abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173287997
Ik heb vandaag pas mijn boeken besteld, waar ik spijt van heb, omdat als ik ze eerder besteld had, kwamen ze vast ook eerder binnen. Ze komen dus pas midden september. Is het heel erg om twee weken zonder boeken te zitten?

Ik heb zelf geen ervaring hiermee op het hbo, aangezien ik pas met mijn opleiding ga beginnen
pi_173288046
Je loopt meteen 2 weken achter. Die zal je in moeten halen.
"Heel erg"? Ach, je overleeft het wel, als je er een beetje aan trekt als je ze binnen hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_173288105
boeken van tevoren bestellen leer je al heel snel af, de helft op die boekenlijst blijk je toch niet nodig te hebben
  zondag 20 augustus 2017 @ 20:59:01 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173288139
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:55 schreef camdewolfe het volgende:
Ik heb vandaag pas mijn boeken besteld, waar ik spijt van heb, omdat als ik ze eerder besteld had, kwamen ze vast ook eerder binnen. Ze komen dus pas midden september. Is het heel erg om twee weken zonder boeken te zitten?

Ik heb zelf geen ervaring hiermee op het hbo, aangezien ik pas met mijn opleiding ga beginnen
Bij mijn hbo opleiding boeide het niet. Zelf heb ik de boeken pas tijdens de opleiding besteld, 2weken voor de tentamens als ik ervan overtuigd was dat ze werkelijk nuttig waren(meestal niet). Bij ons was er geloof ik bijna niemand die de boeken al vtv hadden op wat,met alle respect, autisten na. Maar dit is bij mijn opleiding zo, geen idee of dat dat ook zo bij jouw opleiding is maar het lijkt me niet.

Waar ben je bang voor? Het is niet zo dat ze je op je vingers gaan tikken, het is geen middelbare school. En je kan gewoon meekijken met andere medeleerlingen, dus dat zal ook geen probleem zijn.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_173288167
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:58 schreef Adames het volgende:
boeken van tevoren bestellen leer je al heel snel af, de helft op die boekenlijst blijk je toch niet nodig te hebben
Dit.
Ik had (bij TI) denk ik 1 of 2 boeken per jaar daadwerkelijk nodig. De rest op die lijst was "voor naslag" :') Terwijl er ieder blok weer braaf 6-8 boeken op de lijst stonden die je zou moeten kopen :')

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 21:01:47 ]
  zondag 20 augustus 2017 @ 21:00:08 #6
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173288182
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:58 schreef Adames het volgende:
boeken van tevoren bestellen leer je al heel snel af, de helft op die boekenlijst blijk je toch niet nodig te hebben
Idd.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_173288812
Gewoon de proeftentamens maken en de Powerpoints leren en een beetje opletten tijdens de les kan handig zijn en dan moet je het in principe wel kunnen halen bij de meeste vakken. Soms is het handig om een samenvatting te kopen. Alleen boeken zoals een wetboek of iets dergelijks is onmisbaar als je iets van rechten in je opleiding hebt. De rest van de verplichte boekenlijst is onzin althans bij mijn studie.

Als je toch een boek nodig hebt kun je dat misschien wel in de (school)bieb lenen. Heeft mij een hoop geld gescheeld.
pi_173288893
Scholen hebben tegenwoordig heel interessante machines, genaamd 'kopiëerapparaat'. Leen boeken van klasgenoten, vraag je docenten welke hoofdstukken je ongeveer nodig hebt.. en kopiëren maar :Y
Mon 'en!
pi_173289115
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:24 schreef bloempjuh het volgende:
Scholen hebben tegenwoordig heel interessante machines, genaamd 'kopiëerapparaat'. Leen boeken van klasgenoten, vraag je docenten welke hoofdstukken je ongeveer nodig hebt.. en kopiëren maar :Y
Scholen hebben ook een bibliotheek. Die moeten de lijstboeken aanbieden. Je kunt ze lenen als je snel bent, en meestal hebben ze ook exemplaren die de bieb niet uit mogen, zodat je ze kunt kopieëren of scannen (=vaak gratis, dus heel boek scannen en elders printen. Scannen gaat ook vrij snel).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_173289195
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:20 schreef KolonelBroodje het volgende:
Gewoon de proeftentamens maken en de Powerpoints leren en een beetje opletten tijdens de les kan handig zijn en dan moet je het in principe wel kunnen halen bij de meeste vakken. Soms is het handig om een samenvatting te kopen. Alleen boeken zoals een wetboek of iets dergelijks is onmisbaar als je iets van rechten in je opleiding hebt. De rest van de verplichte boekenlijst is onzin althans bij mijn studie.

Als je toch een boek nodig hebt kun je dat misschien wel in de (school)bieb lenen. Heeft mij een hoop geld gescheeld.
Meestal trap je maar 1x in de "SCHAF ALLE BOEKEN AAN" val :+

Alleen de boeken die je bij een open boek tentamen erbij mag hebben zou ik wel kopen, zoals wettenbundels.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_173289652
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

Scholen hebben ook een bibliotheek. Die moeten de lijstboeken aanbieden. Je kunt ze lenen als je snel bent, en meestal hebben ze ook exemplaren die de bieb niet uit mogen, zodat je ze kunt kopieëren of scannen (=vaak gratis, dus heel boek scannen en elders printen. Scannen gaat ook vrij snel).
Scannen en dan lezen op je laptop/tablet..?
Op je telefoon is misschien een beetje onhandig lezen :)
Mon 'en!
pi_173289770
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:49 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Scannen en dan lezen op je laptop/tablet..?
Op je telefoon is misschien een beetje onhandig lezen :)
Kan ook, hij maakt er automatisch een pdf van.

Maar ik streep graag, dus ik liet mijn vader altijd printen op z'n werk O+

En ik ben bejaard, tablets bestonden toen nog niet. En mobiele telefoons nét :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_173396658
Gewoon lekker je boeken tweedehands kopen
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:48:33 #14
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_173405326
Na de eerste periode leer je het sowieso wel af om al die boeken te bestellen. :') Gewoon tweedehands of lenen.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:06:55 #15
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_173406426
Miss zou je van geluk kunnen spreken ts dat je ze nog niet hebt. Als je aankomende week mosschien hoort/ziet dat je de boeken niet nodig hebt voor een groot deel, kun je de boel ongebruikt en zonder geopend te hebben weer retour doen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_173454572
Bij Bol gewoon vandaag besteld, morgen of overmorgen in huis...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_173534155
Ik ben erachter gekomen dat mijn schoolboeken gratis in de digitale schoolbieb te downloaden zijn, terwijl de opleiding aan het begin van elke periode een link naar studystore geeft met boeken die je moet bestellen. Weggegooid geld dus. Misschien dat jouw school ook zoiets heeft.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')