abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 09:52:14 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173337753
De site van cheaptickets komt weer eens met een lijstje. Ditmaal de 9 landen met de vriendelijkste bevolking. Nu kom je natuurlijk overal wel aardige en minder aardige mensen tegen, maar het is wel vaak iets dat ik mee weeg als ik een reis boek.

De lijst van cheaptickets:

quote:
In sommige landen word je als toerist vooral geïrriteerd aangekeken. In andere landen word je vriendelijk onthaald! Dit zijn de top 9 landen met de vriendelijkste bevolking.

#9 Sri Lanka

In Sri Lanka kun je uren wandelen zonder dat je iemand tegenkomt. Maar als je iemand tegenkomt, is die persoon ook meteen heel vriendelijk en vrolijk. Bij een Sri Lankese familie eten betekent heel veel eten, omdat de gastheer en gastvrouw je telkens weer nieuwe, overheerlijke hapjes aanbiedt en het onbeleefd is om te weigeren!

#8 Ijsland

De adembenemende natuurwonderen van Ijsland zijn niet het enige wat het land zo aantrekkelijk maakt. De Ijslanders zijn soms een beetje gek (het eten van haaien, geitenballen, schapenhoofden en bloedpudding…), maar vooral juist erg grappig en vriendelijk. Ze helpen je graag met de insider tips voor de beste wandelroutes en de lekkerste restaurantjes.

#7 Schotland

Tussen de overweldigende en ruige natuur van Schotland is het makkelijk om je alleen op de wereld te voelen. Maar als je je mengt met de Schotten, verdwijnt al die eenzaamheid als sneeuw voor de zon. De Schotten zijn altijd in voor een drankje en hebben een droog gevoel voor humor.

#6 Fiji

Fiji kennen we natuurlijk van de prachtige, uitgestrekte stranden en de vele eilanden. Maar de mensen in Fiji maken de ervaring compleet. Supervriendelijk, gezellig en vooral happy. En dat werkt aanstekelijk.

#5 Nepal

In Nepal voel je je op en top gewaardeerd. De Nepalezen zijn trots op hun cultuur, hun land en hun familie en laten dat graag zien. Begin een praatje met iemand in Nepal en je leert meteen heel veel over het land en haar tradities.

#4 Canada

In Canada staan de mensen bekend om hun beleefdheid. Maar Canada staat vooral in dit lijstje van meest vriendelijke landen door de tolerantie en multiculturele sfeer in de grote steden. Iedereen is welkom. En dat merk je vooral in de winter, als iedereen gezellig gaat schaatsen en skiën met elkaar.

#3 Ierland

De gastvrijheid, vriendelijkheid en vrolijkheid van Ieren is wereldberoemd. Je kunt ze altijd alles vragen en ze helpen je graag. Maar ook ‘s avonds in Dublin zul je merken dat je met Ieren pas echt een fun time beleefd!

#2 Nieuw-Zeeland

Nieuw-Zeeland is verkozen tot vriendelijkste land voor expats. Maar ook toeristen worden met open armen ontvangen. Nieuw-Zeelanders zijn gezellig en organiseren de best barbecues ever. Vooral mensen die alleen reizen zullen geen probleem hebben om locals te ontmoeten. De Maori-stam is de bekendste inheemse stam van het land. Zij zijn bescheiden, aardig en willen graag hun (bedreigde) cultuur en tradities aan toeristen laten zien.

#1 Malawi

The Land of Smiles verdient het om op nummer 1 van deze lijst te staan. Malawi in Afrika is betoverend door de vriendelijke en warme mensen. Leer lokale tracking skills van een Malawiër en vind je weg door de mooie natuur. Of ga op een boottochtje en laat je alles vertellen over het land. Als je eenmaal in Malawi geweest bent, wil je nooit meer weg!
Van dit lijstje ben ik alleen in Sri Lanka en Canada geweest. Zeker aardige mensen daar, maar dat het de vriendelijkste waren zou ik niet zeggen. Dan staan Indonesië en Zweden bij mij hoger. Het ligt er natuurlijk ook maar aan wie je ontmoet.

Opvallend wel dat geen enkel land uit Zuid- en Midden-Amerika op de lijst prijkt. :D.

