abonnement Unibet Coolblue
pi_173535810
Heyy,

Ik ben 17 (bijna 18) & net begonnen aan het tweede jaar van mijn mbo opleiding. Leuke opleiding. Ik zou het prima vinden om in deze sector te blijven werken later, echter heb ik ook een andere baan (in een compleet andere sector) in mijn gedachten die me ook erg leuk lijkt.

De opleiding voor deze baan is geen officiële hbo opleiding. Je kan een opleidingsplaats krijgen via een sollicitatie. Met een mbo4 kan je aangenomen worden, maar omdat ik een mbo4 in een compleet andere sector doe gaat dat hem echt niet worden. Ik heb geen een vak dat aansluit.

Hiervoor heb ik de Mavo gedaan. Nu kan ik (omdat ik ook nog jong ben) natuurlijk stoppen met mijn opleiding en terug naar de Havo gaan, maar dit zie ik niet zitten. Ik heb echt geen zin meer in de middelbare. De opleiding die ik nu doe is echt leuk en dat vind ik zonde, ik hoef nog maar 2 jaartjes. Echter doe ik de opleiding met 2 vingers in mijn neus, en leer ik buiten school nooit. De Mavo ging me ook redelijk makkelijk af. Als sommige zich afvragen waarom ik dan geen Havo deed, ik was een lui rotkind.

De vakken die ik nodig heb zijn biologie, natuurkunde & scheikunde. Is het mogelijk om ergens certificaten te halen? Niet via de vavo, want ik moet natuurlijk zelf naar school overdag. Maar dat ik bijvoorbeeld in de avonduren leer & bijles neem van iemand (aangezien ik toch 9 van de 10 keer mijn huiswerk op school al af heb). En is dit haalbaar? Biologie red ik denk wel, maar natuurkunde en scheikunde heb ik nog nooit gehad. Hoelang zou je erover doen? Een jaar of langer? Of is het beter om mijn mbo af te maken en dan daarna alsnog vavo te doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Biamicii op 02-09-2017 00:20:18 ]
pi_173536370
Vavo
pi_173536852
Vavo/staatsexamen
pi_173536913
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 01:16 schreef BredeBroeder het volgende:
Vavo/staatsexamen
Dus na het behalen van mijn mbo4 als ik 20 ben naar de vavo? Nu moet ik overdag naar school. Ik kan nu in de avonduren leren & bijles nemen, maar naar een avondschool word hem niet.
pi_173536932
Koop de lesboeken die ze op scholen gebruiken of koop een cursus per vak bij bijvoorbeeld NHA. Als je dit uitgewerkt hebt bereid je jezelf op het staatsexamen voor via de examenbundel. Let er wel op dat je je voor 1 januari moet inschrijven van het jaar waarin je examen wilt doen.
  zaterdag 2 september 2017 @ 10:07:13 #6
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173539509
Heb je al een bedrijf in gedachten waar je zou willen werken? Want dan zou ik contact met ze opnemen, de situatie uitleggen en vragen wat ik moet doen om daar te kunnen werken.

Dan kun je wat gerichter kijken naar de mogelijkheden :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173539565
Je kan via LOI deelcertificaten halen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_173565992
Veel ROC's bieden ook VAVO aan in de avonduren, en sommige hebben ook speciale regelingen zodat je het naast een MBO opleiding op je ROC kan doen. Vraag ernaar bij je mentor oid
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')