abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 18:59:24 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_173605934
Dominee Leo van der Meij is geschorst voor een ‘grove zonde’. Dat heeft de kerkenraad van de christelijk gereformeerde kerk in Driebergen besloten. Wat de 67-jarige dominee heeft gedaan, wil de kerk niet openbaar maken.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De schorsing werd afgelopen zondag bij de vroege dienst bekendgemaakt door een ouderling van de kerk. Van der Meij, die in Leersum woont, is sinds 1997 predikant bij deze gemeente. D. Oskam, tweede voorzitter van de kerkenraad, wil niet toelichten welke misstap Van der Meij heeft begaan. ,,Hij heeft een openbare grove zonde begaan. Dat is de enige mededeling en daar wil ik het bij laten. Bij ons is zo’n mededeling voldoende.’’ Bij het Openbaar Ministerie is nog geen aangifte van de zaak binnengekomen.

Leendert Willem Van der Meij (1950) studeerde theologie in Utrecht, Apeldoorn en Leiden en werd in 1975 predikant in Middelharnis. Daarna stond hij als predikant in Zaamslag (1980) en in Alphen aan den Rijn (1985).

Oordeel
De classis, een raad die boven de kerkenraad staat, buigt zich binnenkort over de zaak. Oskam denkt dat de classis snel met een oordeel komt. ,,Er zijn twee mogelijkheden: de dominee wordt uit zijn ambt gezet of de schorsing wordt opgeheven. Die tweede mogelijkheid is slechts een theoretische.’’ In oktober is de eerste reguliere vergadering van de classis en wordt deze zaak waarschijnlijk behandeld.

In artikel 80 van het kerkenrecht staat een lange lijst met grove zonden. De voornaamste zijn: openlijke godslastering, trouweloze verlating van de dienst of het indringen in het dienstwerk van een ander (bemoeien met het pastoraal werk van een ander), meineed, echtbreuk, overspel, seksueel misbruik, diefstal, het plegen van lichamelijk en psychisch geweld, drankmisbruik en oneerlijk winstbejag.

Geliefd
Dominee Van der Meij was geliefd bij de kerkgangers. ,,Niemand had dit verwacht’’, zegt Oskam. ,,Er is geen commotie of onrust ontstaan. Er was eerder sprake van grote ontzetting.’’

Ook gemeentelid Wim van Wikselaar is geschokt over het lot van de dominee. ,,Hij is hier ruim 20 jaar actief geweest. Hij was erg geliefd. Maar ik weet ook niet wat er gebeurd is. Dit kerkenraad, na overleg met de kerkenraad in Renswoude, heeft dit besloten. Als twee kerkenraden tot dit besluit komen, is wel iets serieus aan de hand.''

De gemeente neemt over twee weken een nieuw onderkomen in gebruik. De christelijk gereformeerde kerk heeft de voormalige Immanuëlkerk aan de Engweg aangekocht. ,,Maar ik heb nu geen behoefte aan een feestelijke opening’’, aldus Van Wikselaar. Van der Meij wilde niet reageren. ,,Er is nu tijd van bezinning.’’

https://www.ad.nl/utrecht(...)rove-zonde~aac73be4/

Dat ze maar snel mogen beginnen met bezinnen. Er is zo bijna geen bezinnen meer aan. Maar bij een beetje streng bezinnen is er nog hoop. Veel bezinning toegewenst in deze moeilijke, bezonken tijden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173605980
Waarschijnlijk heeft hij slechts 3 koorknaapjes misbruikt, terwijl hij er wel 20 had kunnen misbruiken. Zonde.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173606073
Dat doe ik iedere dag.
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 19:05:36 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_173606082
quote:
0s.gif
Op dinsdag 5 september 2017 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarschijnlijk heeft hij slechts 3 koorknaapjes misbruikt, terwijl hij er wel 20 had kunnen misbruiken. Zonde.
Dat zou er één per jaar zijn in zijn laatste betrekking. Ik ga voor meer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 5 september 2017 @ 19:08:25 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_173606157
quote:
Bij ons is zo’n mededeling voldoende.
Zie daar weer eens het hele probleem van die club in een notendop. Het is alleen voldoende als het niet strafbaar is. Maar gezien die geslotenheid zal het wel weer een rondje misbruik zijn geweest.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_173606440
Meteen weer pedofilie in de mond nemen

Misschien heeft 'ie slechts de hosties voorzien van zijn heresmeer. Ofzo.
pi_173606487
Misschien heeft die wat gejat.
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 19:46:08 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_173607183
quote:
0s.gif
Op dinsdag 5 september 2017 19:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Misschien heeft die wat gejat.
Of iets.

dinsdag 5 september 2017 @ 20:00:05 #9
76108 bluuf
Powershell fan
pi_173607561
Misschien is de openbare grove zonde wel ergens in een cruise zone begaan en werd hij betrapt met een pik in zijn mond.
Dat ze het over openbaar hebben geeft mij niet het idee dat het om kindermisbruik gaat (dat is trouwens iets voor de Katholieke kerk want binnen de Protestantse kerk mogen priesters gewoon trouwen).
pi_173607642
quote:
Dominee Leo van der Meij is geschorst voor een ‘grove zonde’.
SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173607724
quote:
0s.gif
Op dinsdag 5 september 2017 18:59 schreef tong80 het volgende:
,,Hij heeft een openbare grove zonde begaan.
De auto gewassen op zondag? :P
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:10:50 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173607819
quote:
0s.gif
Op dinsdag 5 september 2017 20:00 schreef bluuf het volgende:
Misschien is de openbare grove zonde wel ergens in een cruise zone begaan en werd hij betrapt met een pik in zijn mond.
Dat ze het over openbaar hebben geeft mij niet het idee dat het om kindermisbruik gaat (dat is trouwens iets voor de Katholieke kerk want binnen de Protestantse kerk mogen priesters gewoon trouwen).
Zoiets dergelijks verwacht ik ook: een homoseksuele relatie of escapade.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173608466
quote:
Op dinsdag 5 september 2017 19:19 schreef myShizzle het volgende:
Meteen weer pedofilie in de mond nemen

Misschien heeft 'ie slechts de hosties voorzien van zijn heresmeer. Ofzo.
Dit woord ga ik vaker gebruiken. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop