abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2002 @ 06:18:36 #1
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_7381673
*zucht*
ik pieker me suf. Ik ben al 3 jaar van de middelbare(atheneum) af maar ik heb nog steeds geen richting kunnen kiezen. Ik heb veel gereisd in de tussentijd (Australië o.a.) en ik heb de NHTV (toerisme) geprobeerd in Breda, alleen meer om de reden omdat je dan lekker vaak op reis ging. Ben ik ook al mee gestopt. En ik weet het gewoon niet. Mn ouders vinden het niet zo leuk als ik weer zomaar een studie ga uitkiezen omdat ik toch "IETS" wil maar waar ik dan weer mee stop als blijtk dat ik het toch niet zo leuk vind. Verder ben ik inmiddels 22 en begin al desperate te worden omdat een beetje studie toch al gauw 4 jaar duurt. Ik kan pas volgend schooljaar beginnen (en dan word ik 23) dus ben 27 !!! als ik dan klaar zou zijn op zn snelst AHHHHHHHH.
Gewoon werken en dan onderwijl het vak verder leren door ervaring cq binnenopleiding zou ik ook best willen, maar ik weet niet WAAAAAAAAAAAT. Echt waar , ik pieker me suf en dat maakt het leven er niet leuker op. Werk nu maar wat bij een benzinepomp om toch wat geld te hebben, maar ik heb heeeeeeeel erg het gevoel dat ik van alles misloop, en dat ik verkeerd bezig ben..... Maar ik zou gewoon niet waten wat ik NOU ECHT GRAAG WIL. Qua werk / opleiding.

Ben ik de enige ????
Tips ????
HELP !!!!

Groetjes Magics

....in de donkere nacht.
pi_7381683
Ik wist het ook niet, ben met bedrijfskunde begonnen in groningen. is een vrij algemene studie, maar wel prettig te doen. heb er vooral veel naast gedaan. lid geworden van studentenvereniging, neem dingen vooral niet te serieus. Daarnaast bestuur van marketing associatie in 4e jaar. Denk er nog wel 2 jaar over te doen voordat ik klaar ben. neem je tijd. leeftijd boeit niet en doe wat je denkt leuk te vinden, anders kan je altijd nog na een jaar beslissen om iets anders te doen. Wellicht is studeren niet voor je weggelegd, vindt dan iets anders dat je leuk vindt.
pi_7381828
Tsjah, dit is 1 van die onderwerpen waarvan ik denk, wij moeten beslissen wat jij wil terwijl we noppes van je afweten ?

Ehm, je kan altijd nog kunstenaar worden bij het AKI

dinsdag 17 december 2002 @ 08:21:25 #5
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_7381938
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 06:18 schreef Magics het volgende:
*(en dan word ik 23) dus ben 27 !!! als ik dan klaar zou zijn op zn snelst AHHHHHHHH.

Ben ik de enige ????
Tips ????
HELP !!!!

Nou ja ach...Ik ben 27 en begin in februari een studie Psychologie, tja het is maar wat je allemaal laat vind...Ik heb ook eerst een tijd lang gereist en gewerkt, om eerlijk te zijn maakt leefdtijd geen bal uit hoor...it comes and it goes.

Maar goed ik wist ook nooit wat ik wilde gaan doen, ben er dus afgelopen jaar achter dat psychologie iets voor me is en het zal echt wel een tijd duren eer ik klaar ben met deze studie (Ga het doen via de Open Universiteit) Maar in mijn optiek studeer ik voor mezelf en mijn eigen ontwikkeling, niet zo zeer om iets te "zijn" of te "worden". Wellicht helpt die instelling ook wel wat bij mijn noncelange er over lol.

Maak je niet druk, meestal als je een tijdje ronddoolt rol je wel ergens in wat je erg leuk vind, als je maar durf voor dingen te gaan, waarvan je niet weet of je daarin slaagt...maar je heb gereist dus dat lijkt me geen probleem....Gewoon op je gevoel afgaan....klink heel "Obibio" als je 22 bent, maar geloof me het werkt wel...en daarbij je ben zomaar 27....is mij overkomen en echt vervelend is dat niet lol.

