Hij had wel vaker gepost over zelfmoordpogingen, maar dat was dan vaak binnen een inrichting wanneer hij anti-psychotica kreeg toegediend, aldus hemzelf iig.quote:Op maandag 28 augustus 2017 14:49 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja en omdat hij vaak toch wel vrolijk postte heb ik zelf niet doorgehad dat het best logisch is als je daar fucking depressief van raakt. Had niet gedacht dat zo'n definitieve beslissing gemaakt zou worden, maar ik snap zo'n beslissing eigenlijk wel.
Voor de buitenwereld was er al nauwelijks vooruitzicht op beterschap, maar voor Bob zelf en zijn way of life evenmin.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:40 schreef goodtripbob het volgende:
[..]
"helpen"._______ Ik heb 15 keer onegveer zelfmoord geprobeerd te plegen onder invloed van hun vergif en opsluiting en ik ben geen psychisch ziek persoon ze hebben mijn fantastische leven voor delta kapot gemaakt. Drogering, vrijheidsbeveroving en nog meer waar ik ze allemaal voor 7,5 jaa rken aanklagen d egevangenis in maar doe ik n iet want ik ben zo niet ik vergeef het ze
![]()
Ik kan niet voor hem spreken natuurlijk, maar denk dat het voornamelijk zijn schizofrenie was. Heb hem vaak zat nuchter gezien, hij kon zonder moeite van de drugs afblijven als het moest.quote:Op maandag 28 augustus 2017 16:23 schreef 6star6lord6 het volgende:
Maar was hij nu echt verslaafd of was het alleen de psychose?
Tijdens bovengenoemde meet erkende hij z'n geestesziekte (nog) en vertelde hij ook dat hij kon aanvoelen wanneer er een psychose aankwam. Dat besef leek na verloop van tijd (helaas) geheel verdwenen te zijn, met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 28 augustus 2017 03:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja dat herkennen gaat denk ik lastiger omdat hij in nuchtere toestand dus soms ook al wanen en hallucinaties heeft die voor hem op dat moment compleet onderdeel van de werkelijkheid zijn. Ook als hij niet psychotisch is, bij een psychose worden daar nog een paar scheppen bovenop gedaan en is 't ook niet vreemd als je zonder drugs nachten wakker blijft (en dus nog meer gaat hallucineren).
Dat hij zelf zijn schizofrene symptomen niet herkent of erkent is ook onderdeel van schizofrenie, hij voelt/ervaart dat gewoon niet zo 'dus is dat niet zo'. Voor hem is alles wat hij beleeft net zo echt als onze wereld echt voor ons is, en geen symptoom of ziekte. Zijn werkelijkheid is de werkelijkheid, net zoals onze werkelijkheid de werkelijkheid is.
En dan nog eens overmatig drugsgebruik daarbovenop, wat ook hallucinaties/insomnia (en gekloot met neurotransmitters) met zich mee brengt, en waar hij zelf van overtuigd is dat dat hem beter maakt.. Dat maakt het eigenlijk een mengelmoes die zo ingewikkeld (en vaak onoplosbaar) is dat ze het een speciaal naampje hebben gegeven met speciale 'dubbele diagnose' afdelingen, waaronder Delta Loodds waar hij zat.
Met schizofrenie valt in principe wel prima te leven, maar dan moet je zeker niet aan de drugs gaan en dus al op tijd fatsoenlijk ziektebesef en -inzicht hebben.
Als je Bob een eer wilt bewijzen dan kun je dat geld beter in een feestje steken en er met zn allen van genieten...quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:41 schreef bamibij het volgende:
Veel sterkte voor de nabestaanden. Gaan er FOK!kers naar de uitvaart? Misschien kan er namens FOK! een bloemstuk gelegd worden. Als iedereen 5 euro's lapt moet je toch een flinke bloem kunnen kopen.
RIPquote:Op zaterdag 15 juli 2017 14:57 schreef goodtripbob het volgende:
[..]
Ik zelf ben meer zo'n type en mijn begravenis zou een fissa zijn met veel drugs.
Op zich wel logischquote:Op maandag 28 augustus 2017 01:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
rt
[..]
oh nu moet ik er aan denken hoe lullig t ook is dat ik m steeds als hij hoorde dat er tekno was hier in de buurt afpoeierde () omdat ik gwn ook nie aandurfde eiglk om die kerel mee te slepen naar fissa's van t system van mn matties zeg maar.
Mja beetje kut wel, want is eiglk gwn bullshit, freeparties zijn sws voor iedereen
maar ja, achteraf is t mooi wonen
Hmm... Ik kan wel eens met de zelfde mensen te maken hebben gehad.quote:Op maandag 28 augustus 2017 22:03 schreef Kwalberto het volgende:
de tussentijd werd ik aangevallen door de honden van een doorgesnoven medekraker(Grunnig?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |