abonnement Unibet Coolblue
pi_173692334
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk idd dat het de theoretische achtergrond is, teksten zoals in dat artikel aangehaald. Komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Kennelijk een theoretische achtergrond voor de schrijvers.
Maar niet die van het bestuur van WdW-centrum

quote:
Begint inmiddels wel een beetje te lijken op de Culturele Revolutie van Mao imho.
Massale verontwaardiging in den lande , een politieke partij die haar politieke visie wilt opleggen aan het centrum door bedreiging van subsidie-intrekking.
Tikkeltje eng..... maar het zal nooit zo erg worden

(ik weet natuurlijk wat je wél bedoelt, maar ik draai het om)
pi_173692533
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kennelijk een theoretische achtergrond voor de schrijvers.
Maar niet die van het bestuur van WdW-centrum

[..]

Massale verontwaardiging in den lande , een politieke partij die haar politieke visie wilt opleggen aan het centrum door bedreiging van subsidie-intrekking.
Tikkeltje eng..... maar het zal nooit zo erg worden

(ik weet natuurlijk wat je wél bedoelt, maar ik draai het om)
Het zal nooit zo erg worden? Als je verder doordenkt en je doet dit consequent dan zul je toch moeten eisen dat heel Nederland afgeschaft moet worden min of meer. Ik bedoel weliswaar lag de moedernegotie van de Republiek bij de vaart op Oost-Europa en dus door de Sont (vandaar dat Witte de With daar zijn laatste slag leverde in de oorlog van de Denen tegen de Zweden). Maar de macht en welvaart van de Republiek is wel gegrondvest op de expansie naar Azië en Amerika. Je ziet ook het per capita GDP in de Nederlanden en trouwens ook in Groot-Brittannië in de gouden eeuw ongeveer verdubbelen, meen ik. Nu kwam toen vergaard kapitaal terecht bij een bovenlaag en dat werd na verloop van tijd oud-geld en dat werd vanaf eind 18de eeuw vaak weer geïnvesteerd in de eerste industriële fase in UK trouwens.
I´m back.
pi_173692884
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zal nooit zo erg worden? Als je verder doordenkt en je doet dit consequent dan zul je toch moeten eisen dat heel Nederland afgeschaft moet worden min of meer.
Toe...... niet zo absurdistisch zijn.

quote:
Ik bedoel weliswaar lag de moedernegotie van de Republiek bij de vaart op Oost-Europa
Dat klopt...
Maar dat heeft niks te maken met het besluit van WdW-centrum.
Ze willen niet meewerken aan de verering van een onfris iemand en daarmee impliciet meewerken aan de verering van onfrisse praktijken in de geschiedenis.
Het gaat het bestuur niet om waar de meeste winsten vandaan kwamen in de 17e eeuw.
pi_173693090
Luister naar radio1 :

https://www.vpro.nl/progr(...)-de-with-11-06~.html

Witte de With kan niet meer. Dat wil zeggen: de Rotterdamse kunstinstelling wil niet langer de naam dragen van deze op z’n minst discutabele zeventiende-eeuwse zeeheld. Zo maakte de instelling afgelopen donderdag bij monde van de voorzitter van de Raad van Toezicht Kees Weeda bekend. Hoe fout was admiraal Witte Corneliszoon de With eigenlijk? Hij hielp mee met de verwoesting van Jakarta door Jan Pieterszoon Coen in 1618, leidde een vernietigingsexpeditie op verscheidene kruidnagelplantages in Ambon, en voer mee op de Zilvervloot rooftocht van Piet Hein in 1628.Een gesprek met Kees Weeda en met historicus Adri van Vliet over de erfenis van de zeemannetjesputter De With.
pi_173693145
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toe...... niet zo absurdistisch zijn.

[..]
Is niet absurdistisch, is consequent. Goed Portugal, Spanje, UK en in mindere mate Frankrijk kunnen de tent ook wel sluiten natuurlijk. Om even de grote jongens te noemen uit de periode begin 16de t/m eind 17de eeuw. Frankrijk was dan wel weer in grote mate betrokken in de periode van het moderne imperialisme. Neem je die laatste periode er ook bij dan zijn er nog meer gegadigden uiteraard en dan verandert de betrokkenheid van NL als inmiddels koninkrijk der NL'en onder de staat zelfs.
quote:
Dat klopt...
Maar dat heeft niks te maken met het besluit van WdW-centrum.
Ze willen niet meewerken aan de verering van een onfris iemand en daarmee impliciet meewerken aan de verering van onfrisse praktijken in de geschiedenis.
Het gaat het bestuur niet om waar de meeste winsten vandaan kwamen in de 17e eeuw.
Ja, daar komen ze dan na 27 jaar ineens achter.
I´m back.
pi_173693194
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:03 schreef Bluesdude het volgende:
Luister naar radio1 :

https://www.vpro.nl/progr(...)-de-with-11-06~.html

Witte de With kan niet meer. Dat wil zeggen: de Rotterdamse kunstinstelling wil niet langer de naam dragen van deze op z’n minst discutabele zeventiende-eeuwse zeeheld. Zo maakte de instelling afgelopen donderdag bij monde van de voorzitter van de Raad van Toezicht Kees Weeda bekend. Hoe fout was admiraal Witte Corneliszoon de With eigenlijk? Hij hielp mee met de verwoesting van Jakarta door Jan Pieterszoon Coen in 1618, leidde een vernietigingsexpeditie op verscheidene kruidnagelplantages in Ambon, en voer mee op de Zilvervloot rooftocht van Piet Hein in 1628.Een gesprek met Kees Weeda en met historicus Adri van Vliet over de erfenis van de zeemannetjesputter De With.
Die Zilvervloot rooftocht is weer een andere zaak natuurlijk. Dat werd gedaan met een kapersbrief, dus volkomen legitiem. In die tijd althans.
I´m back.
pi_173693377
Zieke shit dit. Is het niet juist goed dat niet alle sporen gewist worden?
pi_173693461
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:04 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, daar komen ze dan na 27 jaar ineens achter.
Rijkelijk laat.
Maar die blinde vlek voor "zeehelden" is normale Nederlandse traditie.
Voor mij ook. Ik zoek nu pas meer informatie over Witte de With.
pi_173693506
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:14 schreef Cockwhale het volgende:
Zieke shit dit. Is het niet juist goed dat niet alle sporen gewist worden?
Hoezo ziek?
Er zijn nog 100.000 sporen naar Witte de With in de archieven.
En het is logisch dat mensen niet wil zwaaien met een vlag die niet de hunne is.
pi_173693609
Subsidie stop zitten en museum lekker naar de klote laten gaan. Hoe gaan ze het nu noemen Hutu en Tutsi museum

Vuile antifa kuthoertjes die dit museum runnen
pi_173693710
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Rijkelijk laat.
Maar die blinde vlek voor "zeehelden" is normale Nederlandse traditie.
Voor mij ook. Ik zoek nu pas meer informatie over Witte de With.
Ja, dat is wel traditie, uit een periode waarin een klein landje heel groot was. Overigens nu is Witte de With ineens heel bekend geworden, daar waar wrs niemand eigenlijk wist wie de man was. Hij was nl. tov de echt bekende zeehelden een beetje van de tweede garnituur namelijk.
I´m back.
pi_173693821
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die Zilvervloot rooftocht is weer een andere zaak natuurlijk. Dat werd gedaan met een kapersbrief, dus volkomen legitiem. In die tijd althans.
Het was een WIC-operatie.
Het grote doel van de WIC was gebieden te Brazilie in te pikken. Inclusief de slaven.. daar.
Nu weet ik niet of de WIC al in 1628 winsten had uit slavenhandel. Maar als dat zo was had men dan bij mislukken van de zilvervlootdiefstal het plan de With te betalen uit die winsten?
De With was erg boos dat Heyn veel meer kreeg van de buit dan hij.
pi_173693862
quote:
13s.gif Op zondag 10 september 2017 14:24 schreef fukforce het volgende:
Subsidie stop zitten en museum lekker naar de klote laten gaan. Hoe gaan ze het nu noemen Hutu en Tutsi museum

Vuile antifa kuthoertjes die dit museum runnen
waarom ben je boos ?
je vindt Witte de With een geweldig mens ?

Weet je eigenlijk wel wie hij was ?
pi_173693908
quote:
13s.gif Op zondag 10 september 2017 14:24 schreef fukforce het volgende:
Subsidie stop zitten en museum lekker naar de klote laten gaan. Hoe gaan ze het nu noemen Hutu en Tutsi museum

Vuile antifa kuthoertjes die dit museum runnen
Waarom ben je boos ?
Je vindt Witte de With een geweldig mens ?
Weet je eigenlijk wel wie hij was ?
pi_173693998
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 14:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het was een WIC-operatie.
Het grote doel van de WIC was gebieden te Brazilie in te pikken. Inclusief de slaven.. daar.
Nu weet ik niet of de WIC al in 1628 winsten had uit slavenhandel. Maar als dat zo was had men dan bij mislukken van de zilvervlootdiefstal het plan de With te betalen uit die winsten?
De With was erg boos dat Heyn veel meer kreeg van de buit dan hij.
WIC keerde dat jaar 50% dividend uit, staat op wiki, voor de rest niet specifiek bekend. Je moet dit ook wel zien in het kader van de opstand tegen Spanje natuurlijk.
I´m back.
pi_173695682
Trots dat Wierdje je retweet?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173696622
quote:
13s.gif Op zondag 10 september 2017 14:24 schreef fukforce het volgende:
Subsidie stop zitten en museum lekker naar de klote laten gaan. Hoe gaan ze het nu noemen Hutu en Tutsi museum

Vuile antifa kuthoertjes die dit museum runnen
Laat me raden, tot een paar dagen geleden had je nog nooit van dit kunstcentrum gehoord? :P
pi_173696653
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:03 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Laat me raden, tot een paar dagen geleden had je nog nooit van dit kunstcentrum gehoord? :P
Ik kwam daar dagelijks dus wat lul je nou volgens mij ben jij je nog nooit in Rotterdam geweest pino ik woon op de West Blaak man dus rot ff gauw op
  zondag 10 september 2017 @ 17:15:10 #220
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_173696811
quote:
13s.gif Op zondag 10 september 2017 17:05 schreef fukforce het volgende:

[..]

Ik kwam daar dagelijks dus wat lul je nou volgens mij ben jij je nog nooit in Rotterdam geweest pino ik woon op de West Blaak man dus rot ff gauw op
Wat vond je van de presentatie over de sculptuur van Gabo?
pi_173696984
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:15 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Wat vond je van de presentatie over de sculptuur van Gabo?
Hebben we onze linkse strijder het gaat nu niet over Gabo maar over de naamswijziging van het museum door een of andere linkse trut
  zondag 10 september 2017 @ 17:34:23 #222
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173697042
Tja, op deze manier kun je bijna elk belangrijk historisch figuur wel in een kwaad daglicht zien. Je schiet er geen hol mee op.
pi_173697221
quote:
13s.gif Op zondag 10 september 2017 17:28 schreef fukforce het volgende:

[..]

Hebben we onze linkse strijder het gaat nu niet over Gabo maar over de naamswijziging van het museum door een of andere linkse trut
Hoe weet je dat het een vrouw is? En nog wel vuil en een antifa-hoertje ?
Maar waarom reageer je zo opgefokt ?
Men doet toch niemand kwaad met een naamsverandering ?
Bijv men gaat Boomgaard heten .
pi_173697230
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 17:34 schreef Twiitch het volgende:
Tja, op deze manier kun je bijna elk belangrijk historisch figuur wel in een kwaad daglicht zien. Je schiet er geen hol mee op.
Dat doet het bestuur van de WdW-centrum niet. Dat willen ze ook niet.
pi_173697263
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat doet het bestuur van de WdW-centrum niet. Dat willen ze ook niet.
Maar jij bent het wel met me eens dat als blijkt dat Martin Luther King een beetje homofoob was al zijn standbeelden verwijderd moeten worden en al zijn straatnamen veranderd moeten worden?
  zondag 10 september 2017 @ 17:59:04 #226
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173697311
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar jij bent het wel met me eens dat als blijkt dat Martin Luther King een beetje homofoob was al zijn standbeelden verwijderd moeten worden en al zijn straatnamen veranderd moeten worden?
En Nelson Mandela was technisch gezien gewoon een terrorist.
pi_173697319
Kijk hier wat Gandhi allemaal uitgespookt heeft :r

http://listverse.com/2014(...)bout-mahatma-gandhi/

Zijn brief aan Hitler met als aanvang "Dear friend" was zelfs nog onschuldig vergeleken met andere dingen die hij geflikt heeft. :r

Ik eis onmiddellijke verwijdering van al zijn standbeelden en uitwissing van zijn naam in straten en instituten.
pi_173697333
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 17:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar jij bent het wel met me eens dat als blijkt dat Martin Luther King een beetje homofoob was al zijn standbeelden verwijderd moeten worden en al zijn straatnamen veranderd moeten worden?
Dat is een andere kwestie .
Een beetje homofoob is zowat elke bekende man uit de vorige eeuw en deze eeuw.
Het gaat nu om een centrum die een andere naam wil. Men wil niet meer de naam van iemand gebruiken die een aantal foute dingen heeft gedaan.
pi_173697342
geschidenis accepteren en van leren niet verbergen
pi_173697360
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 17:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En Nelson Mandela was technisch gezien gewoon een terrorist.
ja.... Rutte ook... gooide bommen op burgers ...En Max en Lex deden niks... ook terroristen
blabla..... ontopic blijven
pi_173697395
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:01 schreef khochner het volgende:
geschidenis accepteren en van leren niet verbergen
Door een fout iemand te vereren met een kunstcentrum naar zijn naam... ben je bezig die foute geschiedenis te verbergen..
pi_173697408
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is een andere kwestie .
Een beetje homofoob is zowat elke bekende man uit de vorige eeuw en deze eeuw.
Het gaat nu om een centrum die een andere naam wil. Men wil niet meer de naam van iemand gebruiken die een aantal foute dingen heeft gedaan.
Een beetje racist was zowat iedereen eeuwen geleden.
pi_173697418
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een beetje racist was zowat iedereen eeuwen geleden.
nog steeds..... maar daar gaat het hier niet om
  zondag 10 september 2017 @ 18:05:49 #234
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173697430
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja.... Rutte ook... gooide bommen op burgers ...En Max en Lex deden niks... ook terroristen
blabla..... ontopic blijven
Kijk, je begint het te leren. Dit zijn non-discussies waar niemand wat aan heeft.
pi_173697459
quote:
7s.gif Op zondag 10 september 2017 18:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Kijk, je begint het te leren. Dit zijn non-discussies waar niemand wat aan heeft.
Hij is een troll ter grote van een drol :Y
pi_173697461
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nog steeds..... maar daar gaat het hier niet om
Jij hebt niet het alleenrecht om mensen als "fout" te beoordelen. Als je het doe wees dan consequent en zeg dan dat Gandhi ook fout was, en Mandela en Martin Luther King.
  zondag 10 september 2017 @ 18:10:08 #237
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173697491
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij hebt niet het alleenrecht om mensen als "fout" te beoordelen. Als je het doe wees dan consequent en zeg dan dat Gandhi ook fout was, en Mandela en Martin Luther King.
Mohammed was een moordende pedofiel.
pi_173697529
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 18:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij hebt niet het alleenrecht om mensen als "fout" te beoordelen.
Samen met nog miljoenen andere mensen heb ik in Nederland het recht op meningsuting.
Niks alleen hoor . Met zijn allen hebben we dat recht.
pi_173697543
quote:
8s.gif Op zondag 10 september 2017 18:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Mohammed was een moordende pedofiel.
Tja, dat is nog het mooiste voorbeeld. Fouter als Mohammed kan bijna niet maar die draagt het Goedvolk een warm hart toe. :')
pi_173699726
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 13:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk idd dat het de theoretische achtergrond is, teksten zoals in dat artikel aangehaald. Komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Begint inmiddels wel een beetje te lijken op de Culturele Revolutie van Mao imho.
Dat artikel is treffend; ik zag al eerder aan artikel van iemand (uit China afkomstig) die de culturele "revolutie" (de auteur noemde dat zelf destructie in plaats van revolutie trouwens) vergeleek met de gang van zaken in de VS.
  dinsdag 12 september 2017 @ 12:27:23 #241
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_173729259
Grappig dat SJW's zo weinig geschiedkundige kennis hebben dat ze handelingen van +-500 jaar geleden door een hedendaagse loep bekijken.

Tenenkrommende stupiditeit.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_173730431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 12:27 schreef Eiwitshake het volgende:
Grappig dat SJW's zo weinig geschiedkundige kennis hebben dat ze handelingen van +-500 jaar geleden door een hedendaagse loep bekijken.

Tenenkrommende stupiditeit.
Wat is SJW en reken je het bestuur van het kunstcentrum tot die groep ?
Zo nee.... wie bedoel je dan wel.
Zo ja...:
Waaruit blijkt dat ze weinig geschiedkundige kennis hebben ?
Zij hebben de laatste maanden zich verdiept in Witte de With. Jij ook ?
Denk jij dat jij meer weet over hem of over de gewelddadige roofmentaliteit van zijn tijdperk?
pi_173760584
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is SJW en reken je het bestuur van het kunstcentrum tot die groep ?
Zo nee.... wie bedoel je dan wel.
Zo ja...:
Waaruit blijkt dat ze weinig geschiedkundige kennis hebben ?
Zij hebben de laatste maanden zich verdiept in Witte de With. Jij ook ?
Denk jij dat jij meer weet over hem of over de gewelddadige roofmentaliteit van zijn tijdperk?
Nee maar ik plaats het wel in een historische context.
Mogen we ook alle sporen van het Romeinse Rijk uitwissen? Zij handelden immers ook in slaven en trokken plunderend door ons land alvorens ze ons hun manier van leven opdrongen. Of is dit dan wél weer te lang geleden?

Waar ligt precies de grens?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_173760747
De hele geschiedenis is doorspekt van geweld en van daden die we erger vinden dan wat Witte de With heeft gedaan.
Moeten we daarom elke referentie naar het verleden wissen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173762614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Nee maar ik plaats het wel in een historische context.
Mogen we ook alle sporen van het Romeinse Rijk uitwissen? Zij handelden immers ook in slaven en trokken plunderend door ons land alvorens ze ons hun manier van leven opdrongen. Of is dit dan wél weer te lang geleden?

Waar ligt precies de grens?
Het kunstcentrum wenst zich niet meer associëren met iemand die wandaden beging.
Men wil Witte de With niet vereren met een eigen kunstcentrum, met hunzelf dus.

Je kunt iemand wel in een historische context plaatsen met op de achtergrond "de tijdsgeest".
Het blijven wandaden . "de tijdgeest" kan wel een verzachtende omstandigheid zijn voor een dader, maar de wandaden blijven even erg.
Bovendien waren "de tijdsgeest' van zijn slachtoffers te Batavia en in de Molukken, van zijn bemanningsleden zeker niet verzachtend.
Tenslotte mag die tijdsgeest van toen van een dader niet gebruikt worden om de tijdsgeest van nu te verwerpen.

Als een club zich "de Romeinen" noemt en dat wel of niet wil veranderen, is niet iets waar WdW-centrum zich druk over kan maken, kennelijk. Het centrum heeft zich alleen uitgelaten over zichzelf.
Het kunstcentrum wil helemaal niet de sporen van Witte de With uitwissen.
Die man staat in duizend archieven genoteerd. Met tekst, met plaatjes.
Wat mij betreft moeten die archieven gewoon bestaan en teksten digitaliseren voor het internet.
Idem over alles wat genoteerd en bewaard wordt van de Romeinen.
Daar ligt de grens..... de geschiedenis bewaren en doorgeven.
Wat iets anders is dan mensen eerbetoon geven met een vernoeming.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 14-09-2017 09:51:50 ]
pi_173762760
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 21:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De hele geschiedenis is doorspekt van geweld en van daden die we erger vinden dan wat Witte de With heeft gedaan.
Moeten we daarom elke referentie naar het verleden wissen?
Tuurlijk niet
Maar dat wil WdW- centrum niet.
pi_173763395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tuurlijk niet
Maar dat wil WdW- centrum niet.
Ik woon een in zeeheldenbuurt. Als ik zo google erop nasla, dan kunnen volgens de SJW de helft van alle straatnamen veranderd worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 18 september 2017 @ 20:30:23 #248
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_173859096
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik woon een in zeeheldenbuurt. Als ik zo google erop nasla, dan kunnen volgens de SJW de helft van alle straatnamen veranderd worden.
Ja want dat zijn geen zeehelden, dat zijn smerige kolonisten. Die hebben alleen maar dood en verderf veroorzaakt en natuurlijk nooit iets voor ons land betekend!

Weg met die namen!!!!111 :(
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')