abonnement Unibet Coolblue
pi_174549335
Zeer genoten van Underworld net. Topshow. Helaas geen If Rah, maar wel erg gaaf.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:04:15 #127
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_174549404
Underworld fantastisch als altijd. Paradiso de laatste keer was fenomenaal goed. De stream maakte het gemis van kaarten nog een beetje goed.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:00:49 #128
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_174554499
Underworld ^O^
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_174626162
Pfffff, nog mensen naar Giegling ADE geweest? Ik vind het een beetje kut van mezelf, maar ik begin echt een keiharde fanboy te worden van dat label. Het was echt magisch daar in de kerk van Ruigoord. Publiek was het beste wat ik tot nu toe in Nederland heb gezien, doorgewinterde feestgangers die kwamen om te dansen en hun limieten kenden met drugs. Kortom, ondanks dat ze 2u langer doorgingen stond nog steeds iedereen er maximaal voor te gaan.

By far de beste avond in Nederland in lange lange tijd O+

pi_174629079
Ik vroeg me ook al af of er mensen naar Reaktor waren geweest. Dacht dat er hier wel wat users hadden gezegd te gaan. Moet zeggen dat ik eigenlijk wel een beetje uitgekeken ben op Reaktor. Sure hun line-ups blijven goed maar het wordt toch ook wel voorspelbaar. Daarbij vind ik het eigenlijk veel te commercieel voor mijn smaak. Ik bedoel ik ben 40+ euro kwijt om binnen te komen maar moet nog steeds betalen voor garderobe en toiletten, like really? Daarbij vind ik het publiek echt mega willekeurig ik heb echt het idee dat 80% komt voor de naam Reaktor. Dit keer was de muziek op zich beter dan de vorige hoorde echt veel toffe plaatjes die ik niet gelijk thuis kon brengen. Beste nummer kwam sowieso van de DJ die een full Allah Hakbar nummer deed ala Dax J maar dan beter.
De Wall of Sound was wat mij betreft een totale mislukking. Het was te druk in die zaal, geen visuals maar een muur om tegenaan te kijken zuigt. De DJ zien is niet belangrijk maar ik vind het vaak wel handig gezien ik het programma niet memoriseer. Vond het geluid ook echt niet goed, het stukje Hauff dat ik zag was ze electro aan het draaien maar ik hoorde ongeveer alleen maar lage tonen. Dat is misschien prima als Mulero speelt (ook niet ideaal) maar bij electro klinkt het gewoon gelijk helemaal niet meer.
Die tweede zaal was dan beter maar tegen het einde van de avond komt daar telkens letterlijk het zweet van het plafond wat ook echt niet chill is. Tel daarbij weinig plek om relaxed te zitten en de line-ups moeten wel heel monsterlijk zijn om mij er nog heen te trekken. Een buskaartje richting Berlijn is dezelfde prijs en wat mij betreft een heel stuk aantrekkelijker.

De School daarentegen liet wat mij betreft op zaterdag zien met gemak de beste club van Amsterdam te zijn. We hadden 0,0 gezeik met de deur iedereen kon gelijk doorlopen zonder rij of enige vraag. Was uiteindelijk met iets van 3 vriendinnen en 8 vrienden binnen. Had dat eigenlijk niet verwacht omdat er toch wel slechte verhalen zijn/waren. Misschien is het dat we al wat ouder zijn, denk dat de jongste 25 is oudste 50 ofzo. De kunst, fucking leipe licht shit, was ook heel dope. Muziek was ondanks mijn klachten over de line-up prima op hetzelfde niveau als Reaktor, oké niet zoals Lory D maar wat wil je. Lekker veel post-punk achtige alternatieve dingen die je laten dansen maar ook niet helemaal crazy zijn. Enige minpuntje op mijn avond was dat ik ergens tijdens Lucy's set mijn bril verloor in de kelder in het totale donker. Ik schakelde nog gelijk wat mensen in om te zoeken maar een zwarte bril vinden in niet nuchtere staat en een donkere rokerige ruimte met -6.5 sterkte is me niet gelukt. Oh ja en ik miste Aurora Halal's set, tenminste ik was in de ruimte maar ik heb niet gezien wanneer ze speelde. Dat vind ik ook nog wel een nadeel daar de line-up hing niet echt op veel plekken en ik heb niet continue zin om helemaal naar voren te gaan. Mensen waren sowieso chiller dan bij Reaktor en natuurlijk heb ik in ieder geval 1 dude in van die bottomless chaps gezien _O_ Al met al is er gewoon een goed geluid systeem, zeker on par met Shelter en heel veel mogelijkheid te chillen en eventueel meerdere acts tegelijk. Ik merk ook dat door die mogelijkheid te chillen ik gewoon later naar huis ga.

Over zo'n Giegling feestje, ik heb een paar keer kaarten gehad maar het komt uiteindelijk nooit uit. Moet ook wel zeggen dat ik er ook niet zo rouwig over ben, natuurlijk hoor je telkens hele goede verhalen. Toch heb ik het idee dat een groot gedeelte van de mensen die erheen gaan keiharde fanboys zijn(shit is altijd zo uitverkocht) dus misschien niet zo'n goede graadmeter voor hoe goed het is. Daarbij denk ik dat een groot gedeelte van hun muziek veel beter geschikt is om te loungen dan om hard op te gaan. Vril/Ateq/Dustin/Edward vind ik zeker interessant en zou ik wel willen zien.
Maar bijvoorbeeld Konstantin vind ik echt :') zag hem nog spelen op Freqs dit jaar maar wat draait hij ongelooflijk saai zeg. Hij blijft me echt wel bij als een van de slechtste DJ's die ik gezien heb en dat zijn er redelijk veel. Als je dat twee uur of langer moet verdragen heb je toch bijna geen keuze dan om of een zeer lange drugspauze te nemen of gewoon naar huis/ het volgende feest te gaan? Zijn online sets lijken ook geen haar beter, die gast moet echt blij zijn dat hij zulke getalenteerde vrienden heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 24-10-2017 16:01:34 ]
pi_174631938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Over zo'n Giegling feestje, ik heb een paar keer kaarten gehad maar het komt uiteindelijk nooit uit. Moet ook wel zeggen dat ik er ook niet zo rouwig over ben, natuurlijk hoor je telkens hele goede verhalen. Toch heb ik het idee dat een groot gedeelte van de mensen die erheen gaan keiharde fanboys zijn(shit is altijd zo uitverkocht) dus misschien niet zo'n goede graadmeter voor hoe goed het is. Daarbij denk ik dat een groot gedeelte van hun muziek veel beter geschikt is om te loungen dan om hard op te gaan. Vril/Ateq/Dustin/Edward vind ik zeker interessant en zou ik wel willen zien.
Maar bijvoorbeeld Konstantin vind ik echt :') zag hem nog spelen op Freqs dit jaar maar wat draait hij ongelooflijk saai zeg. Hij blijft me echt wel bij als een van de slechtste DJ's die ik gezien heb en dat zijn er redelijk veel. Als je dat twee uur of langer moet verdragen heb je toch bijna geen keuze dan om of een zeer lange drugspauze te nemen of gewoon naar huis/ het volgende feest te gaan? Zijn online sets lijken ook geen haar beter, die gast moet echt blij zijn dat hij zulke getalenteerde vrienden heeft.
Het zijn inderdaad wel vrij veel échte liefhebbers op zo'n feestje, maar dat zorgt er wel gelijk voor dat de sfeer erg goed is natuurlijk. Mijn favorieten van het label zijn Dustin, Edward, Leafar Legov en Kettenkarrusell (Leafar & Konstantin). Konstantins sets zijn de afgelopen jaren erg vreemd geworden heb ik het gevoel. Laatste twee keer was echt niet goed (zowel mixtechnisch als platenkeuze). Hoewel hij dan wel weer hele geniale stukken erbij heeft zitten, maar andere delen van zijn set zijn zo vreemd dat het echt nergens op lijkt.

