Dat heb ik net gedaan, omdat ik de beroerdste niet ben. Ik zie van jou echt 0,0 onderbouwing voor je standpunt met feiten. Helemaal niks, nietes, nada.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Boosheid heeft er niets mee van doen.. nogmaals: door al je persoonlijk gericht gedrag zie je het niet eens meer..
Lees nog eens rustig het topic door zou ik zeggen..
Mooi.. ik ben wel klaar met je spiraaltje.. Het staat er.. jij wil het niet zien en roept daardoor steeds hetzelfde..quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat heb ik net gedaan, omdat ik de beroerdste niet ben. Ik zie van jou echt 0,0 onderbouwing voor je standpunt met feiten. Helemaal niks, nietes, nada.
Punt is dat de discussie over DNA-databanken en Noord-Korea er voor zorgt dat de feitelijkheden ondersneeuwen. Ik weet ook wel dat dat niet door de overheid wordt gedaan. Helaas niet. Helaas zijn er echt mensen zo dom, bang en ongeïnformeerd dat ze zich op dat soort onzin focussen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Over aluhoedjes en geschreeuw gesproken...
Jij roept steeds dat je onderbouwt. Ik zie alleen een boze Groninger die gedupeerd is door de overheid en nu op alles afgeeft wat de overheid doet. Met valse argumenten en slechte redenaties.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mooi.. ik ben wel klaar met je spiraaltje.. Het staat er.. jij wil het niet zien en roept daardoor steeds hetzelfde..
En dat is juist waar je anderen van beschuldigt..
Onafhankelijk toezicht is een verzinsel... dat bestaat simpelweg niet..quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Punt is dat de discussie over DNA-databanken en Noord-Korea er voor zorgt dat de feitelijkheden ondersneeuwen. Ik weet ook wel dat dat niet door de overheid wordt gedaan. Helaas niet. Helaas zijn er echt mensen zo dom, bang en ongeïnformeerd dat ze zich op dat soort onzin focussen.
Het echte pijnpunt van deze wet zit namelijk in het gebrek aan onafhankelijk toezicht.
En dat is nou net jouw probleem.. iets met populisme...quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Jij roept steeds dat je onderbouwt. Ik zie alleen een boze Groninger die gedupeerd is door de overheid en nu op alles afgeeft wat de overheid doet. Met valse argumenten en slechte redenaties.
Onafhankelijk toezicht is niet in de wet ingebakken, maar is natuurlijk wel te realiseren. Of geloof je ook niet in trias politicas?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Onafhankelijk toezicht is een verzinsel... dat bestaat simpelweg niet..
Kan ik je nog wat mooie voorbeelden over geven mbt mijnbouw trouwens.. maar daar wil je niets van weten..
staat gewoon in de wet.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Punt is dat de discussie over DNA-databanken en Noord-Korea er voor zorgt dat de feitelijkheden ondersneeuwen. Ik weet ook wel dat dat niet door de overheid wordt gedaan. Helaas niet. Helaas zijn er echt mensen zo dom, bang en ongeïnformeerd dat ze zich op dat soort onzin focussen.
Het echte pijnpunt van deze wet zit namelijk in het gebrek aan onafhankelijk toezicht.
Het is niet te realiseren.. Kom maar eens met een voorbeeld van onafhankelijk toezicht...quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:12 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Onafhankelijk toezicht is niet in de wet ingebakken, maar is natuurlijk wel te realiseren. Of geloof je ook niet in trias politicas?
Je geloof dus niet dat een rechter kan bepalen of bepaald bewijs mag worden vergaard?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het is niet te realiseren.. Kom maar eens met een voorbeeld van onafhankelijk toezicht...
Er is simpelweg niemand die onbetaald en uit idealisme toezicht houd.. Dus is het onafhankelijke een wassen neus..
Dat al het DNA minimaal 3 jaar opgeslagen gaat worden.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:14 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat staat gewoon in de wet? Noord-Korea? DNA-databanken waar alle Nederlanders instaan?
Een rechter kan wel iets bepalen of vinden... maar als de rechtsgang onmogelijk word gemaakt.. wat is dat dan waard?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je geloof dus niet dat een rechter kan bepalen of bepaald bewijs mag worden vergaard?
Dan geloof je dus ook niet in onafhankelijke rechtspraak en daarmee niet in onze rechtstaat?
Vat ik het zo goed samen?
Dat DNA dat bij onderzoek is vergaard 3 jaar opgeslagen kan worden.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:18 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dat al het DNA minimaal 3 jaar opgeslagen gaat worden.
Heb nooit gezegt alle Nederlanders.
Jij hebt het alleen maar over dat er geen DNA databank komt.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat DNA dat bij onderzoek is vergaard 3 jaar opgeslagen kan worden.
Wat is dan precies het probleem?
Maar op die manier is dus onafhankelijk toezicht mogelijk. Als een raad van rechters bepaalt of data uit een sleepnet diepgaander mag worden doorzocht omdat er aanwijzingen zijn dat dat nodig is.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een rechter kan wel iets bepalen... maar als de rechtsgang onmogelijk word gemaakt.. wat is dat dan waard?
https://dnadatabank.forensischinstituut.nl/quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:20 schreef tailfox het volgende:
[..]
Jij hebt het alleen maar over dat er geen DNA databank komt.
Ik teken het niet voor het DNA database.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:21 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
https://dnadatabank.forensischinstituut.nl/
Die is er al. Wat verandert er door de wet?
Getekend. Bedankt voor het onder de aandacht brengen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 08:44 schreef tailfox het volgende:
sleepwet
De Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, ook wel sleepwet, geeft een uitbreiding van de middellen die de diensten (AIVD en MIVD) mogen inzetten. De grootste veranderingen zijn:
Er mag een zogenaamd “sleepnet” worden ingezet om massaal online communicatie af te luisteren, ook van niet verdachte burgers. Zo mag een hele wijk afgeluisterd worden als er een verdacht persoon in woont.
Alle geautomatiseerde apparaten mogen gehacked worden. Denk bijvoorbeeld aan uw telefoon, computer of pacemaker.
Er kan een geheime DNA-databank aangelegd worden waar iedereen in terecht kan komen.
Verzamelde data mag met buitenlandse inlichtingendiensten gedeeld worden, ook zonder deze eerst te analyseren.
Teken hier. Kost 2 seconden.
https://teken.sleepwet.nl
In theorie... In de praktijk worden rechters vaker wel dan niet, bewust of onbewust beinvloed door verschillende zaken.. en dus ontstaat er een scheef beeld.. (dat is echt basiskennis waarvan ik wel dacht dat je die zou hebben)quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:21 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Maar op die manier is dus onafhankelijk toezicht mogelijk. Als een raad van rechters bepaalt of data uit een sleepnet diepgaander mag worden doorzocht omdat er aanwijzingen zijn dat dat nodig is.
Het besluiten tot inzetten van dat soort onderzoeksbevoegdheden, en ook het bepalen hoe lang specifieke data bewaard mag worden, zou een taak van de rechterlijke macht moeten zijn.
graag gedaan.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Getekend. Bedankt voor het onder de aandacht brengen.
Maar je gebruikt het wel als argument terwijl je er niets van snapt? Dat is raar....quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:26 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik teken het niet voor het DNA database.
Omdat ik niet in deze wet geloof.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Maar je gebruikt het wel als argument terwijl je er niets van snapt? Dat is raar....
Maar goed, waarom teken je wel?
Rechters zijn mensen. Klopt. Die basiskennis heb ik inderdaad. Vandaar ook dat ik het heb over een raad van rechters. En ja, in de letter heb je dan gelijk dat volledig en totaal onafhankelijk niet mogelijk is, maar je kunt er wel voor zorgen dat je gewoon weloverwogen besluitvorming krijgt waarbij de belangen van de burger en justitie zorgvuldig worden gewogen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In theorie... In de praktijk worden rechters bewust of onbewust beinvloed door verschillende zaken.. en dus ontstaat er een scheef beeld.. (dat is echt basiskennis waarvan ik wel dacht dat je die zou hebben)
Dat is niet echt een argument, natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:29 schreef tailfox het volgende:
[..]
Omdat ik niet in deze wet geloof.
Dit is gewoon meer privacy inleveren ondat het kan.
Klopt.. dat heb ik ook niet.. omdat het gewoon helder en aantoonbaar is..quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Rechters zijn mensen. Klopt. Die basiskennis heb ik inderdaad. Vandaar ook dat ik het heb over een raad van rechters. En ja, in de letter heb je dan gelijk dat volledig en totaal onafhankelijk niet mogelijk is, maar je kunt er wel voor zorgen dat je gewoon weloverwogen besluitvorming krijgt waarbij de belangen van de burger en justitie zorgvuldig worden gewogen.
En als je dat ook ontkent, dan bevestig je daarmee dat in jouw ogen onafhankelijke rechtspraak niet mogelijk is en je dus geen vertrouwen hebt in onze rechtstaat en democratie.
waarom teken jij het niet?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is niet echt een argument, natuurlijk.
Dan is het misschien niet zo handig om in Nederland te blijven wonen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. dat heb ik ook niet.. omdat het gewoon helder en aantoonbaar is..
Omdat ik tegen referenda ben.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:33 schreef tailfox het volgende:
[..]
waarom teken jij het niet?
Ben benieuwd naar je reden
Mooi.. koop jij mn beschadigde huis even op dan..?quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:33 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan is het misschien niet zo handig om in Nederland te blijven wonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |