abonnement Unibet Coolblue
pi_173732023

1 persoon ziet de bom (defuser), en geeft de informatie door aan de persoon/personen met de handleiding om de bom te ontmantelen (expert).

Verschillende modules - of puzzels - om op te lossen. Elke puzzel heeft zo z'n regels en uitzonderingen. De truc is dus om zo kort en bondig de informatie door te geven, zonder fouten te maken.

Het spel op zich heeft een aantal leuke (en naarmate je verder komt, moeilijkere) missie's.
Bovenste filmpje is van een Amerikaanse dude die hier goed in is. Zijn team hoor je dus op de achtergrond.

Sinds het spel een tijd geleden is uitgekomen op Steam is er een heuse workshop ontstaan. De makers van het spel hebben de bron vrij gegeven. Er zijn enorm veel mods uitgekomen de laatste tijd. Om het dus nog moeilijker te maken. Waanzin. Idioot veel mogelijkheden. Van vertalingen van oude mods, tot een module waar je daadwerkelijk niets ziet, een hexamaze puzzel, een puzzel waar je in een file terecht komt, zeeslag, noem het maar op. Momenteel kun je kiezen uit meer dan 120 mods om te downloaden. Ook kan je 2 bommen tegelijk spelen. Je kan zelfs een bom kiezen met meer dan 900 modules!!



Als je met mods gaat spelen kan je ze downloaden uit de workshop. Wanneer je het spel opnieuw laadt, dan staan ze er in. Hier kan je vervolgens aanvinken welke je wel of niet wil tegenkomen in de free play. Zo kan je bijvoorbeeld oefenen door alleen maar 4 mods toe te staan, tot je ze onder de knie hebt. Je kan er eindeloos mee aan de haal. Erg leuk,

Een indruk van diverse mods:



Maar je kan het spel ook alleen spelen. Met de handleiding naast je. Solo is heel anders dan duo, maar soms is het lastig om mensen uit te nodigen om een paar bommen te ontmantelen, of via het internet mensen vinden die er ook zin in hebben. Als je alleen speelt kom je een beetje zo uit. (note, deze dude is echt een baas.)


De handleiding om het spel op te lossen vindt je HIER (dat is zonder de mods.)
De handleidingen met de mods kan je HIER vinden.
Op Discord is er een hele actieve community te vinden. HIER kan je joinen.

Wie speelt dit toffe spel nog meer? Hij staat momenteel te koop op steam voor 14,99 euro.
pi_173732040


Zondag ging ik vol goede moed tekeer. 577 modules. Niet gehaald (natuurlijk). Verslavend spel _O-
pi_173734277
holy shit en ik geraak nooit niet voorbij de morse code :P
pi_173734567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 17:05 schreef redboyke het volgende:
holy shit en ik geraak nooit niet voorbij de morse code :P
Morse is op het begin ook heel lastig. Het is oprecht een kwestie van doen. Je kan ook cheat sheets maken op het begin. Wat voor jou goed werkt om de module onder de knie te krijgen.
Wij thuis hebben van de originele modules op den duur een eigen manual geschreven. De 'ruis' weg, heldere informatie etc. Voor als we met z'n tweeen spelen. Met mensen die het nog nooit gespeeld hebben, pakken we de origenele er bij. Wel zo leuk :)

Voor de mods werk ik overigens alleen maar met de originele.
Ik ga wel beginnen met een antwoordformulier maken. Dat je per mod alleen maar de variabelen in hoeft te vullen/uit te rekenen. Bij sommige mods moet je namelijk best veel schrijven/typen en uitrekenen tegelijk. Dan is het makkelijker als je niet eerst templates hoeft te tekenen. ^O^
  woensdag 13 september 2017 @ 10:38:43 #5
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_173747619
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 september 2017 15:14 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]

Zondag ging ik vol goede moed tekeer. 577 modules. Niet gehaald (natuurlijk). Verslavend spel _O-
Jij bent gek man _O-
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_173750129
quote:
2s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:38 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Jij bent gek man _O-
:D Machtig mooi spel. Puzzels oplossen en hopen dat je zonder fouten een 300+ bom oplost. Geweldig :)

Van de week nieuwe mod uitgekomen: Perplexing wires.







Kill me :')
pi_173750252
Als ze mijn aantekeningenblok zouden doorlezen, zou men misschien wel denken dat ik 'rain man' ben :')

pi_173751986
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:04 schreef Monopoly het volgende:

[..]

:D Machtig mooi spel. Puzzels oplossen en hopen dat je zonder fouten een 300+ bom oplost. Geweldig :)

Van de week nieuwe mod uitgekomen: Perplexing wires.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kill me :')
Huh? Hoe weet je welke letter je moet gebruiken dan?
edit: oh wacht, via dat tabelletje dus..
nee, jij dan!
pi_173755567




Had uiteindelijk nog 3 modules te gaan. Toen ging ik nat ;(
2 strikes in 1 module (only connect, met de hiërogliefen. Moeilijke module)
pi_173770241
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:04 schreef Monopoly het volgende:

[..]

:D Machtig mooi spel. Puzzels oplossen en hopen dat je zonder fouten een 300+ bom oplost. Geweldig :)

Van de week nieuwe mod uitgekomen: Perplexing wires.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kill me :')
Snap er geen reed van.
Hoe moet je die lijnen met letters lezen?
pi_173771051
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:20 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Snap er geen reed van.
Hoe moet je die lijnen met letters lezen?
Deze module is ook heel lastig.
Elk draadje moet je aan de hand van de kleuren in de tabel bovenaan de 2e pagina zetten. Dan heeft een oranje draadje bij wijze van: de kleuren paars, rood, groen.
Dan zoek je in dat diagram het juiste vakje op waar dan weer een letter staat die vertelt wat je moet doen.
  woensdag 20 september 2017 @ 19:22:15 #12
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_173895783
Yeh, ik heb m ook en zoek natuurlijk wat defusers, of mensen die samen willen spelen, want ik wil ok best expert zijn :)
Tadumtiedum.
pi_174071327
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:22 schreef Djurres het volgende:
Yeh, ik heb m ook en zoek natuurlijk wat defusers, of mensen die samen willen spelen, want ik wil ok best expert zijn :)
Zit je ook in de Discord server van Ktane? Zitten veel gasten met een schat aan ervaring. Ook altijd wel mensen die zoeken om bommen te doen :)
pi_174605993
Vandaag een dubbele bom van 49 modules per bom gefixt _O_
1 strike op Colored Switches, erg leuke module wanneer je alleen speelt, maar verdomd lastig uit te leggen als expert :)

Hier de specs van de bommen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')