abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 september 2017 @ 13:36:05 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173711627
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve proletariërs.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_173711634
quote:
15s.gif Op maandag 11 september 2017 13:28 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde met mijn post niet dat faillissement enkel mogelijk is voor overbodige bedrijven. Dat kan met tal van redenen samenhangen, zoals inderdaad externe shocks of intern mismanagement. Ik zie, als werknemer in de financiele dienstverlening, wel een aantal lichtpuntjes bij het lozen van werknemers die overbodig zijn geworden. Doet een bedrijf dat niet, dan kunnen ze ofwel niet concurreren, ofwel niet inspelen op veranderende behoeften. Liever dat zulke mensen ergens anders aan de slag gaan dan het bedrijf naar beneden trekken. Zo heb ik collega's die vrij uitgeblust rondliepen en formuliertjes invoerden in datamanagementsystemen en nu, vanwege de transitievergoeding, een nieuwe jeugd hebben ontdekt en voor de klas staan om les te geven. Liever dat, dan die mensen tot aan het pensioen met je meeslepen. Natuurlijk zijn er ook schrijnende gevallen, maar het is niet allemaal kommer en kwel.

Mensen die ik de afgelopen jaren heb zien verdwijnen zijn ongeveer 50/50 te verdelen. Enkelen zijn inderdaad heel goed terecht gekomen en hadden het ontslag écht nodig om een soort van schop onder hun reet te krijgen en te gaan zoeken naar wat ze leuk vinden. Maar ongeveer de helft van de mensen die ik heb zien verdwijnen rommelt wat in de marge als zelfstandige (nóg een communicatie-adviseur is natuurlijk wat de markt nodig heeft) of zit nog gewoon bij huis. Of hebben heel hard in moeten leveren en werken nu op lager niveau, waar mee ze per definitie een plek bezet houden waar een lager opgeleide beter van had kunnen profiteren.

Geen van de mensen die ik heb zien verdwijnen is in een nieuwe sector die een paar jaar terug nog niet bestond aan het werk gegaan. Dit is natuurlijk anekdotisch en misschien ken ik een slechte sample van de groep werklozen, maar die mensen die maar wat aanrommelen vervullen natuurlijk geen rol waar de maatschappij stiekem al heel lang behoefte aan had.
pi_173711645
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 13:36 schreef Euribob het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve knorren.

Behalve knorren?

Is toch niks van jouw of wel?
pi_173711646
Oh, ik ben een knor.
pi_173711656
quote:
15s.gif Op maandag 11 september 2017 13:37 schreef Mystikvm het volgende:
Oh, ik ben een knor.
Wegwezen dan!
pi_173711662
Zo, mijn kienwaa salade voor lunch is best lekker.

#hipster
Ja doei.
  maandag 11 september 2017 @ 13:39:40 #7
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173711679
quote:
15s.gif Op maandag 11 september 2017 13:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, maar Marx gaf er een wat andere, minder positieve, draai aan.
Creatieve destructie zoals Kaas- het zegt, is Schumpeter en niet Marxistisch.
Was ook meer bedoeld als subtiele hint in de richting van Kaas-, dat communistische theorieën zeker hun invloed hebben op het huidige economische denken. En dat ie zich dat realiseert, voordat er weer onnodig een hoop onzin uitkomt. :P
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 11 september 2017 @ 13:40:23 #8
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173711696
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, mijn kienwaa salade voor lunch is best lekker.

#hipster
Kienoa bedoel je?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_173711699
Kwienooija?
Ja doei.
  maandag 11 september 2017 @ 13:41:59 #10
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_173711725
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:40 schreef motorbloempje het volgende:
Kwienooija?
Gewoon uitspreken zoals je het schrijft.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 11 september 2017 @ 13:42:20 #11
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173711732
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mensen die ik de afgelopen jaren heb zien verdwijnen zijn ongeveer 50/50 te verdelen. Enkelen zijn inderdaad heel goed terecht gekomen en hadden het ontslag écht nodig om een soort van schop onder hun reet te krijgen en te gaan zoeken naar wat ze leuk vinden. Maar ongeveer de helft van de mensen die ik heb zien verdwijnen rommelt wat in de marge als zelfstandige (nóg een communicatie-adviseur is natuurlijk wat de markt nodig heeft) of zit nog gewoon bij huis. Of hebben heel hard in moeten leveren en werken nu op lager niveau, waar mee ze per definitie een plek bezet houden waar een lager opgeleide beter van had kunnen profiteren.

Geen van de mensen die ik heb zien verdwijnen is in een nieuwe sector die een paar jaar terug nog niet bestond aan het werk gegaan. Dit is natuurlijk anekdotisch en misschien ken ik een slechte sample van de groep werklozen, maar die mensen die maar wat aanrommelen vervullen natuurlijk geen rol waar de maatschappij stiekem al heel lang behoefte aan had.
Het zou kunnen dat in de huidige transitiefase er een aantal mensen (structureel) blijven aanmorrelen, net zoals dit het geval was met mensen die werkloos werden in de financiele dienstverlening in 2008 - 2013. Ik heb echter wel, ook vanwege de dalende werkloosheidscijfers, hoop dat een groeiend aantal mensen weer aan de bak komt, wellicht niet op het niveau in salaris, opleiding en uitdaging als voorheen.

Het is wat mij betreft van groter belang dat we onze nieuwe generatie werkenden opleiden tot vakgebieden waar toekomstmuziek in zit en waar wat te halen valt. Wat dat betreft kijk ik niet gek naar een numerus fixus voor studies met dubieuze toekomstperspectieven en juist steun en extra geld voor studies met rooskleuriger vooruitzichten. Elk jaar duizenden journalisten is natuurlijk niet wat dit land nodig heeft.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173711734
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, mijn kienwaa salade voor lunch is best lekker.

#hipster
Zo heb ik gisteravond weer eens boekweit mogen eten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173711746
quote:
8s.gif Op maandag 11 september 2017 13:41 schreef Euribob het volgende:

[..]

Gewoon uitspreken zoals je het schrijft.
Quinoa?
pi_173711780
quote:
15s.gif Op maandag 11 september 2017 13:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zo heb ik gisteravond weer eens boekweit mogen eten.
Het zat vooral in m'n saladeding van de Lidl die in de aanbieding was. 8-) Lidl wordt ook steeds hipstiger hier.
Ja doei.
pi_173711793
quote:
15s.gif Op maandag 11 september 2017 13:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat in de huidige transitiefase er een aantal mensen (structureel) blijven aanmorrelen, net zoals dit het geval was met mensen die werkloos werden in de financiele dienstverlening in 2008 - 2013. Ik heb echter wel, ook vanwege de dalende werkloosheidscijfers, hoop dat een groeiend aantal mensen weer aan de bak komt, wellicht niet op het niveau in salaris, opleiding en uitdaging als voorheen.

Het is wat mij betreft van groter belang dat we onze nieuwe generatie werkenden opleiden tot vakgebieden waar toekomstmuziek in zit en waar wat te halen valt. Wat dat betreft kijk ik niet gek naar een numerus fixus voor studies met dubieuze toekomstperspectieven en juist steun en extra geld voor studies met rooskleuriger vooruitzichten. Elk jaar duizenden journalisten is natuurlijk niet wat dit land nodig heeft.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens, dat heb ik ook al vaker betoogd. Waarom levert de MBO-opleiding Toerisme per jaar duizenden afgestudeerden af terwijl elke Jan Lul tegenwoordig zelf zijn hele reis kan boeken en ook écht wel in het all-in resort in Turkije zonder reisleider uit de voeten kan.

Teveel mensen, zeker van mijn generatie, komen uit die jaren '90 waarin het credo was dat je vooral moest doen wat je leuk vindt. In mijn vriendenkring ook louter fotografen, filmacademiegangers, psychologiestudenten en CMV'ers. Allemaal in een andere baan dan waarvoor ze ooit naar school zijn geweest.
pi_173711824
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het zat vooral in m'n saladeding van de Lidl die in de aanbieding was. 8-) Lidl wordt ook steeds hipstiger hier.
Ik denk dat de echte hipster inmiddels wel weer iets anders eet omdat het zo lekker anders is. Hopelijk is het glas. Of spijkers. Of motorolie.
pi_173711829
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:46 schreef Mystikvm het volgende:
Allemaal in een andere baan dan waarvoor ze ooit naar school zijn geweest.
Stomste boer heeft de dikste aardappelen.
  maandag 11 september 2017 @ 13:50:07 #18
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173711869
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het helemaal eens, dat heb ik ook al vaker betoogd. Waarom levert de MBO-opleiding Toerisme per jaar duizenden afgestudeerden af terwijl elke Jan Lul tegenwoordig zelf zijn hele reis kan boeken en ook écht wel in het all-in resort in Turkije zonder reisleider uit de voeten kan.

Teveel mensen, zeker van mijn generatie, komen uit die jaren '90 waarin het credo was dat je vooral moest doen wat je leuk vindt. In mijn vriendenkring ook louter fotografen, filmacademiegangers, psychologiestudenten en CMV'ers. Allemaal in een andere baan dan waarvoor ze ooit naar school zijn geweest.
Ik gok dan ook dat kinderen van kinderen uit de jaren '90 weer wat strenger opgevoed gaan worden. Overigens verschilt het ook van persoon tot persoon, maar waar onze ouders ook na 10 jaar sjeezen door een studie sociologie nog wel aangenomen werden als beleidsmedewerker bij het ministerie, is dat in de huidige markt toch wat minder aannemelijk. Hoogopgeleid zijn is niet meer een predicaat waar je gouden bergen mee zult verdienen. Daarvoor moet je echt iets kunnen. Afijn, voor mij makkelijk praten, want ik ken weinig mensen met een afgeronde, niet-rendabele studie. Op wat juristen na dan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_173711892
quote:
15s.gif Op maandag 11 september 2017 13:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik gok dan ook dat kinderen van kinderen uit de jaren '90 weer wat strenger opgevoed gaan worden. Overigens verschilt het ook van persoon tot persoon, maar waar onze ouders ook na 10 jaar sjeezen door een studie sociologie nog wel aangenomen werden als beleidsmedewerker bij het ministerie, is dat in de huidige markt toch wat minder aannemelijk. Hoogopgeleid zijn is niet meer een predicaat waar je gouden bergen mee zult verdienen. Daarvoor moet je echt iets kunnen. Afijn, voor mij makkelijk praten, want ik ken weinig mensen met een afgeronde, niet-rendabele studie. Op wat juristen na dan.
Het zijn ook de kringen waar je in verkeert, natuurlijk ;) Ik ken alleen linkse subsidieslurpers, uiteraard.
pi_173711907
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.
pi_173712065
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 13:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik denk dat de echte hipster inmiddels wel weer iets anders eet omdat het zo lekker anders is. Hopelijk is het glas. Of spijkers. Of motorolie.
Hihi
Ja doei.
  maandag 11 september 2017 @ 14:04:57 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_173712130
Ik ben van mening dat we een apart ministerie moeten oprichten die gaat bepalen waar de samenleving behoefte aan heeft en wat welk individu moet gaan studeren. Mensen die niet luisteren sturen we naar een werkkamp.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_173712135
Gewoon een sorting hat O+
Ja doei.
  Redactie Games maandag 11 september 2017 @ 14:05:40 #24
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_173712143
quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2017 14:04 schreef Ryon het volgende:
Ik ben van mening dat we een apart ministerie moeten oprichten die gaat bepalen waar de samenleving behoefte aan heeft en wat welk individu moet gaan studeren. Mensen die niet luisteren sturen we naar een werkkamp.
Wat heerlijk fascistisch weer. :)
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_173712148
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
Gewoon een sorting hat O+
Harry Potter?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')