Wat is jullie ervaring?
Welke landen ontbreken volgens jullie?
Nemen jullie de veronderstelde vriendelijkheid van een bevolking ook mee in jullie overwegingen om voor een bepaalde bestemming wel of niet te kiezen? Zo ben ik bijvoorbeeld afgehaakt op de Amerikaanse continenten, m.u.v. Canada en wat eilanden in het Caribisch gebied.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173337807
Ierland en Canada ben ik geweest. Kan het alleen maar beamen.
U MAD?
pi_173337884
Indonesië zijn vooral mensen aardig als ze nog wat aan je gaan verdienen. Er zijn ook wel echt vriendelijke mensen maar het gros wil gewoon aan je verdienen.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 10:03:39 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173337951
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:00 schreef nanuk het volgende:
Indonesië zijn vooral mensen aardig als ze nog wat aan je gaan verdienen. Er zijn ook wel echt vriendelijke mensen maar het gros wil gewoon aan je verdienen.
Natuurlijk, maar dat is in alle arme landen wel zo. Wat mij opviel in Indonesië, was dat als ze wisten dat er niks te verdienen viel, je toch nog best met ze kon lachen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:05:29 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173337980
Schotland toevallig dit jaar en hun droge humor is omgekeerd evenredig aan het weer wat ze daar hebben. Ook gewoon heel vriendelijk en hulpvaardig en gezellig inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_173338088
Dit soort lijstjes waar die ticketwebsites aan de lopende band mee komen. :')
pi_173338143
Ik vond Japan en Myanmar heel vriendelijk.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 10:27:11 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173338445
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:10 schreef heite het volgende:
Dit soort lijstjes waar die ticketwebsites aan de lopende band mee komen. :')
Precies. Daarom FOK!. Wel de discussie, maar niet de verkooppraatjes.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 10:29:39 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173338492
quote:
17s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:05 schreef jogy het volgende:
Schotland toevallig dit jaar en hun droge humor is omgekeerd evenredig aan het weer wat ze daar hebben. Ook gewoon heel vriendelijk en hulpvaardig en gezellig inderdaad.
Is dat jogy die post in TRV? Hoe zit dat met jou? Selecteer jij reisbestemmingen op basis van veronderstelde vriendelijkheid?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173338719
Ik vind dat Iran wel hoog in de top 10 mag staan. Nergens anders heb ik zulke vriendelijke en gastvrije mensen ontmoet. In Pakistan vond ik de bevolking ook erg hartelijk en geinteresseerd. Iedereen biedt je thee aan, iedereen heeft tijd voor een gesprek. Dat zal ook komen door de beperkte hoeveelheid toeristen die die landen bezoekt.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:42:27 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_173338723
quote:
11s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:29 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Is dat jogy die post in TRV? Hoe zit dat met jou? Selecteer jij reisbestemmingen op basis van veronderstelde vriendelijkheid?
Ik laat mijn vriendin gewoon kiezen want anders zou ik met mijn derrière elk jaar op een Franse camping zitten. Dat is ook de reden dat ik nooit post in TRV :@. Maar volgend jaar blijken we naar Slovenië te gaan. We gaan in principe niet op basis van vriendelijkheid maar omgeving en reisadvies :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 10:56:56 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173339007
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:42 schreef jogy het volgende:
Ik laat mijn vriendin gewoon kiezen want anders zou ik met mijn derrière elk jaar op een Franse camping zitten. Dat is ook de reden dat ik nooit post in TRV :@. Maar volgend jaar blijken we naar Slovenië te gaan. We gaan in principe niet op basis van vriendelijkheid maar omgeving en reisadvies :P.
Terwijl je dat reisadvies hier zo goed kan halen. :P.

Slovenië is trouwens een heel mooi land. Met vriendelijke bevolking ook.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 11:04:57 #13
45833 crew  Fogel
pi_173339183
Ben van de landen op die lijst in Schotland, Ierland en Canada geweest. Vriendelijke mensen, jawel, maar niet perse veel vriendelijker of onvriendelijker dan andere plekken waar ik geweest ben, inclusief Nederland. Het ligt er maar aan wie je treft.
Om de andere kant te bekijken... In Frankrijk vind ik mensen over het algemeen onvriendelijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173339314
Schotten en Ieren kun je best op één hoop gooien qua vriendelijkheid.
Wijzen je graag de weg, geven veel tips over waar wel en niet naartoe te gaan, en hebben droge humor. En giet er een pint in en je hebt de hele avond plezier. Of 'craic', zoals ze in Ierland zeggen. Hoe later de avond, hoe sterker de verhalen. :D
De lol die in Temple Bar in Dublin heerst, is er trouwens één als overal ter wereld in uitgaansgelegenheden voor jongeren. Veel expats ook. Ieren zijn daar een minderheid.

