abonnement Unibet Coolblue
pi_173748854
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:19 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ook gewoon dat soort dingen. Sporten, films kijken, afspreken, koken/eten met vrienden zijn ook hobbies. Maar daardat je dat soort dingen onderneemt met verschillende mensen, en nier continu met elkaar, heb je samen ook weer dingen om over te praten. TS zou zo zijn hobby en complete sociale leven kwijt zijn.
niet overdrijven, hè. ;)
  woensdag 13 september 2017 @ 11:53:48 #152
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173748917
quote:
13s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:49 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

niet overdrijven, hè. ;)
Oow sorry hoor,

TS geeft aan dat hij al zijn vrienden daar heeft, dan verlies je niet alles, maar wel veel. Zeker als zij wel diezelfde uren samen komen die voor TS onwenselijk zijn.

Gelukkig kan hij nog wel afspreken met z'n tante en de buurman. Je hebt helemaal gelijk.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 13 september 2017 @ 13:40:15 #153
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173750856
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 08:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je doet dus bijna continu wat anders? Andere werkzaamheden en 3 hobbies ernaast, dat is toch een hele andere situatie?

Lolbroek. Ja, hobbies ernaast, maar hobbies die we maar vrij zeldzaam beoefenen, omdat we liever de dingen doen die we allebei leuk vinden. Zo anders is t dus niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173751064
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oow sorry hoor,

TS geeft aan dat hij al zijn vrienden daar heeft, dan verlies je niet alles, maar wel veel. Zeker als zij wel diezelfde uren samen komen die voor TS onwenselijk zijn.

Gelukkig kan hij nog wel afspreken met z'n tante en de buurman. Je hebt helemaal gelijk.
misschien moest ts eens wat vaker 'n praatje maken in de supermarkt, de kroeg/buurtvereniging bezoeken of andere bezigheden beginnen.

zo raakt hij tenminste ook niet afhankelijk van één enkele hobby & bijbehorend volk.

wat betreft zijn eigen keuze om wel/niet hobby op te geven sta ik geheel aan zijn kant, maar 'n volwassen man hoort nu eenmaal ook sociaal zelfstandig te zijn.
  woensdag 13 september 2017 @ 14:11:25 #155
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173751366
quote:
15s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:51 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

misschien moest ts eens wat vaker 'n praatje maken in de supermarkt, de kroeg/buurtvereniging bezoeken of andere bezigheden beginnen.

zo raakt hij tenminste ook niet afhankelijk van één enkele hobby & bijbehorend volk.

wat betreft zijn eigen keuze om wel/niet hobby op te geven sta ik geheel aan zijn kant, maar 'n volwassen man hoort nu eenmaal ook sociaal zelfstandig te zijn.
Lekker advies wel, omdat TS zijn vrienden allemaal bij dezelfde vereniging zitten heeft hij dus pech?

Joh TS jammer man, schrap je hobby maar en stop eens wat tijd in het maken van vrienden op de fruitafdeling.

Het is ook niet mijn keuze om op één plek al mijn sociale contacten te hebben, maar aangezien TS dat wel heeft is het stoppen met de vereniging best wel funest voor z'n vriendenkring.

In zijn geval zou ik, gezien hij toch niet meer vol van zijn hobby houdt, zoeken naar een andere rol binnen de vereniging.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_173751830
quote:
13s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:49 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

niet overdrijven, hè. ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lekker advies wel, omdat TS zijn vrienden allemaal bij dezelfde vereniging zitten heeft hij dus pech?

Joh TS jammer man, schrap je hobby maar en stop eens wat tijd in het maken van vrienden op de fruitafdeling.

Het is ook niet mijn keuze om op één plek al mijn sociale contacten te hebben, maar aangezien TS dat wel heeft is het stoppen met de vereniging best wel funest voor z'n vriendenkring.

