quote:Omdat ze zich eigen identificeren met de club.
Op maandag 16 december 2002 16:40 schreef GoodspeeD het volgende:
Waarom 'worden' mensen voor een bepaalde club? Als je uit Amsterdam ofzo komt, dan vind ik het logisch dat je voor AJAX bent, maar waarom worden andere mensen voor een bepaalde club. Ik persoonlijk ben niet zo'n rasechte voetbalsupporter, maar ben voor AJAX, puur omdat iedereen dat vroeger was (beetje slap natuurlijk, maar ja: je bent jong en je wilt wat). En ga nou aub niet zeggen:"Omdat ze de beste zijn!" en weet ik wat voor een crap. Mensen vallen om een bepaalde reden voor een club en ik ben wel eens benieuwd welke.
Feyenoord de club van de havenarbeiders om maar een voorbeeldje te noemen
quote:Maar hoe zit het dan met honderduizenden Feyenoord aanhangers die niet in de haven werken?
Op maandag 16 december 2002 16:42 schreef Leatherface het volgende:[..]
Omdat ze zich eigen identificeren met de club.
Feyenoord de club van de havenarbeiders om maar een voorbeeldje te noemen
quote:das toch wel de voornaamste reden waarom iedereen achter ajax aanloopt
Op maandag 16 december 2002 16:40 schreef GoodspeeD het volgende:
En ga nou aub niet zeggen:"Omdat ze de beste zijn!" en weet ik wat voor een crap.
quote:Van oorsprong profileerde Feyenoord zich toch als de club van de arbeiders, in Rotterdam dus met name havenarbeiders.
Op maandag 16 december 2002 16:44 schreef GoodspeeD het volgende:[..]
Maar hoe zit het dan met honderduizenden Feyenoord aanhangers die niet in de haven werken?
Tegenwoordig zijn clubs natuurlijk niet meer op een specifieke bevolkingsgroep gericht, maar toch wordt Feyenoord nog altijd gezien als een club van het werkvolk.
quote:Mensen die van Hard werk voetbal houden zijn eerder voor Feyenoord.
Op maandag 16 december 2002 16:44 schreef GoodspeeD het volgende:[..]
Maar hoe zit het dan met honderduizenden Feyenoord aanhangers die niet in de haven werken?
quote:Die laatste voornamelijk Brabanders
Op maandag 16 december 2002 16:50 schreef -F- het volgende:[..]
Mensen die van Hard werk voetbal houden zijn eerder voor Feyenoord.
Mensen die van Tactisch voetbal houden zijn eerder voor ajax.
Mensen die voor PSV zijn.... eh.... ja...
quote:Heb je hem weer hoor!!
Op maandag 16 december 2002 16:48 schreef ChRoNiC het volgende:
geen idee.. ik ben geen fan, van geen enkele club..
quote:Dat laatste wat je aanstipt ligt er natuurlijk ook aan vanaf wanneer je fan bent geworden...., want Ajax heeft periodes heel goed en verzorgd voetbal laten zien....
Op maandag 16 december 2002 16:47 schreef CAZZO het volgende:
Tja sim-pel als ik geen supporter van Twente weas geworden maar bv van groningen of vitas dan was ik nu onterft
lijkt me wel een goeie reden
[..]das toch wel de voornaamste reden waarom iedereen achter ajax aanloopt
en kom nou niet aanzetten met ze spelen het mooiste voetbal want het is een en al lamlendigheid de laatste tijd met de elf van Koeman
Daarnaast denk ik dat mensen toch fan worden door bv. de streek waar je woont, directe omgeving (familie/vrienden) en natuurlijk kunnen ook nog andere factoren mee wegen zoals welke club bij jou het meest pas qua mentaliteit, speelstijl etc etc.......
Om maar ff wat te noemen
Omdat ze toch wel het meest bereikt hebben en omdat het gewoon de beste club is vind ik
Ben altijd voor ajax geweest, aangeboren
quote:Mensen die graag winnen zijn natuurlijk voor PSV.
Op maandag 16 december 2002 16:50 schreef -F- het volgende:[..]
Mensen die van Hard werk voetbal houden zijn eerder voor Feyenoord.
Mensen die van Tactisch voetbal houden zijn eerder voor ajax.
Mensen die voor PSV zijn.... eh.... ja...
Wat je niet vaak ziet gebeuren is dat men, als men bijvoorbeeld verhuist naar een andere streek/stad, dan opnieuw "fan" van een andere club gaat worden.
Het wordt er dus meestal van jongsaf aan met de "paplepel" ingegoten.
quote:Excelsior
Op maandag 16 december 2002 16:44 schreef 2Mini het volgende:
Ik ben voor Ajax vanwege de X in de naam.... klinkt lomp... maar is toch zo
quote:Dat is nu net een argument die de topicopener niet wil horen
Op maandag 16 december 2002 16:57 schreef Dopekoe het volgende:
AJAXOmdat ze toch wel het meest bereikt hebben en omdat het gewoon de beste club is vind ik
quote:toch veemd dat dan zoveel mensen voor ajax zijn...
Op maandag 16 december 2002 16:59 schreef golfer het volgende:
Vaak is het inderdaad streek of stadsgebonden en speelt denk ik de familie/kennissenkring ook een belangrijke rol.Wat je niet vaak ziet gebeuren is dat men, als men bijvoorbeeld verhuist naar een andere streek/stad, dan opnieuw "fan" van een andere club gaat worden.
Het wordt er dus meestal van jongsaf aan met de "paplepel" ingegoten.
in het (verre) verleden behaalde resultaten bieden immers geen garantie voor de toekomst.
En natuurlijk omdat ik in Eindhoven geboren ben, en van goed voetbal hou. Of mocht ik dat niet zeggen ?
[Dit bericht is gewijzigd door jochem8 op 16-12-2002 17:06]
quote:
Op maandag 16 december 2002 17:04 schreef jochem8 het volgende:
En natuurlijk omdat ik in Eindhoven geboren ben, en van goed voetbal hou. Of mocht ik dat niet zeggen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |