abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 september 2017 @ 19:26:46 #1
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173569485
Tien jaar na 'De weg naar Mekka' gaat Jan Leyers in de achtdelige reeks Allah in Europa op zoek naar het gezicht van de islam in Europa.

Hoe ziet de toekomst van de islam in Europa eruit? Groeit er zoiets als een Europese, verlichte versie van de islam en is dat ook wat moslims zelf willen? Jan Leyers gaat op zoek naar antwoorden. De reis brengt hem van Sarajevo in Bosnië via Hongarije, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Scandinavië naar Brussel.

Onderweg luistert Jan Leyers naar de stem van kenners en de stem van de straat. Hij praat met traditionele gelovigen en nieuwe bekeerlingen, met liberale en orthodoxe moslims, met imams en koranleraren. Hij wil weten hoe zij naar de toekomst kijken en achterhalen wat ze hopen en vrezen. Dat doet hij in zijn bekende eigen stijl: genuanceerd en respectvol, maar zonder de controverse te schuwen.

Eerste uitzending: zondag 3 september, 20:15 NPO 2.

Lijkt me wel interessant. ^O^
Straks dus, op NPO 2!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173655608
deze programma is verplichte kost voor elke fokker :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:05:23 #3
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173655827
Zo, eindelijk heeft er een hond gereageerd!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173655897
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:45 schreef Slayage het volgende:
deze programma is verplichte kost voor elke fokker :P
Uhuh "deze" programma :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173655939
quote:
haha. twee topics over deze programma en niemand die ze gebruikt! simpelweg omdat het niet past binnen de frame van islam/mosilms die fokkers gewend zijn :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173656041
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zo, eindelijk heeft er een hond gereageerd!
haha, kwam het tegen via joop.nl. dit soort programmas waarin moslims gewoon geportretteerd worden zoals ze feitelijk zijn in hun dagelijkse leven zijn anno nu toch een verademing itt wat we gewend zijn van de sensatie media, waarin moslims normaliter in een bepaalde frame worden geplaatst.

wat vond jij van het eerste deel?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173656049
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

haha, kwam het tegen via joop.nl. dit soort programmas waarin moslims gewoon geportretteerd worden zoals ze feitelijk zijn in hun dagelijkse leven zijn anno nu toch een verademing itt wat we gewend zijn van de sensatie media, waarin moslims normaliter in een bepaalde frame worden geplaatst.

wat vond jij van het eerste deel?


"Zoals ze zijn in het dagelijks leven" oproepend tot moord dus? :?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:22:40 #9
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173656057
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

haha. twee topics over deze programma en niemand die ze gebruikt! simpelweg omdat het niet past binnen de frame van islam/mosilms die fokkers gewend zijn :P
Zou dat het zijn? If so.. laf!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173656075
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

"Zoals ze zijn in het dagelijks leven" oproepend tot moord dus? :?
bedankt voor deze post van je waarin je meteen mijn standpunt verhelderd, waarom het verplichte kost zou moeten zijn voor elke fokker ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173656123
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:22 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Zou dat het zijn? If so.. laf!!
ik vermoed van wel.

wat denk jij dat het is, dat een "negatief" stuk over moslims hier op fok een tsunami aan reacties krijgt en een "positief" of "neutraal" stuk zoals deze niemand ook maar enige aandacht krijgt?

kijk bv naar de reactie van HeatWave, de standaard Pavlov reactie mbt islam/moslims hier op Fok!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:37:46 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_173656258
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik vermoed van wel.

wat denk jij dat het is, dat een "negatief" stuk over moslims hier op fok een tsunami aan reacties krijgt en een "positief" of "neutraal" stuk zoals deze niemand ook maar enige aandacht krijgt?

kijk bv naar de reactie van HeatWave, de standaard Pavlov reactie mbt islam/moslims hier op Fok!
Niets geen Pavlov, je zegt zelf dat het programma laat zien hoe moslims in het dagelijks leven zijn en in dat artikel staat dit gewoon als voorbeeld.

Wat is daar dan positief aan?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173656309
Olga Leyers ~O>
pi_173656333
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niets geen Pavlov, je zegt zelf dat het programma laat zien hoe moslims in het dagelijks leven zijn en in dat artikel staat dit gewoon als voorbeeld.
een pavlov reactie zou kunnen zijn de focus leggen op het negatieve en dat vergroot veralgemeniseerd en doet voorkomen dat dat de gangbare mening zou zijn binnen de moslim gemeenschap. zoiets als dat mensen de enkele oorlogsrecht teksten in de koran nemen en zeggen "kijk! daar wordt haat en terreur gepropageerd" terwijl ze de rest van de koran links laten liggen.

heb jij het eerste deel bekeken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:43:37 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_173656350
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

een pavlov reactie zou kunnen zijn de focus leggen op het negatieve en dat vergroot veralgemeniseerd en doet voorkomen dat dat de gangbare mening zou zijn binnen de moslim gemeenschap. zoiets als dat mensen de enkele oorlogsrecht teksten in de koran nemen en zeggen "kijk! daar wordt haat en terreur gepropageerd" terwijl ze de rest van de koran links laten liggen.

heb jij het eerste deel bekeken?
Nee, ik stel je gewoon een vraag adhv dat artikel en jouw opmerking over de inhoud van het programma.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173656352
quote:
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:20 schreef Slayage het volgende:

wat vond jij van het eerste deel?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173656374
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, ik stel je gewoon een vraag adhv dat artikel en jouw opmerking over de inhoud van het programma.
heb jij het eerste deel bekeken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:46:06 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_173656397
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb jij het eerste deel bekeken?
Dat zei ik al, nee. Daarom stel ik jou die vraag net.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_173656411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:40 schreef dz5b604 het volgende:
Olga Leyers ~O>
nice, maar wie moet dit voorstellen?

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173656449
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zei ik al, nee. Daarom stel ik jou die vraag net.
ga dat eerste deel kijken en kom dan je mening posten over dit programma, wanneer dat stuk waar jij naar refereert te zien is geweest (het was niet te zien in het eerste deel) zal ik daar mijn mening over posten als ik mezelf geroepen vindt om erop te reageren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173656707
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

"Zoals ze zijn in het dagelijks leven" oproepend tot moord dus? :?
Het gearceerde stukje en wat daar net onder staat, zegt alles. Ze beschouwen hun religie als "waarheid" en ze snappen niet dat die bullshit ondergeschikt is aan wet- en regelgeving. Precies dat is zo gevaarlijk aan radicaal gelovigen.

Ze stellen hun sprookjes gelijk aan zaken als universele mensenrechten, die ze dan afdoen als andermans waarheid; iets dat niet meer waard is dan hun waarheid. Een beter bewijs dat deze mensen in het verkeerde land wonen kun je niet vinden.

We moeten de confrontatie met dit soort religieus extremisten veel harder aangaan.

On-topic: ik was niet op de hoogte van het bestaan van deze tv-serie. Wellicht kijk ik er eens naar, maar waarschijnlijk zit ik me binnen no-time groen en geel te ergeren... :X
pi_173656748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:05 schreef Elfletterig het volgende:

On-topic: ik was niet op de hoogte van het bestaan van deze tv-serie. Wellicht kijk ik er eens naar, maar waarschijnlijk zit ik me binnen no-time groen en geel te ergeren... :X
waarom denk je dat?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173656762
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niets geen Pavlov, je zegt zelf dat het programma laat zien hoe moslims in het dagelijks leven zijn en in dat artikel staat dit gewoon als voorbeeld.

Wat is daar dan positief aan?
Er is niks positiefs aan. Zo vindt een meerderheid van 52 procent van de Britse moslims dat homoseksualiteit strafbaar moeten gesteld. Zomaar een cijfer, maar het zegt bijzonder veel over hoe haaks de opvattingen van moslims staan op die van de westerse samenleving. En hoezeer ze hier NIET thuishoren...

Wat je trouwens ook steeds niet, ook in dit topic weer, is dat mensen die moslim zijn nooit eens uit die rol kunnen treden. In alles zijn ze moslim. Ze identificeren zich als moslim, uiten zich als moslim, doen niks anders dan het imago van de "vredelievende" islam verdedigen, enzovoort. Het lijkt wel of die religie hun volledige individu heeft opgezogen...
pi_173656786
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom denk je dat?
Omdat ik al onpasselijk word van het fragment dat HeatWave citeert, over moslims die hun religie zien als waarheid die gelijk kan worden gesteld aan wet- en regelgeving, die ze afdoen als andermans waarheid.
pi_173656892
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat ik al onpasselijk word van het fragment dat HeatWave citeert, over moslims die hun religie zien als waarheid die gelijk kan worden gesteld aan wet- en regelgeving, die ze afdoen als andermans waarheid.
wat jij hier benoemt ben ik in de eerste aflevering iig niet tegengekomen.

daarnaast adviseer ik je om dingen voor jezelf te ervaren eer je er een standpunt over inneemt, maar misschien is dat een open deur ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')