abonnement Unibet Coolblue
pi_173604314
Hi,

TS zit met een groot dilemma. Ik had mij begin dit jaar ingeschreven voor een economische opleiding op het hbo en een medisch-technische opleiding omdat hier mijn interesses liggen. Uiteindelijk heb ik voor de economische opleiding gekozen, omdat deze goed aansloot op mijn vooropleiding. Helaas heb ik een domme keuze gemaakt en moet ik op de blaren zitten. Het is 1 september geweest en dus is studielink gesloten. Ik ben zo dom geweest om voor iets te kiezen waar mijn passie en interesses totaal niet liggen...

Heeft een van jullie een idee of het op sommige scholen tegenwoordig nog mogelijk is om je na 1 september aan te melden?

Alvast bedankt.
pi_173604567
Morgen meteen even bellen.
pi_173605696
Meestal kan dat wel het jaar is ook maar net begonnen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173605770
Ervan uitgaande dat het binnen dezelfde instelling is, zou het nog wel eens kunnen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_173606037
Ik zou dat bij je instelling navragen, soms heb je aanvullende eisen zoals dat je naar een matchingdag of iets moet zijn geweest.
pi_173606315
Ik heb een vraag - wat totaal niets met dit Topic te maken heeft - Binnen hoeveel tijd moet je je bachelor halen (universiteit, 3 jarig)? Tentamen resultaten zijn 5 jaar geldig toch?
pi_173606669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:14 schreef sharon12001 het volgende:
Ik heb een vraag - wat totaal niets met dit Topic te maken heeft - Binnen hoeveel tijd moet je je bachelor halen (universiteit, 3 jarig)? Tentamen resultaten zijn 5 jaar geldig toch?
Verschilt per universiteit en soms per faculteit of opleiding.
Kan je dus niet zeggen.
Hoewel je bachelor in 3 jaar moeten halen nergens vereist is. Bijna niemand studeert nominaal.
pi_173606847
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Verschilt per universiteit en soms per faculteit of opleiding.
Kan je dus niet zeggen.
Hoewel je bachelor in 3 jaar moeten halen nergens vereist is. Bijna niemand studeert nominaal.
Bij mijn universiteit staat in OER, dat behaalde tentamen resultaten 5 jaar geldig zijn. https://students.uu.nl/file/21531/download?token=9vtIruzq#page15 (Pagina 16). Dus dit betekent dat je je bachelor in 5 jaar moet halen?
pi_173606917
Het is inderdaad een andere hoge school... Shit, wedden dat het dan vast wel weer niet kan...
pi_173606931
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:34 schreef sharon12001 het volgende:

[..]

Bij mijn universiteit staat in OER, dat behaalde tentamen resultaten 5 jaar geldig zijn. https://students.uu.nl/file/21531/download?token=9vtIruzq#page15 (Pagina 16). Dus dit betekent dat je je bachelor in 5 jaar moet halen?
Vijf jaar vanaf het behalen van je tentamen. Dus in je derde jaar tentamen doen betekent dat ie geldig is tot je achtste jaar. Maar dan zijn er wel andere vakken vervallen dus.
pi_173607409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vijf jaar vanaf het behalen van je tentamen. Dus in je derde jaar tentamen doen betekent dat ie geldig is tot je achtste jaar. Maar dan zijn er wel andere vakken vervallen dus.
Tentamenresultaten zijn sinds kort vanwege veranderde nationale regelgeving onbeperkt geldig. Je mag dus zo traag studeren als een slak. Het kost je alleen veel geld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2017 19:54:59 ]
pi_173607537
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vijf jaar vanaf het behalen van je tentamen. Dus in je derde jaar tentamen doen betekent dat ie geldig is tot je achtste jaar. Maar dan zijn er wel andere vakken vervallen dus.
Maar, een vak behalen in je derde jaar heeft dan toch geen zin meer? Als je eerste jaars vakken vervallen dan krijg je geen bachelor diploma toch...
pi_173607556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:54 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Tentamenresultaten zijn sinds kort vanwege veranderde nationale regelgeving onbeperkt geldig. Je mag dus zo traag studeren als een slak. Het kost je alleen veel geld.
https://students.uu.nl/file/21531/download?token=9vtIruzq#page15 (Pagina 15)
Wat is dit dan?
pi_173607699
quote:
Dat is collegejaar 2016-2017. Zoek eens 2017-2018. Toen kon het namelijk nog wel.
De EUR heeft bijvoorbeeld de nieuwe wetgeving sinds dit collegejaar toegepast.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2017 20:09:13 ]
pi_173607842
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:05 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Dat is collegejaar 2016-2017. Zoek eens 2017-2018. Toen kon het namelijk nog wel.
De EUR heeft bijvoorbeeld de nieuwe wetgeving sinds dit collegejaar toegepast.
https://students.uu.nl/file/29238/download?token=DJ5JAq85#page18

Pagina 18
pi_173608225
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:59 schreef sharon12001 het volgende:

[..]

Maar, een vak behalen in je derde jaar heeft dan toch geen zin meer? Als je eerste jaars vakken vervallen dan krijg je geen bachelor diploma toch...

Kan wel, je vult alleen het ene gat met het andere. Overigens is dit bij de UL voor dit jaar aangepast naar een onbeperkte geldigheidsduur, ook voor huidige studenten.
pi_173608468
quote:
Vraag het even na dan?
pi_173622058
Ik heb contact gehad met de hogeschool en het kan nog wel. Echter is er nog een probleem. 1 september is al geweest en dat is de deadline voor uitschrijvingen. Denken jullie dat ik nu verplicht ben het totale bedrag van het collegegeld te betalen (2000eu)?
pi_173624071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:55 schreef Marmal het volgende:
Ik heb contact gehad met de hogeschool en het kan nog wel. Echter is er nog een probleem. 1 september is al geweest en dat is de deadline voor uitschrijvingen. Denken jullie dat ik nu verplicht ben het totale bedrag van het collegegeld te betalen (2000eu)?
Nee, alleen september waarschijnlijk.
pi_173624093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:55 schreef Marmal het volgende:
Ik heb contact gehad met de hogeschool en het kan nog wel. Echter is er nog een probleem. 1 september is al geweest en dat is de deadline voor uitschrijvingen. Denken jullie dat ik nu verplicht ben het totale bedrag van het collegegeld te betalen (2000eu)?
Volgens mij krijg je als je binnen 2 weken stopt je collegegeld geheel terug.
pi_173626785
Dat zou top zijn. Ik heb nog niks betaald, want ik heb ervoor gekozen om in termijnen betalen en het eerste termijn wordt eind deze maand afgeschreven. Laten we het hopen!
pi_173652898
Je betaalt bij maximaal één instelling collegegeld.

Je kan dus nooit meer kwijt zijn dan ¤2006,-

Mocht je al een deel betaald hebben tegen de tijd dat je uitschreven bent, dan kan je een Bewijs Betaald Collegegeld (BBC) aanvragen voor het eerste termijn bij Hogeschool A.

De BBC geef je dan aan hogeschool B die het bedrag die op het BBC staat (van hogechool A) zal reduceren van het collegegeld dat je aan hogeschool B verschuldigd bent.

Let wel op, dit is een speciaal geval. Dit is alleen van toepassing als je je uitschrijft bij hogeschool A terwijl je ze wel al een termijn hebt betaald.


Als je bij twee studies ingeschreven wil staan bij verschillende instellingen kan je ook een BBC aanvragen bij hogeschool A, terwijl je er wel ingeschreven blijft staan. Deze BBC heeft dan een "waarde" van ¤2006,- (ook al heb je dit nog niet volledig betaald, in dit geval heb je wel een betalingsverplichting voor het volledige bedrag aan hogeschool A).
Dit bewijs kan je dan afgeven aan hogeschool B en dan ben je ze geen collegegeld meer verschuldigd.

Als je een BBC hebt van het volledige bedrag van hogeschool A, kan je je daar ook niet meer uitschrijven (totdat je het BBC teruggeeft). Dit is omdat je anders te weinig collegegeld zou kunnen betalen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2017 09:20:30 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')