beantherio | vrijdag 8 september 2017 @ 20:24 |
Een hot topic in de formule 1 is momenteel de aanpassing van de motorregels in 2021. Die motoren zouden "simpeler" en goedkoper moeten worden maar wat dat precies betekend weet niemand. Het zorgt in ieder geval voor veel rumoer, veel discussie en ook veel beweging:
Wat gaat het nieuwe motorconcept worden en wat zou het (volgens jou) moeten worden? Ik vermoed dat dit voor velen nogal verschild. ![]() Zelf vind ik dat ze moeten vasthouden aan het hybride concept en dat ze dat moeten verbeteren. Mensen willen graag de V8/V10/V12 terug maar dat is niet reeel. De klassieke verbrandingsmotor gaan er op termijn (15 a 20 jaar?) uit maar met een hybride motor kan F1 nog wel een tijdje vooruit. En dat hoeft niet meer zo duur en complex te zijn als het was: de laatste jaren is de ontwikkeling op dit gebied hard gegaan. | |
Fer | vrijdag 8 september 2017 @ 20:38 |
Denk dat ze de huidige V6 blokken huiden. Turbo/mgu-h gaat weg en vervangen door 2 normale turbo's. MGU-K blijft, ES vervangen met een kleiner type, aangezien er ook minder energie teruggewonnen wordt. Alleen de vraag, houden we de fuel flow limiter? Mercedes en Ferrari zouden wel willen, ze hebben immers een dikke voorsprong op de verbrandingstechniek. Zonder is goedkoper en zal meer lawaai maken. Persoonlijk hoop ik dat het kwa vermogen gewoon heel close zal worden, allemaal binnen 10pk ofzo. En dan elkaar beconcureren op gewicht, formaat en drivability. | |
Jensen89 | dinsdag 12 september 2017 @ 00:35 |
Wat er ook gebeurt, het zou mooi zijn als ze de hybride motoren het geluid van vroeger kunnen laten maken. Al zou het maar heel goed nep zijn, het is toch een intensere belevenis. |