abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173773616
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:08 schreef eastmain het volgende:

Helaas wel, enkel voel ik mij al de hele dag/week beklemt en erg moe. Ziek zijn zal ik wel niet anders had ik nog wel andere symptomen, maar heb het gevoel echt 'op' te zijn. :/

Het komt ook allemaal niet goed uit helaas, ging allemaal net zo goed.

[..]

Alle vorige keren inderdaad door weer te gaan, langzaam opbouwen en genoeg rust te nemen.
Daar heb ik eigenlijk nu niet zo veel zin in, want energie heb ik eigenlijk niet en tijd ook niet.
Zou gewoon willen functioneren zonder mij zo angstig/gestrest te voelen.

Inderdaad bang om dood te gaan, dat er iets ernstig aan de hand is, me belachelijk maak bij mijn collega's. Voel ook wel schuldig dat het allemaal niet goed is gegaan.

[..]

Heb helaas een paniekstoornis, en ook angst voor de angst.
Het is een vervelend gevoel (zacht uitgedrukt) en zou het liefste dit allemaal niet willen hebben.
Mijn werk is op dit moment belangrijk en dat wordt door die stomme stoornis zo in de prullenbak gegooid.

[..]

Ga zo even een blokje om - even naar buiten.

[..]

Thanks, het is helaas een lang aanhoudende angst, die angst die ik voelde daar en de weg erna toe heb ik nog steeds.

Probeer nu van alles, maar misschien maak ik het daardoor ook weer erger.
Het vervelende is dat deze periodes mij nooit goed uitkomen, het lijkt wel een toeval te zijn.
Ik herken dit wel een beetje, het is best wel erg als je ineens slecht bent gaan functioneren en daardoor alles voor jezelf verpest . Ik ben vaak moe en als ik dat dan ga bestrijden met caffeine wordt het alleen maar erger en krijg ik ook angst. Voor werkgevers komen dit soort dingen nooit uit, of voor klanten in het geval van eigen bedrijf. Er is geen geschikt moment om last te krijgen van je gevoelens. Maar ik merk dat nu ik op tijd naar bed ga en alleen overdag werk ik alsnog steeds slechter functioneer. Nu twijfel ik of ik de angst niet gewoon moet negeren. Dat ga ik nu opnieuw proberen. Ik zou dat ook proberen als ik jou was en anders weet ik het ook niet. Het vervelende is dat dit nergens vandaan lijkt te komen en totaal onlogisch is vaak waardoor je er gewoon geen invloed op hebt. Of bestaat er bij jou echt een grotere kans om dood te gaan of je belachelijk te maken dan bij andere mensen?

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 14-09-2017 15:51:58 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173773630
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:30 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou soms is het best wel een lang aanhoudende angst die de hele dag duurt ipv een paniek aanval. Maar je hebt vaak inderdaad gewoon goede en slechte perioden. Niemand voelt zich altijd 100% goed zo is dat ook met angst. Dat is wel iets om te onthouden voor iedereen met deze klachten ja. Het hoort helaas bij het leven.
Nee dat bestaat niet, een dag lange paniekaanval.
Je kan je angstig voelen de hele dag, maar een paniekaanval heeft een piek en dat bereikt zich na 10-20 minuten.

Dat is een behoorlijk vaststaand psychologisch (maar ook lichamelijk) feit, sorry als ik een beetje douchebaggerig overkomt maar dat moet wel even duidelijk zijn.

En voor die andere persoon die ik eerder gequote had, jezelf tikjes geven of knijpen, dan loop je het behoorlijk grote risico dat je jezelf een zenuwtic aanleert.
Afhankelijk van het soort angstklachten, hoe lang dat al gaande is en van persoonlijkheid. (hoe ontvankelijk je bent voor dat soort gedrag)
pi_173773674
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:


Nee dat bestaat niet, een dag lange paniekaanval.
Je kan je angstig voelen de hele dag, maar een paniekaanval heeft een piek en dat bereikt zich na 10-20 minuten.

Dat is een behoorlijk vaststaand psychologisch (maar ook lichamelijk) feit, sorry als ik een beetje douchebaggerig overkomt maar dat moet wel even duidelijk zijn.

