abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7369830
Waarom 'worden' mensen voor een bepaalde club? Als je uit Amsterdam ofzo komt, dan vind ik het logisch dat je voor AJAX bent, maar waarom worden andere mensen voor een bepaalde club. Ik persoonlijk ben niet zo'n rasechte voetbalsupporter, maar ben voor AJAX, puur omdat iedereen dat vroeger was (beetje slap natuurlijk, maar ja: je bent jong en je wilt wat). En ga nou aub niet zeggen:"Omdat ze de beste zijn!" en weet ik wat voor een crap. Mensen vallen om een bepaalde reden voor een club en ik ben wel eens benieuwd welke.
pi_7369873
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:40 schreef GoodspeeD het volgende:
Waarom 'worden' mensen voor een bepaalde club? Als je uit Amsterdam ofzo komt, dan vind ik het logisch dat je voor AJAX bent, maar waarom worden andere mensen voor een bepaalde club. Ik persoonlijk ben niet zo'n rasechte voetbalsupporter, maar ben voor AJAX, puur omdat iedereen dat vroeger was (beetje slap natuurlijk, maar ja: je bent jong en je wilt wat). En ga nou aub niet zeggen:"Omdat ze de beste zijn!" en weet ik wat voor een crap. Mensen vallen om een bepaalde reden voor een club en ik ben wel eens benieuwd welke.
Omdat ze zich eigen identificeren met de club.

Feyenoord de club van de havenarbeiders om maar een voorbeeldje te noemen

maandag 16 december 2002 @ 16:44:26 #3
30560 2Mini
Official Logo
pi_7369941
Ik ben voor Ajax vanwege de X in de naam.... klinkt lomp... maar is toch zo
Camera 1... 1!
pi_7369951
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:42 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Omdat ze zich eigen identificeren met de club.

Feyenoord de club van de havenarbeiders om maar een voorbeeldje te noemen

Maar hoe zit het dan met honderduizenden Feyenoord aanhangers die niet in de haven werken?
  maandag 16 december 2002 @ 16:47:55 #5
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_7370044
Tja sim-pel als ik geen supporter van Twente weas geworden maar bv van groningen of vitas dan was ik nu onterft
lijkt me wel een goeie reden
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:40 schreef GoodspeeD het volgende:
En ga nou aub niet zeggen:"Omdat ze de beste zijn!" en weet ik wat voor een crap.
das toch wel de voornaamste reden waarom iedereen achter ajax aanloopt
en kom nou niet aanzetten met ze spelen het mooiste voetbal want het is een en al lamlendigheid de laatste tijd met de elf van Koeman
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
pi_7370054
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:44 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan met honderduizenden Feyenoord aanhangers die niet in de haven werken?

Van oorsprong profileerde Feyenoord zich toch als de club van de arbeiders, in Rotterdam dus met name havenarbeiders.

Tegenwoordig zijn clubs natuurlijk niet meer op een specifieke bevolkingsgroep gericht, maar toch wordt Feyenoord nog altijd gezien als een club van het werkvolk.

pi_7370059
geen idee.. ik ben geen fan, van geen enkele club..
  maandag 16 december 2002 @ 16:50:07 #8
30732 -F-
He's here He's there
pi_7370099
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:44 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Mensen die van Hard werk voetbal houden zijn eerder voor Feyenoord.
Mensen die van Tactisch voetbal houden zijn eerder voor ajax.
Mensen die voor PSV zijn.... eh.... ja...
He's fuckin everywhere
pi_7370103
ik ben voor FC TWENTE omdat ik uit Tukkerland kom, een echte Tukker ben. Mijn ouders hebben mij liefde voor Twente er wel ingepompt. Ook waren de meeste vrienden voor Twente. Das wel duidelijk toch
pi_7370117
Tsja en om de spelers hoef je het ook niet te doen, want die wisselen ook elk jaar van club... Ik snap het ook niet hoor... Voetbalfans... Je bent fan van een bank, een verzekeringsmaatschappij, een B.V. ... meer niet...
...
pi_7370125
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:50 schreef -F- het volgende:

[..]

Die laatste voornamelijk Brabanders
  maandag 16 december 2002 @ 16:52:09 #12
30560 2Mini
Official Logo
pi_7370169
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:48 schreef ChRoNiC het volgende:
geen idee.. ik ben geen fan, van geen enkele club..
Heb je hem weer hoor!!
Camera 1... 1!
pi_7370233
Omdat het er met de paplepel is ingegoten...

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_7370271
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:47 schreef CAZZO het volgende:
Tja sim-pel als ik geen supporter van Twente weas geworden maar bv van groningen of vitas dan was ik nu onterft
lijkt me wel een goeie reden
[..]

das toch wel de voornaamste reden waarom iedereen achter ajax aanloopt
en kom nou niet aanzetten met ze spelen het mooiste voetbal want het is een en al lamlendigheid de laatste tijd met de elf van Koeman

Dat laatste wat je aanstipt ligt er natuurlijk ook aan vanaf wanneer je fan bent geworden...., want Ajax heeft periodes heel goed en verzorgd voetbal laten zien....

Daarnaast denk ik dat mensen toch fan worden door bv. de streek waar je woont, directe omgeving (familie/vrienden) en natuurlijk kunnen ook nog andere factoren mee wegen zoals welke club bij jou het meest pas qua mentaliteit, speelstijl etc etc.......

Om maar ff wat te noemen

'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_7370313
Tja main reason zal wel zijn dat mn pa ook voor Feyenoord was, dan wordt het toch een beetje lastig om dan met Ajax aan te komen.
Hele familie was Feyenoord dus dat zal wel de reden geweest zijn
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  maandag 16 december 2002 @ 16:57:55 #16
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_7370337
AJAX

Omdat ze toch wel het meest bereikt hebben en omdat het gewoon de beste club is vind ik

Ben altijd voor ajax geweest, aangeboren

The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_7370338
Al van jongs af aan ging ik altijd met m'n vader mee naar Sparta, dus vandaar dat ik nu ook voor die club ben. Ik kom ook uit de buurt van Rotterdam, dus de link met of Feyenoord of Sparta is snel gelegd (al was ik een paar jaar geleden ook voor SVV, omdat die uit Schiedam kwamen). Overigens speelde een familielid van me (oudste broer van m'n opa) nog in het eerste van Sparta, dus vandaar dat ik een band heb met Sparta.
[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_7370351
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:50 schreef -F- het volgende:

[..]

Mensen die graag winnen zijn natuurlijk voor PSV.
  maandag 16 december 2002 @ 16:59:35 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7370385
Vaak is het inderdaad streek of stadsgebonden en speelt denk ik de familie/kennissenkring ook een belangrijke rol.

Wat je niet vaak ziet gebeuren is dat men, als men bijvoorbeeld verhuist naar een andere streek/stad, dan opnieuw "fan" van een andere club gaat worden.

Het wordt er dus meestal van jongsaf aan met de "paplepel" ingegoten.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_7370397
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:44 schreef 2Mini het volgende:
Ik ben voor Ajax vanwege de X in de naam.... klinkt lomp... maar is toch zo
Excelsior
pi_7370408
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:57 schreef Dopekoe het volgende:
AJAX

Omdat ze toch wel het meest bereikt hebben en omdat het gewoon de beste club is vind ik

Dat is nu net een argument die de topicopener niet wil horen
pi_7370436
quote:
Op maandag 16 december 2002 16:59 schreef golfer het volgende:
Vaak is het inderdaad streek of stadsgebonden en speelt denk ik de familie/kennissenkring ook een belangrijke rol.

Wat je niet vaak ziet gebeuren is dat men, als men bijvoorbeeld verhuist naar een andere streek/stad, dan opnieuw "fan" van een andere club gaat worden.

Het wordt er dus meestal van jongsaf aan met de "paplepel" ingegoten.

toch veemd dat dan zoveel mensen voor ajax zijn...

in het (verre) verleden behaalde resultaten bieden immers geen garantie voor de toekomst.

pi_7370524
[patsermode]
Mijn opa heeft vroeger in het eerste van PSV gevoetbald, zijn broer, mijn oom, voetbalden allemaal bij PSV. Vandaar dus.
[/patsermode]

En natuurlijk omdat ik in Eindhoven geboren ben, en van goed voetbal hou. Of mocht ik dat niet zeggen ?

[Dit bericht is gewijzigd door jochem8 op 16-12-2002 17:06]

pi_7370542
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:04 schreef jochem8 het volgende:
En natuurlijk omdat ik in Eindhoven geboren ben, en van goed voetbal hou. Of mocht ik dat niet zeggen ?
pi_7370807
Ik ben dus gewoon voor Ajax omdat het in mijn basisschooltijd DE club was. Ik ben niet zo'n royale supporter, maar heb dat altijd maar gewoon een beetje aangehouden. Als mensen vragen van:"Voor welke voetbalclub ben je?", dan antwoord ik stellig: "Ajax".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')