abonnement Unibet Coolblue
pi_173720282
Het beeld wat de Volkskrant u voorschetst:

https://www.volkskrant.nl/buitenland/catalonie-daagt-uit-spanje-geeft-geen-millimeter-toe~a4515953/

De realiteit:


De rest van de media hier niet over gezien.

ThomasVLinge twitterde op maandag 11-09-2017 om 19:21:04 #Catalonia: impressive video shows hundreds of thousands of Catalans singing the Catalan anthem in the streets of… https://t.co/qOxdtwsn7a reageer retweet
1 Oktober mag men gaan stemmen voor een onafhankelijk Catalonië. Vrij van de EU en vrij van Spanje. Gaat de Spaanse regering dit accepteren of krijgen we een nieuwe Spaanse burgeroorlog?
pi_173720607
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 14 september 2017 @ 16:17:49 #3
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173774345
"Vrij van de EU", ja nadat men tot nu toe stug volhield dat een onafhankelijk Catalonie gewoon bij de EU zou blijven horen. En nu zijn ze opeens boos omdat de EU toch echt voor de 5000ste keer heeft gezegd dat dat (terecht) niet zo is.

De Catalanen die zich ook gewoon Spaans voelen, en dat zijn er veel, moeten beschermd worden tegen degenen die misbruik proberen te maken van een toevallige en tijdelijke (kleine) meerderheid, die heel toevallig tot stand kwam tijdens de financiele crisis in Spanje.

Men doet het nu voorkomen alsof 'de Catalanen' een heel zwaar offer maken door Spaans te zijn, maar de independentisten willen degenen die zich Spaans voelen een nog veel erger lot opdringen door hen mee te zuigen in dit nationalisme.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 14 september 2017 @ 16:22:53 #4
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173774471
Dit stuk is de moeite waard, en wellicht zorgt het er voor dat iets minder mensen blind de onafhankelijkheid steunen omdat 'de regering zo gemeen is'.

https://elpais.com/elpais(...)05120363_478469.html
quote:
This is not a war between Madrid and Barcelona or between Catalans and Spaniards; it’s between Catalans themselves. Half of Catalonia is bending the other half to its will
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173827415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:22 schreef Strani het volgende:
Dit stuk is de moeite waard, en wellicht zorgt het er voor dat iets minder mensen blind de onafhankelijkheid steunen omdat 'de regering zo gemeen is'.

https://elpais.com/elpais(...)05120363_478469.html

[..]

Als je bedenkt dat 2 miljoen Spanjaarden in Catalonie wonen misschien, maar kom op zeg, wat een bullshit, als ze die onafhankelijkheid nou willen, lekker doen.
  zondag 17 september 2017 @ 14:16:22 #6
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173829220
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 13:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je bedenkt dat 2 miljoen Spanjaarden in Catalonie wonen misschien, maar kom op zeg, wat een bullshit, als ze die onafhankelijkheid nou willen, lekker doen.
Er wonen 7 miljoen Spanjaarden in Catalonie ;)

En tja, was het allemaal maar zo makkelijk in het leven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173834183
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 14:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Er wonen 7 miljoen Spanjaarden in Catalonie ;)

En tja, was het allemaal maar zo makkelijk in het leven.
Het is wel belangrijk, kijk naar West-Papua waar de Indonesiers gewoon Javanen naar toe hebben geexporteerd om een afscheiding to voorkomen, mag gezegd worden dus.
pi_173845769
Benieuwd naar de uitkomst hiervan. Laat de bevolking zich maar uitspreken. Als er een meerderheid onafhankelijk wil zijn, waarom niet ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173852972
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 00:51 schreef Gohf046 het volgende:
Benieuwd naar de uitkomst hiervan. Laat de bevolking zich maar uitspreken. Als er een meerderheid onafhankelijk wil zijn, waarom niet ?
Klopt.
  maandag 18 september 2017 @ 18:52:58 #10
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173856612
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 00:51 schreef Gohf046 het volgende:
Benieuwd naar de uitkomst hiervan. Laat de bevolking zich maar uitspreken. Als er een meerderheid onafhankelijk wil zijn, waarom niet ?
Omdat het tegen de constitutie in gaat, waar ook de Catalanen in 1978 voor hebben gestemd. Tevens omdat de Catalaanse deelregering geen interesse heeft in een volwassen en eerlijk referendum. Zij willen gewoon misbruik maken van een eventuele en tijdelijke meerderheid om iets door te zetten dat daarna nooit meer teruggedraaid kan worden. Er is zelfs geen participatieminimum vastgelegd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173863486
elnacionalcatEN twitterde op maandag 18-09-2017 om 20:48:42 Spanish army moves armoured vehicles in Catalonia https://t.co/4Iq66g80jP https://t.co/CRyOvYdryt reageer retweet
:N
pi_173863503
Leuk dat ze in 1978 voor de constitutie hebben gestemd maar dat betekend imo niet dat ze daar voor altijd aan vast zitten. Anders gezegd als er een wens is van een volk om onafhankelijk te worden dan hebben ze daar moreel gezien recht op. Dat is in mijn beleving belangrijker als een wet waar 40 jaar geleden voor gestemd is. Iedere Catalaan beseft dondersgoed waar dit referendum over gaat en de opkomst zal lijkt mij behoorlijk groot zijn, een participatieminimum lijkt me dan ook overbodig. Dan voorkom je ook dat mensen thuisblijven zodat de opkomstdrempel niet gehaald word waardoor het resultaat mogelijk scheef zal zijn omdat mensen doelbewust thuis blijven.

Ik zie hier echt niet het probleem van in Als een volk onafhankelijk wil zijn dan moeten ze imo altijd dat recht hebben om dat middels een referendum af te dwingen. Overal op de wereld. Wie zijn wij om daar een waardeoordeel over te vellen ? Grenzen zijn in de geschiedenis ook altijd veranderd en dat zal in de toekomst ook blijven gebeuren.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173864024
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 18:52 schreef Strani het volgende:
Omdat het tegen de constitutie in gaat, waar ook de Catalanen in 1978 voor hebben gestemd.
Het idee van een onafhankelijkheidsverklaring is nu juist dat een groep zich afscheid van een bestaande staat en dat dus ook de constitutie niet langer bindend is.

quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 23:28 schreef Gohf046 het volgende:
Leuk dat ze in 1978 voor de constitutie hebben gestemd maar dat betekend imo niet dat ze daar voor altijd aan vast zitten. Anders gezegd als er een wens is van een volk om onafhankelijk te worden dan hebben ze daar moreel gezien recht op. Dat is in mijn beleving belangrijker als een wet waar 40 jaar geleden voor gestemd is. Iedere Catalaan beseft dondersgoed waar dit referendum over gaat en de opkomst zal lijkt mij behoorlijk groot zijn, een participatieminimum lijkt me dan ook overbodig. Dan voorkom je ook dat mensen thuisblijven zodat de opkomstdrempel niet gehaald word waardoor het resultaat mogelijk scheef zal zijn omdat mensen doelbewust thuis blijven.

Ik zie hier echt niet het probleem van in Als een volk onafhankelijk wil zijn dan moeten ze imo altijd dat recht hebben om dat middels een referendum af te dwingen. Overal op de wereld. Wie zijn wij om daar een waardeoordeel over te vellen ? Grenzen zijn in de geschiedenis ook altijd veranderd en dat zal in de toekomst ook blijven gebeuren.
^O^
  dinsdag 19 september 2017 @ 00:15:02 #14
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173864111
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 23:27 schreef Nintex het volgende:
elnacionalcatEN twitterde op maandag 18-09-2017 om 20:48:42 Spanish army moves armoured vehicles in Catalonia https://t.co/4Iq66g80jP https://t.co/CRyOvYdryt reageer retweet
:N
Ten eerste is dat een pro-onafhankelijkheidsmedium. Niet dat de anderen zo veel betrouwbaarder zullen zijn, maar deze ook zeker niet. Er zijn op dit moment vrijwel geen onpartijdige media in Spanje dus iedereen die in Spanje woont en interesse heeft kiest wat hij/zij het liefst wil horen. Mijzelf inbegrepen. Zuilvorming, eigenlijk.

