abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:26:48 #226
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177265473
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik zit hier middenin een verhuizing. Als ik straks gesetteld ben ga ik ook een dagje kringlopen.
Heb vooral lampen nodig. Benieuwd of ik zal slagen als ik voor iets specifieks ga.

Ben inmiddels nagenoeg failliet en de lampen die ik mooi vind nieuw kosten een klein vermogen :(

Op marktplaats wel al een antiek bestekkastje gescoord voor in de eetkamer.
Gaat een opknappertje worden. De handgrepen gaan er vanaf want 1tje is kapot en daar komen knoppen op van Swarovski.
Lekker over the top dus :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alweer? JIj was toch paar maandjes terug al verhuisd?
pi_177277004
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:26 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Alweer? JIj was toch paar maandjes terug al verhuisd?
Het is nu bijna 2 maanden geleden dat ik te horen kreeg dat ik een huisje had. Heb nu sinds 2 weken de sleutel pas ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_177277079
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:37 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Klinkt niet als failliet! :p Ben benieuwd hoe de kranen er uit gaan zien ! Zo lang je geen vitrine hebt met kristallen figuurtjes is het nog oke! xp
Is kadootje van mijn vriend ;)
En neeeeee....rillll, geen kristallen figuurtjes hoor.
Alles vrij strak ingericht is de bedoeling zonder al te veel tierelantijntjes enz.

Als alles een beetje af is dan ga ik eens mijn best doen wat foto’s up te loaden
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_177278075
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik zit hier middenin een verhuizing. Als ik straks gesetteld ben ga ik ook een dagje kringlopen.
Heb vooral lampen nodig. Benieuwd of ik zal slagen als ik voor iets specifieks ga.

Ben inmiddels nagenoeg failliet en de lampen die ik mooi vind nieuw kosten een klein vermogen :(

Op marktplaats wel al een antiek bestekkastje gescoord voor in de eetkamer.
Gaat een opknappertje worden. De handgrepen gaan er vanaf want 1tje is kapot en daar komen knoppen op van Swarovski.
Lekker over the top dus :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me er geen voorstelling van maken, ben enorm benieuwd :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_177284925
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik kan me er geen voorstelling van maken, ben enorm benieuwd :D
Die kranen zijn echt fout hoor. Gewoonweg foei-lelijk. Verwacht je helemaal niet bij mij dus daarom des te leuker 😅
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_177458695
Weet iemand een fijne kringloop in de regio Breda?
Spoilers!
pi_177458877
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand een fijne kringloop in de regio Breda?
Etten-Leur vind ik een fijne en dat is ook best dichtbij jouw dorp
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_177458958
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:05 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Etten-Leur vind ik een fijne en dat is ook best dichtbij jouw dorp
Staat genoteerd.

Ik was een tijdje geleden bij een of andere commune in het dorp Langeweg. Emmaus ofzo. Is twee keer in de week geopend als kringloop en verder zijn ze er samen met God ofzo. Ik kwam net voor openingstijd aan en de hele parkeerplaats stond vol met mensen. Zodra het hek open ging, was het halve terrein al vol met kopers. Het is leuk opgezet daar, in een oud klooster met een gebouw per onderdeel (boeken, kinderen, kleding, etc). Maar nergens zitten prijzen op en vanwege de drukte is een medewerker moeilijk te benaderen. Ik ga echt niet in de rij staan om achter de prijs van een schoteltje te komen. De prijzen die ik kon vinden/vragen waren aardig aan de maat ook.
Spoilers!
pi_177459060
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Staat genoteerd.

Ik was een tijdje geleden bij een of andere commune in het dorp Langeweg. Emmaus ofzo. Is twee keer in de week geopend als kringloop en verder zijn ze er samen met God ofzo. Ik kwam net voor openingstijd aan en de hele parkeerplaats stond vol met mensen. Zodra het hek open ging, was het halve terrein al vol met kopers. Het is leuk opgezet daar, in een oud klooster met een gebouw per onderdeel (boeken, kinderen, kleding, etc). Maar nergens zitten prijzen op en vanwege de drukte is een medewerker moeilijk te benaderen. Ik ga echt niet in de rij staan om achter de prijs van een schoteltje te komen. De prijzen die ik kon vinden/vragen waren aardig aan de maat ook.
Maar wat een prachtlocatie _O_


Niks gekocht daar idd. Etten is gewoon op een industrie-terrein. Heb daar best al vaak iets goeds kunnen scoren.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_177459130
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:13 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Maar wat een prachtlocatie _O_

Niks gekocht daar idd. Etten is gewoon op een industrie-terrein. Heb daar best al vaak iets goeds kunnen scoren.
Ik ga er zeker kijken. Ik heb toevallig donderdag een afspraak in Oosterhout dus dacht dat ik een bezoekje aan een kringloop wel leuk zou kunnen combineren. Ik heb dringend aankleding voor ons huis nodig.
Spoilers!
pi_177462403
Vandaag weer eens ouderwets een rondje Alkmaar gedaan. Helaas is Mijn eigen marktplaats gestopt, er blijven nu nog 4 gewone kringloopwinkels over. Bij Rataplan zijn ze echt de weg kwijt qua prijzen: tweedehands kookboeken voor ¤12,50 en ¤19, en het boekje Allemaal rokjes moest ¤9,50 kosten. Lekker laten liggen dus, alleen een chicklit, een riem en een vestje meegenomen. Bij KooK worden we altijd blij van de boekenafdeling, net als bij kringloop Alkmaar, dus goed ingeslagen. Bij Kook hebben ze ook ontdekt dat vintage hip is, ze kondigen groots aan dat ze nu ook vintage kleding hebben, met stevige prijzen: jurken met ontbrekende stofceintuur voor ¤10 en ¤12,50. Zo jammer, eerder hadden ze die vintage kleding ook, maar had het gewoon een reguliere prijs. Wel een Iittala Paadar borrelglaasje voor ¤0,10 gevonden, dus ik ben blij.
Overal vlogen de schaatsen, mutsen en sjaals de deur uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doedezemaar op 26-02-2018 15:39:03 ]
pi_177637349
Ik ben afgelopen weekend naar een kledingruilbeurs geweest! Dat is ook erg leuk! Geen officiële kringloopwinkel, maar wel tweedehands dus!

Voor de deelname betaalde ik ¤5 voor de drie kilo die ik aan kleding inleverde (vanaf 3 kilo zou het ¤10 zijn geweest). Daarvoor kreeg ik dan drie bonnetjes waar ik dan zelf ook weer drie kilo aan kleding voor kon uitkiezen.

Uiteindelijk heb ik voor die ¤5 een mooie pepe jeans spijkerbroek, een paar leren enkel schoenen, twee zomerse topjes, een truitje en een blousje teruggevonden. En ik heb nog een bonnetje voor een kilo over die ik bij de volgende beurs nog steeds kan gebruiken.

En ik ben blij dat ik de ingeleverde kleding die ik niet meer droeg niet meer in mijn kast heb! :D

Super leuk initiatief!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_177637436
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 10:31 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik ben afgelopen weekend naar een kledingruilbeurs geweest! Dat is ook erg leuk! Geen officiële kringloopwinkel, maar wel tweedehands dus!

Voor de deelname betaalde ik ¤5 voor de drie kilo die ik aan kleding inleverde (vanaf 3 kilo zou het ¤10 zijn geweest). Daarvoor kreeg ik dan drie bonnetjes waar ik dan zelf ook weer drie kilo aan kleding voor kon uitkiezen.

Uiteindelijk heb ik voor die ¤5 een mooie pepe jeans spijkerbroek, een paar leren enkel schoenen, twee zomerse topjes, een truitje en een blousje teruggevonden. En ik heb nog een bonnetje voor een kilo over die ik bij de volgende beurs nog steeds kan gebruiken.

En ik ben blij dat ik de ingeleverde kleding die ik niet meer droeg niet meer in mijn kast heb! :D

Super leuk initiatief!
Ohhh dat klinkt zeker als een goed initiatief! Altijd fijn als je alleen kleren in je kast hebt die je ook echt draagt. En mooi dat je ook zo goed geslaagd bent voor nieuwe dingen :D
pi_177723669
Rondje gedaan en goed geslaagd: tien boeken (maar eentje voor mij, Symph heeft het leesvirus te pakken), een Gouden Boekje voor mijn collectie, twee jurken uit de eighties, 3 kettingen, een jasje, een W-Germanyschaaltje en 4 W-Germanyvazen. Leuk gesprekje met een medeliefhebber van W-Germany die onlangs haar verzameling verkocht had omdat het alleen maar in dozen op zolder stond, maar die eigenlijk in de verleiding kwam om toch weer wat te kopen en ons op het schaaltje wees zodat ze het niet zelf mee naar huis zou slepen.
Ik heb pas weer een leuke blog ontdekt: http://polyester-princess.blogspot.nl, ik ben jaloers op haar enorme collectie jurken
pi_177736674
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Rondje gedaan en goed geslaagd: tien boeken (maar eentje voor mij, Symph heeft het leesvirus te pakken), een Gouden Boekje voor mijn collectie, twee jurken uit de eighties, 3 kettingen, een jasje, een W-Germanyschaaltje en 4 W-Germanyvazen. Leuk gesprekje met een medeliefhebber van W-Germany die onlangs haar verzameling verkocht had omdat het alleen maar in dozen op zolder stond, maar die eigenlijk in de verleiding kwam om toch weer wat te kopen en ons op het schaaltje wees zodat ze het niet zelf mee naar huis zou slepen.
Ik heb pas weer een leuke blog ontdekt: http://polyester-princess.blogspot.nl, ik ben jaloers op haar enorme collectie jurken
Leuk! Foto van de buit? 😊.

Ik ga de laatste tijd met een vriendin langs allerlei verschillende kringloopwinkels en tweedehandskleding winkeltjes. Zal mijn vondsten van de laatste tijd morgen eens op de foto zetten.
pi_177764945
Ja, foto's! :D Zegt toch altijd meer dan duizend woorden! ;)

Ik was afgelopen zaterdag op de vlooienmarkt en vond daar deze lente jas, helemaal gekreukt, maar wel leuk! Heb 'm vervolgens met de hand gewassen en gestreken en nu ziet ie er perfect uit! Hij kostte een tientje, wat misschien veel voor de vlooienmarkt is, maar altijd nog goedkoper dan in de winkel een nieuwe lentejas kopen!

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_177864300
Oh ja, zeef dat ik ben. :'). Vergeet ik zelf foto's te plaatsen.

Komen ze:













En alles was 5 euro of minder. Dat suede rokje was het duurste haha.
  zondag 18 maart 2018 @ 20:59:59 #243
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_177917190
de kattenkopjes zijn tof
pi_177918897
hier elke keer weinig soeps bij de kringloop :(
pi_177924106
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier elke keer weinig soeps bij de kringloop :(
Hier hetzelfde probleem. In Rijswijk zit wel een redelijke. Echter als ik iets moois vind is dat bij het gedeelte dat zij de 'vintage hoek' noemen. Dan vragen ze soms meer geld dan de nieuwprijs en ik overdrijf niet. Ooit lag er een schaal (beschadigd) waarvan ik wist dat die gewoon van de Wereldwinkel was en vijfenveertig euro kost. Maar ze vroegen er vijftig euro voor.
Als je het zelf wil houden kun je het ook gewoon zeggen. :')
pi_177925061
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier elke keer weinig soeps bij de kringloop :(
Hier sinds die serie op tv nog maar weinig en als het er dan is marktplaats prijzen of nog wel meer.
pi_177927128
Hier (Belgie- Lanaken) ook. Ik vermoed dat het leuke spul naar opkopers en via internet verkocht wordt. En ik heb ook al hogere prijzen als nieuw in de winkel gezien. (kerst en paas versiering van de action is 2e hands duurder als nieuw :? )
Gelukkig is de kringloop in Gulpen (NL) niet zo. Mooi spul, erg lage prijzen en de opbrengsten gaan naar zwerfhonden O+ Helaas niet echt in de buurt voor mij -O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177927267
Het is dubbel, die prijzen bij de kringloop. Er moet wel een hele bedrijfsvoering van betaald worden ook. De doorloop gaat misschien sneller wanneer het goedkoper is, maar waarom zouden ze een enorm lage prijs vragen?
Aan de andere kant verkopen ze vaak ook echt troep voor teveel geld.

Het principe van sociale voorziening blijf ik ook belangrijk vinden.
pi_177936500
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 07:57 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Hier hetzelfde probleem. In Rijswijk zit wel een redelijke. Echter als ik iets moois vind is dat bij het gedeelte dat zij de 'vintage hoek' noemen. Dan vragen ze soms meer geld dan de nieuwprijs en ik overdrijf niet. Ooit lag er een schaal (beschadigd) waarvan ik wist dat die gewoon van de Wereldwinkel was en vijfenveertig euro kost. Maar ze vroegen er vijftig euro voor.
Als je het zelf wil houden kun je het ook gewoon zeggen. :')
ik kom gewoon artikelen tegen die ze ooit bij de Xenos, Action. Wibra, Zeeman, etc verkocht hebben.. en dan zit de originele prijs er ook nog op... en dan hop zo 10% duurder :/
Ja Daag :|
pi_177943865
Ha! In dit filmpje is de kringloop te zien waar ik vroegâh (zo’n anderhalf jaar geleden, toen ik met tweedehands winkelen begon en nog niet beter wist) altijd naar binnen liep! Het is een populaire zaak voor vintage liefhebbers, maar relatief duur! Hoewel ik wel nog zo af en toe binnenloop, koop ik er zelden nog wat.

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_178017632
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:05 schreef margaretha_01 het volgende:
Ha! In dit filmpje is de kringloop te zien waar ik vroegâh (zo’n anderhalf jaar geleden, toen ik met tweedehands winkelen begon en nog niet beter wist) altijd naar binnen liep! Het is een populaire zaak voor vintage liefhebbers, maar relatief duur! Hoewel ik wel nog zo af en toe binnenloop, koop ik er zelden nog wat.