O+
pi_174632687
Was ook bij de school afgelopen zondag, halverwege de middag aangekomen en uiteindelijk half 4 weer weg. Jasper & Maarten waren prima binnenkomer. Tom Trago erna was erg vet (zal deels aan mezelf hebben gelegen) en Job Jobse en Nina waren ook meer dan prima. Blijft bijzonder hoe divers Job kan draaien. Elke keer weer anders altijd passend bij de setting. Publiek was ook top, vooral einde middag/avond, veranderde wel sterk later in de avond/nacht.
pi_174656967
Ik zit echt te wachten tot ik deze track kan krijge, zag een filmpje voorbij komen.
Balearic Mix van 8 Bit Era (eelke kleijn)

Komt op 9 november.
"Stories happen only to those who are able to tell them."
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:46:20 #134
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174669018
Gaan er nog mensen naar de Rotterdamse Rave in Maart?
pi_174669446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:46 schreef Chaes het volgende:
Gaan er nog mensen naar de Rotterdamse Rave in Maart?
Over het algemeen plan ik geen 1/2e jaar vooruit maar met zo'n slechte line-up voor 40eu kan ik alvast met 100% zekerheid zeggen dat ik er niet heenga.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:26:32 #136
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174669782
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Over het algemeen plan ik geen 1/2e jaar vooruit maar met zo'n slechte line-up voor 40eu kan ik alvast met 100% zekerheid zeggen dat ik er niet heenga.
Toch wel knap van je gezien de line-up nog niet bekendgemaakt is.
pi_174670676
Oh ja ik keek verkeerd, maar ze hebben een waardeloos boekingsbeleid dus je kunt zoiets als dit verwachten.
ROD, Stranger, De Sluwe Vos/Haeken, Michel de Hey, Dax J, Ansome, Perc, AnD, Gary Beck, Paula Temple, Overmono, Luigi Madonna, Sam Pagnini, Len Faki, The Advent x Inustrializer.
#ongeïnspireerde DJ's die allemaal hetzelfde doen.

Lekker pilletjes nemen en flink tegen elkaar aandrukken omdat ze te veel kaartjes verkopen.
#commercialtechno
Rotterdamse Rave lijkt me nog onaantrekkelijker dan Awakenings waar ik ook alleen heen zou gaan met gratis tickets.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 14:21:51 #138
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174670789
quote:
10s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh ja ik keek verkeerd, maar ze hebben een waardeloos boekingsbeleid dus je kunt zoiets als dit verwachten.
ROD, Stranger, De Sluwe Vos/Haeken, Michel de Hey, Dax J, Ansome, Perc, AnD, Gary Beck, Paula Temple, Overmono, Luigi Madonna, Sam Pagnini, Len Faki, The Advent x Inustrializer.
#ongeïnspireerde DJ's die allemaal hetzelfde doen.
[ afbeelding ]
Lekker pilletjes nemen en flink tegen elkaar aandrukken omdat ze te veel kaartjes verkopen.
#commercialtechno
Rotterdamse Rave lijkt me nog onaantrekkelijker dan Awakenings waar ik ook alleen heen zou gaan met gratis tickets.
Vind je het zo erg ja? Ben zelf niet echt een expert op gebied van deze muziek, maar luister het wel steeds vaker (en altijd op festivals / in clubs). Kan je me wat festivals en DJ's aanraden die je zelf goed vindt?
  donderdag 26 oktober 2017 @ 14:45:10 #139
449521 Pewl
Liverpudlian
pi_174671216
Heerlijk avondje Audio Obscura x Spectrum in het Muziekgebouw aan 't IJ afgelopen zaterdag. Headliner was Kölsch & Joris Voorn die b2b even de hele nacht door gingen, maar de meeste indruk hebben toch echt Yotto en Skream gemaakt en dan in het speciaal Yotto. Ge-wel-dig.

Ben net als Chaes redelijk nieuw in de techno scene, hebben mensen nog aanraders qua feesten/dj's?

[ Bericht 16% gewijzigd door Pewl op 26-10-2017 15:11:21 ]
pi_174672533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:21 schreef Chaes het volgende:

[..]

Vind je het zo erg ja? Ben zelf niet echt een expert op gebied van deze muziek, maar luister het wel steeds vaker (en altijd op festivals / in clubs). Kan je me wat festivals en DJ's aanraden die je zelf goed vindt?
Erg vind ik het absoluut niet. Ben zelf ook naar feestjes in de Maassilo of van Awakenings geweest. Ik stond vorig weekend nog in de Elementstraat voor 40 euro en in de zomer nog op Dockyard festival dat een vergelijkbare line-up deed waar alle zalen hetzelfde klonken dus enigszins hypocriet ben ik hier sowieso wel in. Maar ik ga nu al 10 jaar lang naar 15-20 techno feestjes per jaar dus het nieuwe is er dan wel vanaf.
Ik krijg ook heel sterk het idee dat we in de nadagen van de Industrial-techno hype zitten. Zoals 10 jaar geleden het einde van de minimal hype was. Veel lui zijn er gewoon op uitgekeken dat er zoveel van hetzelfde is. Ik in ieder geval wel, zelfs al is het misschien mijn favoriete soort techno er is nu veel te veel ruis van wannabe's. Ik denk dat de meer hypnotische/ futuristische dingen het goed gaan doen maar je hoort ook bijvoorbeeld ook weer meer electro.

Festivals die ik goed vond of waarvan ik gehoord heb dat ze goed zijn in NL.
Dekmantel, Edit, A Day Off, In Retraite, Zeezout, Herfst/Drift, Draaimolen, Wildeburg
Ik vergeet er nu vast een aantal
In Duitsland
Fusion, Nachtdigital, Freqs of Nature, Wilde Mohre, Habitat, Melt, Moyn Moyn
Ook hier vergeet ik er waarschijnlijk veel

Dj's die ik goed vind kan ik niet aan beginnen dat is een lange lijst.
Maar bijvoorbeeld deze mix waarvan ik op de hoogte ben gekomen via fok vind ik geniaal
https://soundcloud.com/norman-nodge/berghain-14th-jan-2012-pt1
is 3 parts en laat zien hoeveel boeiender het kan dan gewoon boem boem boem all the time.

Blind Observatory waar ik al een mix van had gepost in dit topic vind ik ook erg sterk
https://soundcloud.com/hu(...)thain-closing-set-4h

Luigi Tozzi is ook heel vet hij weet echt verschillende tracks heerlijk door elkaar te laten lopen. Hypnotisch is bij deze guy een understatement.
https://soundcloud.com/theblocktlv/luigi-tozzi-the-block-2012017

Of John Osborn
https://soundcloud.com/jo(...)-panorama-bar-9-7-10
Weet vrijwel altijd dubtechno/house en techno tot geniale sets te breien.

Ik kan hier heel lang mee doorgaan :P
pi_174673531
Als je nieuw bent met techno en albums zoekt heb ik nog wel een paar aanraders.

Shxcxchcxsh - Linear S Decoded (2014)
The Black Dog – Radio Scarecrow (2008) Eigenlijk het meeste van de huidige versie van de Black dog is geniaal wat mij betreft.
Traversable Wormhole – Traversable Wormhole 1-5 (2010)
Sandwell District – Feed Forward (2010)
Legowelt – Dark Days (2004)
Vatican Shadow - Remember Your Black Day (2013)
Pantha Du Prince – Diamond Daze (2004)
The Field – From Here We Go Sublime (2007)
The Martian – LBH 6251876 (1999)
Johannes Heil – Future Primitive (2000)
I-F – Fucking Consumer (1998)
Welt in Scherben – Welt in Scherben I-IV (2000)
Kangding Ray – Or (2011)
Efdemin – Efdemin (2007)
Byetone – Symeta (2012)
Polar Inertia - Kinematic Optics (2015)
Prurient – Through the Window (2013)
Air Liquide - Air Liquide (1993)
Moderat – Moderat (2009)
Daniel Avery – Drone Logic (2013)
Orphx - Pitch Black Mirror (2016)
Nick Höppner - Folk (2015)
It Never Ends - Nthng (2017)
Ritchie Hawtin and Pete Namlook - From Within 1 (1994)
The Gods Planet - LP2 (2016)
Inigo Kennedy - Vaudeville (2014)

Niet helemaal techno maar in de context van dit topic prima geschikt
Jon Hopkins - Immunity (2013)
Lnrdcroy – Much Less Normal (2014)
Orbital – Orbital 2 (Brown Album) (1993)
Minilogue – Blomma (2013)
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:07:53 #142
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174674878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

.
Maar bijvoorbeeld deze mix waarvan ik op de hoogte ben gekomen via fok vind ik geniaal
https://soundcloud.com/norman-nodge/berghain-14th-jan-2012-pt1
is 3 parts en laat zien hoeveel boeiender het kan dan gewoon boem boem boem all the time.