In zijn geval zou ik, gezien hij toch niet meer vol van zijn hobby houdt, zoeken naar een andere rol binnen de vereniging.
heb je door hoe je zelf klinkt?!

een andere rol zoeken binnen de vereniging "gezien hij toch niet meer vol van z'n hobby houdt"
_O-

weinig perspectief, heet dat. of met andere woorden kansloos

[ Bericht 1% gewijzigd door Martin_marvellous op 13-09-2017 14:48:14 ]
pi_173752026
Update TS?
  woensdag 13 september 2017 @ 14:47:39 #158
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173752027
quote:
6s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:38 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]


[..]

heb je door hoe je zelf klinkt?!

een andere rol zoeken binnen de vereniging "gezien hij toch niet meer vol van z'n hobby houdt"
[ afbeelding ]_O-[ afbeelding ][ afbeelding ]

weinig perspectief, heet dat. of met andere woorden kansloos
Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben je volledig kwijt...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_173752109
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:47 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben je volledig kwijt...
dat het weinig uitmaakt waar je sociale kring uit bestaat, en het vergezocht is om 'n andere rol te zoeken binnen 'n vereniging waar je voor de rest toch al op uitgekeken bent.

en dat sociaal zelfstandig zijn + contacten buiten je vereniging zoeken niet ook meteen 'stoppen met je hobby' betekent.

allemaal mis-interpretaties van jouw kant.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 13 september 2017 @ 14:59:22 #160
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_173752217
Lekker verder gaan met je hobby en je vriendin er uit gooien
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_173752257
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lekker advies wel, omdat TS zijn vrienden allemaal bij dezelfde vereniging zitten heeft hij dus pech?

Joh TS jammer man, schrap je hobby maar en stop eens wat tijd in het maken van vrienden op de fruitafdeling.

Het is ook niet mijn keuze om op één plek al mijn sociale contacten te hebben, maar aangezien TS dat wel heeft is het stoppen met de vereniging best wel funest voor z'n vriendenkring.

In zijn geval zou ik, gezien hij toch niet meer vol van zijn hobby houdt, zoeken naar een andere rol binnen de vereniging.
Nou ja, als je geen vrienden meer over houdt, omdat je stopt bij de vereniging waar al je vrienden lid van zijn, dan waren het nooit vrienden. Dan waren het kennissen van de vereniging. Als hij daar echt vrienden heeft zitten, dan gaat hij heus nog wel een biertje met ze drinken, als hij geen lid meer zou zijn.
pi_173752362
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 09:21 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Ik heb een hobby die vrij veel tijd kost op dit moment. Mijn vrienden ken ik eigenlijk allemaal van die hobby dus sociaal gezien is het ook wel een belangrijk iets voor mij.
Zelf bedacht ik me ook steeds meer dat het voor mij misschien iets teveel tijd gaat kosten en het viel mij op dat ik er met vlagen minder voldoening uithaal dan ik dacht.

Mijn vriendin vindt alleen dat het echt teveel tijd kost een heeft mij nu mijn of meer voor de keus tussen haar en mijn hobby gezet. Ze geeft aan dat we samen te weinig tijd hebben een ziet niets in een relatie die op deze manier voortduurt.

Ik vind het erg vervelend dat mijn vriendin dit zo ziet een mij zo voor deze keus zet. Het moeilijkste op dit moment is dat ik al mijn vrienden daar heb zitten. Stoppen met die hobby zal dus zeker impact hebben op mijn vriendschappen met hun. Ook vind ik het vervelend dat mijn vriendin van mij verwacht dat ik moet kiezen. Ik weet dan ook niet zo goed wat nu verstandig is om te doen.

Het idee dat ze me voor deze keuze zet vind ik ook totaal niet fijn omdat ik denk dat dit keuzes zijn die mensen zelf moeten maken zonder dat een partner daar invloed op uit wil oefenen.

Wie heeft eerder ook eens zon situatie meegemaakt en hoe gingen jullie daarmee om? Wat zouden jullie doen?
Je bent een gamer. Ik lees aan hoe je vermijdt tr vertellen wat je hobby is!