Wat zijn de prijzen ongeveer?
pi_178019291
Bij Rataplan hier in Heerhugowaard hingen zeker 6 vintage jurken uit de seventies, helaas paste er me maar 1, dus als je maat 36/38 hebt, spoed je er dan heen, ik kreeg ze niet dicht met mijn brede schouders en cup 80D. De ene die ik meenam is echt eentje waarbij ik aan buurvrouw Margo uit The Good Life moet denken, lekker dramatisch.
Dit weekend ga ik wat foto's maken van wat we de laatste tijd hebben gescoord. Ik heb ook nog een eigthies zomerjas en een heel erg eighties geïnspireerde winterjas gevonden vandaag en een coole hoed, we hebben een rondje samen met just me gedaan, die oa een fijne jas heeft gevonden.
pi_178058357
Nou, de kringloopgoden zijn ons gunstig gezind deze week. We gingen vandaag naar de rommelmarkt van het Leger des Heils en kwamen ¤12 lichter terug met nog een winterjas voor mij, twee jurkjes, een paar enkellaarsjes, een t-shirt en een vintage blouse, twee boekjes van Dick Bruna en nog een leesboekje voor Symph. Toen nog maar even binnengestapt bij Rataplan, alwaar we direct bijna letterlijk tegen twee Germanyvazen aanliepen en verder nog wat tijdschriften (oa een paar exemplaren van de Verzamelkrant) meenamen. Bij Loodz15 een vintage jurk en twee riemen en toen bij de HVO hier nog een Germanyvaasje en nog een boekje van Dick Bruna.
Foto's volgen nog, het is hier in huis te donker om nu fatsoenlijke foto's te maken.
Oh, de winterjas is deze ( niet mijn advertentie) https://www.marktplaats.n(...)618&previousPage=VIP

[ Bericht 18% gewijzigd door Doedezemaar op 24-03-2018 17:49:54 ]
pi_178061504
Hier alvast twee foto's, de kleding volgt nog


pi_178061716
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier alvast twee foto's, de kleding volgt nog
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaaf! Hoeveel van die West Germany vazen heb je inmiddels? :)
pi_178062047
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:10 schreef Crientj het volgende:

[..]

Gaaf! Hoeveel van die West Germany vazen heb je inmiddels? :)
grof geschat gaat het, incl bloempotten, richting de 150. Symph ervan overtuigen om de echt foeilelijke exemplaren niet te kopen lukt niet zo heel goed :X
pi_178066176
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 19:30 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

grof geschat gaat het, incl bloempotten, richting de 150. Symph ervan overtuigen om de echt foeilelijke exemplaren niet te kopen lukt niet zo heel goed :X
Haha, wauw! Heb je ze allemaal dan ergens uitgestald staan? :)
pi_178066339
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 22:38 schreef Crientj het volgende:

[..]

Haha, wauw! Heb je ze allemaal dan ergens uitgestald staan? :)
yup, vensterbank, boekenkast en op en in een hele grote vitrinekast. En wat vloervazen op de grond
pi_178066937
Ik heb vorige week eindelijk een west germany vaas gezien. Een spuuglelijke witte. Twintig euro.
Tap tap tap
pi_178071995
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:10 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb vorige week eindelijk een west germany vaas gezien. Een spuuglelijke witte. Twintig euro.
da's een fors bedrag zeg, dat ga ik er ook niet voor betalen. De duurste van de afgelopen tijd was ¤7,50, de rest onder de ¤5
pi_178072268
ik vind de boeken van jenny colgan leuk. Vooral rosie hopkins sweetshop of dreams!

mijn bank komt van de kringloop, mijn tafel, veel van mijn keukenspullen (nu weer le creuset ovenschalen zo te zien ongebruikt voor een paar euro), toffe bakvormen en een pan (gietijzeren hackman). Ik koop wel alleen keukenspullen waar geen beschadigingen of gebruikssporen op zitten (tenzij het er echt met 1 x wassen af is)
pi_178072346
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 23:10 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb vorige week eindelijk een west germany vaas gezien. Een spuuglelijke witte. Twintig euro.
:D!

Paar jaar geleden werd je daar dood mee gegooid.

Ik ga vandaag kijken of ik ergens een goede stoel kan vinden in aantal kringloop/vintage winkels.
pi_178075547
Nog wat recente aankopen
pi_178077134
De zomerjas
een paar jurken zet ik zo in het vintagekledingtopic
pi_178077148
Leuke aankopen Doedezemaar! :D
Wat een boel van die vazen heb je dan :o Echt een verzameling dus.
En ik word helemaal vrolijk van je tafelkleed haha :D
pi_178077378
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:57 schreef _Hestia_ het volgende:
Leuke aankopen Doedezemaar! :D
Wat een boel van die vazen heb je dan :o Echt een verzameling dus.
En ik word helemaal vrolijk van je tafelkleed haha :D
de vintage tafelkleden zitten in de was, dus dan dit moderne vrolijke exemplaar maar.

Met al die aankopen de laatste tijd draaien de vaatwasser en de wasmachine net ff wat vaker dan normaal. Ook de wollen winterjassen gaan gewoon op een voorzichtig programma op 30 graden.
De afkeer van tweedehands die er bij sommige mensen is snap ik nooit zo, gewoon schoonmaken en dan is het weer prima te gebruiken. Het bestek en servies in een restaurant en linnengoed in een hotel is ook al door anderen gebruikt, en daar hebben ze dan weer geen probleem mee.
Echt niet alles wat we hier in huis hebben is tweedehands, maar wel veel, deels doorgegeven in de familie en deels van de kringloop. Als puber leende ik bijvoorbeeld al kleding van mijn opa en oma.
pi_178077473
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:10 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

de vintage tafelkleden zitten in de was, dus dan dit moderne vrolijke exemplaar maar.