Ik was verbaasd over de vriendelijkheid van Grieken tijdens mijn laatste reis. Ze kwamen naar ons toe om ons advies en tips te geven, zonder dat we die gevraagd hadden. En ze vroegen er niets voor terug. Pluspuntje voor Grieken ^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173339465
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:41 schreef Farenji het volgende:
Ik vind dat Iran wel hoog in de top 10 mag staan. Nergens anders heb ik zulke vriendelijke en gastvrije mensen ontmoet. In Pakistan vond ik de bevolking ook erg hartelijk en geinteresseerd. Iedereen biedt je thee aan, iedereen heeft tijd voor een gesprek. Dat zal ook komen door de beperkte hoeveelheid toeristen die die landen bezoekt.
Eens!
Ongekend veel aardige en gastvrije mensen ontmoet in Iran.
Een telefoon in je hand geduwd krijgen zodat de vrouw van de man naast je in het Engels kan uitleggen wat je aan het eten Gent bij dat straat stalletje.O+
Uitgenodigd worden voor picknicks door Iraniërs die geen woord Engels spreken, naar die sindsdien wel iedere foto op je Instagram liken. :D
Op zeker 100 Iraanse mobieltjes staan omdat iedereen een selfie met je wil.B-)
Dikke lol gehad daar. O+
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:24:27 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_173339539
Amerikanen zijn doorgaans heel vriendelijk. Altijd in voor een praatje en proberen je portemonnee niet leeg te trekken. Je moet wel een beetje door de overdrijving heen prikken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_173340456
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Eens!
Ook eens!

Iran was het eerste land waaraan ik dacht. Ik heb inmiddels aardig wat landen bezocht en Iran staat zonder enige twijfel bovenaan als het gaat om een vriendelijke bevolking. :)
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 12:22:51 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_173340635
Duitsland. Heel beleefd en vriendelijk. Als je te lang op je eten moet wachten krijg je gratis bier, als je zelf in de weg loopt en mensen moeten om je heen dan zeggen ZIJ 'entschuldigen bitte' :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 12:25:58 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173340681
Eigenlijk zijn mensen bijna overal wel vriendelijk is mijn ervaring. Op minder toeristische plekken vaak nog wat meer als je een bijzonderheid bent.

Bijzondere vermelding misschien voor Nepal (wel veel toeristen maar toch extreem vriendelijk) en Oeganda (wellicht omdat ze daar minder toeristen zien). Ook Taiwan O+

Verder heb ik me verbaasd over de gulheid van Amerikanen. Die rijden gewoon 50km voor je om als je aan het liften bent of geven je zomaar allerlei dingen zonder er iets voor terug te krijgen.

Aan de negatieve kant Israeli's. Ik ben daar 3x geweest en ze zijn vaak redelijk onbeschoft en niet erg vriendelijk, ook niet tegen elkaar. HongKong vond ik gemiddeld ook wat minder dan de rest van Azië (en ik ben >30x in HongKong geweest). Rusland vond ik ook niet vriendelijk, maar misschien heeft dat ook te maken met een taalbarrière waar ze zich geen raad mee weten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173340705
Niet alledaagse bestemmingen maar ik vond de mensen in Oezbekistan en Kyrgizië echt ontzettend aardig, gastvrij en vriendelijk. We stonden in een stadje in Oezbekistan op straat te kijken naar hoe een bruidspaar bij een huis aankwam. Meteen werden we uitgenodigd, eten en drinken in overschot. Zou je hier natuurlijk never nooit niet meemaken. Ook in Kyrgizië zomaar bij mensen uitgenodigd en meegenomen naar een schooltje waar ze Engelse les kregen. Ze zijn echt trots op hun land.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:28:07 #21
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_173340707
Mijn ervaringen in verre landen:

Nieuw-Zeeland en Australie: sta je op een landkaart te kijken, word je aangesproken of je hulp nodig hebt. Sta je met je auto stil omdat je je navigatie aan het instellen bent stopt er iemand langs je om te vragen of ze moeten helpen. Heel vriendelijk volk.

Thailand: je bent toerist dus ze willen geld zien. Engels is slecht bij het volk.

Canada: Raakte aan de praat met een local in een dorpje. Hij bood een gratis overnachting aan. Hij had een appartement leegstaan waar we gebruik van konden maken. We hadden zoiets van is dit wel te vertrouwen maar het was toppie.

Zuid Afrika: Aardige mensen. Maargoed je bent toerist.

Amerika: aardige mensen. Spreken je onnodig aan om een praatje met je maken.

Nederland: sta je stil met je auto, kan je de ANWB bellen want niemand helpt je :)
Wij Nederlanders zijn maar stug volk en denken alleen maar aan werken.
pi_173340783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:28 schreef egelhond het volgende:
Maargoed je bent toerist.
Ik denk idd dat je goed onderscheid moet maken tussen mensen die iets terug verwachten en mensen die iets doen zónder er iets voor terug te verwachten (behalve een bedankje).

Daarnaast heb je natuurlijk ook mensen waar je bijna je geld voor hun voeten gooit en dan nóg doen ze niks. Ik stond op een camping in Spanje, maar meneer vond het te lastig om me in te checken, dus werd ik vakkundig van het terrein afgeknikkerd. :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 12:34:02 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173340810
Het probleem met dit soort dingen is natuurlijk wel dat je de meeste landen relatief kort (zeg < 1 maand) bezoekt en je indruk wordt dus meestal bepaald door slechts een paar anekdotes die eruit springen, positief of negatief.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173340964
quote:
2s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 12:34 schreef SeLang het volgende:
Het probleem met dit soort dingen is natuurlijk wel dat je de meeste landen relatief kort (zeg < 1 maand) bezoekt en je indruk wordt dus meestal bepaald door slechts een paar anekdotes die eruit springen, positief of negatief.
Als je je ergens wilt vestigen, zijn dit soort reviews idd te kort door de bocht en nauwelijks nuttig. Als je echter op vakantie gaat, is het prima om dit soort reviews in het achterhoofd te houden. Je zal op vakantie immers niet in aanraking komen met het aanvragen van een BSN-nummer of stroomaansluiting en wat de politieke situatie in een land is. Dan wil je juist weten of mensen behulpzaam zijn als je niet weet waar je naartoe moet/kan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 13:13:40 #25
357044 Budapestenaar
pi_173341480
Schotten en Ieren zijn inderdaad vriendelijk. In het algemeen vind ik Britten geweldig, al is me vaak opgevallen dat mensen steeds vriendelijker worden naarmate je noordelijker komt. In Torquay, in het zuiden, vond ik mensen niet overlopen van vriendelijkheid.

Italianen vind ik ook erg sympathiek en behulpzaam. En tot mijn grote verrasing bleken mensen in Sint-Petersburg ook enorm vriendelijk. Dat viel me vooral op toen ik een paar schoenveters nodig had. Ik heb heel wat winkels geprobeerd voordat ik de juiste lengte gevonden had, maar in elke winkel waren verkopers ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam. In Boedapest beginnen ze bijvoorbeeld al met hun ogen te rollen als je een simpele vraag stelt. _O-

En eigenlijk vind ik Nederlanders ook wel vriendelijk. Net als Duitsers en Scandinaviërs lopen we niet over van enthousiame en warmte, maar we zullen mensen die hulp nodig hebben niet snel aan hun lot overlaten.

Hoewel Duitsers die de weg vroegen een of twee decennia geleden nog de snelste weg naar de grens te horen kregen :D
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:51:19 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173342288
Voordat wij een reis boeken kijken we ook altijd wel een beetje naar de bevolking/regels daar. Als homo koppel moeten we nog veel meer oppassen. Zelfs landen die hier genoemd worden als vriendelijk (bv Sri Lanka en Fiji) hebben straffen staan op het uiten van homoseksualiteit. Ook voor toeristen. Met zo'n houding heb ik er ook moeite mee om ze als vriendelijk te bestempelen. Kan je beargumenteren dat je ook kan gaan zonder de indruk te wekken dat je homo bent in het openbaar, maar hoewel wij helemaal niet zo'n stelletje zijn die ermee te koop loopt, willen we op vakantie toch wel ons zelf kunnen zijn. Erg jammer dat daardoor veel bestemmingen afvallen.

Zelf heel veel goede ervaringen met Amerikanen (westkust, oostkust in ieder geval). Altijd in voor een praatje, klantvriendelijk, etc. Italianen ook! Ook in de UK hele goede ervaringen gehad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_173343782
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik vond Japan en Myanmar heel vriendelijk.
Japan inderdaad ook, hoewel de taalbarrière dat soms moeilijk maakt.

Tokyo heeft - naar het schijnt - het grootste, drukste metrostation ter wereld. Een enorm mierennest, zeker in de spits. Maar je kunt daar als toerist niet even stoppen om al dat gekrioel gade te slaan. Zo gauw je daar stil staat om een beetje om je heen te kijken komt er namelijk een Japanner op je af om vragen of je hulp nodig hebt. Dan wek je namelijk de indruk dat je om je heen staat te kijken, omdat je niet meer weet waar je heen moet.
pi_173345998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik vond Japan en Myanmar heel vriendelijk.
Ik vond japan verschrikkelijk. De mensen zijn heel aardig, maar ontzettend gemaakt naar mijn beleving.
Vond het op den duur behoorlijk irritant worden, voelde me niet zo op mijn gemak. Is natuurlijk gewoon een gigantisch cultuurverschil en als je je erin verdiept zal het waarschijnlijk meevallen maar voor mij als vakantieganger voor 1,5 week was het niks..
  woensdag 23 augustus 2017 @ 17:44:48 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173346195
In Gambia zijn veel mensen snel je beste vriend vooral rond de hotels.
reset
pi_173346773
Japan.