Edit: Ah muziek! Die zag ik niet aankomen. Prima hobby.
  woensdag 13 september 2017 @ 15:34:29 #163
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173752831
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2017 14:52 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

dat het weinig uitmaakt waar je sociale kring uit bestaat, en het vergezocht is om 'n andere rol te zoeken binnen 'n vereniging waar je voor de rest toch al op uitgekeken bent.

en dat sociaal zelfstandig zijn + contacten buiten je vereniging zoeken niet ook meteen 'stoppen met je hobby' betekent.

allemaal mis-interpretaties van jouw kant.
Natuurlijk betekent sociaal zelfstandig zijn niet dat hij stopt met z'n hobby, en natuurlijk zou het fijn zijn als hij wat meer contacten had buiten de vereniging, zodat de keuzes wat meer los van elkaar staan.

Echter, wij zijn TS niet. TS schijft dat al zijn sociale contacten daar actief zijn, dat stoppen een grote impact gaat hebben op die vriendschappen. Ook zegt TS dat hij met de huidige tijd die hij kwijt is in combinatie met de voldoening die hij eruit haalt hij zelf ook merkt er een beetje klaar mee te zijn.

Waarom is het dan zo achterlijk van me om een andere rol voor te stellen? TS kan toch eventueel een bardienstje of kledingcommissie meepakken om zijn sociale leven niet te drastisch te veranderen als hij zelf ook geen zin heeft in de optredens?

Als hij daar wel zin in heeft zou ik als ik hem was gewoon doorgaan met optreden.

Wat jij voorstelt is een algemene aanpak die op zich prima is, maar TS totaal niet verder helpt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_173753493
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 15:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Natuurlijk betekent sociaal zelfstandig zijn niet dat hij stopt met z'n hobby, en natuurlijk zou het fijn zijn als hij wat meer contacten had buiten de vereniging, zodat de keuzes wat meer los van elkaar staan.

Echter, wij zijn TS niet. TS schijft dat al zijn sociale contacten daar actief zijn, dat stoppen een grote impact gaat hebben op die vriendschappen. Ook zegt TS dat hij met de huidige tijd die hij kwijt is in combinatie met de voldoening die hij eruit haalt hij zelf ook merkt er een beetje klaar mee te zijn.

Waarom is het dan zo achterlijk van me om een andere rol voor te stellen? TS kan toch eventueel een bardienstje of kledingcommissie meepakken om zijn sociale leven niet te drastisch te veranderen als hij zelf ook geen zin heeft in de optredens?

Als hij daar wel zin in heeft zou ik als ik hem was gewoon doorgaan met optreden.

Wat jij voorstelt is een algemene aanpak die op zich prima is, maar TS totaal niet verder helpt.
jij denkt in korte termijnoplossingen, ik denk aan lange termijnoplossingen.
settled. ;)
  woensdag 13 september 2017 @ 16:44:50 #165
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173754009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:58 schreef alors het volgende:

[..]

Omg echt verschrikkelijk ja! Hij zal in een diepe depressie raken. Dit kan echt niet! Gewoon ieder je eigen leven leiden en alleen doen wat je zelf wil. En als je dan toevallig een keer tijd voor elkaar hebt, dan is dat wel voldoende.
Of eerlijk kijken...

Is het werkelijk die hobby die het probleem is, of het feit dat ze beide op andere tijden werken en daarom maar weinig samen tijd hebben?

Die hobby van de ts neemt echt niet zoveel tijd in, het zijn de verdere omstandigheden die het lastig maken.
Daarnaast geldt ook dat als je als partner echt niets hebt met de hobby van je liefje dat een potienteel probleem is. De tijd die daarin gestoken wordt zie je dan als verspilde tijd, terwijl het erg belangrijk is voor degene die het doet.
Kan je niet goed leven met de hobby van je partner, zie jij het als onzinnig, dan zal het wrijving opleveren. Past het dan wel bij elkaar? Als jij wat belangrijk is voor de ander niet als zodanig erkent, is het dan wel een goede match?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 13 september 2017 @ 16:46:42 #166
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173754039
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je doet het als belachelijk af, maar ik snap het wel. Lekker met z'n tweeën alles wat je verder interessant vindt skippen zodat je elke avond samen kan praten over dingen die je samen meegemaakt hebt. Ben hartstikke blij dat zowel ik als mijn vriendin genoeg leuks doet naast onze tijd samen.
Wat meegemaakt hebt als je alles wat belangrijk voor je is hebt moeten opgeven?
De roddel bij de koffieautomaat? Wat er op tv is?

Ben het dus geheel eens met je.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 13 september 2017 @ 17:01:06 #167
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173754303
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 september 2017 14:13 schreef bagpiper001 het volgende:
Uit ervaring kan ik je mededelen dat de optredens in de winterperiode misschien meevallen, maar de rest van het jaar zeker niet. Als jij tussen maart en september ieder weekend weg bent, dan kan ik me goed voorstellen dat je vriendin daar een beetje klaar mee is. Daar komt nog bij dat als jij op zaterdag een optreden hebt in Schubbekutteveen wat 300 km van je woonplaats vandaan ligt, je de hele zondag ook niets waard bent.

Ik zou dus toch eens achter je oren krabben of deze vereniging bij je past met het aantal optredens dat ze hebben. En ga in gesprek, een ultimatum komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Tja. De heren hier doen aan motorcross, wat door het hele land heen gaat. Sterker nog, als mijn zoon volgend jaar het goed doet gaat het het jaar daarop niets eens over alleen Nederland. Trainingen e.d. komen daar ook nog bij. Daarnaast zijn ze samen (of zoon alleen) visgids en zijn dus regelmatig op pad met de boot.

Ik wist dat mijn partner gek was op motorcross, hij heeft het een tijd niet gedaan omdat we minder te besteden hadden. Maar zodra dat beter ging heb ik hem gezegd zijn hobby (of welke dan ook) weer op te pakken omdat ik niet wilde dat hij hard werkte om enkel mij (en zoon) leuke dingen te geven.
Dat betekent dat hij veel tijd besteed aan zijn hobby, eens in maand ofzo werkt nu eenmaal niet echt voor die hobby.

Motorcross is niet mijn ding. Het beoefenen zal ik nooit doen. Maar ik hou van hem, wil hem gelukkig zien en hij is gelukkig als hij zijn hobby heeft ipv enkel werkt of bij mij is (bij mij zijn maakt hem ook gelukkig, maar alleen dat is te weinig).
Ik hou ervan hem gelukkig te zien, hou ervan hem gepassioneerd te horen spreken over wat hem gelukkig maakt. Hou van die glinstering in zijn ogen. Hem hierin beperken zou hem minder gelukkig maken, zou ervoor zorgen dat mijn partner niet is wat hij zou kunnen zijn. Als ik niet kon leven met zijn hobby, geen enkel plezier zou kunnen hebben van zijn passie, daarin kon delen,dan zouden we simpelweg niet bij elkaar passen.

Hetzelfde geldt voor mijn hobby, alhoewel dat beter te plaatsen is op momenten die de ander niet 'in de weg' zitten. Als hij mijn paarden echt niets vond had het ook niet gewerkt. Die zijn te belangrijk voor me, ik wil daar tijd aan besteden, ik wil dat kunnen delen met het persoon die het belangrijkste is voor me.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 13 september 2017 @ 17:13:13 #168
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173754578
quote:
13s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:16 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

jij denkt in korte termijnoplossingen, ik denk aan lange termijnoplossingen.
settled. ;)
Top ^O^

Bij deze TS, praatjes maken bij de bananenbak
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 13 september 2017 @ 17:15:17 #169
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173754620
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:14 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Niet zo snel seksisme roepen hè, dat doet de kracht van emancipatie afnemen.

Ik heb geen zin om dat hele topic te lezen, maar paardenmeisjes (paardenmensen klinkt zo raar) zijn wel een slag apart. Paarden kosten zo belachelijk veel tijd, toewijding en structuur dat ze eigenlijk op nummer 1 moeten komen bij de verzorger om het überhaupt te kunnen volhouden. De opoffering is enkel te doen als de verzorger het paard als het meest belangrijke ding op aarde ziet. Het ligt daardoor qua toewijding dichter bij een topsporter zijn dan bij een "normale" hobby. Zie het als trainen voor de Iron Man, maar dan 20 jaar lang.
Onzin.

Hangt een beetje af van de manier van houden, maar zelfs met stalpaarden gaat het om een uurtje/2 uurtjes per dag. Heb je geen stalpaarden en leven je paarden in een kudde dan kan een dagje overslaan ook wel. Een paar dagen is ook mogelijk (tot vakantie aan toe e.d.).

Het hele paarden kosten zoveel tijd van andere hobby's is gewoonweg onwaar. Zeker aangezien de tijd die je aan je paard(en) besteed veel flexibiliteit kent. In tegenstelling tot vaste train momenten en wedstrijden/optredens.

Als je fok als maatstaf zou gebruiken laat het vooral zien dat er teveel mannen zijn die de hobby van hun partner niet accepteren omdat zij er niets mee hebben.
Zo ken ik irl ook 3 partners die niets willen weten van de paardenhobby van hun vrouw. Dat lijkt me echt een verschrikking, niet eens mogen praten over iets wat voor jou zo belangrijk is....
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173754700
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Onzin.

Hangt een beetje af van de manier van houden, maar zelfs met stalpaarden gaat het om een uurtje/2 uurtjes per dag. Heb je geen stalpaarden en leven je paarden in een kudde dan kan een dagje overslaan ook wel. Een paar dagen is ook mogelijk (tot vakantie aan toe e.d.).

Het hele paarden kosten zoveel tijd van andere hobby's is gewoonweg onwaar. Zeker aangezien de tijd die je aan je paard(en) besteed veel flexibiliteit kent. In tegenstelling tot vaste train momenten en wedstrijden/optredens.

Als je fok als maatstaf zou gebruiken laat het vooral zien dat er teveel mannen zijn die de hobby van hun partner niet accepteren omdat zij er niets mee hebben.
Zo ken ik irl ook 3 partners die niets willen weten van de paardenhobby van hun vrouw. Dat lijkt me echt een verschrikking, niet eens mogen praten over iets wat voor jou zo belangrijk is....
Lijkt mij ook hoor, maar ik zie toch ook gewoon dames in dit topic die roepen dat TS zijn hobby maar op moet geven. Ik vind het een beetje makkelijk om daar nu weer een uiting van seksisme van te maken. Sowieso is ouder1 daar vaker erg makkelijk in.
  woensdag 13 september 2017 @ 17:36:13 #171
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173755140
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Onzin.

Hangt een beetje af van de manier van houden, maar zelfs met stalpaarden gaat het om een uurtje/2 uurtjes per dag. Heb je geen stalpaarden en leven je paarden in een kudde dan kan een dagje overslaan ook wel. Een paar dagen is ook mogelijk (tot vakantie aan toe e.d.).

Het hele paarden kosten zoveel tijd van andere hobby's is gewoonweg onwaar. Zeker aangezien de tijd die je aan je paard(en) besteed veel flexibiliteit kent. In tegenstelling tot vaste train momenten en wedstrijden/optredens.

Als je fok als maatstaf zou gebruiken laat het vooral zien dat er teveel mannen zijn die de hobby van hun partner niet accepteren omdat zij er niets mee hebben.
Zo ken ik irl ook 3 partners die niets willen weten van de paardenhobby van hun vrouw. Dat lijkt me echt een verschrikking, niet eens mogen praten over iets wat voor jou zo belangrijk is....
Je bewijst exact mijn punt...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 13 september 2017 @ 17:48:20 #172
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173755384
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je bewijst exact mijn punt...
Wees eens iets uitgebreider in je antwoord, want nu weet ik niet hoe ik jouw punt zou bewijzen ermee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 13 september 2017 @ 18:06:11 #173
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173755707
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wees eens iets uitgebreider in je antwoord, want nu weet ik niet hoe ik jouw punt zou bewijzen ermee.
Prima, doen we dat

quote:
Niet zo snel seksisme roepen hè, dat doet de kracht van emancipatie afnemen.

Ik heb geen zin om dat hele topic te lezen, maar paardenmeisjes (paardenmensen klinkt zo raar) zijn wel een slag apart. Paarden kosten zo belachelijk veel tijd, toewijding en structuur dat ze eigenlijk op nummer 1 moeten komen bij de verzorger om het überhaupt te kunnen volhouden. De opoffering is enkel te doen als de verzorger het paard als het meest belangrijke ding op aarde ziet. Het ligt daardoor qua toewijding dichter bij een topsporter zijn dan bij een "normale" hobby. Zie het als trainen voor de Iron Man, maar dan 20 jaar lang.
Ik zeg dat paarden veel tijd, structuur en toewijding kosten (vergelijkbaar met trainen voor een triathlon), en dat je dat alleen vol kan houden door ze als er belangrijk te zien.

En dan reageer je met:
quote:
Onzin.

Hangt een beetje af van de manier van houden, maar zelfs met stalpaarden gaat het om een uurtje/2 uurtjes per dag. Heb je geen stalpaarden en leven je paarden in een kudde dan kan een dagje overslaan ook wel. Een paar dagen is ook mogelijk (tot vakantie aan toe e.d.).

Het hele paarden kosten zoveel tijd van andere hobby's is gewoonweg onwaar. Zeker aangezien de tijd die je aan je paard(en) besteed veel flexibiliteit kent. In tegenstelling tot vaste train momenten en wedstrijden/optredens.

Als je fok als maatstaf zou gebruiken laat het vooral zien dat er teveel mannen zijn die de hobby van hun partner niet accepteren omdat zij er niets mee hebben.
Zo ken ik irl ook 3 partners die niets willen weten van de paardenhobby van hun vrouw. Dat lijkt me echt een verschrikking, niet eens mogen praten over iets wat voor jou zo belangrijk is....
Dus je zegt dat het elke dag maar 1 a 2 uur kost, en dat je zelfs op vakantie kan als je het goed regelt. Vervolgens loop je te zeuren over andere paardrijders die hun lust en leed niet kunnen delen met hun partner, terwijl het zo belangrijk is...

Echt, schiet mij maar lek
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 13 september 2017 @ 18:10:43 #174
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173755767
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Prima, doen we dat

[..]

Ik zeg dat paarden veel tijd, structuur en toewijding kosten (vergelijkbaar met trainen voor een triathlon), en dat je dat alleen vol kan houden door ze als er belangrijk te zien.

En dan reageer je met:

[..]

Dus je zegt dat het elke dag maar 1 a 2 uur kost, en dat je zelfs op vakantie kan als je het goed regelt. Vervolgens loop je te zeuren over andere paardrijders die hun lust en leed niet kunnen delen met hun partner, terwijl het zo belangrijk is...

Echt, schiet mij maar lek
Ik zeg vooral dat als je het goed regelt (op een manier die goed is voor paarden) je gewoon op vakantie kan en niet elke dag hoeft. Dat dat enkel moet als het dier enkel van jou afhankelijk is voor beweging en/of gezelschap.

En natuurlijk is een hobby belangrijk, dat geld voor paarden, tennis, voetbal en ga zo maar door en door en door. Als je partner daar echt niets mee heeft, niet eens wat over wil horen ontkent hij/zij een deel van jou.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 14 september 2017 @ 08:49:49 #175
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_173766418
Ah grappig :D de doorgedraaide femidebieltjes draaien het alweer om en melden maar even dat ze toch ook echt mannen kennen die de hobby van hun vriendin vrouw niks vinden :') _O-

Prachtig weer.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')