Thanks! Nu ken ik deze set ook via FOK!

FOK! _O_
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 26 oktober 2017 @ 21:55:40 #143
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_174680284
Lord-Ronddraai: Ik vind dit dan wel weer een aardige line up. Aantal die ik wel ken, maar niet live heb gehoord. AnD vind ik alleen niks...

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_174684146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Erg vind ik het absoluut niet. Ben zelf ook naar feestjes in de Maassilo of van Awakenings geweest. Ik stond vorig weekend nog in de Elementstraat voor 40 euro en in de zomer nog op Dockyard festival dat een vergelijkbare line-up deed waar alle zalen hetzelfde klonken dus enigszins hypocriet ben ik hier sowieso wel in. Maar ik ga nu al 10 jaar lang naar 15-20 techno feestjes per jaar dus het nieuwe is er dan wel vanaf.
Ik krijg ook heel sterk het idee dat we in de nadagen van de Industrial-techno hype zitten. Zoals 10 jaar geleden het einde van de minimal hype was. Veel lui zijn er gewoon op uitgekeken dat er zoveel van hetzelfde is. Ik in ieder geval wel, zelfs al is het misschien mijn favoriete soort techno er is nu veel te veel ruis van wannabe's. Ik denk dat de meer hypnotische/ futuristische dingen het goed gaan doen maar je hoort ook bijvoorbeeld ook weer meer electro.

Festivals die ik goed vond of waarvan ik gehoord heb dat ze goed zijn in NL.
Dekmantel, Edit, A Day Off, In Retraite, Zeezout, Herfst/Drift, Draaimolen, Wildeburg
Ik vergeet er nu vast een aantal
In Duitsland
Fusion, Nachtdigital, Freqs of Nature, Wilde Mohre, Habitat, Melt, Moyn Moyn
Ook hier vergeet ik er waarschijnlijk veel

Dj's die ik goed vind kan ik niet aan beginnen dat is een lange lijst.
Maar bijvoorbeeld deze mix waarvan ik op de hoogte ben gekomen via fok vind ik geniaal
https://soundcloud.com/norman-nodge/berghain-14th-jan-2012-pt1
is 3 parts en laat zien hoeveel boeiender het kan dan gewoon boem boem boem all the time.

Blind Observatory waar ik al een mix van had gepost in dit topic vind ik ook erg sterk
https://soundcloud.com/hu(...)thain-closing-set-4h

Luigi Tozzi is ook heel vet hij weet echt verschillende tracks heerlijk door elkaar te laten lopen. Hypnotisch is bij deze guy een understatement.
https://soundcloud.com/theblocktlv/luigi-tozzi-the-block-2012017

Of John Osborn
https://soundcloud.com/jo(...)-panorama-bar-9-7-10
Weet vrijwel altijd dubtechno/house en techno tot geniale sets te breien.

Ik kan hier heel lang mee doorgaan :P
Goede post, ik ben zelf ook wel uitgekeken dat standaard beuk verhaal van oa. Liebing en Beyer e.d. qua harde techno kan ik Ansome, Perc e.d. nog wel waarderen. Maar ik merk dat ik de laatste tijd steeds vaker terug ga naar '99-'05 Danny Tenaglia, Deep Dish, Danny Howells e.d.

Misschien word ik wel een oude lul :{

De disco revival die een paar jaar geleden is ingezet doet me wel weer deugd
pi_174684895
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 21:55 schreef INViCTuS het volgende:
Lord-Ronddraai: Ik vind dit dan wel weer een aardige line up. Aantal die ik wel ken, maar niet live heb gehoord. AnD vind ik alleen niks...

[ afbeelding ]
Ik vind dit opzich ook wel een aardige line-up maar toch zou ik dus niet erheen gaan.
SNTS heb ik vorig jaar iets van 2 of 3 keer gezien maar hij legt ook goede sets neer. Verder niet heel bijzonder. I Hate Models goede producties maar volgens mij geen geweldige DJ, niet kunnen horen de keer dat hij op Reaktor stond omdat de zaal te vol was.
Regis is natuurlijk een legend maar ik heb hem een keer of 3 gezien en het was nooit heel speciaal. O/V/R eigenlijk hetzelfde verhaal heb het gezien maar wordt er niet warm van.
AnD vind ik kut.
Tommy Four Seven vond ik erg goed toen hij een industrial set deed op Reaktor hij is voor mij de boeiendste naam van deze line-up.
Dan heb je zaal 2, die ongeveer precies hetzelfde lijkt?
Noneoftheabove heeft vette tracks, Tinfoil paar keer gezien bij een Polegroup feestje vind het niet goed of slecht. Makaton is een goede producer die ik nooit heb gezien opzich wel interessant. Manni Dee klinkt ook niet verkeerd afgaande op zijn producties. Head Front Panel en Joefarr is niet zo mijn stijl te snel geloof ik.

Maar al met al is dit precies zo'n feestje dat ik opzich tof zou vinden maar ik ben er gewoon een beetje op burned out. Ik stoor me voornamelijk aan twee identieke zalen en het boeken van 13 acts voor een feestje. Live of niet live boeit me weinig, net zoals het me echt niet boeit of iemand op vinyl draait of op cdjs ik denk dat ik meer DJ's ken die ik liever niet live hoor. Ancient Methods vind ik bijvoorbeeld een veel betere DJ. Van de andere kant Voices of the Lake doen geloof ik een hybrid setup en veel beter wordt het niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 00:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Goede post, ik ben zelf ook wel uitgekeken dat standaard beuk verhaal van oa. Liebing en Beyer e.d. qua harde techno kan ik Ansome, Perc e.d. nog wel waarderen. Maar ik merk dat ik de laatste tijd steeds vaker terug ga naar '99-'05 Danny Tenaglia, Deep Dish, Danny Howells e.d.

Misschien word ik wel een oude lul :{

De disco revival die een paar jaar geleden is ingezet doet me wel weer deugd
Disco vind ik over het algemeen maar kut.
Maar zoiets is wel dope, als het niet té blij is.
Die DJ's die je noemt zijn sowieso toch allemaal wat meer progressive/house. Vind ik opzich ook niet verkeerd maar ben het nog nooit ergens tegengekomen. Ja Danny Howells op van die Renesance compilaties.
pi_174684912
Tsja wat is nu precies Techno?
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 03:54:44 #147
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174685099
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Erg vind ik het absoluut niet. Ben zelf ook naar feestjes in de Maassilo of van Awakenings geweest. Ik stond vorig weekend nog in de Elementstraat voor 40 euro en in de zomer nog op Dockyard festival dat een vergelijkbare line-up deed waar alle zalen hetzelfde klonken dus enigszins hypocriet ben ik hier sowieso wel in. Maar ik ga nu al 10 jaar lang naar 15-20 techno feestjes per jaar dus het nieuwe is er dan wel vanaf.
Ik krijg ook heel sterk het idee dat we in de nadagen van de Industrial-techno hype zitten. Zoals 10 jaar geleden het einde van de minimal hype was. Veel lui zijn er gewoon op uitgekeken dat er zoveel van hetzelfde is. Ik in ieder geval wel, zelfs al is het misschien mijn favoriete soort techno er is nu veel te veel ruis van wannabe's. Ik denk dat de meer hypnotische/ futuristische dingen het goed gaan doen maar je hoort ook bijvoorbeeld ook weer meer electro.

Festivals die ik goed vond of waarvan ik gehoord heb dat ze goed zijn in NL.
Dekmantel, Edit, A Day Off, In Retraite, Zeezout, Herfst/Drift, Draaimolen, Wildeburg
Ik vergeet er nu vast een aantal
In Duitsland
Fusion, Nachtdigital, Freqs of Nature, Wilde Mohre, Habitat, Melt, Moyn Moyn
Ook hier vergeet ik er waarschijnlijk veel

Dj's die ik goed vind kan ik niet aan beginnen dat is een lange lijst.
Maar bijvoorbeeld deze mix waarvan ik op de hoogte ben gekomen via fok vind ik geniaal
https://soundcloud.com/norman-nodge/berghain-14th-jan-2012-pt1
is 3 parts en laat zien hoeveel boeiender het kan dan gewoon boem boem boem all the time.

Blind Observatory waar ik al een mix van had gepost in dit topic vind ik ook erg sterk
https://soundcloud.com/hu(...)thain-closing-set-4h

Luigi Tozzi is ook heel vet hij weet echt verschillende tracks heerlijk door elkaar te laten lopen. Hypnotisch is bij deze guy een understatement.
https://soundcloud.com/theblocktlv/luigi-tozzi-the-block-2012017

Of John Osborn
https://soundcloud.com/jo(...)-panorama-bar-9-7-10
Weet vrijwel altijd dubtechno/house en techno tot geniale sets te breien.

Ik kan hier heel lang mee doorgaan :P
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 16:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als je nieuw bent met techno en albums zoekt heb ik nog wel een paar aanraders.

Shxcxchcxsh - Linear S Decoded (2014)
The Black Dog – Radio Scarecrow (2008) Eigenlijk het meeste van de huidige versie van de Black dog is geniaal wat mij betreft.
Traversable Wormhole – Traversable Wormhole 1-5 (2010)
Sandwell District – Feed Forward (2010)
Legowelt – Dark Days (2004)
Vatican Shadow - Remember Your Black Day (2013)
Pantha Du Prince – Diamond Daze (2004)
The Field – From Here We Go Sublime (2007)
The Martian – LBH 6251876 (1999)
Johannes Heil – Future Primitive (2000)
I-F – Fucking Consumer (1998)
Welt in Scherben – Welt in Scherben I-IV (2000)
Kangding Ray – Or (2011)
Efdemin – Efdemin (2007)
Byetone – Symeta (2012)
Polar Inertia - Kinematic Optics (2015)
Prurient – Through the Window (2013)
Air Liquide - Air Liquide (1993)
Moderat – Moderat (2009)
Daniel Avery – Drone Logic (2013)
Orphx - Pitch Black Mirror (2016)
Nick Höppner - Folk (2015)
It Never Ends - Nthng (2017)
Ritchie Hawtin and Pete Namlook - From Within 1 (1994)
The Gods Planet - LP2 (2016)
Inigo Kennedy - Vaudeville (2014)

Niet helemaal techno maar in de context van dit topic prima geschikt
Jon Hopkins - Immunity (2013)
Lnrdcroy – Much Less Normal (2014)
Orbital – Orbital 2 (Brown Album) (1993)
Minilogue – Blomma (2013)
Thanks! :D. Zal zodra ik tijd heb alles eens gaan checken.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:53:46 #148
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174686144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 02:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik vind dit opzich ook wel een aardige line-up maar toch zou ik dus niet erheen gaan.
SNTS heb ik vorig jaar iets van 2 of 3 keer gezien maar hij legt ook goede sets neer. Verder niet heel bijzonder. I Hate Models goede producties maar volgens mij geen geweldige DJ, niet kunnen horen de keer dat hij op Reaktor stond omdat de zaal te vol was.
Regis is natuurlijk een legend maar ik heb hem een keer of 3 gezien en het was nooit heel speciaal. O/V/R eigenlijk hetzelfde verhaal heb het gezien maar wordt er niet warm van.
AnD vind ik kut.
Tommy Four Seven vond ik erg goed toen hij een industrial set deed op Reaktor hij is voor mij de boeiendste naam van deze line-up.
Dan heb je zaal 2, die ongeveer precies hetzelfde lijkt?
Noneoftheabove heeft vette tracks, Tinfoil paar keer gezien bij een Polegroup feestje vind het niet goed of slecht. Makaton is een goede producer die ik nooit heb gezien opzich wel interessant. Manni Dee klinkt ook niet verkeerd afgaande op zijn producties. Head Front Panel en Joefarr is niet zo mijn stijl te snel geloof ik.

Maar al met al is dit precies zo'n feestje dat ik opzich tof zou vinden maar ik ben er gewoon een beetje op burned out. Ik stoor me voornamelijk aan twee identieke zalen en het boeken van 13 acts voor een feestje. Live of niet live boeit me weinig, net zoals het me echt niet boeit of iemand op vinyl draait of op cdjs ik denk dat ik meer DJ's ken die ik liever niet live hoor. Ancient Methods vind ik bijvoorbeeld een veel betere DJ. Van de andere kant Voices of the Lake doen geloof ik een hybrid setup en veel beter wordt het niet.

[..]

Disco vind ik over het algemeen maar kut.
Maar zoiets is wel dope, als het niet té blij is.
Die DJ's die je noemt zijn sowieso toch allemaal wat meer progressive/house. Vind ik opzich ook niet verkeerd maar ben het nog nooit ergens tegengekomen. Ja Danny Howells op van die Renesance compilaties.
Ben nu even deze aan het luisteren:
https://soundcloud.com/norman-nodge/berghain-14th-jan-2012-pt1

Eerste indruk is toch wel dat ik hem een beetje saai / sloom vindt, vind hardere techno vaak wel lekkerder, met name in clubs of op festivals. Maar dit heeft wel weer een rustgevend element.

Kan deze wel aanraden (als je er van houdt)
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:36:16 #149
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_174686813
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 02:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik vind dit opzich ook wel een aardige line-up maar toch zou ik dus niet erheen gaan.
SNTS heb ik vorig jaar iets van 2 of 3 keer gezien maar hij legt ook goede sets neer. Verder niet heel bijzonder. I Hate Models goede producties maar volgens mij geen geweldige DJ, niet kunnen horen de keer dat hij op Reaktor stond omdat de zaal te vol was.
Regis is natuurlijk een legend maar ik heb hem een keer of 3 gezien en het was nooit heel speciaal. O/V/R eigenlijk hetzelfde verhaal heb het gezien maar wordt er niet warm van.
AnD vind ik kut.
Tommy Four Seven vond ik erg goed toen hij een industrial set deed op Reaktor hij is voor mij de boeiendste naam van deze line-up.
Dan heb je zaal 2, die ongeveer precies hetzelfde lijkt?
Noneoftheabove heeft vette tracks, Tinfoil paar keer gezien bij een Polegroup feestje vind het niet goed of slecht. Makaton is een goede producer die ik nooit heb gezien opzich wel interessant. Manni Dee klinkt ook niet verkeerd afgaande op zijn producties. Head Front Panel en Joefarr is niet zo mijn stijl te snel geloof ik.

Maar al met al is dit precies zo'n feestje dat ik opzich tof zou vinden maar ik ben er gewoon een beetje op burned out. Ik stoor me voornamelijk aan twee identieke zalen en het boeken van 13 acts voor een feestje. Live of niet live boeit me weinig, net zoals het me echt niet boeit of iemand op vinyl draait of op cdjs ik denk dat ik meer DJ's ken die ik liever niet live hoor. Ancient Methods vind ik bijvoorbeeld een veel betere DJ. Van de andere kant Voices of the Lake doen geloof ik een hybrid setup en veel beter wordt het niet.

[..]

Disco vind ik over het algemeen maar kut.
Maar zoiets is wel dope, als het niet té blij is.
Die DJ's die je noemt zijn sowieso toch allemaal wat meer progressive/house. Vind ik opzich ook niet verkeerd maar ben het nog nooit ergens tegengekomen. Ja Danny Howells op van die Renesance compilaties.
Ik heb ze dus nog niet allemaal "Live" op een feest gehoord en die kans geef ik het wel eens. Dat heeft AnD ook gehad, maar was ik dus gelijk klaar mee :P. T47 vind ik altijd dikke prima. Verder vooral benieuwd naar Head front panel, Manni dee en Makaton. Of ik er daadwerkelijk heenga dat moet ik overigens nog beslissen ;)

Het is dat ik niet kan en Berlijn niet om de hoek is maar onderstaand feestje heeft ook een flink aantal namen die het bezoeken ook wel waard zijn.

Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:46:06 #150
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174689031

Dit ingemixt op een feestje O+
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')