukt een kleinere toren te maken die net zo efficiënt is.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 16:07:37 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173753358
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:01 schreef tailfox het volgende:

[..]

nouja ik zal kijken of het mij lukt een kleinere toren te maken die net zo efficiënt is.
Ik denk niet dat je het veel kleiner krijgt voor dezelfde opbrengst want je moet nu eenmaal een klimaat handhaven en de manier waarop het werkt met verschillende levensstadia op verschillende levels. Dat minimaliseert ook het werk dat je eraan hebt en maximaliseert de hygiene. Ik denk dat die opzet op zich redelijk optimaal is.

Ik zou gewoon beginnen met ongeveer net zo'n toren en dan in de loop van de tijd experimenteren of je het kunt verbeteren. Is wel een leuk project :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173753359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:59 schreef SeLang het volgende:
Dat hoef je maar eenmalig te doen want daarna kweek je ze zelf.
Zou je dit in theorie eeuwig kunnen blijven doen of zit hier wel een einddatum aan ivm veiligheid of kwaliteit of iets dergelijks?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 16:09:32 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173753388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:07 schreef ITrade het volgende:

[..]

Zou je dit in theorie eeuwig kunnen blijven doen of zit hier wel een einddatum aan ivm veiligheid of kwaliteit of iets dergelijks?
Geen idee, ik heb me er niet in verdiept. Ook dat is leuk om empirisch uit te vinden :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 16:11:51 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173753419
Voor mij is dit niet geschikt aangezien ik soms maanden achter elkaar weg ben maar het hobby-gehalte van dit project spreekt mij wel erg aan :D Dingetjes bouwen, experimenteren, statistieken ervan bijhouden, etc :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173753429
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb me er niet in verdiept. Ook dat is leuk om empirisch uit te vinden :)
Haha. _O_

Ik vermoed eigenlijk niet dat het een probleem is.

Niet voor altijd maar voor een jaar ofzo, neem aan dat die wormen niet zo heel duur zijn in aanschaf?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173753432
Ik ben benieuwd :P
pi_173753463
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:11 schreef SeLang het volgende:
soms maanden achter elkaar weg ben
Wel ideaal, als je terugkomt heb je een grote hoeveelheid benodigd voedsel om weer op kracht te komen na een grote wandeltocht! ^O^

Ik kom wel "wormsitten" in de UK :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173753538
Dus ipv 1 kippetje te laten sterven heb je er minder problemen mee om 500 beestjes te laten sterven.

Onlogisch, als je het mij vraagt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')