FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Audi A3 Temperatuur te hoog
#ANONIEMzondag 3 september 2017 @ 14:40
Hoi,

Tijdje geleden een A3 gekocht die een "probleem" had/heeft met de temperatuur.
De temperatuurmeter geeft namelijk tijdens het rijden soms aan dat het koelwater 120 graden word, het dashboard geeft aan dat m'n blok aan de kook gaat en begint te piepen.

Tik ik dan echter op de teller dan loopt deze weer terug naar 90. Soms blijft die even staan en lijkt het getik niet te werken en gaat die uit zichzelf weer terug.

De vorige eigenaar heeft het Thermostaat/Thermostaat huis vervangen, de radiateur, waterpomp en sensor koelmiddel laten bekijken/vervangen/repareren. Ik heb ook netjes de facturen van de garages gekregen. Helaas doet het probleem doet zich echter nog steeds voor.

Toevallig kwam ik er vandaag achter dat wanneer de auto op contact staat na het rijden de temperatuur ook nog schommelt. Dus hij kan wanneer de motor niet draait gewoon oplopen naar 110 graden en vervolgens weer zakken naar 90 enz.

Ik denk dus dat dit niet een probleem in het blok is maar eerder een teller/ecu probleem?
Wat ik al heb laten doen? Ik heb nogmaals de sensor laten vervangen, de stekkers van de sensor bekeken op corrosie en schoongemaakt. Helaas mocht dit allemaal niet baten.

Toevallig iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt, enig idee heeft waar het nog meer aan zou kunnen liggen of toevallig nog een 2e hands tellerklok voor een Audi 8L heeft liggen (zie foto) :P.

Dan hoor ik dat graag!

SPOILER
audi-a3.jpg
Juup©zondag 3 september 2017 @ 14:46
http://www.kms-apeldoorn.(...)af-1996/tellerpaneel
#ANONIEMzondag 3 september 2017 @ 14:49
quote:
Wut, waar heb je op Gezocht? Ik heb dit nog niet gezien :')_!, Maandag direct maar ff bellen dan. Thanks!
#ANONIEMzondag 3 september 2017 @ 14:49
je kan proberen zelf de vloeistof temperatuur te meten, hiervoor moet je wel eerst weten hoe je sensor reageert door gecontroleerd te controleren. en moet je de sensor uitbouwen.

Hang een multimeter aan je sensor en meet de weerstand als je de sensor in een bak met koud water legt. zet je multimeter op 2k ohm en meet de weerstand bij bv 20 graden

doe er steeds 10 graden bij (thermometer in het water hangen ;) ) en schrijf de weerstand op:
bv
0.500 kΩ bij 20 graden
0.150 kΩ bij 50 graden
0.070 kΩ bij 80 graden
0.040 kΩ bij 90 graden
0.025 kΩ bij kokend water

nu heb je de sensor weerstand waarden, schroef de sensor terug in je waggie en laat op temperatuur komen, meet de weerstand... lager dan je waarde bij 100 graden water? dan is de vloeistof echt 120 graden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2017 14:51:23 ]
Juup©zondag 3 september 2017 @ 14:50
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 14:49 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Wut, waar heb je op Gezocht? Ik heb dit nog niet gezien :')_!, Maandag direct maar ff bellen dan. Thanks!
Ik zocht gewoon op "audi a3 teller display reparatie" ;)
Juup©zondag 3 september 2017 @ 14:51
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 14:49 schreef CarltonBanks het volgende:
je kan proberen zelf de vloeistof temperatuur te meten, hiervoor moet je wel eerst weten hoe je sensor reageert door gecontroleerd te controleren.

Hang een multimeter aan je sensor en meet de weerstand als je de sensor in een bak met koud water legt. zet je multimeter op 2k ohm en meet de weerstand bij bv 20 graden

doe er steeds 10 graden bij (thermometer in het water hangen ;) ) en schrijf de weerstand op:
bv
0.500 kΩ bij 20 graden
0.150 kΩ bij 50 graden
0.070 kΩ bij 80 graden
0.040 kΩ bij 90 graden
0.025 kΩ bij kokend water

nu heb je de sensor weerstand waarden, schroef de sensor terug in je waggie en laat op temperatuur komen, meet de weerstand... lager dan je waarde bij 100 graden water? dan is de vloeistof echt 120 graden.
Probleem ligt echter in de tellerdisplay, voor de zekerheid kun je natuurlijk van alles gaan meten, maar het is een bekend euvel bij die displays (en dat wist ik toevallig, omdat een kennis van mij al eens een reparatie heeft laten doen i.v.m. dode pixels).
#ANONIEMzondag 3 september 2017 @ 14:56
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 14:49 schreef CarltonBanks het volgende:
je kan proberen zelf de vloeistof temperatuur te meten, hiervoor moet je wel eerst weten hoe je sensor reageert door gecontroleerd te controleren. en moet je de sensor uitbouwen.

Hang een multimeter aan je sensor en meet de weerstand als je de sensor in een bak met koud water legt. zet je multimeter op 2k ohm en meet de weerstand bij bv 20 graden

doe er steeds 10 graden bij (thermometer in het water hangen ;) ) en schrijf de weerstand op:
bv
0.500 kΩ bij 20 graden
0.150 kΩ bij 50 graden
0.070 kΩ bij 80 graden
0.040 kΩ bij 90 graden
0.025 kΩ bij kokend water

nu heb je de sensor weerstand waarden, schroef de sensor terug in je waggie en laat op temperatuur komen, meet de weerstand... lager dan je waarde bij 100 graden water? dan is de vloeistof echt 120 graden.
quote:
5s.gif Op zondag 3 september 2017 14:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

Probleem ligt echter in de tellerdisplay, voor de zekerheid kun je natuurlijk van alles gaan meten, maar het is een bekend euvel bij die displays (en dat wist ik toevallig, omdat een kennis van mij al eens een reparatie heeft laten doen i.v.m. dode pixels).
Bedankt voor de reacties!
Ja het is echt de display gezien ik dit nu al een maandje heb en ik me er nu toch echt aan begin te ergeren. Normaliter zou je met die melding direct moeten stoppen maar ik heb inmiddels al ~650KM gereden met het ding, dat zou een kokend blok niet volhouden :P.

Ik heb al een een processor laten vervangen in het dashboard (Een doe het zelfer :P).
Maargoed, even de jongens van KMS dan maar een belletje doen morgen.

Thanks!
#ANONIEMzondag 3 september 2017 @ 15:44
quote:
5s.gif Op zondag 3 september 2017 14:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

Probleem ligt echter in de tellerdisplay, voor de zekerheid kun je natuurlijk van alles gaan meten, maar het is een bekend euvel bij die displays (en dat wist ik toevallig, omdat een kennis van mij al eens een reparatie heeft laten doen i.v.m. dode pixels).
Enig idee trouwens wat je maat toen kwijt was voor die pixels toen? :P
Juup©zondag 3 september 2017 @ 15:50
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 15:44 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Enig idee trouwens wat je maat toen kwijt was voor die pixels toen? :P
Geen flauw idee helaas, kan hem ook niet bereiken de komende tijd.
#ANONIEMmaandag 4 september 2017 @ 11:20
quote:
5s.gif Op zondag 3 september 2017 15:50 schreef Juup© het volgende:

[..]

Geen flauw idee helaas, kan hem ook niet bereiken de komende tijd.
Even gebeld, ¤200 voor een volledige revisie.
Doet even pijn maar het moet maar dan, 2 jaar garantie en niet goed geld terug dus daar ben ik wel over te spreken.
#ANONIEMmaandag 4 september 2017 @ 11:32
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 11:20 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Even gebeld, ¤200 voor een volledige revisie.
Doet even pijn maar het moet maar dan, 2 jaar garantie en niet goed geld terug dus daar ben ik wel over te spreken.
Houdt er rekening mee dat deze displays hoe dan ook weer stuk gaan. De mijne had het ook en ik heb het niet laten repareren..
#ANONIEMmaandag 4 september 2017 @ 11:37
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 11:32 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Houdt er rekening mee dat deze displays hoe dan ook weer stuk gaan. De mijne had het ook en ik heb het niet laten repareren..
Doorrijden met een display die af en toe aangeeft dat het blok aan de kook gaat ga ik natuurlijk niet doen :P.

En ik verwacht dat ik over 2 jaar niet meer in deze auto rijdt. Heb hem gekocht als opknapper alleen moet ik elektrische mankementen helaas uit handen geven. Motorisch is de auto het nog prima waard, een Audi A3 uit 2002 met 180k op de teller. Starten, lopen :).

En hoezo zou die eigenlijk weer kapot moeten gaan?

SPOILER
98S8MIW.jpg

awWpW7Z.jpg

XnvY31X.jpg


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2017 11:44:45 ]
#ANONIEMmaandag 4 september 2017 @ 12:49
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 11:37 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Doorrijden met een display die af en toe aangeeft dat het blok aan de kook gaat ga ik natuurlijk niet doen :P.

En ik verwacht dat ik over 2 jaar niet meer in deze auto rijdt. Heb hem gekocht als opknapper alleen moet ik elektrische mankementen helaas uit handen geven. Motorisch is de auto het nog prima waard, een Audi A3 uit 2002 met 180k op de teller. Starten, lopen :).

En hoezo zou die eigenlijk weer kapot moeten gaan?

SPOILER
Omdat het een bekende kwaal is. Het zijn niet de beste displays. Zelf denk ik niet dat het het display is, maar iets anders.

Normaal geeft een display alleen informatie door. Meet zelf niets.

Het feit dat én de tellerbak én het display aangeven dat het blok kookt geeft aan dat de aansturing ervan wél werkt. Al zijn de wijzers / potmeters in de tellerbak ook slecht.
eXplorer1maandag 4 september 2017 @ 13:05
om eerlijk te zijn wil ik je adviseren een extra controle stap te doen voordat je de tellerbak laat vervangen, dus één van deze 2 stappen:
* met multimeter handmatig sensor nakijken wanneer de tellerbak de kooksituatie aangeeft.
* met VCDS temperatuur direct via de ECM uitlezen wanneer de tellerbak de kooksituatie aangeeft.
aegir_de_vikingmaandag 4 september 2017 @ 16:07
Je kunt ook via OBD2 je koelwater temperatuur uitlezen. Kost ¤20-¤30 voor een OBD2 naar Bluetooth kastje (elm327). Met torque app voor Android kun je hem makkelijk uitlezen.
#ANONIEMdinsdag 5 september 2017 @ 20:10
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:07 schreef aegir_de_viking het volgende:
Je kunt ook via OBD2 je koelwater temperatuur uitlezen. Kost ¤20-¤30 voor een OBD2 naar Bluetooth kastje (elm327). Met torque app voor Android kun je hem makkelijk uitlezen.
Heb er een besteld, morgen binnen. Ding kost maar een 10je :D.
Morgenavond maar even kijken wat die sensor zegt als m'n tellers over de kook gaan.
eXplorer1dinsdag 5 september 2017 @ 20:15
Hulde, iemand die daadwerkelijk (verder) wil troubleshooten :D
#ANONIEMdinsdag 5 september 2017 @ 22:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:15 schreef eXplorer1 het volgende:
Hulde, iemand die daadwerkelijk (verder) wil troubleshooten :D
528d297ad16dfb477d91851353906297.png

:D :'(
-niemand-woensdag 6 september 2017 @ 22:26
Is inderdaad een bekend probleem bij VAG van die bouwjaren, de T4 bus op m'n werk geeft vaker geen temperatuur aan dan wel :'). En de thermometer van de a3 van m'n kameraad kon je ook nooit wat van op aan.
Op een of andere manier zit er een fout in de ECU of tellerbak.
aegir_de_vikingdonderdag 7 september 2017 @ 11:24
En al iets gemeten?
#ANONIEMdonderdag 7 september 2017 @ 15:25
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:24 schreef aegir_de_viking het volgende:
En al iets gemeten?
pB42II5.jpg

TVl2tdP.jpg

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2017 15:26:00 ]
#ANONIEMdonderdag 7 september 2017 @ 15:27
104 graden is voor alsnog te hoog, dit kan een afwijking zijn. Ik ga even proberen een temp. meter te regelen om het koelwater op temperatuur te meten.

Deze metingen zijn wel gemaakt nadat ik 's ochtends naar school ben gereden, en 's middag weer terug naar huis (30km heen en 30 terug). Toen ik terugkwam heeft de auto pak m beet 10/15min even gestaan. Toen ik hem toen meette was het netjes 90 graden, dit liep op tot 105 zoals je in de foto ziet, en daarna begon het dashboard te knipperen met dezelfde temps.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2017 15:27:45 ]
#ANONIEMdonderdag 7 september 2017 @ 16:14
Ik krijg na het uitlezen van de ECU met de Torque pro app 2 meldingen:

P0118 - Aandrijving - Engine coolant temperature circuit, high input
P1292 - Aandrijving - Engine Coolant Thermostat Open Circuit

"Toevallig" zijn dit de meldingen die met kvs tempratuur te maken hebben.
Na wat speurwerk blijkt P0118 een melding te zijn dat de tempratuur van het KVS te hoog is, en melding P1292 dat er een defect is bij de thermostaat. Mijn gevoel zegt dat de thermostaat nog wel eens het probleem kon zijn gezien die wel mooi geleidelijk naar de 90 graden gaat.

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17700.html
De sensor van de KVS heb ik zelf laten vervangen, de vorige eigenaar had dus de thermostaat + thermostaathuis laten vervangen. Ik laat deze waarschijnlijk even nakijken door een garage, want wellicht dat dit niet goed gegaan is.

Ik dacht zelf echter dat de thermostaat alleen voor het opwarmen wat betekende, maar daarna niks meer.
Helaas is de garage waar de vorige eigenaar dit heeft laten vervangen helemaal bij Leiden en dit is voor mij aan de andere kant van NL :').

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2017 16:16:08 ]
oldforddonderdag 7 september 2017 @ 16:54
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:14 schreef henkkeumus het volgende:
Na wat speurwerk blijkt P0118 een melding te zijn dat de tempratuur van het KVS te hoog is,
Nee, het signaal (voltage) is te hoog. En 5.0 volt (het maximum signaal) komt overeen met zo'n -40 graden Celsius. Het signaal werkt precieus andersom.

Tegenwoordig wordt er niet meer 1 vaste temperatuur gebruikt waarop de thermostaat opent.
De thermostaat wordt nu elektrisch aangestuurd op verschillende temperaturen. Bij stationair draaien en lichte deellast wordt een hogere temperatuur toegestaan als vroeger.
aegir_de_vikingdonderdag 7 september 2017 @ 17:02
Nieuwe thermostaat met behuizing kost ¤50

Misschien een slangetje omgewisseld bij het vervangen?
#ANONIEMdonderdag 7 september 2017 @ 23:06
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:54 schreef oldford het volgende:

[..]

Nee, het signaal (voltage) is te hoog. En 5.0 volt (het maximum signaal) komt overeen met zo'n -40 graden Celsius. Het signaal werkt precieus andersom.

Tegenwoordig wordt er niet meer 1 vaste temperatuur gebruikt waarop de thermostaat opent.
De thermostaat wordt nu elektrisch aangestuurd op verschillende temperaturen. Bij stationair draaien en lichte deellast wordt een hogere temperatuur toegestaan als vroeger.
Ik snap je niet precies :P.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:02 schreef aegir_de_viking het volgende:
Nieuwe thermostaat met behuizing kost ¤50

Misschien een slangetje omgewisseld bij het vervangen?
Ik bel morgen de garage op, laat die er naar kijken want een thermostaat vervangen of controleren gaat mij helaas de pet te boven. Ik hoop echt dat het hiermee opgelost is, wat goedkoper dan het dashboard laten reviseren :').
oldfordvrijdag 8 september 2017 @ 09:19
Je dacht dat P0118 een melding is dat de tempratuur van het KVS te hoog is.
In werkelijkheid betekent de melding dat de temperatuur TE LAAG is (zo'n -40 C).
Dit kan komen door een onderbreking of een kortsluiting naar 5 of 12 volt.

De thermostaat (en dus de openingstemperatuur) wordt geregeld door de motorcomputer.
Dat houdt dus ook in dat de koelvloeistof temperatuur geregeld wordt.
Stationair kan dat oplopen tot max 110 graden Celsius. Meestal wordt dat op zo'n 103 a 104 graden afgeregeld.

Zo duidelijker?
#ANONIEMvrijdag 8 september 2017 @ 10:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:19 schreef oldford het volgende:
Je dacht dat P0118 een melding is dat de tempratuur van het KVS te hoog is.
In werkelijkheid betekent de melding dat de temperatuur TE LAAG is (zo'n -40 C).
Dit kan komen door een onderbreking of een kortsluiting naar 5 of 12 volt.

De thermostaat (en dus de openingstemperatuur) wordt geregeld door de motorcomputer.
Dat houdt dus ook in dat de koelvloeistof temperatuur geregeld wordt.
Stationair kan dat oplopen tot max 110 graden Celsius. Meestal wordt dat op zo'n 103 a 104 graden afgeregeld.

Zo duidelijker?
Dus kort door de bocht betekend die melding dat er ergens in de kabelboom bij de thermostaat dus sluiting/kabelbreuk of thermostaat defect zit?.
oldfordvrijdag 8 september 2017 @ 10:46
Ja. Hoewel je "ergens in de kabelboom bij de thermostaat" erg ruim moet zien.
Dat breukje zou b.v. ook vlak bij de motor-computer kunnen zitten.

Of de vorige eigenaar heeft een verkeerde thermostaat gebruikt.
#ANONIEMvrijdag 8 september 2017 @ 10:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:46 schreef oldford het volgende:
Ja. Hoewel je "ergens in de kabelboom bij de thermostaat" erg ruim moet zien.
Dat breukje zou b.v. ook vlak bij de motor-computer kunnen zitten.

Of de vorige eigenaar heeft een verkeerde thermostaat gebruikt.
Om eerlijk te zijn, de eerste keer dat ik hem liet uitlezen bij een maat van m'n vader gaf de sensor ook ergens rond de ~20 Fahrenheit aan, dat is -6. Daarop heb ik de sensor laten vervangen want ik meende dat deze dan defect was en het spul op hol liet slaan.

Ik snap dan alleen niet waarom die voltages een - waarde aangeven in Celcius. Misschien wel heel logisch allemaal, maar ik zie de logica daar niet van in :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2017 10:50:02 ]
Sounddragonvrijdag 8 september 2017 @ 10:51
Heb je nou serieus je foon op comic sans staan? :D :o
#ANONIEMvrijdag 8 september 2017 @ 10:53
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:51 schreef Sounddragon het volgende:
Heb je nou serieus je foon op comic sans staan? :D :o
Telefoon van moeders, ik ben een iPhone eigenaar :P.
oldfordvrijdag 8 september 2017 @ 12:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:49 schreef henkkeumus het volgende:
Ik snap dan alleen niet waarom die voltages een - waarde aangeven in Celcius. Misschien wel heel logisch allemaal, maar ik zie de logica daar niet van in :P.
Welkom in de wondere wereld van de elektronika.
Misschien helpt het om te weten dat een temperatuur sensor zelf geen voltage aanmaakt.
De temperatuur sensor bestaat uit een variabele weerstand die koud hoog is en warm heel laag.
De motor-computer zet via een weerstand 5 volt op de signaal lijn en populair gezegd lekt door de weerstand in de sensor een deel van het voltage weg naar aarde. Hoe kleiner de weerstand in de sensor, hoe meer er weg lekt. Dit is een voorbeeld van de toepassing van een zogenaamde spanningsdeler.
#ANONIEMvrijdag 8 september 2017 @ 12:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 12:19 schreef oldford het volgende:

[..]

Welkom in de wondere wereld van de elektronika.
Misschien helpt het om te weten dat een temperatuur sensor zelf geen voltage aanmaakt.
De temperatuur sensor bestaat uit een variabele weerstand die koud hoog is en warm heel laag.
De motor-computer zet via een weerstand 5 volt op de signaal lijn en populair gezegd lekt door de weerstand in de sensor een deel van het voltage weg naar aarde. Hoe kleiner de weerstand in de sensor, hoe meer er weg lekt. Dit is een voorbeeld van de toepassing van een zogenaamde spanningsdeler.
Dat klinkt op een manier wel logisch. Ben zelf ICTer dus ik snap kleine delen ervan wel. Heb de auto vanochtend weggebracht en verteld wat ik gevonden heb. Ze gaan (denk ik) de bedrading doormeten en bekabeling controleren. Eventueel een nieuwe thermostaat erin, hoop echt dat het hiermee opgelost is :').
#ANONIEMzaterdag 9 september 2017 @ 11:17
Gister door de garage gebeld. Alle bekabeling is doorgemeten, thermostaat is nagekeken (van buitenkant) en ze konden niks raars vinden.

In overleg hebben we besloten van een elektrische thermostaat naar een mechanische te gaan. Met andere woorden ik krijg er nu een met een bimetaal die ervoor zorgt dat de thermostaat opengaat.

Deze is vanochtend vervangen en getest. In de garage is die door de test heen gekomen en bleef die mooi op temperatuur :P. Rond 12 de auto ophalen en het zelf maar eens ondervinden haha.

Toch wat goedkoper dan een teller revisie :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 11:17:24 ]
#ANONIEMzaterdag 9 september 2017 @ 12:50
Euvel opgelost, thermostaat was niks mis mee de aansturing ervan helaas wel.
Mechanische thermostaat erin en de temp blijft netjes op 89/90 graden hangen :D.

quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 16:07 schreef aegir_de_viking het volgende:
Je kunt ook via OBD2 je koelwater temperatuur uitlezen. Kost ¤20-¤30 voor een OBD2 naar Bluetooth kastje (elm327). Met torque app voor Android kun je hem makkelijk uitlezen.
Bedankt voor de tip om zo'n adapter te komen, anders was ik er waarschijnlijk nooit achter gekomen :').
En natuurlijk de rest voor hun inbreng en meedenken ^O^.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 13:02:18 ]
aegir_de_vikingzaterdag 9 september 2017 @ 14:06
Graag gedaan. Adapter is altijd handig om te hebben. Uitlezen of foutcodes resetten kost bij de garage al gauw meer dan die adapter.
#ANONIEMzaterdag 14 oktober 2017 @ 10:35
Naven van de tellers kregen toch weer een kleine afwijking af en toe. Was het zat en heb besloten het hele ding te laten reviseren.

Nu het mooie, na de revisie bij KMS doet mijn hele tellerpaneel het niet meer :). Ze zijn er vanaf half 11 's ochtends mee bezig gegaan en wat ze ermee hebben gedaan weet ik niet, maar dit krijgt dus nog een staartje.
Hendroitzaterdag 14 oktober 2017 @ 15:22
Jouw audi heeft meerdere temperatuursensoren waarschijnlijk is de temperatuursensor met 4 aansluitingen kapot omdat deze een signaal geeft aan je teller over de temperatuur
#ANONIEMvrijdag 20 oktober 2017 @ 13:17
Verlossende telefoontje gekregen, ze hebben hem gemaakt en de auto staat klaar :). Haal hem straks op en zal vragen wat nou precies de boosdoener was bij mij. De eigenaar vertelde me de vorige keer dat hij in 12 jaar zo'n probleem als mijne nog niet was tegengekomen :P.
#ANONIEMvrijdag 20 oktober 2017 @ 17:44
Tellertje werkt weer, probleem zat hem in de printplaat, wat het precies was durf ik niet te zeggen maar ze hebben d'r zich er een dikke week over gebogen in ieder geval :P.
Juup©dinsdag 14 november 2017 @ 08:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 17:44 schreef henkkeumus het volgende:
Tellertje werkt weer, probleem zat hem in de printplaat, wat het precies was durf ik niet te zeggen maar ze hebben d'r zich er een dikke week over gebogen in ieder geval :P.
_O_