En voor die andere persoon die ik eerder gequote had, jezelf tikjes geven of knijpen, dan loop je het behoorlijk grote risico dat je jezelf een zenuwtic aanleert.
Afhankelijk van het soort angstklachten, hoe lang dat al gaande is en van persoonlijkheid. (hoe ontvankelijk je bent voor dat soort gedrag)
Dat zei ik misschien verkeerd ja, een paniekaanval is heel kort. Maar wat ik bedoelde was dat er ook een vorm van angst is die dus is uitgespreid over de hele dag.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_173774552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee dat bestaat niet, een dag lange paniekaanval.
Je kan je angstig voelen de hele dag, maar een paniekaanval heeft een piek en dat bereikt zich na 10-20 minuten.

Dat is een behoorlijk vaststaand psychologisch (maar ook lichamelijk) feit, sorry als ik een beetje douchebaggerig overkomt maar dat moet wel even duidelijk zijn.

En voor die andere persoon die ik eerder gequote had, jezelf tikjes geven of knijpen, dan loop je het behoorlijk grote risico dat je jezelf een zenuwtic aanleert.
Afhankelijk van het soort angstklachten, hoe lang dat al gaande is en van persoonlijkheid. (hoe ontvankelijk je bent voor dat soort gedrag)
Eens, dat kan inderdaad een risicovol gevolg zijn en dat moet vermeden worden. Bedoelde er meer mee je focuss verleggen en concentreren op je ademhaling en doorbreken angstgedachte. Maar dat kan idd tot een tic worden, indien daarvoor gevoelig dan uiteraard niet doen :-)....bedankt voor de heads-up voor lezers
I am a Koala who Stretches :P
pi_173775285
Komt door de plotselinge herfst, ik wil ook het liefst als een kraspanda onder een dekentje zitten de hele dag.
pi_173835804
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:17 schreef StretchingKoala het volgende:
Helpt het je niet om een voldaan gevoel te krijgen, dus bijvoorbeeld een klusje te doen waarvan je direct resultaat ziet? Gras maaien, was doen, stof zuigen, puzzel maken, schilderen....ik noem maar iets. Wandelen valt hier ook onder, dan vind ik alleen persoonlijk dat je teveel tijd en energie hebt om na te denken en je het directe resultaat mist.

Fietsen met name wielrennen of mountainbiken werkt als een dolle, je kan jezelf afbeulen waardoor je echt geen tijd hebt om te piekeren en je werkt aan je conditie en je krijgt er energie van.
Ik wandel nu dagelijks naar de even naar de kliko in de buurt, heb ik een doel en neem meestal nog een kleine wandeling mee. Helpt mij inderdaad. :)

Fietsen is een goed idee, echter wil ik niet te ver vanaf huis zijn, maar morgen wel weer een stuk verder fietsen.

Gisteren flink gewandeld, maar pakket ophalen bij winkelcentrum in de buurt was niet echt fijn. Constant een paniekaanval, terwijl dit een paar weken geleden nog wel opzicht ging. :/
pi_173906895
Er zijn mensen teleurgesteld dat ik nog niet op kantoor ben geweest deze week, daar gaat mijn contractverlenging. :(
Tevens zijn er plannen voor mijn herstel, maar die gaan nog meer ten koste van mijn werk. Hoe ik het allemaal ga uitleggen en doen, geen idee, en het is tevens niet goed voor mijn CV.

Maandag wil ik een nieuw begin maken, het kost mij allemaal ontzettend veel moeite. Soms zou ik willen dat ik niet meer zou bestaan, dan zou ik voorgoed van alles afzijn.
pi_173983926
Weet het nu helaas wel zeker, dit wordt niks meer met mij. :(

Wou dat ik terug kon in de tijd.
pi_174207904
Ik krijg nu een ophoging van de venlafaxine naar 4x 37.5mg. Eerst 3x 37.5 en een week later dus naar 4x.

Hopelijk brengt mij dit van mijn depressieve klachten af, al ben ik gewoon teleurgesteld dat ik nog maar zo weinig heb bereik voor een 27 jarige. Maargoed eerst dit maar eens afwachten.

Wel weer op kantoor geweest en de mensen waren blij mij weer te zien. :)
Ik ga de komende weken het rustig aan opbouwen, al ben ik maar even een uur/halfuur daar.

Thanks voor jullie advies, begin mij iets beter te voelen. :)
  Spellchecker donderdag 5 oktober 2017 @ 12:34:16 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174209505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:18 schreef eastmain het volgende:

Wel weer op kantoor geweest en de mensen waren blij mij weer te zien. :)
Ik ga de komende weken het rustig aan opbouwen, al ben ik maar even een uur/halfuur daar.

Thanks voor jullie advies, begin mij iets beter te voelen. :)
💪👍
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:26:28 #36
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174224903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 12:35 schreef eastmain het volgende:
Thanks voor het advies, slik al vitamines en drink weinig tot geen koffie.

Helaas vandaag wederom niet gelukt en ik voel mij steeds slechter met de dag.
Het lijkt nu niet meer goed te komen, alsof ik weer helemaal gevangen zit in een web met gedachten.

Vanmiddag kan ik na de masseuse, kort bij mijn werk, maar ben bang om te gaan en heb weinig energie. Van de andere kant helpt ze mij goed en voel ik mij ontzettend verkrampt. Misschien moet ik toch maar gaan .. aah wordt gek van mezelf. :(
Dan zal xanax je zeker helpen en anti depressiva
God doesn't help stupid!
pi_174232451
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:26 schreef Terminuz het volgende:

[..]

Dan zal xanax je zeker helpen en anti depressiva
Xanax werd ik alleen maar moe van, heb nu inderdaad anti depressiva en deze nu langzaam verder aan het opbouwen.
pi_174258996
Kan het zijn dat je de verhoging van Venlafaxine nu al merkt? Ik zit nu op 3x en ik voel mij nu al beter dan hoe ik mij de afgelopen tijden heb gevoeld.

4x zit volgende week in de planning; benieuwd hoe ik daar op reager.
  zondag 8 oktober 2017 @ 17:00:56 #39
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174282159
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 17:32 schreef eastmain het volgende:
Kan het zijn dat je de verhoging van Venlafaxine nu al merkt? Ik zit nu op 3x en ik voel mij nu al beter dan hoe ik mij de afgelopen tijden heb gevoeld.

4x zit volgende week in de planning; benieuwd hoe ik daar op reager.
Hoe bedoel je 3x en 4x ?

AD is meestal 1x pd.


Ad werkt pas op zijn minst 3 weken na de eerste x slikken! En rond de 6-8 weken op zijn best daarna zou je goed moeten voelen!

Maar let wel op AD lost niet je problemen op! Het is ook geen wondermiddel. Ik zou als ik jou was je onderliggende probleem/oorzaak oplossen
God doesn't help stupid!
pi_174307393
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:00 schreef Terminuz het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 3x en 4x ?

AD is meestal 1x pd.

Ad werkt pas op zijn minst 3 weken na de eerste x slikken! En rond de 6-8 weken op zijn best daarna zou je goed moeten voelen!

Maar let wel op AD lost niet je problemen op! Het is ook geen wondermiddel. Ik zou als ik jou was je onderliggende probleem/oorzaak oplossen
Bedoel vanaf nu 3x 37,5mg elke keer na het avondeten, en volgende week 4x 37,5mg.
Voorheen slikte ik elke 2x 37.5mg elke avond.

Mijn dosis is nu waar ik ooit op begon en ik voel mij nu al stukken beter dan voorheen. Had ik dan toch eerder moeten beginnen?

Klopt, het is geen wondermiddel, maar mijn depressies zijn wel stukken minder gelukkig. :)
Daarnaast ben ik nog in therapie en krijg ik als het goed is een vervolgtraject aangeboden die verder in gaat op mijn problemen.. al had ik die eerder moeten krijgen helaas.
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:43:36 #41
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174307542
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:38 schreef eastmain het volgende:

[..]

Bedoel vanaf nu 3x 37,5mg elke keer na het avondeten, en volgende week 4x 37,5mg.
Voorheen slikte ik elke 2x 37.5mg elke avond.

Mijn dosis is nu waar ik ooit op begon en ik voel mij nu al stukken beter dan voorheen. Had ik dan toch eerder moeten beginnen?

Klopt, het is geen wondermiddel, maar mijn depressies zijn wel stukken minder gelukkig. :)
Daarnaast ben ik nog in therapie en krijg ik als het goed is een vervolgtraject aangeboden die verder in gaat op mijn problemen.. al had ik die eerder moeten krijgen helaas.
Eerder beginnen dat kan niemand zeggen! Laag dosis beginnen is altyd beter. Net zogoed deed je het goed op laag dosis.
God doesn't help stupid!
pi_174313486
paniekaanvallen komen niet voor niks. Je bent bang voor iets en daar wil je absoluut niet mee geconfronteerd worden. Als je bijvoorbeeld weet dat je geheid een paniekaanval krijgt door aan een roze olifant te denken, komen ze juist.

Ik heb ook in die situatie gezeten. Je komt ervan af als je je angsten aangaat, doch ook dat je inzicht gaat krijgen in hoe je in elkaar zit, waar je kwaliteiten zitten, waar je nog aan moet werken en hoe het komt dat je nu in deze situatie zit.

Ikzelf heb altijd gedacht dat ik een heel raar minderwaardig persoon ben. Ervaringen in mijn jeugd bevestigden dit beeld. Ik was vaak het mikpunt van pesterijen. Als je zoiets elke keer meemaakt met andere mensen, dan concludeer je dat het probleem bij jou zit en niet bij degenen die je pesten. Op latere leeftijd werd ik niet meer gepest, maar mijn eigenwaarde was nog heel laag. Mensen hebben dan de neiging om vervolgens alleen maar positieve dingen op te noemen zodat ik mij beter ging voelen, maar daarmee gaan de problemen niet weg en ik raakte daardoor juist in de war om een objectief te vormen over mezelf.

Het is een moeilijk proces, maar je moet stukje bij beetje geconfronteerd worden met je gevoel. Daarmee gaat ook de blokkade steeds meer weg en dan kan je erachter komen wat er speelt.

Als je in je jeugd opgroeit in een gezin waar weinig aandacht was voor je en waar hoge eisen aan je werden gesteld, weet je niet beter. Je kan jouw situatie vergelijken met weet ik hoeveel anderen en concluderen dat jij het helemaal niet zo slecht hebt gehad. Maar dat komt ook omdat anderen die gedachten jou hebben ingeprent. Je leert daarmee je gevoel te blokkeren en jezelf met een schop onder je reet steeds over je grenzen te gaan.

Je paniekaanvallen zijn een signaal van je lichaam dat je uiting moet kunnen geven aan je angsten, verdriet, woede maar ook vreugde. Dit continu maar blijven blokkeren om te kunnen voldoen aan de extreem hoge eisen die je jezelf oplegt, is ongezond en dat trekt je lijf niet meer.
pi_174393062
@PabstBlueRibbon Thanks voor je woorden. Klopt inderdaad dat ik een grote druk leg op mijzelf en alles perfect wil doen. Dit probeer ik steeds meer los te laten, al gaat het niet heel eenvoudig en blijf ik mij depressief voelen.

Als doel heb ik gesteld over 3 jaar (dan ben ik 30 jaar), mijn doelen te hebben bereikt, zo niet dan maak ik er een einde aan. Als ik op mijn 30ste nog niet verder ben dan dit, dan kan ik er beter meer ophouden.
pi_174394693
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:43 schreef eastmain het volgende:
Klopt inderdaad dat ik een grote druk leg op mijzelf en alles perfect wil doen. Dit probeer ik steeds meer los te laten
quote:
Als doel heb ik gesteld over 3 jaar (dan ben ik 30 jaar), mijn doelen te hebben bereikt, zo niet dan maak ik er een einde aan
Het gaat nog niet zo lekker met dat 'jezelf minder druk op leggen', of wel?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174401255
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

Het gaat nog niet zo lekker met dat 'jezelf minder druk op leggen', of wel?
Nee, graag had ik daar ook hulp bij gehad - maar de hulp die ik verwacht blijft maar uit.
Al jaren sta ik in de wacht en als ik het zelf steeds probeer, raak ik naar een tijd weer volledig opgebrand.

Nu met de verhoging van mijn Venlafaxine voel ik me zo slecht, het lijkt net alsof ik slaap.
Kan nog niet eens meer fatsoenlijk typen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')