Ten tweede is Catalonie dus nog altijd Spanje en heeft Spanje 100% het recht om op eigen grondgebied met dat soort voertuigen rond te rijden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 september 2017 @ 00:16:17 #15
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173864121
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 23:28 schreef Gohf046 het volgende:
Leuk dat ze in 1978 voor de constitutie hebben gestemd maar dat betekend imo niet dat ze daar voor altijd aan vast zitten. Anders gezegd als er een wens is van een volk om onafhankelijk te worden dan hebben ze daar moreel gezien recht op. Dat is in mijn beleving belangrijker als een wet waar 40 jaar geleden voor gestemd is. Iedere Catalaan beseft dondersgoed waar dit referendum over gaat en de opkomst zal lijkt mij behoorlijk groot zijn, een participatieminimum lijkt me dan ook overbodig. Dan voorkom je ook dat mensen thuisblijven zodat de opkomstdrempel niet gehaald word waardoor het resultaat mogelijk scheef zal zijn omdat mensen doelbewust thuis blijven.

Ik zie hier echt niet het probleem van in Als een volk onafhankelijk wil zijn dan moeten ze imo altijd dat recht hebben om dat middels een referendum af te dwingen. Overal op de wereld. Wie zijn wij om daar een waardeoordeel over te vellen ? Grenzen zijn in de geschiedenis ook altijd veranderd en dat zal in de toekomst ook blijven gebeuren.
Het resultaat wordt sowieso scheef want veel mensen die geen onafhankelijkheid willen zullen dit referendum niet erkennen. Als het al doorgaat, zal het wel weer iets van 80 of 90 procent Si worden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173864241
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:15 schreef Strani het volgende:

[..]

Ten eerste is dat een pro-onafhankelijkheidsmedium. Niet dat de anderen zo veel betrouwbaarder zullen zijn, maar deze ook zeker niet. Er zijn op dit moment vrijwel geen onpartijdige media in Spanje dus iedereen die in Spanje woont en interesse heeft kiest wat hij/zij het liefst wil horen. Mijzelf inbegrepen. Zuilvorming, eigenlijk.

Ten tweede is Catalonie dus nog altijd Spanje en heeft Spanje 100% het recht om op eigen grondgebied met dat soort voertuigen rond te rijden.
Als het 80 of 90% word lijkt het me vrij duidelijk. Jammer voor de thuisblijvers maar dan gooien ze hun eigen ruiten in. Maar met zo'n uitslag hoeven we niet eens te discussiëren. Bij een 50/50 uitslag kun je nog discussiëren. Met dit type referendum zou ik persoonlijk wel voorstander zijn dat minimaal 2/3(67%) voor moet zijn.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 19 september 2017 @ 01:30:32 #17
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_173864428
Mjah, En wat dan. Komen ze als een klein landje bij de EU waar ze helemaal geen zak in te brengen hebben. Een eigen munt is niet levensvatbaar, daarvoor is de export weer te klein.

Wat te denken ban al dat islam-tuig wat redelijk vaste grond heeft in Catalonië.
Catalonië, terreurnest van Spanje.

Zonder de invloed van Spanje zal de opsporing weer een stuk moeilijker verlopen.
pi_173874601
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 23:28 schreef Gohf046 het volgende:
Leuk dat ze in 1978 voor de constitutie hebben gestemd maar dat betekend imo niet dat ze daar voor altijd aan vast zitten. Anders gezegd als er een wens is van een volk om onafhankelijk te worden dan hebben ze daar moreel gezien recht op. Dat is in mijn beleving belangrijker als een wet waar 40 jaar geleden voor gestemd is. Iedere Catalaan beseft dondersgoed waar dit referendum over gaat en de opkomst zal lijkt mij behoorlijk groot zijn, een participatieminimum lijkt me dan ook overbodig. Dan voorkom je ook dat mensen thuisblijven zodat de opkomstdrempel niet gehaald word waardoor het resultaat mogelijk scheef zal zijn omdat mensen doelbewust thuis blijven.

Ik zie hier echt niet het probleem van in Als een volk onafhankelijk wil zijn dan moeten ze imo altijd dat recht hebben om dat middels een referendum af te dwingen. Overal op de wereld. Wie zijn wij om daar een waardeoordeel over te vellen ? Grenzen zijn in de geschiedenis ook altijd veranderd en dat zal in de toekomst ook blijven gebeuren.
Zo is dat. Mooi gezegd!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')