abonnement Unibet Coolblue
pi_173525046
Met volle enthousiasme schreef ik mij in voor een Engelstalige minor. Niet vanwege het engels, maar vanwege de inhoud en de carrièremogelijkheden. Maandag begint mijn minor, alleen stress ik hem heel erg. Ik ben niet zo goed in engels. Met lezen en luisteren heb ik geen moeite mee. Maar spreken en schrijven wel, en ja hoe moet dat dalijk als ik een tentamen moet maken of presentaties moet geven? Ik heb zelfs nagedacht om te stoppen en mij volledig te focussen op voorbereiden afstuderen. Heeft iemand ervaring met deze situatie? Gaat het praten en schrijven vanzelf als ik in een omgeving ben waar alleen engels gesproken wordt?

[ Bericht 5% gewijzigd door mf95m7 op 01-09-2017 14:02:02 ]
pi_173525460
Ik zit zelf op een vrij internationaal-georiënteerde uni waar alleen maar Engels gesproken wordt en er zijn tig studenten die het Engels niet zo goed beheersen (vooral studenten uit bijvoorbeeld Frankrijk, Latijns-Amerika of Azië), maar de meeste pikken het goed op. Je moet je vooral niet onzeker voelen over je Engels en daardoor minder gaan praten. Je moet het gewoon zo veel mogelijk gebruiken in het dagelijks leven, dan leer je het het snelste. :)
pi_173526844
Al doende leert men. Begin gewoon aan je minor, je zult zien dat het vanzelf beter gaat als je er mee bezig bent. Maak je niet teveel zorgen, en laat maandag even weten hoe het ging.
pi_173528668
Voor minors sowieso niet stressen. Die zijn gemaakt door docenten die liever lui dan moe zijn en vooral even hun ding willen doen i.p.v. al het standaard curriculum afdraaien. Meestal zijn die minors ook zelf gemaakt door degene die het geeft, dus is het hun lieveling.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')