Tokkieouder gespot.quote:Op dinsdag 5 september 2017 22:19 schreef trein2000 het volgende:
School beschikt over mijn tijd in de periode die in de schoolgids vermeld staat. Ben ik om 12 uur vrij en moet ik ineens tot 16:35, prima dat mag. Maar daarna bepaal ik. En ik ben echt de moeilijkste niet wat dat betreft, ben er savonds geweest en in het weekend. Maar ik bepaal en als ik weg wil dan ben ik weg.
En dat geld ook op de basisschool.
quote:
En vervolgensquote:vloeken en schelden, bedreigen, discrimineren of leraren aanspreken in het bijzijn van leerlingen of andere ouders en met 'een zeer negatieve gesprekshouding de leerkracht van zijn of haar gedachtegang op de hoogte brengen'.
What the fuck would you do?quote:Leraren schieten te snel in de verdediging.
Persoonlijk vind ik ook dat er in de huidige maatschappij veel onopgevoedde kinderen rondlopen. En dan niet eens verbaal maar niet zindelijk, het niet zelf kunnen aan en uitkleden, veters strikken of een rits van een jas kunnen dicht doen als ze in de kleuterklassen beginnen.quote:Op donderdag 7 september 2017 08:07 schreef Loekie1 het volgende:
"Ik stapte bijna dagelijks gestrest en opgefokt de school uit. Ik had als directeur veel lastige gesprekken met ouders en kreeg zelfs een keer te maken met een bedreiging. De regelmatige vakanties waren mijn redding."
https://vrouw.nl/artikel/(...)s-waren-mijn-redding
Dit is natuurlijk ook funest:
"Ik kreeg een kleuterklas toegewezen met zo'n 27 kleuters waar in de loop van het jaar nog vijf bij kwamen. Op de dagen dat ik een stagiair had, was het nog wel te doen. Maar de overige dagen was ik vooral bezig met organiseren; jassen aan, veters strikken... Dan had er weer een kindje een ongelukje op het toilet gehad en dan waren er ook nog een paar zorgenkindjes, met bijvoorbeeld heftige driftbuien of autisme."
https://vrouw.nl/artikel/(...)n-die-kleintjes-vond
Er was een user die vond dat dat ene voorval uitgebreid besproken moest worden en dat dat kennelijk de maatstaf was voor alle gevallen.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:31 schreef Chai het volgende:
In het vorige topic ging het ineens de hele tijd over nablijven zag ik.![]()
Dat lijkt me toch een sterk verhaal want op de meeste scholen is je kind niet eens welkom als het niet zindelijk is en niet zelfstandig naar de wc kan.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik ook dat er in de huidige maatschappij veel onopgevoedde kinderen rondlopen. En dan niet eens verbaal maar niet zindelijk, het niet zelf kunnen aan en uitkleden, veters strikken of een rits van een jas kunnen dicht doen als ze in de kleuterklassen beginnen.
Terwijl dat soort zaken thuis heel snel te leren zijn. Maar dan moeten ouders daar wel de tijd voor nemen...
Het veterstrikdiploma haal je op de kleuterschool (daarvóór is de motoriek gewoonlijk niet fijn genoeg).quote:Op donderdag 7 september 2017 10:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik ook dat er in de huidige maatschappij veel onopgevoedde kinderen rondlopen. En dan niet eens verbaal maar niet zindelijk, het niet zelf kunnen aan en uitkleden, veters strikken of een rits van een jas kunnen dicht doen als ze in de kleuterklassen beginnen.
Terwijl dat soort zaken thuis heel snel te leren zijn. Maar dan moeten ouders daar wel de tijd voor nemen...
Ja hoor, hij is zindelijk...quote:Op donderdag 7 september 2017 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch een sterk verhaal want op de meeste scholen is je kind niet eens welkom als het niet zindelijk is en niet zelfstandig naar de wc kan.
Precies, en terecht. Tegenwoordig denkt iedere ouder dat zijn of haar kind super speciaal is, en dat alles daarvoor gedaan moet worden.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:32 schreef FL_Freak het volgende:
Die gedragscode is vooral gericht op Tokkie ouders.
Als dat kind echt niet zindelijk is zal het meerdere "ongelukjes" per dag hebben. Neem aan dat het feest dan snel voorbij is.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja hoor, hij is zindelijk...
Eerste natte broek is een ongeluk je
Tweede van de spanningen
Derde was omdat ze buiten aan het spelen waren
Vierde omdat die schrok van de juf
Joh ouders zat die daar echt de schijt aan hebben.
Deze ook wel eens voorbij horen komen: doet die thuis nooit, wat raar.
Die van drie hier strikt haar eigen veters.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het veterstrikdiploma haal je op de kleuterschool (daarvóór is de motoriek gewoonlijk niet fijn genoeg).
Dat was 40 jaar geleden al zo. Zindelijk zullen de meesten zijn, ongelukjes kunnen voorkomen. Dat was 40 jaar terug niet anders (alleen kon de kleuter toen makkelijker naar huis gestuurd worden om zich te verschonen omdat moeders meestal wel thuis waren en kinderen op de dichtstbijzijnde kleuterschool van de gewenste zuil werden geplaatst, dus hoefden ze niet de halve stad door).
Het zal best incidenteel voorkomen maar ik ben er van overtuigd dat veruit de meesten zindelijk zijn en gewoon zelfstandig naar de wc kunnen.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja hoor, hij is zindelijk...
Eerste natte broek is een ongeluk je
Tweede van de spanningen
Derde was omdat ze buiten aan het spelen waren
Vierde omdat die schrok van de juf
Joh ouders zat die daar echt de schijt aan hebben.
Deze ook wel eens voorbij horen komen: doet die thuis nooit, wat raar.
Kan een school ze dan daadwerkelijk weigeren? Ze schermen daar wel mee maar als het puntje bij paaltje komt, vraag ik me af of ze dat doen.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als dat kind echt niet zindelijk is zal het meerdere "ongelukjes" per dag hebben. Neem aan dat het feest dan snel voorbij is.
Natuurlijk kan dat. Je bent sowieso niet leerplichtig op die leeftijd.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kan een school ze dan daadwerkelijk weigeren? Ze schermen daar wel mee maar als het puntje bij paaltje komt, vraag ik me af of ze dat doen.
Nou fijn dan dat het hyperintelligente voorlijke sneeuwvlokjes zijn. Niet ieder kind kan het. Zelfde als met letters tekenen en andere fijne motoriek.quote:Op donderdag 7 september 2017 10:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die van drie hier strikt haar eigen veters.
Die van 5 zit in groep 3 en is daar een van de weinige die veters strikt.
Argument andere ouders:
Moeten ze op school maar leren
Die van mij is daar nog niet aan toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |