abonnement Unibet Coolblue
pi_173372813
Beste allemaal,

deze maand ben ik begonnen aan mijn stage, maar het valt nogal tegen. De stage is bedoeld voor 40 uur per week, maar de eerste week schoot ik al naar de 52. Van compensatie voor dagen of weken dat je meer werkt is niet direct sprake. "Dat hoort er gewoon even bij"

Verder vallen de werkzaamheden erg tegen en moet ik allerlei (praktische) klusjes doen, terwijl ik meer een denker dan een doener ben (waardoor ik nogal sullig en onhandig overkom, waardoor ik me weer ongemakkelijk voel).

Misschien is het vroeg om te stoppen, maar liever zou ik nog snel een andere stage regelen. Alleen durf ik niet zomaar te stoppen omdat het stagebedrijf dan enigszins een probleem heeft (ze hebben in de planning rekening gehouden met me) en ik denk dat ze nogal verbaasd zijn. Aan de andere kant: ik heb nog niet eens mijn stagecontract getekend.
pi_173373797
Tja. Ga je er veel leren denk je? Vorig jaar ook een stage gehad waar ik ipv 21 uur ruim 30 uur per week mee bezig was. Zwaar maar het helemaal waard. Onbetaald ook nog maar ben erg blij dat ik het een kans gegeven heb.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 22:25:38 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_173374533
Als je er niets leert waar je wat aan hebt en je veel meer moet werken dan de bedoeling was én je wordt er niet voor gecompenseerd, dan wordt je gewoon uitgebuit. Tijd voor een serieuze stage.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_173376141
Het ligt een beetje aan de voorwaarden die de opleiding je oplegt maar je moet toch gewoon een bepaald aantal stage-uren maken? Met 52 uur per week, ben je gewoon een stukje eerder klaar en heb je dan tijd om je verslag te maken..
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173376176
Heb je ook met jouw stagebegeleider hierover gesproken?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_173379345
Ik heb mijn bachelor al afgerond, maar loop nu extra stage omdat ik extra werkervaring wil opdoen.
pi_173380010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:44 schreef FlorisJdJ het volgende:
Beste allemaal,

deze maand ben ik begonnen aan mijn stage, maar het valt nogal tegen. De stage is bedoeld voor 40 uur per week, maar de eerste week schoot ik al naar de 52. Van compensatie voor dagen of weken dat je meer werkt is niet direct sprake. "Dat hoort er gewoon even bij"

Verder vallen de werkzaamheden erg tegen en moet ik allerlei (praktische) klusjes doen, terwijl ik meer een denker dan een doener ben (waardoor ik nogal sullig en onhandig overkom, waardoor ik me weer ongemakkelijk voel).

Misschien is het vroeg om te stoppen, maar liever zou ik nog snel een andere stage regelen. Alleen durf ik niet zomaar te stoppen omdat het stagebedrijf dan enigszins een probleem heeft (ze hebben in de planning rekening gehouden met me) en ik denk dat ze nogal verbaasd zijn. Aan de andere kant: ik heb nog niet eens mijn stagecontract getekend.
En dit samen met de afgeronde bachelor, doet me bijna denken dat je verkapt in loondienst bent. Flink veel uren maken voor operationele activiteiten, en dat >10uur per dag?
pi_173382676
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:29 schreef FlorisJdJ het volgende:
Ik heb mijn bachelor al afgerond, maar loop nu extra stage omdat ik extra werkervaring wil opdoen.
Met die extra werkervaring zit het dus wel snor. :)

Praktische klusjes zijn prima. Kijk, op school leer je uit een boek, maar in de praktijk telt het ook wat je af kunt leveren. Klagen daar over, mwah.

Ga eens praten met je begeleider, en leg uit dat je maar voor 40 uur staat ingeroosterd. Incidenteel een uurtje overwerken, dat moet kunnen. Maar als zij jou structureel langer willen hebben, dan zullen ze daar voor moeten betalen.

Zie dit ook als een leermoment. Er zullen wel meer bazen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en het is aan jou om daar op een goede manier mee om te gaan. Ga zo'n gesprek op een positieve manier aan. Je hebt het recht aan je kant, maar stages zijn een ideale manier om aan een (goede) baan te komen, dus verkoop je zelf op een goede manier.

En als die begeleider niet wil luisteren, ga het eens hogerop zoeken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_173384455
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 08:29 schreef FlorisJdJ het volgende:
Ik heb mijn bachelor al afgerond, maar loop nu extra stage omdat ik extra werkervaring wil opdoen.
Goed bezig. Extra werkervaring is fijn, maar als dit structureel is zou ik toch eens met je baas/begeleider gaan praten. Extra werken=extra betalen in geld of vrije tijd. Welke werkzaamheden verwachtte je uit te moeten voeren en in hoeverre mag je dat ook echt doen?
pi_173384480
Welkom in de echte wereld
Whatever...
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:55:27 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173386134
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mn afstudeerstage en na een maandje heb ik in overleg met mn begeleider van studie toen besloten het af te kappen en een andere plek te zoeken. Was ook een ongelofelijk amateuristisch georganiseerd bedrijf. Het was even slikken. Maar toen ik een maand later een andere stage had was het weer prima.

Ga dus eens met je begeleider praten, die heeft vast al vaker dit soort gevallen gehad. En als een stage niet bijdraagt aan je ontwikkeling heb je er niets te zoeken.

Dat ze hun planning rond moeten breien met stagiairs is echt hun probleem. Daar hoef je geen medelijden mee te hebben.,
pi_173390270
> Dat ze hun planning rond moeten breien met stagiairs is echt hun probleem. Daar hoef je geen medelijden mee te hebben.,

Dit. Stage is in principe bedoeld om jou iets te leren, met een kleinigheidje dat zij wat geld besparen. Stage is niet bedoeld als vervanging van medewerkers.

[ Bericht 1% gewijzigd door europeanlawschoolx op 25-08-2017 18:44:12 ]
pi_173392507
Als je het doet voor extra werkervaring rijst de vraag of je die extra ervaring gaat opdoen. Dat weet jij beter dan wij.
Play hard, go pro.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:44:21 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173412373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:29 schreef Spanky78 het volgende:
Welkom in de echte wereld
Dat dus. Of ga je bij een normale baan ook meteen stoppen als je een keer wat langer door moet werken?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_173466481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:29 schreef Spanky78 het volgende:
Welkom in de echte wereld
Wat een nietszeggende dooddoener. Alsof er ook maar iets zinnigs gezegd kan worden over de situatie o.b.v. deze summiere opsomming.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_173466534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat een nietszeggende dooddoener. Alsof er ook maar iets zinnigs gezegd kan worden over de situatie o.b.v. deze summiere opsomming.
Kom op. Zomaar snel opgeven terwijl je net komt kijken? Welkom in de échte wereld ja. Het is allemaal niet zo geweldig als ze je hebben voorgespiegeld in je jeugd en op kekke websites.

Ga eerst een een paar maanden bikkelen voordat je begint met miemelen.

Een contract moet je wel hebben natuurlijk.

Ik ben ook meer een denker. Maar voordat ik aan de strategie mocht meeschrijven had ik al wel wat meer gedaan dan alleen afstuderen.
Whatever...
pi_173466572
52 uur van je werknemer vragen terwijl je hem een schamele stagevergoeding geeft? Dan ook niet vreemd opkijken als die persoon snel weg is. Welkom in de echte wereld.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_173480087
Ik vind het een beetje dubbel. Wat voor bedrijf is het? Ik heb een stage gedaan tijdens mijn bachelor waar ik in het begin vooral kutklusjes deed (en serieus wilde stoppen) maar gaandeweg kreeg ik steeds meer verantwoordelijkheid. Het was een afstudeerstage, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik juist ook veel meegewerkt heb. Doordat het een interessant bedrijf was in een interessante omgeving heb ik daardoor ook veel geleerd, een netwerk opgebouwd en het staat goed op mijn CV. Wat dat betreft moet je misschien maar even slikken dat je klusjes op moet lossen en hopen dat het beter wordt. In een junior functie mag je ook niet direct beginnen met het echte werk en zul je jezelf moeten ontwikkelen.

Als bovenstaand niet het geval is zou ik afvragen of je je tijd niet beter kan benutten. Die 52 uur vind ik ook wel een beetje twijfelachtig. Afgelopen jaar heb ik zelf gewerkt bij een bedrijf waar ik zelf een stagiaire had en juist omdat zo iemand niet volledig betaald wordt, in een leerproces zat etc. zou het niet eens in me op komen om dat soort dingen van haar te verwachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')