abonnement Unibet Coolblue
pi_173350667
Hoi allemaal!

Na 7 maanden nagedacht en veel op papier gezet te hebben ben ik van plan om nu daadwerkelijk een 'game' te maken.
Ik heb 87 pagina's geschreven met een verhaallijn en wil dit verhaal in een spel brengen.
Nu heb ik zitten zoeken op internet hoe je een spel moet maken en met welke software.
Ik kom alleen maar oude pagina's/forums/onderwerpen tegen waarvan veel al niet meer bestaat.
Hebben jullie hier ervaring mee of zelf al iets gemaakt?
Het moet mogelijk zijn om te craften, objecten te maken etc.
Dit mag in TPV zijn of in FP.
De plannen zijn (voor mij) heel duidelijk.
Scripten is niet mijn ding, en las elders al dat dit tegenwoordig niet meer zo moeilijk is of zelfs al niet meer hoeft.
De software die ik al ken zijn:

Game maker Studio/stencyl
RPG maker
Construct 2
Unity/unreal Engine

Unreal Engine 4 heb ik ervaring mee, maar de prijzen daarvan om 1 object (tafel, stoel, deur) te kopen zijn bijna onbetaalbaar....
2D dus vanaf de zijkant gezien is niet mijn ding, dus dat word em niet.
pi_173350822
Blender I guess ?
pi_173350857
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:33 schreef Meike26 het volgende:
Blender I guess ?
Dit is om 3D modellen te maken, hier ben ik niet naar opzoek :)
pi_173351506
Een game in je eentje maken op 3D niveau en vervolgens UE4 niet willen gebruiken ivm prijs.

Succes :P.
pi_173351839
misschien kun je je idee verkopen. of ergens miljoenen vandaan halen
:]
pi_173351895
2D game maker studio
3D unreal engine

Assets maken
2D elke pixel editer die er bestaat, zelfs paint
3D blender

Als je geen code kan schrijven, of scripten, of kan modelleren, wat ga je dan wel doen?
Dum de dum
pi_173352988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:26 schreef anitapatat het volgende:
Hoi allemaal!

Na 7 maanden nagedacht en veel op papier gezet te hebben ben ik van plan om nu daadwerkelijk een 'game' te maken.
Ik heb 87 pagina's geschreven met een verhaallijn en wil dit verhaal in een spel brengen.
Nu heb ik zitten zoeken op internet hoe je een spel moet maken en met welke software.
Ik kom alleen maar oude pagina's/forums/onderwerpen tegen waarvan veel al niet meer bestaat.
Hebben jullie hier ervaring mee of zelf al iets gemaakt?
Het moet mogelijk zijn om te craften, objecten te maken etc.
Dit mag in TPV zijn of in FP.
De plannen zijn (voor mij) heel duidelijk.
Scripten is niet mijn ding, en las elders al dat dit tegenwoordig niet meer zo moeilijk is of zelfs al niet meer hoeft.
De software die ik al ken zijn:

Game maker Studio/stencyl
RPG maker
Construct 2
Unity/unreal Engine

Unreal Engine 4 heb ik ervaring mee, maar de prijzen daarvan om 1 object (tafel, stoel, deur) te kopen zijn bijna onbetaalbaar....
2D dus vanaf de zijkant gezien is niet mijn ding, dus dat word em niet.
Ik zou gewoon het scenario proberen te verkopen. Blijkbaar ben je goed in het bedenken daarvan en iets minder in de uitvoering ervan. ;) Ieder zijn kwaliteit. Wat vraag je ervoor?

Er zijn trouwens geen spelletjes meer (die succes hebben) die door een eenling worden bedacht en geproduceerd. Dat was in de tijd van de C64 nog wel zo. Maar daarna niet meer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173353241
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon het scenario proberen te verkopen. Blijkbaar ben je goed in het bedenken daarvan en iets minder in de uitvoering ervan. ;) Ieder zijn kwaliteit. Wat vraag je ervoor?

Er zijn trouwens geen spelletjes meer (die succes hebben) die door een eenling worden bedacht en geproduceerd. Dat was in de tijd van de C64 nog wel zo. Maar daarna niet meer.
meer dan genoeg indies die door eenlingen gemaakt zijn.

alleen met een "ik kan niet scripten" niveau kom je niet verder dan iets als game maker software, en zelfs dan kom je niet ver
pi_173353257
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon het scenario proberen te verkopen. Blijkbaar ben je goed in het bedenken daarvan en iets minder in de uitvoering ervan. ;) Ieder zijn kwaliteit. Wat vraag je ervoor?

Er zijn trouwens geen spelletjes meer (die succes hebben) die door een eenling worden bedacht en geproduceerd. Dat was in de tijd van de C64 nog wel zo. Maar daarna niet meer.
Misschien in de toekomst dat ik het verkoop, momenteel wil ik namelijk zelf proberen of het me lukt.
Die spellen zijn er nog steeds, bijvoorbeeld Banished, wat trouwens een goed voorbeeld is wat ik eventueel zou willen bereiken.
En dacht Rising World of Force of Nature :)
Voor mij hoeft het ook geen succes te worden.
pi_173353275
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:24 schreef mschol het volgende:

[..]

meer dan genoeg indies die door eenlingen gemaakt zijn.

alleen met een "ik kan niet scripten" niveau kom je niet verder dan iets als game maker software, en zelfs dan kom je niet ver
Hmm dat is wel een bummer voor bijna iedereen die niet kan scripten.
pi_173353289
Gamesalad heb ik enkele jaren geleden gebruikt. Stukken goedkoper dan gamemaker. Makkelijk om te leren door de tutorials. En je hebt totaal geen script ervaring nodig.
pi_173353334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:26 schreef anitapatat het volgende:

[..]

Hmm dat is wel een bummer voor bijna iedereen die niet kan scripten.
Dat valt te leren overigens. Het vraagt interesse en inspanning. En de hoeveelheid inspanning is afhankelijk van talent. Om iets op hoog niveau te leren kost ongeveer 10.000 uur. Dat geldt voor praktisch alles. Het is een goede vuistregel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173353379
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:24 schreef mschol het volgende:

[..]

meer dan genoeg indies die door eenlingen gemaakt zijn.

alleen met een "ik kan niet scripten" niveau kom je niet verder dan iets als game maker software, en zelfs dan kom je niet ver
Die hadden dus een goed idee (of hoorden dat van een "vriend") en kunnen goed programmeren en zelf de resources maken. Dat is op een wat ander niveau dan de TS vooralsnog.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173353446
Een mooi voorbeeldje uit de oudheid is trouwens Antony Crowther

https://nl.wikipedia.org/wiki/Antony_Crowther

Hij was de geniale bedenker tevens programmeur. De graphics en de begeleidende muziek en effecten liet hij anderen doen. Zelfs in die simpele tijden lukte het niet in je eentje.

Het imago dat hij had dat hij een geniaal spel in 2 weken in elkaar draaide klopt overigens van geen kanten. Dat was allemaal mythevorming.

Een andere geniale gast was Jeff Minter:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jeff_Minter

Met een voorkeur voor Llama's, Kamelen, en Giraffen. En dat alles in Space en op Speed.

Ze hadden allemaal een heel aparte herkenbare stijl en werkten als gekken om aan de vraag naar nieuw te voldoen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bart2002 op 23-08-2017 23:44:13 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173353525
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Gamesalad heb ik enkele jaren geleden gebruikt. Stukken goedkoper dan gamemaker. Makkelijk om te leren door de tutorials. En je hebt totaal geen script ervaring nodig.
Dankje, maar dat is het 2D wat ik niet zoek :)
pi_173353598
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:43 schreef anitapatat het volgende:

[..]

Dankje, maar dat is het 2D wat ik niet zoek :)
Zie #12 trouwens. Als je er iets mee wilt dan moet je dat ervoor doen. Er bestaat geen software die dit voor je doet. Dus je kunt je beter beperken tot het bedenken van de dynamiek lijkt me.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Eindredactie Games woensdag 23 augustus 2017 @ 23:54:38 #17
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173353646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:38 schreef Bart2002 het volgende:
Een andere geniale gast was Jeff Minter:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jeff_Minter

Met een voorkeur voor Llama's, Kamelen, en Giraffen. En dat alles in Space en op Speed.

Ze hadden allemaal een heel aparte herkenbare stijl en werkten als gekken om aan de vraag naar nieuw te voldoen.
:Y Mooie vent die Jeff Minter, heeft recent nog twee games (co-)gemaakt waarvan één in VR. Dat psychedelische is daar ook weer goed in te herkennen.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games donderdag 24 augustus 2017 @ 00:02:38 #18
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_173353769
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:26 schreef anitapatat het volgende:

[..]

Hmm dat is wel een bummer voor bijna iedereen die niet kan scripten.
Het is niet alleen scripten natuurlijk, dat is een fractie van wat er bij komt kijken, helemaal als je het graag in 3D wilt hebben. Kant-en-klaar-software kan wel een optie zijn om puur je verhaal aan de man te brengen, al is het alleen maar om te kijken hoe het valt / of er animo voor is.

Je kunt ook altijd kijken of je op een andere manier wat met je verhaal kunt of andere potentieel geïnteresseerden kunt porren om mee te werken. Wie weet slaat je premisse wel aan op één van de vele fondsenwervingsites zoals Kickstarter.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_173353899
ik heb in het verleden wel gewerkt met unity. Zelfs een doolhof spel gemaakt incl vijanden, maar uiteindelijk ging het te veel tijd kosten en ben ik ermee gestopt. Het werkt prima en er zijn genoeg tutorials te vinden. Je zult wel moeten moeten stripten daar ontkom je sowieso niet aan.
pi_173355524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:43 schreef anitapatat het volgende:

[..]

Dankje, maar dat is het 2D wat ik niet zoek :)
Ah helaas, dat had ik niet door. :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')