abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173466187
Hoi,

Ik heb een abonnement bij Mcafee voor mijn laptops, ipads en telefoons (LiveSafe).
Op mijn telefoon kreeg ik vanmiddag een pop up scherm dat een hacker mijn wifi netwerk aanviel.
McAfee raadde aan om van het netwerk af te gaan.
Dat heb ik gedaan maar nu lukt het niet meer om erop te komen met mijn telefoon.
Alle andere apparaten hebben prima verbinding maar mijn telefoon (Samsung galaxy S5) die gaat elke keer terug naar 4g.
Als ik wifi handmatig aan en uit zet gaat hij weer naar 4g.
Hoe kan ik dit oplossen?
pi_173466438
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:16 schreef utrecht1970 het volgende:
Hoi,

Ik heb een abonnement bij Mcafee voor mijn laptops, ipads en telefoons (LiveSafe).
Op mijn telefoon kreeg ik vanmiddag een pop up scherm dat een hacker mijn wifi netwerk aanviel.
Dat heb ik gedaan maar nu lukt het niet meer om erop te komen met mijn telefoon.
Alle andere apparaten hebben prima verbinding maar mijn telefoon (Samsung galaxy S5) die gaat elke keer terug naar 4g.
Hoe kan ik dit oplossen?
Netwerk vergeten en opnieuw verbinden.
pi_173466727
Die popup kan ook marketing zijn. Loopt je abonnement niet toevallig af binnenkort? De kans is zeer klein dat een hacker je netwerk aanvalt en dan ook nog eens specifiek het draadloze gedeelte.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:31:17 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173467282
McAfee is dan ook wel een beetje de herpes van de antivirus programma's tegenwoordig :{. Kan je mcafee niet ergens configureren? Ik denk zomaar dat je netwerk nu ergens op een zwarte lijst staat oid en je de app moet openen om het er weer af te halen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:34:48 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173467343
Lol. Mcafee heeft het zelf verkloot :').

https://service.mcafee.co(...)-state%3Dbm8b4qnp4_4

"Urgent Announcement:
We are aware that customers are currently seeing a false positive WiFi attack message. If rebooting your device does not resolve the issue, please follow these instructions:

TS102577 - How to clear the McAfee Mobile Security for Android Wi-Fi blacklist"
Vrijheid
pi_173473306
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:16 schreef utrecht1970 het volgende:
Hoi,

Hoe kan ik dit oplossen?
Oké stop maar met Mcafee te gebruiken. op telefoons en tablet haalt het geen ruk uit om een anti virus te installeren.

Ik denk dat Mcafee een ander apparaat op het netwerk zag dat hij niet herkend? sowieso gebeurd dat hacken niet zo snel. alsjeblieft haal dat abonnement weg,

En installeer/zet aan Windows Defender en als je echt bang bent dan schaf je Malware Bytes aan.
pi_173476979
En met dat laatste in de vorige post ( Malware) doe er dan ook maar onderstaand bij.

woensdag 30 augustus 2017 @ 11:06:23 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173477035
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:02 schreef Iwanius het volgende:
En met dat laatste in de vorige post ( Malware) doe er dan ook maar onderstaand bij.

[ afbeelding ]
Dan beter ESET, die is een stuk minder opdringerig. https://www.eset.com/nl/thuis/multi-device-security/
Vrijheid
pi_173479483
Tja, virusscanners kloten dan ook continue met je internetverbinding. Ik heb letterlijk al vele honderden keren meegemaakt dat een virusscanner de internet verbinding om zeep hielp.

Dit is volkomen normaal gedrag dat je kunt verwachten van *een* virusscanner. De enige uitzondering in Windows Defender.

:7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')