stekker5 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:20 |
Hi there, Ik ben van plan om in Engeland een 2e hands afzet camper te kopen. Je weet wel zo'n camper opbouw die je bovenop een pickup van met open laadbak kan monteren. Ik wil er leeg heenrijden en varen met de ferry, daar de camper opbouw erop zetten en ermee terug naar Holland. Ziet iemand bezwaren? Moet ik nog iets melden? | |
Rewimo | dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:23 |
Bij Engelse campers en caravans zit de deur aan de andere kant vanwege het linksrijdende verkeer Dat kan onhandig zijn hier. | |
stekker5 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:29 |
Optie 2 Ook kan ik een gehele combinatie kopen en de verkoper wil best deze camper uitboeken en afmelden als schroot.Scheelt veel geld. Camper opbouw had ik al nodig, maar nu heb ik ook de beschikking over een donor pickup voor onderdelen. Zou mooi zijn, maar dat betekent dat ik in Engeland onverzekerd de ferry op moet. Tussentijds zal ik ook wel tegen douane oplopen. Eraf zou geen probleem meer zijn, ik kan in Nederland beschikken over een auto ambulance. Auto slopen, onderdelen eraf en wrak mog verder korten en bij het oud ijzer. | |
stekker5 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:35 |
Optie 3. Kopen van een particulier in plaats van een handelaar. Nu overschrijven/ vrijwaren voor die particulier. Ook de ferry op en in Nederland de autoambulance en naar huis. Onderdelen gebruiken en schroot. Onder onderdelen versta ik startmoter, benzinepomp, velgen/ banden, deurportieren, bumpers en stoelen. Ik voel veel voor optie's 2 en 3. Ik voorzie echter veel problemen. En jullie? | |
Fer | dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:25 |
Volgens mij komt het wel vaker voor dat iemand een auto koopt vanuit de UK om hier als donor te dienen. Daar wordt ie dan afgemeld als geëxporteerd, hierheen gereden met de oude UK platen erop en dan hier niet geimporteerd, maar gesloopt. Je moet alleen een verzekering regelen voor die paar dagen. En een sloperij die het wrak van je wil afnemen. | |
Nizno | dinsdag 29 augustus 2017 @ 21:31 |
Ik denk dat dit beter in PTA past dan in FHF. | |
Carlos93 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:20 |
Niet vergeten om te melden dat je auto hoger is dan de heenreis bij de ferry maatschappij. Anders kan het vervelend worden als je een verkeerde ticket hebt. In het geval van optie 2: even een dag een verzekering kopen. Kan altijd geregeld worden bij export. | |
Sounddragon | dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:53 |
Goein, en dank | |
stekker5 | dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:25 |
Okee, sorry beste ggebruikers. Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste topic hier. Misschien kan/kunnen de moderator/moderators deze topic in de goede rubriek plaatsen? Bvd. Stekker5. | |
Sounddragon | dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:38 |
Daar staat 'ie al, no worries | |
stekker5 | donderdag 31 augustus 2017 @ 14:20 |
Nog iemand tips of advies voor optie 3? | |
Fer | donderdag 31 augustus 2017 @ 17:43 |
1. Regel een verzekering voor die paar dagen, dat je ermee kan rijden op zijn UK kentekenplaat 2. Vraag een ontheffing voor de BPM, dan kun je er ook 2 weken in NL mee rijden 3. Regel op voorhand een sloper die hem voor je wil afvoeren, zit toch genoeg oudijzer op? | |
stekker5 | zondag 24 september 2017 @ 19:57 |
Als ik nu eenmaal een camper in Nederland heb moeten er sowieso andere koplampen in als hij RDW gekeurd wordt Moeten er ook andere zaken aangepast worden? En zo ja,welke? Gr. Theo. | |
Sounddragon | zondag 24 september 2017 @ 20:19 |
stuur afzagen en links weer teruglassen. Stroomaansluitingen fatsoeneren. | |
Zolderkamer | zondag 24 september 2017 @ 20:36 |
Maar je koopt hem toch voor onderdelen? Verder moet ie aan de apk eisen voldoen voor een rdw keuring, en je papierwerk moet in orde zijn.. Het beste zorg je dat er nog een geldige buitenlandse apk op zit, dan word dat hier overgenomen zonder herkeuring (check bij de rdw of dat ook voor de uk geldt, iets met EU enzo) Verder kun je online in duitsland een kurzzeitkennzeichen (mooi woordje he?) kopen en de auto verzekeren om vanuit de UK mee naar huis te rijden http://www.transit-plate.eu http://www.strassenverkeh(...)ennzeichen/bestellen | |
stekker5 | maandag 25 september 2017 @ 18:53 |
Je hebt gelijk. In de eerste instantie zou deze voor onderdelen gekocht worden, maar gaandeweg groeien de plannen/ mogelijkheden misschien naar een ander niveau. Koplampen moeten bij import uit Groot Brittannië veranderd worden naar europese standaard. Ik vraag me af of er nog meer moet worden aangepast. | |
Fer | maandag 25 september 2017 @ 18:56 |
Volgens mij kun je gewoon met de UK platen naar huis te rijden. Het nummer is eigendom van de vorige eigenaar en maakt in principe nieuwe platen (met datzelfde nummer) voor zijn nieuwe auto. | |
Juup© | maandag 25 september 2017 @ 18:57 |
| |
Zolderkamer | maandag 25 september 2017 @ 19:49 |
Lijkt me sterk.. dan zouden ze er toch wel afgeschroefd worden net als in Duitsland denk ik.. Maar ik heb geen idee hoor.. UK is niet mijn terrein |