Polen bijvoorbeeld viel me heel erg mee.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 18:59:48 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173347508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voordat wij een reis boeken kijken we ook altijd wel een beetje naar de bevolking/regels daar. Als homo koppel moeten we nog veel meer oppassen. Zelfs landen die hier genoemd worden als vriendelijk (bv Sri Lanka en Fiji) hebben straffen staan op het uiten van homoseksualiteit. Ook voor toeristen. Met zo'n houding heb ik er ook moeite mee om ze als vriendelijk te bestempelen. Kan je beargumenteren dat je ook kan gaan zonder de indruk te wekken dat je homo bent in het openbaar, maar hoewel wij helemaal niet zo'n stelletje zijn die ermee te koop loopt, willen we op vakantie toch wel ons zelf kunnen zijn. Erg jammer dat daardoor veel bestemmingen afvallen.

Zelf heel veel goede ervaringen met Amerikanen (westkust, oostkust in ieder geval). Altijd in voor een praatje, klantvriendelijk, etc. Italianen ook! Ook in de UK hele goede ervaringen gehad.
Een vriend uit India wordt zelfs door zijn eigen vader niet geaccepteerd wegens zijn homoseksualiteit. Hij heeft zijn man (waar hij al 12 jaar mee samen is) zelfs nooit ontmoet ;( wat dat betreft valt er nog een hele wereld te winnen betreffende homo acceptatie.

Mijn broer is net een maand naar Indonesië geweest met zijn vriend, ik zal eens vragen hoe dat gegaan is. Ik weet wel dat hij, toen hij nog single was, vaak vertelde dat hij vrouw en kinderen thuis had. In de meeste landen vinden ze het maar vreemd dat je ongetrouwd bent als dertiger. Eigenlijk is het te absurd voor woorden 8)7

Qua vriendelijkheid staan de Amerikanen ook bij mij bovenaan. Altijd heel oprecht geïnteresseerd en helemaal niet zo oppervlakkig als veel mensen denken. Sterker nog, op onze Amerika reizen leggen we veel makkelijker contact met Amerikanen dan andere Europeanen.

Op de Balkan vind ik de mensen ook heel vriendelijk, met uitzondering van Serviërs. Die zijn behoorlijk stug :X laatst in Macedonië en Albanië ook weer ervaren hoe vriendelijk de locals zijn :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 23 augustus 2017 @ 20:09:49 #32
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173348886
Uit het lijstje ben ik in Sri Lanka, Canada en Nieuw-Zeeland geweest en daar vond ik iedereen inderdaad erg aardig. Vond ik trouwens op Palawan (Filippijnen) ook. In het begin denk je nog dat 'ze' iets van je willen, daarna blijkt gewoon dat ze een praatje willen maken uit interesse.

Ook in Maleisie vond ik men erg vriendelijk, heel anders dan in Thailand waar je als blanke gewoon een wandelende portemonnee bent.. (wat ik ook wel begrijp hoor met zoveel toeristen)

(ps. leuk topic!)
pi_173414063
Van die lijst ben ik in Canada geweest.
Vriendelijk en rustig volk.

Amerikanen vind ik ook vaak oprecht vriendelijk.
Maar qua vriendelijkheid staat Japan toch op nummer 1 bij mij denk ik
pi_173438522
Van die lijst ben ik alleen in Schotland (als kind) geweest, maar het wel/niet vriendelijk zijn van de bevolking is niet echt blijven hangen :P

Canada ben ik 1 dag geweest, dagje de brug over bij Niagara falls. Daar heb ik welgeteld met 1 Canadees contact gehad: de grensbeambte die ons onze stempels gaf en verwelkomde in Canada. En ja, hij was stukken vriendelijker dan zijn Amerikaanse collega toen we 's avonds weer terug naar ons hotel in de VS gingen _O-

Verder vind ik over het algemeen Amerikanen (grensbeambten uitgezonderd) best wel vriendelijk; al vind ik dat overdreven schreeuwerige dat ze hebben soms een beetje irritant.

En Japanners kwamen op mij ook best vriendelijk over inderdaad, ondanks de taalbarriere proberen ze er het beste van te maken.
Voor wat foto's, kijk hier
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 12:53:37 #35
414785 sirdanilot
pi_173440751
Van die lijst ben ik alleen in Ierland geweest en daar zijn ze inderdaad heel vriendelijk.

Verder zijn mensen in Portugal ook heel vriendelijk en ook in Brazilië.

Servië ook maar daar ben ik maar 1 dag geweest maar ze waren wel vriendleijk en behulpzaam.

