abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173655225
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Cultuur is een smeltkroes mits een cultuur geleidelijk verandert. Bij grootschalige immigratie ontstaat verstoren met als gevolg onbegrip, segregatie, eisen en drammen. Je ziet het dagelijks:

- meisjes mogen niet mee op werkweek
- geen schoolzwemmen voor meisjes
- extreem hoge schooluitval
- extreem hoge criminaliteit
- extreem hoog percentage afhankelijk van uitkering.

De lijst is werkelijk eindeloos. Wie is er bij gebaat om zoveel mensen binnen te halen die onze samenleving ondermijnen en als klap op de vuurpijl nog zo'n 3 ton per persoon kosten om te onderhouden. Die mensen dragen NIETS bij aan de schatkist, zij kosten ons 3 ton per persoon. Wie is er in hemelsnaam bij gebaat als wij over 100 jaar geen sociale zekerheid meer is?
Pak dit snoeihard aan. Stel hele strenge eisen bij binnenkomst.
Maar ik zie niet in wat dit met een huidskleur te maken heeft. De gemiddelde islamiet in de wereld is blanker dan de gemiddelde Christen. En je had het over blank.
Het heeft ook niets te maken met het feit of je wel of niet aan Sinterklaas doet. En of je de coupletten van het Wilhelmus kent. Achterstelling van meisjes kent ook Christelijke wortels.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173655240
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Tegen alle verwachtingen in is mijn dochter blank, blond en met groene ogen geboren. Wel met een platte afrikaanse neus en ze lijkt als 2 druppels water op mij dus ik hoef er niet aan te twijfelen of het wel echt mijn dochter is. Maar dat wist ik niet van tevoren.

De reden dat ik europa graag in meerderheid blank zou willen houden heeft niet te maken met de huidskleur van de mensen maar met de problemen die gepaard gaan met grootschalige immigratie vanuit landen met een ver afwijkende cultuur. De reden dat ik mijn dochter op een blanke school zet heeft niet te maken met de kleur van de kinderen maar omdat die kinderen Nederlands spreken, omdat die kinderen niet gebukt gaan onder verschillende achterstanden, omdat daar niet de klas voor 70% bestaat uit zwakke leerlingen die extra aandacht nodig hebben waardoor er geen aandacht voor mijn dochter overblijft. Dergelijke problemen die je nu in achterstandswijken en zwarte scholen ziet wil ik liever niet in de gehele eu.

Daarbij, Europa is van oorsprong blank. Het is volstrekt voor de hand liggend en in lijn der verwachting dat Afrika in meerderheid zwart is, dat de inwoners van Azië in meerderheid spleetogen hebben en dat de inwoners van Europa in meerderheid blank zijn. Dat is niet vreemd en het is ook niet erg dat mensen dat zo willen houden.
Prima post. Bedankt voor je bijdrage. ^O^

Ik heb zelf in principe niets tegen (massa-)migratie (en hecht dan ook niet veel waarde aan het idee dat bepaalde continenten zus of zo moeten blijven omdat ze dat altijd al waren).

Maar als diezelfde massa-migratie voor onevenredig grote problemen zorgt, waar we tot nu toe nog niet echt werkende oplossingen voor hebben, dan vind ik het realistisch en ook eerlijk om eens te gaan kijken of we die massa-migratie niet eens in moeten dammen. Een belangrijke taak van de overheid zelfs, daar die in de eerste plaats verantwoordelijkheid draagt naar haar eigen burgers. De mate waarop die indamming / regulatie nu al voldoende (of juist niet genoeg) gebeurt, daar kunnen we imo leuk samen over discussiëren.

Heeft voor mij verder niet zoveel met idealen te maken, en is eerder een stukje pragmatisme.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:20:44 #153
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_173655290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik heb zelf in principe niets tegen (massa-)migratie (en hecht dan ook niet veel waarde aan het idee dat bepaalde continenten zus of zo moeten blijven omdat ze dat altijd al waren).

Maar als diezelfde massa-migratie voor onevenredig grote problemen zorgt, waar we tot nu toe nog niet echt werkende oplossingen voor hebben, dan vind ik het realistisch en ook eerlijk om eens te gaan kijken of we die massa-migratie niet eens in moeten dammen. Een belangrijke taak van de overheid zelfs, daar die in de eerste plaats verantwoordelijkheid draagt naar haar eigen burgers. De mate waarop die indamming / regulatie nu al voldoende (of juist niet genoeg) gebeurt, daar kunnen we imo leuk samen over discussiëren.