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_7382075
Ik wist ook niet wat ik wilde toen heb ik via randstad een detacheringscontract gekregen. Dit houdt in dat ze veel verschillende banen voor je zoeken bij verschillende bedrijven (voor langere of kortere periodes). Je kan kiezen voor hoelang je dat contract aangaat en ook al hebben ze tijdelijk even geen baan voor je je krijgt toch altijd voor 100 % uitbetaald. Ook kan je opleidingen volgen via hun. Ik vond dit heel leuk en weet nu eindelijk wat ik wil.
BlaBlaBla
  Moderator dinsdag 17 december 2002 @ 08:50:03 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_7382077
Wat wil je dan
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_7382483
Als je zo van reizen houdt, dan ga je dat toch doen? Werken en vervolgens de hort op? Je leeft dan het leven waar een heleboel mensen van dromen. Dat jij denkt dat je carriere moet maken leg je jezelf op, dat is geen verplichting. Ik zou zeggen: rugzak mee en backpacken richting Azie!

//edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door Shivo op 17-12-2002 10:41]

Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 17 december 2002 @ 10:18:48 #9
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_7382945
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 09:38 schreef Shivo het volgende:
Als je zo van reizen houdt, dan ga je dat toch doen? Werken en vervolgens de hort op? Je leeft dat het leven waar een heleboel mensen van dromen. Dat jij denkt dat je carriere moet maken leg je jezelf op, dat is geen verplichting. Ik zou zeggen: rugzak mee en backpacken richting Azie!
Amen (Waarmee ik wil zeggen dat Shivo echt helemaal gelijk heeft.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 17 december 2002 @ 14:44:48 #10
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_7387754
Bedankt till so far.....
Ik weet het nog steeds niet, maar de reacties hier lezen tovert wel een glimlach op mn gezicht dus ik heb er wel degelijk iets aan.
Nog even wat extra info : Ik ben allerlei nieuwe hobby`s begonnen dit jaar om te kijken of ik iets leuks kon vinden om m`n beroep van te maken. Ik ben dit jaar begonnen met Tennis, Yoga en Klimmen. Het is leuk ( en duuuuur) tijdsverdrijf maar werken in 1 van deze sporten zit er niet in ( op korte termijn dan) moet je veel te gevorderd/ervaren voor zijn.
Ik ben ook iets meer dan een jaar geleden naar een helderziende geweest. En die had het over duiken/ een duikschool beginnen & emigreren. Hij had ook allerlei andere dingen gezegd die inmiddels al zijn uitgekomen, dus nu zit ik te denken van misschien moet ik dan maar een cursus duikleraar beginnen. Ik heb een hele tijd geleden mn Open Water certificaat gehaald in Australie, en toendertijd was ik helemaal verkocht aan duiken, ik vond het echt een geweldige ervaring, en ik was een apar dagen helemaal van de kaart. Maar dat is nu zo`n tijd geleden, ik kan dat gevoel wat ik toen had niet meer oproepen. Dus nu heb ik zoiets bij het idee duiken : Oe koud, en gadver 20 minuten droge lucht ademen.....

Ik denk dat ik in januari een korte duiktrip plan, om zo het duiken weer op te pakken, en wie weet rol ik daarin verder..... Maar goed, wat lekker dat ik hier ff van me af kan schrijven.....

groetjes Magics

....in de donkere nacht.
pi_7387855
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:44 schreef Magics het volgende:
Ik ben dit jaar begonnen met Tennis, Yoga en Klimmen. Het is leuk ( en duuuuur)
//offtopic

Klimmen rules! Ik ben nu ongeveer een half jaar ermee bezig, niveau is nu 5+ (binnenkort eindelijk deelnemen aan licht-gevorderdencursus, misschien dat het dan eindelijk eens 6a wordt )! In de vakantie ook tegen rotsen geklommen, dat is nog veel leuker dan tegen een wand.

Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 17 december 2002 @ 14:59:37 #12
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_7388074
quote:
Op dinsdag 17 december 2002 14:49 schreef Shivo het volgende:

[..]

//offtopic

Klimmen rules! Ik ben nu ongeveer een half jaar ermee bezig, niveau is nu 5+ (binnenkort eindelijk deelnemen aan licht-gevorderdencursus, misschien dat het dan eindelijk eens 6a wordt )! In de vakantie ook tegen rotsen geklommen, dat is nog veel leuker dan tegen een wand.

ook offtopic : is leuk he, ik heb niveau 4+
....in de donkere nacht.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 december 2002 @ 15:00:03 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_7388086
Caps verwijderd.
  dinsdag 17 december 2002 @ 15:03:31 #14
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_7388158
quote: