quote:squier p-bass --> passief
Op maandag 16 december 2002 21:19 schreef hyperfuzz het volgende:
actieve basgitaar?
heb je een tweater in je versterker zitten?
quote:gecheckt en conus is helemaal gaaf, hooguit wat stof randjes. verder hypotheses?
Op maandag 16 december 2002 21:40 schreef hyperfuzz het volgende:
ja, vaak weltenzij je er met de hals van je bas doorheen bent geragd ofzo
quote:wat heb je dan voor basversterker?
Op maandag 16 december 2002 21:54 schreef kripoekla het volgende:
ik heb er ook een die flabbert, maar da komt omdat ie te slecht is
quote:Bedoel je met flubberen dat je echt de conus heen en weer ziet flappen en dan toch weinig geluid eruit?
Op maandag 16 december 2002 21:43 schreef gewoon-jan het volgende:
verder hypotheses?
Misschien geeft je versterker te lage tonen door, 1-20 Hz is bv te laag om goed door de speaker te worden weergegeven en kost veel energie, waardoor zowel de versterker op het randje kan werken (=vervorming alsoftie veel te hard staat) en de speaker gaat vervormen omdattie een te grote uitslag krijgt.
beetje offtopic: Een zuivere sinus van onder de 16Hz hoort een mens niet eens, olifanten en walvissen komen wel wat lager.
quote:
Op maandag 16 december 2002 22:39 schreef Simba het volgende:[..]
Bedoel je met flubberen dat je echt de conus heen en weer ziet flappen en dan toch weinig geluid eruit?
Misschien geeft je versterker te lage tonen door, 1-20 Hz is bv te laag om goed door de speaker te worden weergegeven en kost veel energie, waardoor zowel de versterker op het randje kan werken (=vervorming alsoftie veel te hard staat) en de speaker gaat vervormen omdattie een te grote uitslag krijgt.
beetje offtopic: Een zuivere sinus van onder de 16Hz hoort een mens niet eens, olifanten en walvissen komen wel wat lager.
Dit is mijn front panel van mijn minicombo thuis, het maakt bij de equalization niet uit hoe ik de knoppen draaai (prefereer zoeits van bass = 5 mid = 3 high = 5 ) het flabbergeluid is er altijd.
Op school eenzelfde soort probleem 200 watt nemesis combo) is er 1 conus die je echt mee ziet flapperen en het geluidsniveau wordt hierdoor idd opgeslokt
misschien kun je op deze dubbele vraag antwoord geven
-bas en mid op laagst zet, high op hoogst, gain heel zacht:
klinkt het geluid dan behalve zachter ook beter?
zie je dan nog steeds de speaker grote zwaaien maken?
-sluit eens een andere speaker aan op die versterker (ik weet niet of dat zomaar gaat bij deze zonder de bedrading te slopen, doe anders maar niet ) Wees wel voorzichtig met volume, je wilt niet zomaar een dure hifi-speaker slopen. Ook geen 4 Ohm speaker aansluiten als de versterker minimaal 8 Ohm moet hebben, anders kun je de versterker beschadigen/opblazen.
En op school zelfde probleem, bedoel je dat dat probleem er alleen is als je jouw basgitaar erop aansluit?
quote:thuis is het zo dat hij drrrrrr gaat doen als je te hard plukt of de gain over de 30, 40% zet met je basgitaar helemaal open (ik constateer dus een verband tussen "drrrrr" en amplitude of mate van insturing)
Op dinsdag 17 december 2002 00:00 schreef Simba het volgende:
Als je nu eens:
-via een koptelefoon luistert, klinkt het dan hetzelfde?-bas en mid op laagst zet, high op hoogst, gain heel zacht:
klinkt het geluid dan behalve zachter ook beter?
zie je dan nog steeds de speaker grote zwaaien maken?-sluit eens een andere speaker aan op die versterker (ik weet niet of dat zomaar gaat bij deze zonder de bedrading te slopen, doe anders maar niet
) Wees wel voorzichtig met volume, je wilt niet zomaar een dure hifi-speaker slopen. Ook geen 4 Ohm speaker aansluiten als de versterker minimaal 8 Ohm moet hebben, anders kun je de versterker beschadigen/opblazen.
En op school zelfde probleem, bedoel je dat dat probleem er alleen is als je jouw basgitaar erop aansluit?
op school zie je werkelijk de conus flapperen, welke basgitaar je er ook in plugt ik heb dit vandaag enigszins weten te beperken door wat gepiel met de "frequency" en "level" knoppen alleen is dan je geluid wel erg 'ondiep" en schel.
overigens, toen een maat van me met zijn wahwah pedaal erin ging op school flapperde de box totaal niet maar dat zal wel liggen aan de hogere frequentie dankzij de wah. maar goed dat terzijde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |