abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173611579
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:16 schreef ChrisCarter het volgende:
Hoe herken je het geluid van een politieauto :@
Zware diesel.
Is in Mijn wijk altijd de politie of een taxi :P
pi_173611581
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:18 schreef matthijst het volgende:
Wie kijk er in Godsnaam naar kanniewaarzijn?
Zwakzinnigen?
waar blijft mr. reid?
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:20:24 #103
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173611590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze herkennen het geluid van een politieauto :D
Dit ja :D Onze kansenparels.
pi_173611602
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:19 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

waar blijft mr. reid?
Oktober pas
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_173611622
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:20 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Oktober pas
:{ ;( :'(
pi_173730314
quote:
Vanavond in Opgelicht?! veel aandacht weer voor cybercriminaliteit met onder meer een heel nieuwe manier van oplichting via WhatsApp en een vervolg in de Nigeriaanse datingfraude zaak. Presentator Jaap Jongbloed licht toe.

Suzanna Timmer 12-09-17, 12:15 Laatste update: 13:16
WhatsApp fraude is een vrij nieuwe manier van oplichting. Hoe gaat dat in zijn werk?
,,We kregen meldingen van mensen die op die manier opgelicht zijn. Het is een heel bizar soort van oplichting, waarvan ik eerst dacht: dit kan niet waar zijn. Je krijgt een Whatsapp-berichtje van iemand die je goed kent. Alleen het nummer van de bekende is niet het vaste nummer. Er volgt een conversatie via de app die zo geloofwaardig is, dat je er intrapt. Degene vraagt om financiële hulp met een paar rekeningen, omdat zogenaamd haar internetbankieren niet werkt. Zo is er een groot aantal gevallen geweest waarbij iemand rekeningen heeft betaald voor een totaal onbekende, in de overtuiging dat het voor een vriend of familie was.’’

Jullie hebben vanavond iemand in de uitzending die op deze manier is opgelicht?
,,Een man die zo’n berichtje van zijn dochter kreeg. Hij heeft zelfs zevenduizend euro voor zijn dochter betaald. Dat is hij nu kwijt. Het is heel ingenieus wat die oplichters doen. Als ze een naam aan een telefoonnummer gekoppeld hebben, gaan ze met name op Facebook allerlei informatie over je zoeken. Ze spitten je lijst van vrienden en familieleden door. Het gaat zo ver dat ze de letterlijke manier van converseren weten te imiteren. Je gelooft dus snel dat je met diegene van doen hebt. Dat kost mensen heel veel geld.”

Jullie behandelen vanavond ook oplichting via Marktplaats.
,,Marktplaatsfraude komen we heel veel tegen. Deze manier van oplichting is heel simpel. Mensen bieden iets aan en vaak gaat het om luxe goederen. Je maakt geld over, maar je krijgt het product nooit geleverd. Het landelijk meldpunt van de politie dat zich bezighoudt met internetoplichting kreeg vorig jaar 27.000 meldingen. Het grote probleem is dat het in zo’n 19.000 gevallen niet mogelijk is om strafrechtelijke stappen te nemen. Het wordt als rechter eerder als wanprestatie gezien dan oplichting.”

Waarom?
,, Je hebt voor oplichting meer nodig dan de afspraak om te betalen niet na te komen. Ook valse voorwendselen en rookgordijnen. Als je onder een valse naam handelt, is er sprake van oplichting en dan kun je vervolgen. Maar de politie heeft geen tijd om van ieder incidenteel gevalletje een zaak te maken. Daar hebben ze de mankracht en tijd niet voor. Alleen als een vermoedelijke oplichter allerlei slachtoffers maakt, kunnen ze iets doen. Het is zaak om altijd aangifte te doen. Dat roepen wij ook op. Op het moment dat er veel aangiftes zijn tegen een bepaalde verdachte kan de politie iets doen.”

Cybercrime is een trend.
,,Ik heb een moeder van 86 jaar en ik waarschuw haar regelmatig: ‘Als je een mail krijgt met het verzoek om op een link te klikken: nooit doen tot je zeker weet dat het betrouwbaar is. Vraag het eerst aan je kinderen.’ Ze klikt gelukkig weinig. Vroeger was het zo dat je vage mailtjes kreeg met allerlei spelfouten en onlogische dingen, maar tegenwoordig lijkt het honderd procent echt. We hadden onlangs in het programma een ABN AMRO app die niet van echt was te onderscheiden.’’

Een interessante zaak die Opgelicht?! vanavond laat zien is die van een Nederlandse vrouw die betrokken was bij Nigeriaanse fraude.
,,Dit is een vervolg op een eerder onderwerp over datingfraude. Even in het kort: via datingsite Lexa.nl komen voornamelijk Nederlandse dames in contact met een leuke meneer. In dit geval komt Carolien in contact met een zekere Carl Ottent met wie ze online gaat chatten. Dat is zo leuk dat ze verliefd op hem wordt. Maar deze Carl behoort tot een groep van drie Nigerianen die vanuit Maleisië opereren. Hij vertelt Carolien dat hij in Middelharnis woont en op zakenreis is in Maleisië. Hij zegt dat hij even niet bij zijn bankrekening kan waar drie miljoen op staat. Blijkbaar een overtuigend verhaal voor die dames en dan begint het bedragen overmaken. Eerst nog met honderd euro en dan snel meer. Als er enig twijfel blijkt te ontstaan, zegt deze Carl tegen Carolien: ‘Ik heb een nichtje in Middelharnis. Bel die maar. Ze krijgt ene Annie aan de lijn, die haar overtuigt dat Carl helemaal oké is. Carolien is 40.000 euro armer.”

Vanavond komen jullie met bewijs, terwijl OM juist door gebrek aan bewijs de zaak geseponeerd heeft.
,, Wij hebben deze mannen een tijd geleden ontmaskerd in Maleisië. Ook spraken we Annie, die beweert van niets te hebben geweten. Maar we hebben meer bewijs tegen haar, ook van andere slachtoffers. Carolien heeft ook aangifte tegen haar gedaan, maar die is nu geseponeerd. Het Openbaar Ministerie wilde niet tot vervolging overgaan, maar wij weten dat men heel beperkt informatie heeft verzameld. Carolien is nu in beroep gegaan bij het gerechtshof tegen het besluit van het OM.”

Heel frustrerend dat het OM hier niets mee gedaan heeft.
,,Het is een beetje vergelijkbaar met die Marktplaatsfraude. Het is ook een nieuw terrein voor justitie, want het is heel moeilijk dingen hard te maken. Het zijn buitenlandse oplichters die vaak heel moeilijk te pakken zijn. De investering voor justitie is zo groot dat het vermoedelijk niet opweegt tegen het resultaat dat je kunt krijgen. Als iemand voor honderd euro steelt in een winkel en je hebt daar beelden van is hij makkelijker te pakken dan wanneer hij voor 40.000 euro steelt via internet. In het geval van die datingfraude zijn die Nigerianen dag en nacht bezig geweest om slachtoffers te vinden. Meestal lukt dat niet, maar af en toe hebben ze er eentje te pakken. Het lijkt naïef, maar ik ken hoogopgeleide mensen die er in de eerste instantie in mee zijn gegaan.”

Iets over jezelf: je bent dit jaar genomineerd voor de Zilveren Televizier-Ster voor beste presentator. Je hebt een behoorlijke staat van dienst dat moet toch een keer gehonoreerd worden.
,,Je weet met hoeveel mensen samen ik genomineerd ben, hé? Ik ben één van de 25 mensen. Ik vraag me af welke presentatoren niet genomineerd zijn. Dat zeg ik met enige ironie. Ik denk dat ik hem ook zeker niet ga krijgen. Maar ik vind het zeker een eer. Ik heb weleens een prijs gekregen met ‘Het mooiste meisje van de klas’, een vakprijs. Dat is harstikke leuk, maar ik vind een prijs van de kijkers mooier. Dat maakt de Televizierring heel speciaal. Het programma Vermist, wat al zo lang met zo’n maatschappelijk effect heeft gedraaid, had best een nominatie mogen hebben.


https://www.ad.nl/show/ja(...)-waar-zijn~a1f4a9b6/
  roze dinsdag 12 september 2017 @ 13:46:51 #107
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173730457
Heb er weer zin in. *O*
Your beauty never ever scared me.
  roze dinsdag 12 september 2017 @ 21:25:35 #108
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173740755
:W
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:26:20 #109
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_173740781
:W
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:32:14 #110
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173740940
Wat een naïeve kloot weer dat ie niet ff belt :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  roze dinsdag 12 september 2017 @ 21:32:36 #111
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173740964
Meer dan zes duizend.. Damn.
Your beauty never ever scared me.
  roze dinsdag 12 september 2017 @ 21:34:59 #112
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173741014
Het zal mijn moeder ook niet opvallen als mijn telefoonnummer niet klopt.
Your beauty never ever scared me.
pi_173741015
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:32 schreef Amarantha het volgende:
Meer dan zes duizend.. Damn.
geef mij zo'n pa
pi_173741019
Hoe kun je in godsnaam zo naïef reageren op onbekende whatsapps?
٩๏̯͡๏)۶
pi_173741048
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:34 schreef Amarantha het volgende:
Het zal mijn moeder ook niet opvallen als mijn telefoonnummer niet klopt.
Je ziet dan toch een onbekend nummer in je whatsapp lijst?
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:36:45 #116
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173741064
'Hoe kunnen we dat voorkomen?'

Weg met Facebook
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  roze dinsdag 12 september 2017 @ 21:36:50 #117
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173741069
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:35 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Je ziet dan toch een onbekend nummer in je whatsapp lijst?
Geen idee maar dat zal haar niet uitmaken hoor. Dit zou mijn moeder ook zo overkomen.
Your beauty never ever scared me.
pi_173741079
dat oorbelletje bij die nerd :')
pi_173741080
Persoonlijk begrijp ik niet dat je niet even persoonlijk contact opneemt met die bekende voordat je zoveel geld gaat overmaken en zulke vreemde verzoeken krijgt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  roze dinsdag 12 september 2017 @ 21:37:41 #120
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173741091
Lol terugstorten in ruil voor inloggegevens.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:37:49 #121
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173741094
Wat een dom volk.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_173741149
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:36 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Geen idee maar dat zal haar niet uitmaken hoor. Dit zou mijn moeder ook zo overkomen.
Dan is het misschien beter dat ze haar bankzaken niet zelf doet, dat is erg riskant met al die spookfacturen tegenwoordig.
٩๏̯͡๏)۶
  roze dinsdag 12 september 2017 @ 21:41:22 #123
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_173741182
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 21:40 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dan is het misschien beter dat ze haar bankzaken niet zelf doet, dat is erg riskant met al die spookfacturen tegenwoordig.
Maak me ook wel eens zorgen. Mijn moeder is een schat maar gelooft te snel dingen.
Your beauty never ever scared me.
pi_173741220
Kat gevangen.
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:42:45 #125
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_173741223
Wat is dit voor kneus :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')