abonnement Unibet Coolblue
pi_173609364
Hij legde het vanavond uit bij DWDD. Ik ben het helemaal met hem eens.
De opleidingen geven hiervoor geen ruimte momenteel, iedereen lijkt op elkaar, iedereen doet wat de ander doet en anders lig je eruit. Er zou een instituut moeten komen voor dwarse denkers. Ik meld me hierbij aan.
pi_173609820
Ben het er ook mee eens. Maar ik weet niet hoe we dat moeten financieren. Dus ik weet niet of ik het er echt mee eens ben.
pi_173610029
Wat lijkt me dat heerlijk, een instituut met alleen maar dwarse denkers, al die voorspelbaarheid eruit. Een en al originele ideeën, niemand die je meteen uitlacht maar alles mag gedacht worden als het tot een betere wereld kan leiden.
Ik denk dat zoiets in Engeland al wel bestaat.
pi_173611567
Verschillende gesloten inrichtingen voldoen al perfect aan deze critera.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_173615943
Het feit alleen al dat je tegenwoordig je mening niet meer vrijelijk kan uiten op universiteiten. Wat heeft een originele geest daar nog te zoeken? Het gaat alleen nog om geld, ellebogenwerk om de beste baantjes te krijgen.
pi_173616317
Gelijk heeft ie alleen is het moeilijk uit te voeren, omdat je ook weer te maken krijgt met uitzuigers die het als een easy way out zien
<hr>
pi_173616848
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:31 schreef Dawnbreaker het volgende:
Gelijk heeft ie alleen is het moeilijk uit te voeren, omdat je ook weer te maken krijgt met uitzuigers die het als een easy way out zien
Hoezo? Deelnemers moeten al wel aangetoond hebben dat ze iets in hun mars hebben.
pi_173617725
In Nederland kan dat sowieso al niet meer, gezien elke universiteit doordrenkt is van linkse indoctrinatie.
pi_173624643
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Het feit alleen al dat je tegenwoordig je mening niet meer vrijelijk kan uiten op universiteiten. Wat heeft een originele geest daar nog te zoeken? Het gaat alleen nog om geld, ellebogenwerk om de beste baantjes te krijgen.
Niet "alleen maar".
-
pi_173690641
Hij is zelf baas van een universiteit, dus wat let hem?
pi_173690670
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 12:09 schreef Schonedal het volgende:
Hij is zelf baas van een universiteit, dus wat let hem?
Daar gebeurt het al :P
-
pi_173768427
Misschien moet er een regel komen die toestaat dat je 20% van je tijd mag besteden aan dwarse ideeën :)
pi_173768498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:59 schreef Loekie1 het volgende:
Er zou een instituut moeten komen voor dwarse denkers.
Inderdaad, en subsidie, en bv een door de overheid gecontroleerde standaard van de Denkbeelden die Dwarse Denkers dienen te hebben...

Ook zouden alle jonge leerlingen iedere dag moeten beginnen met het gezamelijk opzeggen van een Eed aan de Dwarse Denkers en daarna gezamelijk 'Die Gedanken sind Frei' zingen ...

...
misschien moeten dwarse denkers juist gewoon dwars zijn en er juist blij mee zijn dat ze niet door het brede publiek geacepteerd worden en vermoedelijk ook hieraan vooral niet willen voldoen of gaan janken om 'ondersteuning' en 'acceptatie'.

voor je het weet gaan ze behoren tot de LesbianGayHomoBieTransgenderDwarseDenkers (LGHBTDD)-groep
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_173768606
quote:
12s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Inderdaad, en subsidie, en bv een door de overheid gecontroleerde standaard van de Denkbeelden die Dwarse Denkers dienen te hebben...

Ook zouden alle jonge leerlingen iedere dag moeten beginnen met het gezamelijk opzeggen van een Eed aan de Dwarse Denkers en daarna gezamelijk 'Die Gedanken sind Frei' zingen ...

...
misschien moeten dwarse denkers juist gewoon dwars zijn en er juist blij mee zijn dat ze niet door het brede publiek geacepteerd worden en vermoedelijk ook hieraan vooral niet willen voldoen of gaan janken om 'ondersteuning' en 'acceptatie'.

voor je het weet gaan ze behoren tot de LesbianGayHomoBieTransgenderDwarseDenkers (LGHBTDD)-groep
Het is inderdaad wel een paradox dat zodra je er een instituut voor gaat oprichten, het misschien gedaan is met het dwarse denken.
Ik heb ook niet de fiducie dat er veel spectaculairs wordt bedacht in Princetown.
Dwarse denkers moeten wellicht een beetje dwarsgezeten worden om tot de beste resultaten te komen.
Ikzelf bijvoorbeeld ben heel veel dwarsgezeten in mijn leven - begon al op de lagere school door leraren - en daardoor misschien zo'n dwarse denker geworden.
pi_173791906
quote:
12s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Inderdaad, en subsidie, en bv een door de overheid gecontroleerde standaard van de Denkbeelden die Dwarse Denkers dienen te hebben...

Ook zouden alle jonge leerlingen iedere dag moeten beginnen met het gezamelijk opzeggen van een Eed aan de Dwarse Denkers en daarna gezamelijk 'Die Gedanken sind Frei' zingen ...

...
misschien moeten dwarse denkers juist gewoon dwars zijn en er juist blij mee zijn dat ze niet door het brede publiek geacepteerd worden en vermoedelijk ook hieraan vooral niet willen voldoen of gaan janken om 'ondersteuning' en 'acceptatie'.

voor je het weet gaan ze behoren tot de LesbianGayHomoBieTransgenderDwarseDenkers (LGHBTDD)-groep
Precies! Ze willen niet bij de mainstream horen dus blijven gewoon dwars.
pi_173879908
quote:
12s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]
voor je het weet gaan ze behoren tot de LesbianGayHomoBieTransgenderDwarseDenkers (LGHBTDD)-groep
Je vergeet S de sekslozen.
pi_173883164
Vinden jullie mij een dwarse denker?
pi_173999288
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:19 schreef Loekie1 het volgende:
Wat lijkt me dat heerlijk, een instituut met alleen maar dwarse denkers, al die voorspelbaarheid eruit. Een en al originele ideeën, niemand die je meteen uitlacht maar alles mag gedacht worden als het tot een betere wereld kan leiden.
Ik denk dat zoiets in Engeland al wel bestaat.
Een denktank? Ben ik zelf groot voorstander van. Maar aan een denktank alleen heb je niet genoeg.
pi_173999296
Overigens zou het denk ik beter zijn als dwarsen en lemmingen via dezelfde instelling kunnen leren. Ten slotte kunnen ze zo ook van elkaar leren en nieuwe ideeën opdoen. Het vormt zo een betere afspiegeling van de maatschappij.
pi_173999409
De opleidingen is een massaproduct. Het bedient de massa en niet het individu. Het tempo is afgestemd zo dat de meerderheid mee kan komen. Terwijl de ene werkt snel de ander langzaam. Ik ben voorstander van een meer geïndividualiseerde vorm van onderwijs en dat kan makkelijk met moderne techniek.

Dat er een instituut zou moeten komen voor anders denkende geeft al aan dat het goed fout is met respect voor de ander z'n mening. Je ziet het overal in het dagelijks leven. Zodra iemand een afwijkende mening heeft of afwijkende levensstijl of geloofsovertuiging kunnen mensen ineens niet meer op een normale manier met elkaar omgaan. Alsof het niet geaccepteerd wordt om anders te zijn.
De simpelste meningsverschillen lopen al snel uit in conflicten. Er is geen respect voor wanneer iemand anders denkt. Raar eigenlijk.

Maar ik heb wel een theorie hierover.
Namelijk dat mensen de natuurlijke eigenschap hebben om de omgeving zo veel mogelijk te controleren. Dit zal een evolutionaire voorsprong hebben gehad. Echter zijn er dingen welke we niet kunnen controleren. Het weer. Natuur krachten. En ook niet andermans denkbeeld al proberen we dat wel met indoctrinatie anderen ons eigen denkbeeld op te leggen. Maar wanneer je accepteert dat er oncontroleerbare dingen zijn. Kun je die controle drang loslaten.

Mijn inziens helpt het de huidige mensheid als er meer respect komt voor de ander zijn denkbeelden zodat het niet uitloopt in een conflict maar acceptatie of eventueel een goede discussie.
pi_174063994
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:41 schreef khochner het volgende:
De opleidingen is een massaproduct. Het bedient de massa en niet het individu. Het tempo is afgestemd zo dat de meerderheid mee kan komen. Terwijl de ene werkt snel de ander langzaam. Ik ben voorstander van een meer geïndividualiseerde vorm van onderwijs en dat kan makkelijk met moderne techniek.
Het gaat niet alleen om 't tempo, maar ook om de inhoud. Daar valt denk ik ook nog wel 't 1 en ander te winnen.
quote:
Dat er een instituut zou moeten komen voor anders denkende geeft al aan dat het goed fout is met respect voor de ander z'n mening. Je ziet het overal in het dagelijks leven. Zodra iemand een afwijkende mening heeft of afwijkende levensstijl of geloofsovertuiging kunnen mensen ineens niet meer op een normale manier met elkaar omgaan. Alsof het niet geaccepteerd wordt om anders te zijn.
Klopt. Het wordt ook niet geaccepteerd, omdat het eng is. Interessant(er) om te weten is -waarom- dit zo is!

Het heeft iets te maken met het groepsdenken en de angst om geen aansluiting bij de groep te hebben.

Zelf valt dit mij meer/beter op, omdat ik relatief gezien minder gevoelig ben voor groepsdruk en het dus meer als buitenstaander kan betrachten en ik erover ben gaan nadenken.

Het heeft denk ik ook iets met pruning te maken. Mij valt op dat hoe inflexibeler het brein is, hoe meer dit individu empathie ontbeert, maar ook hoe groepsgerichter het betroffen individu -lijkt- te zijn. Een andere bijkomstigheid is dat hoe meer pruning, hoe minder goed ratio en emotie gescheiden blijven, wat gezien de afwijkende hersenstructuur verklaarbaar zou kunnen zijn door de vergrote lange-afstandsverbindingen binnen de hersenen (dingen zijn meer onderling gekoppeld en -dus- minder onafhankelijk van elkaar!).

Meer pruning betekent ook een minder flexibel brein...en wellicht een vergrote zucht naar een (door dit individu) gecontroleerde (sociale) omgeving.

Autisten willen meer de rationele omgeving stabiel houden (denk daarbij aan de woonomgeving, de eigen vertrekken) en hoe niet-autistischer, hoe meer die controledrang zich lijkt te verschuiven naar meer sociale omgevingen (want minder rationeel en meer emotioneel. De mens is de belangrijkste andere levensvorm voor elk (menselijke) individu).

Ik denk dat het voor iemand met meer pruning relatief belangrijker is om een goede opvoeding te ontvangen, daar een minder goede opvoeding later in 't leven, minder om te draaien is.

Open-mindedness kan aangeleerd worden, maar een uitgepruned brein is veel lastiger te veranderen. Psychopaten zijn (als dit klopt) minder makkelijk te veranderen dan de standaardmens.
quote:
De simpelste meningsverschillen lopen al snel uit in conflicten. Er is geen respect voor wanneer iemand anders denkt. Raar eigenlijk.
Zo raar is dat niet, als je over voldoende achtergrondkennis beschikt.
Het 'raarste' vind ik nog hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen. Dat wat de mens z'n kracht geeft, wordt er langzaamaan uitgedrukt.
quote:
Maar ik heb wel een theorie hierover.
Namelijk dat mensen de natuurlijke eigenschap hebben om de omgeving zo veel mogelijk te controleren. Dit zal een evolutionaire voorsprong hebben gehad. Echter zijn er dingen welke we niet kunnen controleren. Het weer. Natuur krachten. En ook niet andermans denkbeeld al proberen we dat wel met indoctrinatie anderen ons eigen denkbeeld op te leggen. Maar wanneer je accepteert dat er oncontroleerbare dingen zijn. Kun je die controle drang loslaten.
Oké, geinig dat je hier nu zelf over begint (ik lees vaak posts per alinea en niet in 1 keer). Ik denk dat -elk- mens controle wil over de eigen omgeving en dat dit ook logisch is. Het is ook logisch dat de mens dit in elk geval wel heeft, omdat we anders als soort de wereld niet op zo'n radicale wijze al beïnvloed zouden hebben als de mens deze eigenschap ontberen moest.

Met andere woorden...als je hier niet gelijk had gehad, hadden we nu niet hier via het internet met elkaar staan babbelen :P

Vetgedrukte heb je goed gezien, het gaat veel mensen in een discussie vaak meer om het discussiëren dan om het leren/de bewustwording van de factisch beste mening. Ten slotte zijn meer geprunede breinen minder goed in staat om de fijnste nuances op te slaan. Minder verbindingen staat ongeveer gelijk aan minder opslagcapaciteit, dus meer details die weggelaten worden. Ik denk dat autisten -daarom- meer op details gericht zijn en dat psychopaten om deze reden minder empathie hebben. Er is gewoon niet voldoende opslagcapaciteit in de breinen van psychopaten om zoiets emotioneel-ingewikkelds correct te verwerken en op te slaan.
Ze zien natuurlijk wel emoties, maar wat er in een ander omgaat, dat -kunnen- ze gewoon niet begrijpen. Tenzij ze aangeleerd hebben om te benaderen (op deze wijze heb ik mezelf aangeleerd dingen alvast te snappen nog voordat ik het zelf -echt- snap, een meer correcte manier van automatische conceptuele betekenisverlengen).
quote:
Mijn inziens helpt het de huidige mensheid als er meer respect komt voor de ander zijn denkbeelden zodat het niet uitloopt in een conflict maar acceptatie of eventueel een goede discussie.
Klopt, bewustwording is de 1e stap. Onderwijs speelt hierbij ook een sleutelrol.
En hoe minder hokjesdenken, hoe meer focus er richting de hoeken kan die echt belangrijk zijn. Hoe mer statuszoekerij een centrale rol in de maatschappij speelt, hoe minder ontwikkeld de mens daardoor uiteindelijk wordt.
  vrijdag 29 september 2017 @ 04:29:27 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_174066175
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:19 schreef Klokov het volgende:
Verschillende gesloten inrichtingen voldoen al perfect aan deze critera.
Elk genie is slechts 1 stap verwijderd van totale waanzin.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_174077560
Om de wetenschap te versterken moeten we ook contact zoeken met talent op zolderkamers, betoogt zelfstandig ondernemer Ineke Malsch op de opiniepagina van Trouw.
https://www.trouw.nl/opin(...)wetenschap~a2bdf1c9/

Hier zie ik wel wat in.
pi_174077611
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:11 schreef Loekie1 het volgende:
Om de wetenschap te versterken moeten we ook contact zoeken met talent op zolderkamers, betoogt zelfstandig ondernemer Ineke Malsch op de opiniepagina van Trouw.
https://www.trouw.nl/opin(...)wetenschap~a2bdf1c9/

Hier zie ik wel wat in.
Prima, maar kan/mag ik dan nog wel op m'n 'zolderkamer' blijven?
pi_174077722
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 19:11 schreef Loekie1 het volgende:
Om de wetenschap te versterken moeten we ook contact zoeken met talent op zolderkamers, betoogt zelfstandig ondernemer Ineke Malsch op de opiniepagina van Trouw.
https://www.trouw.nl/opin(...)wetenschap~a2bdf1c9/

Hier zie ik wel wat in.
Nou, dan komt heel FOK! in aanmerking ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')