Met al die aankopen de laatste tijd draaien de vaatwasser en de wasmachine net ff wat vaker dan normaal. Ook de wollen winterjassen gaan gewoon op een voorzichtig programma op 30 graden.
De afkeer van tweedehands die er bij sommige mensen is snap ik nooit zo, gewoon schoonmaken en dan is het weer prima te gebruiken. Het bestek en servies in een restaurant en linnengoed in een hotel is ook al door anderen gebruikt, en daar hebben ze dan weer geen probleem mee.
Echt niet alles wat we hier in huis hebben is tweedehands, maar wel veel, deels doorgegeven in de familie en deels van de kringloop. Als puber leende ik bijvoorbeeld al kleding van mijn opa en oma.
Ja precies zo denk ik er ook over. En als je kleren in de winkel koopt dan is het vaak ook al door tig mensen gepast. Gewoon na aanschaf even in de wasmachine en keukenspullen afwassen en dan kun je het prima gebruiken.
pi_178085298
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik kan me er geen voorstelling van maken, ben enorm benieuwd :D
Tjek mijn fb, de eerste kraan is in huis :7

De knoppen op mijn bestekkastje zijn ook bevestigd, nu alleen nog opknappen :)
Zijn trouwens dezelfde knoppen als van de kraan, zie ik net 8-)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_178085544
Gisteren 4 borden van Arcopal in de kringloop gescoord voor wel 2 euro, serie Lotus (zelfde kleur als de kan die Doedezemaar eerder postte). Ik had er al 2 dekschalen van en wil eigenlijk nu wel sparen voor het complete servies O+

En nu twijfel ik want op marktplaats staat een compleet servies voor 60euro. Of ga ik de uitdaging aan om alles bij de kringloop te gaan verzamelen??? Zo vaak kom ik dus niet bij de kringloop want te ver weg en geen auto.
En het servies vind ik zoooooo erg O+ O+ O+ O+ O+ O+

Keuzes, keuzes, keuzes :+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 25 maart 2018 @ 21:15:26 #270
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178086057
Zou voor mij een makkelijke keuze zijn: kringloop.

Om de doodsimpele reden dat ik dr geen 60 euro voor over zou hebben. Hell, niet eens een tientje :N
pi_178086414
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:56 schreef Doedezemaar het volgende:
De zomerjas [ afbeelding ]
een paar jurken zet ik zo in het vintagekledingtopic
Gaaf! Hoeveel heb je daar voor betaald? :o
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_178092628
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:25 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Gaaf! Hoeveel heb je daar voor betaald? :o
¤6,50. Bij Dorcas hadden ze net de zomercollectie in de winkel gehangen, we hebben alledrie een paar jassen gepast. Hun prijsbeleid kan ik niet zo goed volgen, dit was weer een prima prijs, maar ze vragen ook gerust ¤14,50 voor (zo goed als) nieuwe schoenen.

Oh en wat betreft dat Arcopalservies: als je nu genoeg servies hebt voor dagelijks gebruik, dan zou ik lekker gaan sprokkelen op rommelmarkten en bij de kringloop, ¤60 is een behoorlijk fiks bedrag in mijn ogen. Maar als je met zo goed als niks zit, dan ben je met deze aankoop wel meteen voorzien. Ik zie al jaren dat er, zeker voor de schalen, overal woekerprijzen van zeker ¤10 per stuk gevraagd worden en dat heb ik er niet voor over. Ik geef dat soort bedragen ook niet meer uit voor nieuwe dingen. Mijn dagelijkse servies (drie soorten borden en een paar schalen) komt van V&D en heb ik jaren geleden met verjaardagen gekregen.
pi_178105354
Groetjes uit Warsaw. Ook hier hebben ze best veel tweedehands kleding winkeltjes. Maar de doorloop gaat snel, veel mensen die deze winkeltjes bezoeken.

Ik verliet een vintage second hand winkel vanmorgen met deze jas, die was afgeprijst van 240 zlotty naar 210. Omgerekend is dat zo’n 50 euro; wat best prijzig is... maar een zo goed als nieuwe jas van 80% wol en in deze prachtige kleur.. Ik kon hem niet laten hangen. 😳

De knopen ga ik thuis vervangen voor andere knopen en de voering is knalpaars. Maar hij is suuuuper tof.

https://imgur.com/a/0tvrT
pi_178107184
Zaterdag was er hier een kerk kledingbeurs. Ik heb een zn mooi suede jasje gekocht van Berrie Tielens deels handgemaakt met nog de labels eraan. Daarnaast nog wat andere dingen (oa 2 colberts, trenchcoat, shirts en bloesjes). Allemaal 2 euro per stuk.
pi_178157510
:@ Weer wat gevonden bij de kringloop... :@

Deze prachtige vintage kanten folklore blouse! Maat 46, dus voor mij valt ie als een kimono! Kan niet wachten op de zomer!



Dit vintage blousje:



Twee dvd's en een boek

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_178157801
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:04 schreef margaretha_01 het volgende:
:@ Weer wat gevonden bij de kringloop... :@

Deze prachtige vintage kanten folklore blouse! Maat 46, dus voor mij valt ie als een kimono! Kan niet wachten op de zomer!

[ afbeelding ]

Dit vintage blousje:

[ afbeelding ]

Twee dvd's en een boek

[ afbeelding ]
tweede blouse is echt schattig. Wij komen ook nogal eens bij de kringloop, vandaag waren we, in verband met een afspraak, weer in Hoofddorp. Daar komen we nooit met lege handen naar buiten. Ik maak morgen wel wat foto's. De buit was: een vintage rok en jurk voor mij, twee polo's voor Symph, een schilderijtje en een stapel boeken. Er komt straks weer een periode dat we minder tijd om te kringlopen hebben, dus voor nu genieten we maar van het goede kringloopkarma ( we heben echt zo ontzettend veel door de kringloop laten ophalen toen we het huis van mijn schoonmoeder moesten leeghalen).
pi_178157989
De bovenste lamp van die vloerlamp die ik pas had gekocht bij de kringloop is al kapot helaas ;(
Toen ik hem aan wilde doen knipte hij meteen weer uit. Morgen maar even kijken voor een nieuw lampje, maar is een speciaal ding. Dus denk dat een nieuw lampje nog meer kost dan die hele vloerlamp ( 6.50 euro) heeft gekost :'). Het onderste lampje doet het gelukkig nog wel :)
pi_178171341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:22 schreef _Hestia_ het volgende:
De bovenste lamp van die vloerlamp die ik pas had gekocht bij de kringloop is al kapot helaas ;(
Toen ik hem aan wilde doen knipte hij meteen weer uit. Morgen maar even kijken voor een nieuw lampje, maar is een speciaal ding. Dus denk dat een nieuw lampje nog meer kost dan die hele vloerlamp ( 6.50 euro) heeft gekost :'). Het onderste lampje doet het gelukkig nog wel :)
dat is balen zeg, zo'n halogeen steeklampje zeker? Dure dingen, soms vind je er nog eentje bij de kringloop ( wij hebben de giga voorraad van mijn schoonmoeder aan allerlei soorten lampjes ook naar de kringloop gedaan).
hier de buit van gisteren


pi_178174616
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

dat is balen zeg, zo'n halogeen steeklampje zeker? Dure dingen, soms vind je er nog eentje bij de kringloop ( wij hebben de giga voorraad van mijn schoonmoeder aan allerlei soorten lampjes ook naar de kringloop gedaan).
hier de buit van gisteren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is zo'n ding:



en in het midden is hij dus uit elkaar. Geen idee hoe zo'n lamp heet :@

Mooie buit weer ^O^
pi_178174830
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:25 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Het is zo'n ding:

[ afbeelding ]

en in het midden is hij dus uit elkaar. Geen idee hoe zo'n lamp heet :@

Mooie buit weer ^O^
een buislamp. Ze zijn wel prijzig helaas

https://www.bol.com/nl/p/(...)mm/9200000010588247/
Juin uit Eigen Tuin!
pi_178175110
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:36 schreef Symphonic het volgende:

[..]

een buislamp. Ze zijn wel prijzig helaas

https://www.bol.com/nl/p/(...)mm/9200000010588247/
Oh jeetje, das 2 keer zo duur als dat ik voor die hele vloerlamp heb betaald :{

Edit: bij de Praxis zijn ze iets goedkoper, 8.50 euro voor 2 stuks.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 29-03-2018 19:27:09 ]
pi_178175761
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_178176401
Elke bouwmarkt heeft die liggen. Wel grote kans dat je voor een ander wattage moet gaan kiezen.
Deze week hebben gamma en karwei sowieso keuzekorting, dus dat scheelt weer iets.
pi_178176523
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:58 schreef Dragonberry het volgende:
Elke bouwmarkt heeft die liggen. Wel grote kans dat je voor een ander wattage moet gaan kiezen.
Deze week hebben gamma en karwei sowieso keuzekorting, dus dat scheelt weer iets.
Ik moet ook nog wat anders hebben bij de bouwmarkt ( plafond-afdekplaatje) dus ik zal eens even bij 1 van die 2 kijken dan, thnx ^O^
pi_178181547
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Hier alvast twee foto's, de kleding volgt nog
[ afbeelding ]

Oooh jaloers op het Arcopal spul! Leuk die kan,nooit eerder tegengekomen.
Ik heb er 3 schalen van die in elkaar passen,4 kop en schotels en 2 mokken.
En je gescoorde zomerjas vind ik ook supertof!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_178187302
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:23 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Oooh jaloers op het Arcopal spul! Leuk die kan,nooit eerder tegengekomen.
Ik heb er 3 schalen van die in elkaar passen,4 kop en schotels en 2 mokken.
En je gescoorde zomerjas vind ik ook supertof!
hier staat mijn verzameling Arcopal
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hier mijn verzameling Arcopal en aanverwanten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pi_178303613
Onlangs weer wat leuke dingetjes gescoord: autorijhandschoenen, een ketting, een lap vintage stof, een boek, een Arcopal botervloot, een glas wat zo bij de verzameling vintage Iittala glas past maar het waarschijnlijk niet is en een paar jurken die ik in het vintagekledingtopic heb gezet
  woensdag 4 april 2018 @ 17:48:25 #288
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178306067
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Onlangs weer wat leuke dingetjes gescoord: autorijhandschoenen, een ketting, een lap vintage stof, een boek, een Arcopal botervloot, een glas wat zo bij de verzameling vintage Iittala glas past maar het waarschijnlijk niet is en een paar jurken die ik in het vintagekledingtopic heb gezet
[ afbeelding ]
Daar hebben mn ouder als jaren de soepkoppen van in gebruik.

En mn vader heeft een West-Germany Scheurich kan naar de kerk gebracht voor de tweewekelijkse rommelmarkt :Y
pi_178306350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:48 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Daar hebben mn ouder als jaren de soepkoppen van in gebruik.

En mn vader heeft een West-Germany Scheurich kan naar de kerk gebracht voor de tweewekelijkse rommelmarkt :Y
vlak voordat ik in de familie kwam heeft de moeder van Symph een oranje W-Germany vloervaas in de container gegooid :'(
  woensdag 4 april 2018 @ 18:43:17 #290
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178307301
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:58 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

vlak voordat ik in de familie kwam heeft de moeder van Symph een oranje W-Germany vloervaas in de container gegooid :'(
Heeft de moeder in ieder geval wel smaak :P
  vrijdag 6 april 2018 @ 11:56:47 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178343521
Net voor een prikkie een verzilverde theepot met bijbehorend melkkannetje en suikerpotje gevonden, en een verzilverd bord-op-voet. Ben helemaal in m'n nopjes O+.
KuikenGuppy
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 april 2018 @ 11:35:21 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178361948
Ik kwam net "de kringloop-app" tegen, iemand ervaring daarmee? Is het wat? Wordt hij actueel gehouden? Zijn er nog andere apps die handig zijn om kringloopwinkels te vinden?

Wij zijn nogal eens onderweg om te mysteryshoppen en dan heb je soms een uurtje stuk te slaan. En omdat we allebei nogal graag (understatement :P ) in kringloopwinkels snuffelen is zo'n app dan wel handig. Vooral omdat we ook in voor ons onbekende plaatsen shoppen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178362104
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Ik kwam net "de kringloop-app" tegen, iemand ervaring daarmee? Is het wat? Wordt hij actueel gehouden? Zijn er nog andere apps die handig zijn om kringloopwinkels te vinden?

Wij zijn nogal eens onderweg om te mysteryshoppen en dan heb je soms een uurtje stuk te slaan. En omdat we allebei nogal graag (understatement :P ) in kringloopwinkels snuffelen is zo'n app dan wel handig. Vooral omdat we ook in voor ons onbekende plaatsen shoppen.
ik heb geen smartphone, dus ook geen app, maar ik gebruik de sites www.allekringloopwinkels.nl en https://www.kringloop-info.nl en natuurlijk https://www.meukisleuk.nl voor rommelmarkten etc.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 april 2018 @ 11:58:48 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_178362323
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:45 schreef Doedezemaar het volgende:

ik heb geen smartphone, dus ook geen app, maar ik gebruik de sites www.allekringloopwinkels.nl en https://www.kringloop-info.nl en natuurlijk https://www.meukisleuk.nl voor rommelmarkten etc.
Die laatste kende ik al, naar de andere ga ik eens even kijken. Dank je wel :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_178370172
Vandaag onverwacht een redelijk lokaal rondje gedaan, toen we onderweg waren om te gaan wandelen en de score viel niet tegen: een paar Stephen King's voor Symph, de biografie van Mrs Nabokov voor mij, een paar cremekleurige sleehakken die erg leuk staan bij mijn vintage jurkjes, een tafelkleed (hangt voor een paar dagen buiten, ruikt echt naar kringloop), een vintage wollen Kangol (made in England) baret, een mintgroene panty en riem en twee W-Germanyvazen.

Vaas nummer drie was nog niet geprijsd, de meneer van die kringloop moest de vaas eerst nog op internet opzoeken, dus die konden we niet kopen. Die meneer heeft een bijzonder prijsbeleid daar, gelukkig prijst hij een deel van de boeken vrij regelmatig af naar ¤0,50 en 3 voor ¤2,50 en heeft de kleding ook een vriendelijk prijsje. Maar voor een gebaksschaal van het Nutroma klokkenservies vraagt hij dan weer ¤4,50 en dat staat dan gerust een jaar of twee in zijn winkel, want dat betaalt niemand ervoor. Ik heb dat servies diverse keren op een rommelmarkt proberen te verkopen voor een heel zacht prijsje en zelfs gratis wilde nog niemand het hebben. Maar ja, op marktplaats vraagt men er vaak ook een pittig prijsje voor, dus de meneer volgt dat dan. Ach ja, zo vind ik overal toch wel betaalbare schatten, bij de ene moet je zijn voor de boeken en kleding, bij de andere voor de riemen en panty's en bij de derde vind je bijna altijd wel een W-Germanyvaas voor een acceptabele prijs, maar vragen ze rustig ¤25 voor een vintage jurk.

Foto van de buit van vandaag volgt binnenkort
pi_178398381
Gister een stukje door Nederland gereden en langs een kringloop in Winschoten gegaan. Grappig zaakje, klein; maar alles stond overal en nergens op tafels uitgestald. Alles netjes geprijsd met prijsstickers; alleen zaten die soms wel op een onhandige plek. Op een delicaat schilderij bijvoorbeeld op de afbeelding. Dat... Brrrrr.

Ik kon niet zo uitgebreid kijken als dat ik wilde, mijn vriend wil nooit mee naar binnen en die liep als een mak schaap achter mij aan. Ik nam uiteindelijk deze twee bloempotten mee voor 50 ct per stuk.

pi_178409336
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:49 schreef Crientj het volgende:
Gister een stukje door Nederland gereden en langs een kringloop in Winschoten gegaan. Grappig zaakje, klein; maar alles stond overal en nergens op tafels uitgestald. Alles netjes geprijsd met prijsstickers; alleen zaten die soms wel op een onhandige plek. Op een delicaat schilderij bijvoorbeeld op de afbeelding. Dat... Brrrrr.

Ik kon niet zo uitgebreid kijken als dat ik wilde, mijn vriend wil nooit mee naar binnen en die liep als een mak schaap achter mij aan. Ik nam uiteindelijk deze twee bloempotten mee voor 50 ct per stuk.

[ afbeelding ]
niks van je vriend aantrekken ;) Ik vind het wel erg leuk dat Symph zo mee is gegaan in mijn hobby, en ach, dat hij een beetje doorslaat met de vazen...
Prijsstickertjes zijn soms echt een ergernis ja, ik heb pas ook een schilderijtje laten staan waar het stickertje ook op de afbeelding zat. Op sommige dingen gaat er nog een extra plakbandje overheen, je poetst je rot om dat plakspul weer van een item af te krijgen. Ik heb glazen opbergbakjes met plastic deksel waar ik de restanten van het verpakkingstape niet meer vanaf krijg, gevalletje overijverige goedbedoelende vrijwilliger die het als setje bij elkaar had gedaan, zo jammer.
pi_178412717
Laatste aankoop! :) Linnen jasje!

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_178412847
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

niks van je vriend aantrekken ;) Ik vind het wel erg leuk dat Symph zo mee is gegaan in mijn hobby, en ach, dat hij een beetje doorslaat met de vazen...
Prijsstickertjes zijn soms echt een ergernis ja, ik heb pas ook een schilderijtje laten staan waar het stickertje ook op de afbeelding zat. Op sommige dingen gaat er nog een extra plakbandje overheen, je poetst je rot om dat plakspul weer van een item af te krijgen. Ik heb glazen opbergbakjes met plastic deksel waar ik de restanten van het verpakkingstape niet meer vanaf krijg, gevalletje overijverige goedbedoelende vrijwilliger die het als setje bij elkaar had gedaan, zo jammer.
Haha, ging dat maar zo makkelijk. Ik ga morgen met een vriendin hier in de regio een rondje kringloopwinkels af en hij vroeg net of ik niets wilde kopen. Dat kan ik hem natuurlijk niet beloven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop ooit een mooie kast of dressoir te kunnen scoren zodat we onze Expedit kunnen vervangen. Langzamerhand toch een beetje afscheid aan het nemen van ons Ikea interieur. Komt wel. Heeft geen haast verder.
pi_178442934
Gister met een vriendin langs twee winkels gegaan. Gezellig en leuk. 25 euro lichter, maar wel een hoop leuke spulletjes rijker voor in huis.


(Herken je de vaas, Doedezemaar?)

Eindelijk een mooi plantenkrukje gevonden. *O*.
Staat goed stabiel, katten vonden hem ook al erg prettig om op te liggen. :')


Deze had ik eerder al gezien, maar toen liet ik hem staan. Savonds verteld aan vriend en die vroeg waarom ik hem niet had gekocht voor die 2,95 euro. Spijt van! Gelukkig stond ie er nog.
Heeft alleen wel een mooie lijst nodig en een beetje liefde. Even bijsnijden, mooi passe-partout erbij en gaan.


Vriendin trok daarna deze rok uit het rek, maar het was haar maat niet. Wel mijn maat.
Even over getwijfeld, snel gepast over een broek heen, maar inmiddels helemaal verliefd op. Prachtige kleur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')