abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173524315
Hallo allemaal,

We hadden dit voorjaar wat mooie tulpen en hyacinten in de tuin staan en deze wilden we graag bewaren voor volgend jaar. Dus netjes alles laten drogen en zojuist de bollen schoongemaakt en opgeborgen. Nu heb ik alleen ineens ontzettende last van jeuk op mijn armen en handen. Is dit een allergische reactie op de (hyacint) bollen? Wat kan ik nu t beste doen mocht het zo zijn? :)

Ik heb geen uitslag maar het jeukt alleen. Maar kan het idd kloppen dat ik hier gevoelig voor kan zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door Knijpflesje op 01-09-2017 13:34:15 ]
pi_173525032
Volgens mij kun je vrijwel overal allergisch of overgevoelig voor zijn. Zou het in jouw geval even aankijken, en als het erger wordt of je krijgt er uitlsag bij even naar de huisarts.
pi_173525499
Huisarts voor bevestiging. Anders moet je even op zoek een antihismantie ofzo tegen allergie..
Er is geen geneesmiddel tegen allergie, alleen symptoom bestrijding.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_173527558
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 13:12 schreef Knijpflesje het volgende:
Hallo allemaal,

We hadden dit voorjaar wat mooie tulpen en hyacinten in de tuin staan en deze wilden we graag bewaren voor volgend jaar. Dus netjes alles laten drogen en zojuist de bollen schoongemaakt en opgeborgen. Nu heb ik alleen ineens ontzettende last van jeuk op mijn armen en handen. Is dit een allergische reactie op de (hyacint) bollen? Wat kan ik nu t beste doen mocht het zo zijn? :)

Ik heb geen uitslag maar het jeukt alleen. Maar kan het idd kloppen dat ik hier gevoelig voor kan zijn?
Hyacinten zijn giftig!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173527632
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 13:12 schreef Knijpflesje het volgende:
Hallo allemaal,

Waar komen ze van oorsprong vandaan? Ik weet dat er veel bestrijdingsmiddelen gebruikt worden omdat bollen veel last hebben van parasieten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173527703
Hyacinten-bollen krijgen enorm veel mensen jeuk van. Niet aanzitten, stopt vanzelf na 10 minuten, zolang je niet krabt. Zolang je geen uitslag krijgt kan je de jeuk gewoon "uitzitten". Van krabben wordt het erger.

Lange kleding aan (zo min mogelijk open huid) en de jeuk trotseren :P

*bron. Als tiener-CrashO jaren aan bloembollensorteren en pellen gedaan :P
Hyacinten waren het kutste van allemaal

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2017 16:25:02 ]
  vrijdag 1 september 2017 @ 22:08:56 #7
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_173533855
Vroeger heb ik bollen gepeld en gesorteerd (tulpen). Ik bleek allergisch te zijn voor tulpenbollen, want ik kreeg er eczeem van. Ook hyacintbollen kunnen allergische reacties veroorzaken. Het enige dat je eraan kunt doen is direct contact met de bollen vermijden, denk ik. Doe bijvoorbeeld handschoenen aan.
pi_173534040
Je krijgt de jeuk bij Hyacinten bollen niet alleen van direct contact op je handen. Of nuja, òok. Maar het zijn de stofdeeltjes die er vanaf komen die op je huid komen (dus armen, blote benen, etc) en die jeuken. En als je dan krabt, komen ze dieper in je huid..en jeuken nog meer. Handschoenen helpen misschien tegen jeuk op je handen maar tenzij je er in een volledig chemisch pak gaat staan, zal je alsnog de sjaak zijn op blote stukjes huid :P Bij het pellen was op een meter of 10 van een lijn komen waar ze met Hyacinten bezig waren al genoeg om overal jeuk te krijgen. Als zal TS vast niet zo'n stofhok hebben als de gemiddelde bollenschuur :P

Maar als je ze schoonmaakt komt er wel stof af dus. En dat is de jeukende troep. Zie het als uien pellen. Handschoenen zijn leuk zodat je handen niet stinken (en kut :P), maar janken moet je toch.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2017 22:23:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')