Landen waar mensen niet echt vriendelijk zijn vallen best mee. Frankrijk is natuurlijk berucht al valt het als je een beetje frans kan ook wel mee. Israël is heel erg hit or miss: of ze zijn super onvriendelijk, of ze zijn heel aardig. Ik denk echt niet dat er landen zijn waar iedereen een klootzak is. Zelfs frankrijk niet. Nou ja ok Tsjechië ben ik niet echt een fan van.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:40:10 #36
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173458034
Heb er net een fietstocht door het noorden van Frankrijk, de Belgische Ardennen en een stukje Nederland opzitten.
Wat me opviel was vooral de vriendelijke bejegening van fietsers in Noord-Frankrijk en Wallonië. In Nederland daarentegen werd ik drie keer bijna van mijn fiets gereden. Ondanks dat ik voorrang had.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173458096
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:24 schreef fathank het volgende:
Amerikanen zijn doorgaans heel vriendelijk. Altijd in voor een praatje en proberen je portemonnee niet leeg te trekken. Je moet wel een beetje door de overdrijving heen prikken.
Dit ja.
Zelfs New Yorkers zijn vriendelijk als zij tijd hebben.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:50:06 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173458172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Schotten en Ieren kun je best op één hoop gooien qua vriendelijkheid.
Wijzen je graag de weg, geven veel tips over waar wel en niet naartoe te gaan, en hebben droge humor. En giet er een pint in en je hebt de hele avond plezier. Of 'craic', zoals ze in Ierland zeggen. Hoe later de avond, hoe sterker de verhalen. :D
De lol die in Temple Bar in Dublin heerst, is er trouwens één als overal ter wereld in uitgaansgelegenheden voor jongeren. Veel expats ook. Ieren zijn daar een minderheid.

Ik was verbaasd over de vriendelijkheid van Grieken tijdens mijn laatste reis. Ze kwamen naar ons toe om ons advies en tips te geven, zonder dat we die gevraagd hadden. En ze vroegen er niets voor terug. Pluspuntje voor Grieken ^O^
Is zo eigenlijk op de gehele Balkan. M.U.V. de bekende tourist traps maar goed, dat is zo ongeveer op de gehele wereld zo.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173460122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:13 schreef Budapestenaar het volgende:
Schotten en Ieren zijn inderdaad vriendelijk. In het algemeen vind ik Britten geweldig, al is me vaak opgevallen dat mensen steeds vriendelijker worden naarmate je noordelijker komt. In Torquay, in het zuiden, vond ik mensen niet overlopen van vriendelijkheid.
Toevallig ervaring met een slungelige hoteleigenaar in Torquay?
pi_173460142
Gambia O+
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:24:25 #41
357044 Budapestenaar
pi_173461677
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Toevallig ervaring met een slungelige hoteleigenaar in Torquay?
Nou, toevallig heb ik wel gelogeerd in een hotel in Torquay en had de eigenaar trekjes van Basil Fawlty. Hij ontplofte bijna toen mijn reisgenoot een tweede doosje cornflakes opende tijdens het ontbijt. De rest van de vakantie werd onze voorraad toast bij het ontbijt gehalveerd als tegenmaatregel _O-

En toen ik een lekkage veroorzaakte in de kamer onder mij, was hij 'not amused'. Dat is trouwens al de derde keer dat ik dat voor elkaar krijg in de UK. Bonzend op de deur: "Sir, is everything okay? You're flooding the room below your room!" :@
pi_173465998
Wat een kuttopic, overal wonen vriendelijke mensen. Die lijstjes worden alleen gemaakt voor betere zoekmachine resultaten :')
pi_173489482
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 18:06 schreef MCH het volgende:
Wat een kuttopic, overal wonen vriendelijke mensen. Die lijstjes worden alleen gemaakt voor betere zoekmachine resultaten :')
Dat reiswebsites vaak met lijstjes komen betekent nog niet dat dit een kuttopic is. Er is een duidelijk verschil tussen vriendelijkheid in Amsterdam waar ze nog niet op je pissen als je in de fik staat, en ergens in Nepal op 4000m hoogte.
pi_173489752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:40 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat reiswebsites vaak met lijstjes komen betekent nog niet dat dit een kuttopic is. Er is een duidelijk verschil tussen vriendelijkheid in Amsterdam waar ze nog niet op je pissen als je in de fik staat, en ergens in Nepal op 4000m hoogte.
Wow, een man die de wereld kent
pi_173489865
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Wow, een man die de wereld kent
Heb je ook nog iets toe te voegen, of kom je alleen maar zeiken? Misschien handig om te weten waar jij vandaan komt, kunnen we dat ook in het lijstje opnemen. ^O^
  Moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 21:33:22 #46
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_173490961
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:53 schreef illusions het volgende:
Heb je ook nog iets toe te voegen, of kom je alleen maar zeiken? Misschien handig om te weten waar jij vandaan komt, kunnen we dat ook in het lijstje opnemen. ^O^
Het is MCH maar. Gewoon negeren. Doe ik ook altijd als hij weer eens negatief reageert in een topic van mij dat hij kut vindt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_173491582
Zelf vind ik in Frankrijk en Spanje het verschil tussen kust en binnenland enorm groot.

In Malaucene, een klein dorpje aan Mont Ventoux, was men echt enorm aardig - ik begreep iets in een restaurant niet, belde de eigenaar zijn neef op die goed Spaans sprak (ik ook) om de boel op die manier per telefoon te vertalen.

Ik woon in Spanje in een vrij toeristisch gebied, en ik merk duidelijk dat als je een uurtje het binnenland in rijdt, de mensen een enorm stuk vriendelijker zijn.
pi_173491778
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 21:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het is MCH maar. Gewoon negeren. Doe ik ook altijd als hij weer eens negatief reageert in een topic van mij dat hij kut vindt.
Ik wil alleen maar zeggen, je kan betere topics maken vriend
pi_173493875
Brazilië, ontzettend aardige mensen. Sympathiek niet perse maar wel gastvrij en je kan overal binnenlopen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 00:15:59 #50
414785 sirdanilot
pi_173494775
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 23:25 schreef kurk_droog het volgende:
Brazilië, ontzettend aardige mensen. Sympathiek niet perse maar wel gastvrij en je kan overal binnenlopen.
Zeker *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173505408
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:24 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nou, toevallig heb ik wel gelogeerd in een hotel in Torquay en had de eigenaar trekjes van Basil Fawlty. Hij ontplofte bijna toen mijn reisgenoot een tweede doosje cornflakes opende tijdens het ontbijt. De rest van de vakantie werd onze voorraad toast bij het ontbijt gehalveerd als tegenmaatregel _O-

En toen ik een lekkage veroorzaakte in de kamer onder mij, was hij 'not amused'. Dat is trouwens al de derde keer dat ik dat voor elkaar krijg in de UK. Bonzend op de deur: "Sir, is everything okay? You're flooding the room below your room!" :@
beetje OT, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Kraan open zetten en dan gaan slapen?
pi_173505855
Sri Lanka op 9??? Vraag dat maar eens aan een westerse toeriste nadat ze in haar eentje een rondje door een willekeurig dorp daar heeft gemaakt...
It's not a lie, if you believe
  donderdag 31 augustus 2017 @ 16:59:22 #53
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_173505917
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

beetje OT, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Kraan open zetten en dan gaan slapen?
Veel alcohol. c_/
reset
pi_173506179
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:56 schreef 18konijn het volgende:
Sri Lanka op 9??? Vraag dat maar eens aan een westerse toeriste nadat ze in haar eentje een rondje door een willekeurig dorp daar heeft gemaakt...
Wat dan?
pi_173506194
Mexico
pi_173507225
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 17:15 schreef potjecreme het volgende:
Mexico
Behalve Mexico-Stad.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 19:19:27 #57
357044 Budapestenaar
pi_173508468
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

beetje OT, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Kraan open zetten en dan gaan slapen?
:Y Precies!

Nee, ik deed eigenlijk niks bijzonders. Gewoon douchen/in bad. En dan de combinatie van een slechte siliconen rand en houten vloeren.

Alleen waarom het steeds mij moet overkomen... :@
  Meest relativerende user 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 19:20:10 #58
357044 Budapestenaar
pi_173508482
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:59 schreef Individual het volgende:

[..]

Veel alcohol. c_/
Was dat het maar :D
pi_173511180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:56 schreef 18konijn het volgende:
Sri Lanka op 9??? Vraag dat maar eens aan een westerse toeriste nadat ze in haar eentje een rondje door een willekeurig dorp daar heeft gemaakt...
Dan ben je zes keer verkracht?
  vrijdag 1 september 2017 @ 11:54:15 #60
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_173523057
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 21:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan ben je zes keer verkracht?
Westerse vrouwen zonder mannelijke begeleiding worden daar door de mannelijke bevolking als hoeren bejegend, om het zo maar te zeggen. Geen incidentele observatie, een reisleidster van Djoser die er vaak komt (of kwam), had vanwege dit gedrag een grondige hekel aan het land gekregen.
It's not a lie, if you believe
pi_173524268
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:54 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Westerse vrouwen zonder mannelijke begeleiding worden daar door de mannelijke bevolking als hoeren bejegend, om het zo maar te zeggen. Geen incidentele observatie, een reisleidster van Djoser die er vaak komt (of kwam), had vanwege dit gedrag een grondige hekel aan het land gekregen.
Waarom zou je als Westerse vrouw trekken door Sri Lankese dorpen? Wat is daar de lol van? Zie jij een Sri Lankese dame rondtrekken door Nederlandse dorpen?

Sri Lankezen reizen zelf niet, en als ze het doen is het in groepsverband en als ze dat al doen vaak alleen mannen. Een vrouw die alleen reist is daar een totaal onbekend verschijnsel. Als je die (enorme) cultuurverschillen niet doorhebt is dat je eigen verantwoordelijkheid. Laat onverlet dat vrouwen lastig vallen overal in de wereld indruist tegen de mensenrechten, even los van wel en niet mag in dat land.
pi_173713859
Korea ontbreekt (Zuid)
pi_173726927
In Europa opvallend inderdaad Portugal. Terwijl ik een redelijk negatief beeld had na Figo en C Ronaldo:p.

Op Bali ook opvallend. Je wordt vaak voor zaken uitgenodigd en verwent terwijl ze zelf niks hebben. Zelfs een keer een hele maaltijd gekregen terwijl ze zelf niet mee wilden eten omdat wij gasten waren _O- .
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173727720
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 11:54 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Westerse vrouwen zonder mannelijke begeleiding worden daar door de mannelijke bevolking als hoeren bejegend, om het zo maar te zeggen. Geen incidentele observatie, een reisleidster van Djoser die er vaak komt (of kwam), had vanwege dit gedrag een grondige hekel aan het land gekregen.
Zou kunnen, maar voor mij staat Sri Lanka op 1. Maar zoals Selang al aangeeft, dit is vaak gebaseerd op een relatief kort termijn.
pi_173987736
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 13:10 schreef Homey het volgende:

[..]

Waarom zou je als Westerse vrouw trekken door Sri Lankese dorpen? Wat is daar de lol van? Zie jij een Sri Lankese dame rondtrekken door Nederlandse dorpen?

Sri Lankezen reizen zelf niet, en als ze het doen is het in groepsverband en als ze dat al doen vaak alleen mannen. Een vrouw die alleen reist is daar een totaal onbekend verschijnsel. Als je die (enorme) cultuurverschillen niet doorhebt is dat je eigen verantwoordelijkheid. Laat onverlet dat vrouwen lastig vallen overal in de wereld indruist tegen de mensenrechten, even los van wel en niet mag in dat land.
We hebben daar gefietst, en dan kom je wel eens in een Srilankees dorp. De vraag "wat daar de lol van is", kan ik niet beantwoorden. Dat we cultuurverschillen niet door zouden hebben, is een onjuiste suggestie. Ik beschrijf slechts dat als als mijn vrouw even in haar eentje op straat was, ze onheus werd bejegend. zelfs in een oord als Negombo. Dat deed ze dan ook heel snel niet meer. Wat resteert, is een gevoel van onaangenaam machogedrag van de mannelijke bevolking.
It's not a lie, if you believe
pi_173988161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:41 schreef Farenji het volgende:
Ik vind dat Iran wel hoog in de top 10 mag staan. Nergens anders heb ik zulke vriendelijke en gastvrije mensen ontmoet. In Pakistan vond ik de bevolking ook erg hartelijk en geinteresseerd. Iedereen biedt je thee aan, iedereen heeft tijd voor een gesprek. Dat zal ook komen door de beperkte hoeveelheid toeristen die die landen bezoekt.
Vond mijn broer ook :Y

En zelf heb ik afgelopen jaar goede ervaringen opgedaan met mensen op het platteland van Noord-Engeland.
En in Zweden zijn mensen ook aardig :s)
Somebody that I used to know
pi_173992361
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 13:10 schreef Homey het volgende:

[..]

Waarom zou je als Westerse vrouw trekken door Sri Lankese dorpen? Wat is daar de lol van? Zie jij een Sri Lankese dame rondtrekken door Nederlandse dorpen?

Sri Lankezen reizen zelf niet, en als ze het doen is het in groepsverband en als ze dat al doen vaak alleen mannen. Een vrouw die alleen reist is daar een totaal onbekend verschijnsel. Als je die (enorme) cultuurverschillen niet doorhebt is dat je eigen verantwoordelijkheid. Laat onverlet dat vrouwen lastig vallen overal in de wereld indruist tegen de mensenrechten, even los van wel en niet mag in dat land.
Zijn die Sri Lankezen simpel ofzo? Dat ze zo bekrompen zijn om vrouwen niet alleen te laten reizen wil toch niet zeggen dat ze geen respect kunnen hebben voor buitenlandse toeristen?
Sue Me
  One tough cookie maandag 25 september 2017 @ 21:40:42 #68
169210 liesje1979
pi_173995918
Nu ik hier voor de 2e keer ben, kan ik niet anders zeggen dan: De Albanezen. Ze blijven me maar verbazen met hun vriendelijkheid en gastvrijheid.

En om verder op de vragen in de OP in te gaan, nee, het imago wat een volk heeft, heeft verder weinig invloed in de keuze van mijn bestemmingen. Ticketprijzen daarentegen.... :D
Maar mijn ervaring is dat je eigenlijk overal wel vriendelijke mensen vindt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')