Heeft voor mij verder niet zoveel met idealen te maken, en is eerder een stukje pragmatisme.
Je weet dat je nu dezelfde mening hebt als de heer Baudet?
pi_173655304
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Baudet wegzetten als een radicaal, fascist, nazi, vrouwenhater etc. noemen we demoniseren.

Aan dat demoniseren maakt veelal links zich schuldig, dat is niet demoniseren maar constateren.
Nee hoor, dat is hooguit een handjevol. En in de ogen van de rest hebben die lui het gewoon allemaal niet zo erg begrepen. Hoeven ik of de rest verder niet zo veel woorden aan vuil te maken.

quote:
Alles wat we zien gebeuren met Baudet hebben we ook zien gebeuren bij Fortuyn en bij Wilders, waar de één het met de dood heeft moeten bekopen, en de ander al 13 jaar lang niet zonder beveiliging de deur uit kan. En in alle drie de gevallen begon "hoogopgeleid" links met demoniseren, het wegzetten van deze personen als radicalen, als een gevaar voor de samenleving, het continue toepassen van godwins en ze zelfs gelijkstellen aan massamoordenaars zoals Breivik. En onder die hoogopgeleide kleik staan een hoop gehersenspoelde linkse aanhangers die zo overtuigd van hun gelijk dat ze geweld niet schuwen, de zogenoemde voetsoldaten, goed om te demonstreren, om te rellen en vooral te grijpen naar fysieke middelen ipv. een democratische oplossing te zoeken. En in die kliek lopen er dan nog individuen rond die er heilig van overtuigd zijn dat als ze iemand zoals Baudet omleggen ze de wereld van de ondergang gered hebben, de nieuwe Hitler. En dat allemaal veroorzaakt omdat in de hogere linkse kringen in samenwerking met de linkse media het demoniseren begint.
Hier ga ik niet eens op in. Dat jij links graag zo afschildert is jouw probleem.

quote:
Maar vertel mij nog eens hoe Fortuyn, Wilders en Baudet aanzetten tot geweld in de samenleving jegens moslims?
Waar beweer ik dat? Er zijn hooguit een stel randdebielen die de woorden van die drie zodanig fout interpreteren dat ze zich geoorloofd voelen in het gebruik van agressie, bedreigingen of zelfs geweld. Maar net zoals bij de randdebielen op links, zullen dat er maar gewoon een paar zijn en lijkt het me meer dan genoeg om daar gewoon duidelijk en kort over te zijn: die mensen sporen niet helemaal.
pi_173655315
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Pak dit snoeihard aan. Stel hele strenge eisen bij binnenkomst.
Maar ik zie niet in wat dit met een huidskleur te maken heeft. De gemiddelde islamiet in de wereld is blanker dan de gemiddelde Christen. En je had het over blank.
Het heeft ook niets te maken met het feit of je wel of niet aan Sinterklaas doet. En of je de coupletten van het Wilhelmus kent. Achterstelling van meisjes kent ook Christelijke wortels.
Ik had het over blank en maakte daarbij de opmerking dat het niet over de kleur gaat maar over de cultuur, normen en waarden die daar vaak mee samenhangen.

En de normen en waarden en cultuur van Afrikaanse christenen staan mijlenver van ons af ondanks dat zij ook christelijk zijn.

En hoe had jij dat keihard aanpakken voor je gezien? Wat voor strenge eisen? Een gedachtepolitie voor immigranten? Wat dacht je van: je hebt hier niets te zoeken?

Alleen hoogopgeleide arbeidsmigranten moet je toelaten. Die dragen bij aan de schatkist en vaak cosmopolitischer dan de analfabete geitenhoeders uit Senegal die we nu krijgen. Die hebben hier niets te zoeken.

Stap eens een willekeurig land buiten europa binnen en zeg dat je graag een huis en een uitkering wil. Je word vierkant uitgelachen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173655351
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:20 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Je weet dat je nu dezelfde mening hebt als de heer Baudet?
Ja. Alleen verschillen de heer Baudet en ik over de mate waarin die regulatie plaats zou moeten vinden. Daar heb ik zelfs eens kort met hem over gesproken toen een kennis van me nog betrokken was bij het Forum voor Democratie toen het nog een soort van denktank was, van voor het referendum. Was volgens mij voor ons beiden een aangenaam gesprek. Erg charmante man.
pi_173655410
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik had het over blank en maakte daarbij de opmerking dat het niet over de kleur gaat maar over de cultuur, normen en waarden die daar vaak mee samenhangen.
Hoe plaats je Yernaz Ramautarsing dan?
pi_173655417
Ah the usual suspects fascist-roepers zijn er ook weer. Als een kleuter die niet meer weet wat hij moet zeggen en dan maar: STOMMERD!!!! gaat roepen. En dan denken dat je een goed punt maakt.

Lachwekkend wel.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:34:16 #159
104871 remlof
Europees federalist
pi_173655457
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:31 schreef habitue het volgende:
Ah the usual suspects fascist-roepers zijn er ook weer. Als een kleuter die niet meer weet wat hij moet zeggen en dan maar: STOMMERD!!!! gaat roepen. En dan denken dat je een goed punt maakt.

Lachwekkend wel.
Wat is jouw punt?
pi_173655488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:31 schreef habitue het volgende:

Lachwekkend wel.
Ik heb even Ctrl-F gedaan, en je bent toch echt de eerste die "stommerd" roept. Anders link even naar de bewuste bijdrage die je bedoelt.
pi_173655489
quote:

[..]

Bedankt voor je post.

Ik begrijp alleen niet zo goed wat je dan tegen de heer Baudet hebt. Ik vind hem zelf vooral een narcistische corpsbal, maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op uitspraken waar ik het principieel en grondig mee oneens ben.

Als ik dat dan vergelijk met sommige uitspraken en standpunten van groenlinks, dan denk ik dat zij een veel groter gevaar zijn voor de Nederlandse maatschappij en rechtsorde dan de heer Baudet.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:37:08 #162
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173655494
quote:

[..]

De overheid doet eigenlijk al jaren niets aan integratie. En dat wreekt zich nog steeds.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:39:32 #163
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_173655519
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Met een koevoet en een steekwagentje moet het toch wel lukken...
(voor de SJWs: een steekwagentje is geen mes of zoiets, en die koevoet is alleen bedoeld om het steekwagentje onder hem te krijgen. Geen geweld dus...)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_173655538
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Doe je nu echt net alsof je het niet begrijpt?

Ik heb het niet over individuele gevallen, ik heb het over grote lijnen. Ik kan nu ook een plaatje posten van een slecht geintegreerde oproerkraaier en daar je mening over vragen.

Ja, een groot deel zal goed integreren en goed meedraaien. Daar gaat het niet om. Het gaat over de mensen die niet integreren en geld kosten. En die groep is te groot om op lange termijn te kunnen dragen.
pi_173655558
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat is jouw punt?
Dat mensen zoals jij die overal de fascisme en racismekaart voor trekken het discussievermogen van een kleuter niet overstijgen. Dat had je toch ook wel uit die post kunnen halen?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173655596
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, ik begrijp je niet. Blank en zwart zijn huidskleuren en zijn hooguit vanuit historische redenen
oververtegenwoordigd in een bepaalde cultuur en etniciteit. Er bestaat niet zoiets als een blanke cultuur.
Als je cultuur aan een huidskleur gaat verbinden kom je nooit tot een cultuurverandering. Omdat de huidskleur niet verandert. Zo creeer je je eigen probleem. Als iemand pleit voor een blank Nederland, heb ik geen reden om dat niet letterlijk te nemen.
pi_173655628
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee, ik begrijp je niet. Blank en zwart zijn huidskleuren en zijn hooguit vanuit historische redenen
oververtegenwoordigd in een bepaalde cultuur en etniciteit. Er bestaat niet zoiets als een blanke cultuur.
Als je cultuur aan een huidskleur gaat verbinden kom je nooit tot een cultuurverandering. Omdat de huidskleur niet verandert. Zo creeer je je eigen probleem. Als iemand pleit voor een blank Nederland, heb ik geen reden om dat niet letterlijk te nemen.
Tja, ik heb je al meermaals uitleg en nuancering gegeven. Als je het dan nog niet begrijpt of doet alsof zie ik geen mogelijkheden meer het je uit te leggen.
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:56:09 #168
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173655720
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb het niet over individuele gevallen, ik heb het over grote lijnen. Ik kan nu ook een plaatje posten van een slecht geintegreerde oproerkraaier en daar je mening over vragen.

Ja, een groot deel zal goed integreren en goed meedraaien. Daar gaat het niet om. Het gaat over de mensen die niet integreren en geld kosten. En die groep is te groot om op lange termijn te kunnen dragen.
Klopt wellicht maar zolang er een stroom van vluchtelingen naar Europa komt en de oorzaken daarvan niet worden opgelost zal er niets opgelost gaan worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_173656025
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt wellicht maar zolang er een stroom van vluchtelingen naar Europa komt en de oorzaken daarvan niet worden opgelost zal er niets opgelost gaan worden.
De oorzaken van die stroom zijn ons uitnodigende beleid. Dat hebben we zelf in de hand.
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:20:42 #170
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173656038
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De oorzaken van die stroom zijn ons uitnodigende beleid. Dat hebben we zelf in de hand.
Was het maar zo makkelijk allemaal. Een koepel over Nederland bouwen lijkt me echt lastig.
pi_173656125
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk allemaal. Een koepel over Nederland bouwen lijkt me echt lastig.
Want andere oplossingen zijn er natuurlijk niet. Het is of een koepel of 'kom allen maar hierheen'
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173656164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is ook niet nodig.
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:32:06 #173
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173656173
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Want andere oplossingen zijn er natuurlijk niet. Het is of een koepel of 'kom allen maar hierheen'
Dat de stroom van vluchtelingen voorlopig aanhoud is een gegeven feit. Zolang je daar niets aan doet is er denk ik geen oplossing. En dan zal je ook moeten gaan ingrijpen in de landen waar die mensen vandaan komen. Met een brede aanpak zoals bijvoorbeeld het Marshallplan van na WO2. In de oorlogsgebieden. Aanpak van corruptie en armoede het is complex. En er is wereldwijd geen politieke wil voor. Men vindt het wel goed zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 08-09-2017 12:37:46 ]
pi_173656253
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat de stroom van vluchtelingen voorlopig aanhoud is een gegeven feit. Zolang je daar niets aan doet is er denk ik geen oplossing. En dan zal je ook moeten gaan ingrijpen in de landen waar die mensen vandaan komen. Met een brede aanpak zoals bijvoorbeeld het Marshallplan van na WO2. Aanpak van corruptie en armoede het is complex. En er is wereldwijd geen politieke wil voor. Men vindt het wel goed zo.
Nonsens.

Wij kunnen niet alle problemen oplossen, dat moeten we ook niet willen. Wij moeten onszelf beschermen tegen problemen die ons bedreigen, die kunnen we namelijk wel oplossen. Dat de stroom vluchtelingen aanblijft, wellicht. Dan moeten we dus ons eigen beleid veranderen zodat niet meer iedereen die voet op europese bodem weet te zetten niet meer weg te krijgen is.

Begin eens met iedereen die illegaal europa bereikt uit te sluiten van een verblijfsvergunning en ga dat eens consequent handhaven. Nu ndoig je mensen uit om illegaal te komen want als je er door weet te glippen heb je de jackpot in de ogen van die mensen.
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:41:23 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_173656319
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nonsens.

Wij kunnen niet alle problemen oplossen, dat moeten we ook niet willen. Wij moeten onszelf beschermen tegen problemen die ons bedreigen, die kunnen we namelijk wel oplossen. Dat de stroom vluchtelingen aanblijft, wellicht. Dan moeten we dus ons eigen beleid veranderen zodat niet meer iedereen die voet op europese bodem weet te zetten niet meer weg te krijgen is.

Begin eens met iedereen die illegaal europa bereikt uit te sluiten van een verblijfsvergunning en ga dat eens consequent handhaven. Nu ndoig je mensen uit om illegaal te komen want als je er door weet te glippen heb je de jackpot in de ogen van die mensen.
Het faalt al bij handhaven en dergelijke. Nogmaals op termijn zie ik hier geen oplossing voor. Zeker niet in de politiek van de huidige politieke partijen. En dan laat ik de EU er maar buiten. Ik zie op dit moment nergens een politicus met voldoende daadkracht en ook charisma die dit soort problemen kan oplossen. In binnen en buitenland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')