abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173361675
Even voor de duidelijkheid, ik ben hiermee al sinds gister bezig en ja, ik heb VEEL google gebruikt en VEEL youtube en nu pas hier
Hallo,

Ik heb een xbox One en heb GTA V erbij, maar ik word nu erg moe van GTA Online, want ik join een sessie, en word letterlijk binnen een tijd van gemiddeld 2 minuten eruit gekickt met de reden:

Na vele uren uitzoeken en testen is dit wat ik gedaan heb
• XBox One static IP Adres geven
• DMZ Inschakelen
• Poorten open zetten van de volgende sites:Rockstar site
XBOX One ports Xbox site - Netwerkpoorten
• Ziggo gebeld, konden niets doen
• UPNP aan en uit geprobeerd

Om even uit te leggen hoe ons internet is:

MODEM Ziggo
poort 1 gaat naar externe router van netgear
poort 2 gaat rechtstreeks vanaf de modem naar mijn xbox one

XBOX IP etc

192.168.178.18 heb ik het vaste ip van gemaakt.
DNS heb ik ingesteld op de xbox one als
dns 1: 8.8.8.8
dns 2: 8.8.4.4

Ik weet niet of ik die dns ook in moet stellen op de modem heb het ingevuld op de xbox alleen.

Hoe heb ik naar mijn weten DMZ ingeschakeld op de xbox one?

Xbox one settings>network>advanced daar heb ik alle info(ip adres, mac adres dns etc) van opgeschreven.

Toen heb ik het opnieuw ingesteld met manual i.p.v. automatic en heb alles wat ik opgeshreven had er getypt waardoor ik een vast ip op de xbox one kreeg.

Toen ging ik naar de modem(Cisco EPC3928AD)

Applications & Gaming>DMZ
Daar staat het nu als volgt:

De poorten heb ik zoals dit ingesteld:

Modem pagina>Applications & Gaming>Port Range Forwarding

Even voor de duidelijkheid ik weet niet of ik die boven de rode lijn moest uitzetten. dit heb ik gedaan ivm dat ik niet beide kon doen,

ik heb de vakjes verbonden die met elkaar een conflict hadden

LAN SETUP OP DE MODEM:

static:

Hoe ik hem static maakte in de modem:

Mijn laatste hoop zijn jullie, ik ben gta nu helemaal zat ik kan niets doen...
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:30:20 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173362183
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:09 schreef Vurnality het volgende:
Na vele uren uitzoeken en testen is dit wat ik gedaan heb
• XBox One static IP Adres geven
Is niet nodig
quote:
• DMZ Inschakelen
Ook niet
quote:
• Poorten open zetten van de volgende sites:Rockstar site
XBOX One ports Xbox site - Netwerkpoorten
Die poorten moeten open zijn, dat is iets heel anders dan het al dan niet forwarden van poorten.

Een aantal van de instellingen die je gedaan hebt conflicteren met elkaar (en geen idee wat je router er in dat geval mee doet). Ik zou beginnen met alles wat je gedaan hebt ongedaan maken, ook vooral alle port-forwardings en DMZ uitschakelen.

Even terug naar af en eerst proberen uit te zoeken wat er nu precies mis gaat voordat je random dingen gaat aanpassen in de hoop dat het iets doet.

Hoe handig ben je met computers/netwerk spul ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_173362348
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:30 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Is niet nodig

[..]

Ook niet

[..]

Die poorten moeten open zijn, dat is iets heel anders dan het al dan niet forwarden van poorten.

Een aantal van de instellingen die je gedaan hebt conflicteren met elkaar (en geen idee wat je router er in dat geval mee doet). Ik zou beginnen met alles wat je gedaan hebt ongedaan maken, ook vooral alle port-forwardings en DMZ uitschakelen.

Even terug naar af en eerst proberen uit te zoeken wat er nu precies mis gaat voordat je random dingen gaat aanpassen in de hoop dat het iets doet.

Hoe handig ben je met computers/netwerk spul ?
vrij handig maar voor unknown network error is niet echt een algemene fix, daarom probeer ik alles wat mensen hielpen
  donderdag 24 augustus 2017 @ 14:40:58 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173362452
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:36 schreef Vurnality het volgende:

[..]

vrij handig maar voor unknown network error is niet echt een algemene fix, daarom probeer ik alles wat mensen hielpen
Wat je eigenlijk moet doen is op netwerk niveau kijken wat er mis gaat.

Ik ken die router verder niet, kan je daar een shell op krijgen en een tcpdump draaien en/of de connection-tracking tabellen inzien ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_173362821
Nope zover ik weet niet. Baal gewoon hard ben al tientalle uren bezig om dit te fixen
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:01:50 #6
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173363013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 14:54 schreef Vurnality het volgende:
Nope zover ik weet niet. Baal gewoon hard ben al tientalle uren bezig om dit te fixen
Kan je zien op je router wat je WAN IP is ? Zo ja geef de eerste 2 getallen eens.
pi_173363311
80
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:27:29 #8
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173365070
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:12 schreef Vurnality het volgende:
80
:D

Ik bedoel als je IP adres a.b.c.d is dan a en b
pi_173365131
80.115.**.***
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:35:32 #10
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173365313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:29 schreef Vurnality het volgende:
80.115.**.***
En dat IP lees je uit uit je router ?
Woon je in voormalig UPC gebied ?

Wat zegt http://test-ipv6.com , heb je IPv6 ?
pi_173366388
Geen ipv6 gedetecteerd.
En weet niet of we in zon gebied wonen hehe. Al jaren ziggo nu nooit UPC gehad.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 17:55:31 #12
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_173366983
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:22 schreef Vurnality het volgende:
Geen ipv6 gedetecteerd.
En weet niet of we in zon gebied wonen hehe. Al jaren ziggo nu nooit UPC gehad.
Ok, in dat geval zit je sowieso niet op DS-lite, dus daar kan het iig niet aan liggen.
pi_173369974
en nu?
pi_173413279
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:14 schreef Vurnality het volgende:
en nu?
Probeer eens de DNS service op je router aan te zetten en jouw router IP bij DNS in te vullen.
pi_173417564
Dns service? Bedoel je Lan dns?

Ik heb t volgende ondervonden tot nu toe.

Als ik het heb en ik restart mijn modem en mijn xbox compleet. Dan doet hij het vaak.

Maar op willekeurige momenten begint het weer.

Er kunnen usbs in de modem hoe doe ik zon shell? Dan probeer ik het eens uit te lezen
pi_173417998
-> koppel alles af wat origineel niet aan het modem zat, dus ook de router
-> reset je modem naar de fabrieksinstellingen
-> zet je xbox op dhcp
-> verander niets, sluit je xbox met een goede UTP kabel aan op je modem en kijk of het nu werkt
-> als het werkt, test het dan een paar uren voor je weer wat aansluit
-> als het niet werkt, jammer jong
pi_173525259
quote:
DNS heb ik ingesteld op de xbox one als
dns 1: 8.8.8.8
dns 2: 8.8.4.4
Je xbox communiceert met je modem en je modem met de buitenwereld.

Haal die dns weg bij je xbox en wel in de router toevoegen. Of ook in je router toevoegen. Dit is de reden waarom je er telkens om de 2minuten eruit geknalt wordt.

TS is al tijdje niet meer geweest, maar weet bijna zeker dat het hier in ligt :) je hebt de DNS op de Xbox ingevoerd van Google, en je modem is geen Google daar heb je denk ik een andere DNS in staan gezien je zei dat je het daar niet ingevoerd hebt

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2017 14:09:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')